برنامه یاد بعضی نفرات
 
italy
سالواتوره لیچیترا در 43 سالگی از دنیا رفت؛
خواننده ایتالیایی بر اثر تصادف درگذشت

موسیقی ما - سالواتوره لیچیترا خواننده ایتالیایی اپرا به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه سینه در تصادفی جاده‌ای در سن 43 سالگی درگذشت.

لیچیترا که بسیاری او را ادامه دهنده راه لوچیانو پاواروتی، خواننده بزرگ اپرا می‌دانستند ماه پیش در شهر مودیچا در جنوب سیسیل با موتور اسکوتر خود به دیواری برخورد کرد.

او در این تصادف کلاه ایمنی به سر نداشت، دلیل تصادف اختلال در رسیدن خون به مغز و درنتیجه از کنترل خارج شدن موتور اعلام شده است.

لیچیترا روز دوشنبه در بیمارستانی در کاتانیا درگذشت، او از زمان تصادف در 27 اوت (10 روز پیش) در این بیمارستان به سر می‌برد، او از والدینی ایتالیایی در سوییس به دنیا آمده بود.

این خواننده تنور در سال 1998-1999 و با اجرای «La Forza del Destino» اثر وِردی در سالن «لا اسکالا» در میلان به شهرت وسیعی در ایتالیا رسید.

سالن «لا اسکالا» در بریانیه‌ای مرگ این خواننده را تسلیت گفت و نوشت: «لیچیترا نماد سبک و سنت آواز ایتالیایی بود، به ویژه رویکردش در قبال بیان واژگان. 10 سال فعالیت حرفه‌ای او بسیار درخشان بود.»

لیچیترا در سال 2002 به شهرت جهانی رسید، زمانیکه در اجرای «توسکا» اثر پوسین در اپرای متروپالیتن در شهر نیویورک جایگزین پاواروتی شد، با تشویق منتقدان و تماشاگران را بدرقه شد و «پاواروتی جدید» لقب گرفت.

پیتر گلب، مدیرکل اپرای متروپالیتن این خواننده اپرا را «یکی از بزرگترین خواننده‌های مادرزاد سبک تنور در نسل خود» خواند و گفت: «مرگ نابه‌هنگام او برای خانواده، دوستان و نزدیکان و طرفدارانش در سراسر دنیا بسیار تلخ است.»

سالواتوره لیچیترا از زمان تصادف در کما بود و حتی برای یک لحظه هم هوشیاری خود را به دست نیاورد. مسئولان بیمارستان اعلام کردند اعضای خانواده این خواننده اجازه داده‌اند از اعضای بدن او برای پیوند استفاده شود.

منبع: خبر آنلاین

تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 شهریور 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خواننده ایتالیایی بر اثر تصادف درگذشت | موسیقی ما