برنامه یاد بعضی نفرات
 
«ستاره های بی حوصله» یا «فقدان خلاقیت»؟ کدام دلیل باعث شده بازار موسیقی در سالهای گذشته بدون خلق هیچ اتفاق ویژه و بزرگی، آرام آرام به یک بازار خنثی و بی خاصیت و به دور از هر گونه غافلگیری تبدیل شود؟
چرا هیچکس نمی ترکد؟!
موسیقی ما - بهمن بابازاده : آخرین بار که یک قطعه موسیقی توانسته باشد در بازار داخلی به درصد بالایی از همه گیر شدن برسد را کسی یادش هست؟ اگر قرار باشد واضح تر و خودمانی تر حرف بزنیم، سوال مان باید اینگونه مطرح شود: «آخرین قطعه ای که توانسته بترکاند و همه اهالی موسیقی را درگیر خود کند و همه اقشار جامعه آنرا شنیده باشند، کی بوده؟ خواننده اش کیست و اصلا چه دلیلی داشته که توانسته موفقیتی تا این حد گسترده را به دست بیاورد؟»

لزومی ندارد زیاد به سلول های خاکستری مغزتان فشار بیاورید. چون اصولا جواب این سوال منفی است و در سالهای اخیر هیچ اتفاق غافلگیر کننده و بزرگی در بازار موسیقی رخ نداده و یک مسیر صاف و بدون فراز و نشیب، حاصل همه زور زدن های آقایون خواننده بوده. ظاهرا ستاره های موسیقی این روزهای بازار پاپ، در خواب زمستانی هستند و همه فارق از خلق اتفاقات بزرگ و شگفت  انگیز، سرشان در لاک خودشان است و دیگر قرار نیست حادثه ای رخ دهد.

اما اگر قرار باشد به این معضل و بی « حادثه» و «اتفاق» شدن موسیقی داخلی نگاهی بیندازیم، فکر می کنید به چه نتیجه گیری درستی می شود رسید؟ چه دلایلی باعث بوجود آمدن یک چنین بازار «خنثی» و «بی حادثه» ای شده؟
 
  • * گذری بر تاریخ
سالهای زیادی از تاریخ اوج گیری موسیقی پاپ در داخل کشور نمی گذرد. موسیقی ای که با صدای و لحن «خشایار  اعتمادی» سوت آغازش زده شد تا این خواننده جاده صاف کن کسانی شود که خوراک فکری و موسیقیایی نسل های بعد را تامین کند. محمد اصفهانی، عضار، سعید شهروز ، امیر کریمی، قاسم افشار و حتی چنگیز حبیبیان (!) در دوره ای توانستند با آثارشان گوی سبقت را از بقیه بربایند و ترانه هایشان دست به دست بچرخد. هر کدام شیوه و سبک خ.دشان را داشتند و آنهایی که تحت تاثیر صدای «آن ور آبی ها» بودند، به هر حال بیشتر و بهتر توانستند خودی نشان دهند و به زور همین تقلید و به قول خودشان «تاثیر گرفتن»، جریان موسیقی یک دوره خاص را در دست گرفتند  و به لیدر های دوره خودشان تبدیل شدند. جان فدایی های فراوانی را به دست آوردند و اولین نسل ستاره های موسیقی پاپ بعد از انقلاب متولد شدند.  
 
  • * حمله زیر زمینی ها!
هیچکس نمی داند واژه «موسیقی زیرزمینی» از کجا و کی وارد ادبیات فرهنگی کشور شده است. واژه ای که به رغم برچسب غیر مجاز اش، بزرگترین خدمت تاریخ را به هنر موسیقی کشور داشته و پاپ این روزها، بیشتر از هر زمان دیگری خودش را مدیون چهره های در ابتدا زیرزمینی و امروزه مجازش می داند.

