برنامه یاد بعضی نفرات
 
elbow
تازه‌های 2011
آلبوم‌هایی از البو، کُلدپلی، گرین ‌دی و...

موسیقی ما - جواد رهبر: پنجمین آلبوم استودیویی گروه انگلیسی «البو» (Elbow) هفتهٔ اول ماه مارس 2011 وارد بازار شد. نام آلبوم «یک موشک بسازید پسرها!» (Build A Rocket Boys!) است و آلبوم به تهیه‌کنندگی کریگ پاتر در استودیوی بلوپرینت ضبط شده است. به گفتهٔ گای گاروی، خوانندهٔ گروه، این آلبومِ یازده ترانه‌ای حسی نوستالژیک دارد و به تجربه‌های دوران نوجوانی می‌پردازد. 

* کریس مارتین، مرد اول گروه کُلدپلی، می‌گوید آلبوم بعدی گروه آلبومی مفهومی خواهد بود. «این آلبوم از نقطه نظر دو نفر روایت می‌شود که کمی راه خود را گم کرده‌اند، آن‌ها دو جدا افتاده‌اند که در شرایطی دشوار کنار هم قرار می‌گیرند و مجبور می‌شود قدم در سفری مشترک بگذارند.» به گفتهٔ مارتین آلبوم تازه در کنار مفهومی بودن آلبومی بسیار شخصی هم خواهد بود. گروه کُلدپلی این روزها همراه با برایان انو – موزیسین و همکار بلندمدت گروه «U2» – سرگرم کار بر روی این آلبوم هستند. مارتین از این همکاری بی‌نهایت راضی‌ست و می‌گوید: «ایدهٔ آلبومِ مفهومی از برایان بود. او ایده‌های بکری برای این کار دارد.»

* مجموعه‌ای دو دیسکی از اجراهای شنیده‌نشدهٔ جانی کش به نام «بوتلگز 2: از ممفیس تا هالیوود» روز 22 فوریه 2011 منتشر شد. در سی‌دی اول این مجموعه دورهٔ فعالیت کش در ممفیس مدنظر است و بخش‌هایی از برنامه‌ای رادیویی که خوانندهٔ سرشناس آن زمان اجرای آن را برعهده داشته، در این سی‌دی گنجانده شده است. یازده دموی تازه و هفت قطعهٔ کنار گذاشته شده از اجراهای ضبط شدهٔ کش هم در این سی‌دی قابل دسترسی‌ست. سی‌دی دوم به محدودهٔ سال‌های 1958 تا 1969 و فعالیت‌های هنری کش در آن دوران می‌پردازد.

* گروه آمریکایی گرین دی روز 15 مارس 2011 آلبومی دو دیسکی از اجراهای زندهٔ خود به بازار خواهند داد. مایک درنت، گیتاریست گروه، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به احتمال قوی یک دی‌وی‌دی از اجراهای زندهٔ گروه هم به ضمیمهٔ مجموعه‌ٔ صوتی منتشر خواهد شد. این در حالی‌ست که اعضای گروه چندی پیش اعلام کردند سی ترانه برای آلبوم استودیویی بعدی‌شان نوشته و حاضر کرده‌اند. آن‌ها در سال 2010 موزیکالِ «ابله آمریکایی» را هم با موفقیت در برادوی روی صحنه بردند.

* گروه «فو فایترز» (Foo Fighters) کار ضبط یازدهمین آلبوم استودیویی خود را به پایان رساند. دیو گرول و دیگر اعضای گروه این خبر را از طریق صفحهٔ تویترشان در اختیار هواداران گروه قرار دادند. پت اسمیر و بوچ ویگ هم گروه را در کار ضبط آلبوم همراهی کرده‌اند. از آن‌جایی که گروه در ماه‌های ژوئن و ژوئیه در اروپا تور برگزار خواهند کرد، به احتمال قوی آلبوم تازهٔ آن‌ها تا آن زمان منتشر خواهد شد. تا آن وقت اعضای گروه فو فایترز از طرفداران‌شان خواسته که آن‌ها را در ساخت ویدئوکلیپی برای ترانه‌ای تازه از این آلبوم – که گرول می‌گوید «هوی‌»ترین آلبوم‌ آن‌هاست – یاری کنند.

جدول فروش آلبوم‌ها در آمریکای شمالی

تیلر سوئیفت و سوزان بویل با آلبوم‌های «حالا حرف بزن» و «هدیه» سردمدار جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های آمریکای شمالی در ایام تعطیلات آخر سال و کریسمس بودند. این دو آلبوم از جمله پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال 2010 هم بود و با وجود اینکه از زمان انتشار آن‌ها چند بار توسط آلبوم‌های جدید کنار زده شده‌اند، اما باز هم در رده‌های اول، دوم یا سوم جدول در گردش هستند. آلبوم «بهبودیِ» امینم هم همین طور به فروش خوبش ادامه می‌دهد و کاملا مصداق نامش است؛ حالا حال و روز امینم بهبود یافته و از دوران رکود هنری‌اش فاصله گرفته است.

ریحانا با آلبوم «بلند» و کیتی پری هم با آلبوم «رویای نوجوانی» جزو خوانندگان محبوب و پرفروش ماه گذشته بودند که طی آن آلبوم تازه‌ای هم از آثار باقی‌مانده از مایکل جکسون در قالب آلبومی به نام «مایکل» منتشر شد.

آلبوم تازهٔ آر. کلی هم با نام «نامهٔ عاشقانه» منتشر شد، که فروش متوسطی داشت. آلبوم «آغاز» از گروه «بلک آید پیز» هم به همین سرنوشت دچار شد و آمریکایی‌ها ثابت کردند که در پایان سال میلادی ترجیح می‌دهند ترانه‌هایی آرام و گوش‌نواز گوش بدهند.

تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم‌هایی از البو، کُلدپلی، گرین ‌دی و... | موسیقی ما