برنامه یاد بعضی نفرات
 
gotye
با فاتح استرالیایی‌تبار گرمی 2013 آشنا شوید؛
دربارهٔ گوتیه، برندهٔ سه جایزهٔ گرمی

موسیقی ما - وتر «والی» د باکر (Wouter "Wally De Backer)، که با نام مستعار گوتیه شناخته می‌شود، در 21 مه 1980 در شهر بروژ بلژیک به دنیا آمد. وقتی دو ساله بود همراه خانواده به استرالیا مهاجرت کرد. ابتدا در سیدنی ساکن شدند و بعدها به ایالت ویکتوریا نقل مکان کردند. او از کودکی علاقه خود را به موسیقی نمایان ساخت و به فراگیری چندین آلت موسیقی و در راس آنها پیانو و درامز پرداخت. او در دبیرستان اقدام به تشکیل یک گروه موسیقی کرد که بعد از اتمام دبیرستان همه اعضا بجز لوکاس تارانتو از او جدا شده و مسیر زندگی خود را در پیش گرقتند. در سال ۲۰۰۱ والدینش به خانه جدیدی نقل مکان کردند که او فضای کافی برای درس خواندن داشته باشد. دو نفر از دوستانش به عنوان هم‌خانه به آن‌جا نقل مکان کردند و خانه در واقع به محلی برای تمرین و نواختن موسیقی تبدیل شد.

آلبوم‌ها

Boardface

گوتیه در سال ۲۰۰۱ اولین آلبوم خود را با چهار قطعه منتشر کرد. او پنجاه نسخه از این آلبوم تکثیر کرد و نام قطعات و دفترچه جلد سی-دی را با دستخط خودش آماده کرد و برای اولین بار نام گوتیه را به کار برد. آلبوم را به تمام شبکه‌های رادیویی و استودیوهای ضبط موسیقی که می‌شناخت فرستاد و بعد با تماس تلفنی مطمئن شد که آلبوم به دستشان رسیده ‌است. بازخورد مثبتی که از این آلبوم به گوشش رسید او را به ادامه کار امیدوار کرد و اعتماد به نفسش را برای تولید کارهای جدیدتر افزایش داد.

Like Drawing Blood

در سال ۲۰۰۴ والدینش خانه‌ای را که او در آن ساکن بود فروختند و او مجبور به نقل مکان به مکانی جدید شد. کاری موقت در کتابخانه پیدا کرد و همچنان به ضبط آثار موسیقی ادامه داد. در این سال‌ها چندین بار مجبور به نقل‌مکان به خانه‌های جدید شد و هر بار مجبور بود استودیوی خانگی خود را با تجهیزات آکوستیک دوباره برپا کند. نتیجه این سال‌ها آلبومی بود تحت عنوان «Like Drawing Blood». این نام به نوعی اشاره به سختی‌هایی داشت که در این مدت برای ضبط آثارش در اثر نقل‌مکانهای زیاد متحمل شده بود. این آلبوم موفقیت و معروفیت بیشتری در استرالیا برایش به همراه آورد و چندین جایزه نیز به خود اختصاص داد.

Making Mirrors

بعد از موفقیت آلبوم «Like Drawing Blood» و در ماه مارس ۲۰۱۱ سومین آلبوم خود با عنوان «Making Mirrors» را ضبط کرد. نام آلبوم الهام گرفته از یکی از آثار هنری پدرش بود که آن را در میان روزنامه‌ها و کاغذهای قدیمی پیدا کرده بود. او از نسخه ویرایش‌شده همین اثر (به کمک فوتوشاپ) بعنوان تصویر روی جلد آلبوم استفاده کرد. انتشار آلبوم چندین بار به تاخیر افتاد تا اینکه نهایتا در تاریخ ۱۹ آگوست ۲۰۱۱ در یک فستیوال گرافیک در اپرا هاوس سیدنی منتشر شد. آلبوم موفقیت های زیادی کسب کرد. تک آهنگ «کسی که می‌شناختم» به سرعت به رده اول بیلبوردهای موسیقی در سراسر دنیا راه پیدا کرد.

برگرفته از ویکی‌پدیا

تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1391 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دربارهٔ گوتیه، برندهٔ سه جایزهٔ گرمی | موسیقی ما