«رضا صادقی» نخستین چهره ای بود که با «مشکی رنگ عشقه» توانست یک شبه ره صد ساله را بپیماید و خیلی زود آوازه اش همه جا بپیچد. بعد از او بود که آرام آرام نوبت به «بنیامین » و «حمید عسکری» و خیلی های دیگر شد. بنیامین با «دنیا دیگه مثل تو نداره» اش رکورد فروش یک آلبوم را شکست و حمید عسگری با «قسمت نمی شه انگار»، همه ستاره های آن زمان را پش سر گذاشت. اتفاق ها و حادثه ها یکی پس از دیگری می آمدند و در بازار گرد و خاکی به پا می کردند و می رفتند. علی لهراسبی و احسان خواجه امیری هم در تلویزیون و تیتراژ سر و صدا کرده بودند و دنیای موسیقی پر بود از اتفاقات رنگ و وارنگ.

مخاطب موسیقی شب می خوابید و صبح با یک ستاره جدید و بمب خبری جدید رو به رو می شد. یک روز فریدون آسرایی و «آهای خوشگل عاشق» اش به معنای واقعی «می ترکاند» و یک روز «محسن » های معروف، با «نشکن دلمو». آریان همه گیر می شود و مفهوم فعالیت گروهی در موسیقی پاپ معنی پیدا می کند. رپر ها با موسیقی و کلام گستاخ شان هم که در یک دوره هوش از سر خیلی ها ربوده بودند تا صنعت موسیقی آرام آرام جان بگیرد و بتواند خودی نشان دهد. حالا زمان پوست انداختن است. زمان اوج گرفتن. تقویم را که نگاه می کنیم، اواسط دهه هشتاد شمسی... این روزها همه موسیقی پاپ گوش می کنند، شما چطور؟!
 
  • * پولدار می شویم...
زمانه عوض شده ... دیگر در دوره ای هستیم که خواننده مجبور نیست برای انتشار اثرش در لاله زار بچرخد و دست به دامان «کاست فروش» هایی شود که آلبوم می خرند و چک یک ساله می کشند. شرکت ها  و کمپانی های موسیقی راه افتاده اند تا فاتحه لاله زار خوانده شود. چهره ها و خواننده ها یکی یکی جذب این کمپانی ها می شوند و رقم  قرارداد ها در حال سبقت گرفتن از یکدیگر اند. بازار کنسرت ها داغ شده و به جز تهران و کیش که مقر اصلی اجراهای زنده هستند، دیگر شهرستان ها هم گهگداری روی ستاره های موسیقی را به خود می بینند تا بخاطر حضور یکی از آنها، یک روز شهر به حالت نیمه تعطیل در آید. بخاطر محبوبیت فلان ترانه فلان سال قبل. فلان تیتراژ فلان سریال یا فلان قطعه ای که آن زمان کسی نفهمیده کاور بوده و تازگی ها گندش در آمده!

 در حال گذراندن سالهای آخر دهه هشتاد ایم... ورود پول به چرخه موسیقی، خیلی ها را از راه به در کرده. دیگر کمتر شاهد اتفاقات و غافلگیری های بزرگ در عرصه موسیقی هستیم و مخاطب موسیقی سالهای زیادی ست که شب خوابیده و صبح بیدار شده بدون اینکه اتفاق و حادثه ای را در هنر مورد علاقه اش، شاهد بوده باشد. او بیشتر جنجال های خبری را به دور از هرگونه اتفاق هنری می بیند که مثلا فلان خواننده با یک قراراد ایکس میلیونی به فلان کمپانی پیوست و از این پس کنسرت هایش با مدیریت این شرکت روی صحنه خواهد رفت. او بیشتر اظهار نظرهای ستاره های پاپ را علیه همدیگر می بیند و اینکه همان ستاره مورد علاقه اش که بهترین لحظان زندگی اش را با آثار عاشقانه او گذرانده، چقدر وقیحانه و گستاخ می تواند علیه همکار و در اصطلاح رقیب اش اظهار نظر کند و او را بشورد و پهن اش کند جلوی آفتاب...

یکی هم در این بین پیدا می شود و می خواند: «همه چی آرومه، من چقدر خوشحالم...». او راست می گفت. همه چیز آرام بود و هیچ اتفاقی هم قرار نبود بیفتد...
 
