برنامه یاد بعضی نفرات
 
coldplay
تازه‌های 2011
آلبوم‌هایی از ایرن میدن، کُلدپلی، دالی پارتون و...

موسیقی ما - جواد رهبر: گروه قدیمی و محبوب «ایرن میدن» آلبومی دو دیسکی به نام «از ترس تا ابدیت: بهترین‌های 2010-1990» (From Fear To Eternity: The Best Of 1990-2010) به بازار داده‌اند که بهترین ترانه‌های بیست سال از فعالیت‌شان در آن قرار دارد. در دیسک اول آلبوم 12 ترانه و در دیسک دوم آن 11 ترانه جای داده شده است. این مجموعه بعد از آلبوم موفق سال 2010 آن‌ها به نام «خط مقدم نهایی» (The Final Frontier) منتشر می‌شود که در 28 کشور در سراسر جهان به ردهٔ اول جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌ها صعود کرد و پرفروش‌ترین آلبوم گروه در آمریکا لقب گرفت. آن‌ها به خاطر ترانهٔ «الدورادو» از همان آلبوم برندهٔ جایزهٔ گرمی بهترین ترانهٔ متال شدند.

* اعضای گروه انگلیسی کُلدپلی می‌گویند ترانه‌های آلبوم تازه‌شان در حال پیدا کردن شکل نهایی‌ است و قالب مورد نظر آلبوم جدید را پیدا کردند. آن‌ها که در حال حاضر در لندن سرگرم آماده‌سازی پنجمین آلبوم استودیویی‌شان هستند، در پستی وبلاگی نوشتند که «دوباره به استودیو برگشته‌ایم، ترانه‌ها حالا انگار سرشان را از زیر خاک بیرون آورده و به سمت نور در حال حرکت‌اند.» تهیه‌کنندگان آلبوم برایان انو و مارکوس دراوس هستند. هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار آلبوم اعلام نشده است.

* تام یورک، که به تازگی همراه گروهش «ریدیوهد»‌ آلبوم «پادشاه جوارح» (The King of Limbs) را منتشر کرد، سرگرم تنظیم آلبومی از موسیقی رپ است. این خبر را اِم‌اِف دوم (MF Doom)، خوانندهٔ موسیقی رپ، اعلام کرده و گفته که آن‌ها در حال حاضر سرگرم ساخت و ضبط چند قطعهٔ دو صدایی هستند که ممکن است آن را گسترش بدهند و از دلش آلبومی دربیاورند. او هم‌چنین گفت که کار فعلا در حد ایده‌پردازی است ولی از آن‌جایی که یورک قبلا هم با این خواننده همکاری داشته، بعید نیست که این دو آلبومی کامل ضبط کنند. چندی پیش گروه «ریدیوهد» با انتشار هشتمین آلبوم استودیویی خود هواداران‌شان را که انتظار کار جدیدی از گروه محبوب‌شان را نداشتند، حسابی غافلگیر کرد.

* آلبوم تازهٔ دالی پارتون، خوانندهٔ کهنه‌کار موسیقی کانتری، با عنوان «روز بهتر» (Better Day) آماده شده و به گفته‌ٔ خواننده این کار جدید در ماه ژوئن یا ماه ژوئیه به بازار خواهد آمد. آلبوم 12 ترانه دارد که تمامی آن‌ها قطعه‌هایی اریژینال هستند. پارتون دربارهٔ آلبوم تازه‌اش می‌گوید: «دلم می‌خواست آلبومی شاد و الهام‌بخش بیرون بدهم. وضعیت دشواری در سراسر جهان پدید آمده و به همین خاطر بود که احساس کردم عنوان "روز بهتر" بهترین گزینه‌ برای نام آلبوم است چون مترادف کلمهٔ امید است. تمامی ترانه‌های این آلبوم را خودم نوشته‌ام و به نظرم نتیجه کمی معاصرتر از بقیه‌ٔ قطعه‌هایم از کار درآمده باشد.» اولین ‌تک‌ترانهٔ آلبوم به نام «با هم من و تو»‌ روز 26 مه 2011 منتشر خواهد شد.

* گروه «لیمپ بیزکیت» (Limp Bizkit) به هدایت فرد دِرست بعد از هشت سال آلبوم تازه‌ای آماده انتشار کرده‌ است. دِرست به تازگی در صفحهٔ تویترش نوشت‌ «تمام شد» و به این ترتیب به طرفداران گروه این خبر را داد که آلبوم به زودی به بازار خواهد آمد. او در همین پست ویدئوی کوتاهی هم از مراحل ضبط آلبوم قرار داد. قرار است آلبوم 20 قطعه داشته باشد و با این‌که برای انتشار «کبری طلایی» (Gold Cobra) هنوز تاریخی رسمی اعلام نشده، دِرست پیش از این روز 7 ژوئن را به عنوان روز به بازار آمدن آلبوم ذکر کرده بود.

جدول فروش آلبوم‌ها در آمریکای شمالی

آدل، خوانندهٔ‌ انگلیسی، با آلبوم «21»‌ چند هفته‌ای در بالاترین رده‌های جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های آمریکای شمالی جا خشک کرد تا این‌که آلبوم‌های تازهٔ خوانندگان جوان آمریکایی از راه رسیدند و به دوران خوش آدل پایان دادند.

کریس براون با آلبوم «شهرت» (F.A.M.E.) برگشت و در همان هفتهٔ اول انتشار گوی رقابت را از آلبوم تازهٔ جنیفر هادسن به نام «خودم را به یاد می‌آورم» (I Remember Me) ربود و شمارهٔ یک شد. کرک فرانکلین، خوانندهٔ آمریکایی موسیقی گاسپل، هم آلبوم تازه‌ای به نام «سلام ترس» (Hello Fear) به بازار داد که استقبال چندان خوبی از آن نشد.

چند هفته‌ای هم هست که آلبومی به نام «ترانه‌هایی برای ژاپن» (Songs For Japan) منتشر شده، که در آن خوانندگان متعددی چون باب دیلن، امینم، جیسون بیبر، لیدی گاگا، بیانسه و ... ترانه‌هایی خوانده‌اند تا از سود فروش این آلبوم کمکی به مصیبت‌زدگان وقایع اخیر ژاپن کرده باشند.

از آلبوم‌های پرفروش یک ماه گذشته هم می‌شود به آلبوم بهترین‌های پینک و میکس مجدد آلبوم «هرگز نگو هرگز» از جیسون بیبر اشاره کرد، که دومی انگار خیال ندارد هفته‌ای بیاید و نام او در جدول نباشد. فعلا که دنیا به کام جاستین بیبر است!

عکس: گروه کُلدپلی

تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 خرداد 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:09

عالی بود با کولد پلی میشه زندگی کرد بی صبرانه منتظر انتشار آلبوم جدیدشونم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:09

جاستین نه جیسون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:09

استیون ویلسون Grace For Drowning
Opeth - Heritage
و ...

اینا که اصلن موسیقی نیستن انگار!
چسبیدید به جریان موسیقی بدنه و ول هم نمی کنید.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم‌هایی از ایرن میدن، کُلدپلی، دالی پارتون و... | موسیقی ما