  • * حاشیه، کاور و مایکل جکسون!...
سالهای عجیبی شده. فقدان خلاقیت، باعث پرورش و رواج یک ایده جدید در بین ستاره های این نسل شده. کدام نسل؟ همین نسل جدید و آخری که به قولی باید به آنها لقب ستاره های موسیقی عصر مدرنیته را در ایران داد.... ستاره هایی که در دوره ای فعالیت و کار می کنند که موسیقی روز جهان، در حال پیشرفت لحظه ای و ثانیه ای است و کلیت موسیقی جهان، هر روز یک اتفاق و بمب خبری را در پی دارد. اما این بمب های خبری تاثیری در ایده رواج پیدا کرده در موسیقی داخلی نیست و چهره های موسیقی که خود را همین طور لحظه به لحظه ناتوان تر و کم اثر تر نسبت به دوران رشد علم موسیقی می بینند، چاره ای جز گرایش به فرهنگ غنی«کاور» نمی بینند. فرهنگی که سالهاست در بین بسیاری از هنرمندان داخلی رواج دارد و نبود علم کافی در بین مخاطب موسیقی، باعث شده باور کنند که فلان شاهکار ستاره محبوب شان زائیده ذهن خلاق و با استعداد او بوده. فارغ از اینکه جناب ستاره، در یک کپی کاری غیر حرفه ای اثر موفق یک خواننده خارجی را با کلام فارسی به خوردشان داده و خیلی محکم روی شناسنامه البومش در بخش آهنگساز، نام خودش را درج کرده است.

فرهنگی که به مرور و با لو رفتن بسیاری از گندکاری های برخی چهره ها، در حال کمتر شدن هوادارانش است و ستاره های راه های دیگری را هم برای در راس اخبار ماندن، پیدا کرده اند. حاشیه سازی و انتشار اخبار و دروغ های کله گنده از جمله این شگرد هاست. اینکه مثلا قرار است در آینده ای نه چندان دور با فلان سوپر استار جهان اثری مشترک را منتشر کنند. گرفتن عکس های دونفره با برخی چهره های سرشناس خارجی در کنسرت های خارج از کشور آنها از دیگر راه هایی ست که این روزها خوب جواب می دهد و تیر خلاص هم احتمالا کنسرت دونفره آنها با مایکل جکسون است که فعلا این ایده را در آب نمک خوابانده اند تا به وقت اش رو کنند...

اما در کارزار این همه خبر و جنجال و داد و بیداد و هوچی گری، کسی حواسش نیست که چند سال از آخرین «هیت» تمام عیار دنیای موسیقی گذشته. کسی نمی داند آخرین قطعه و اثری که از دل بازار بیرون آمده و همه توانسته اند با آن ارتباط برقرار کنند کدام قطعه، آلبوم یا کنسرت بوده؟ حافظه تاریخی مخاطب موسیقی همین طور در حال مرور خاطرات قدیمی اش است و هر چقدر هم که سعی می کند آن لحظات را با خاطره ای جدید تداعی کند، نمی تواند. دلیلش را هم هیچکس نمی داند. پول؟ نبود فرهنگ ستاره سازی؟ جنبه؟ نبوغ؟ حوصله؟ شکم سیری؟ یا.... سالهای ابتدایی دهه نود را در حال گذران هستیم. حواستان هست؟
 
  • ستاره می شود؟
به این اسامی دقت کنید: شهرام شکوهی، مرتضی پاشایی، کامران رسول زاده، علی عبدالمالکی، مجید خراطها، امین حبیبی، حامد هاکان.

اینها اسامی چهره هایی هستند که به قولی آخرین نسل خواننده های موسیقی پاپ کشور را تشکیل می دهند. آنها در یک سال گذشته بیشتر نام شان در رسانه های موسیقی منتشر شده و ظرف ماه های قبل یا  آینده اولین آلبوم های رسمی شان قرار است در بازار موسیقی کشور منتشرشده یا می شوند.

اگر قرار به اتفاق جدید باشد، باید این اتفاق از سوی چهره های جدید رخ دهد و خیلی ها اعتقاد دارند برخی از چهره هایی که در بالا نام شان ذکر شد، قابلیت خلق اتفاقات جدید را دارا هستند. اتفاقاتی که بازار موسیقی کشور خیلی وقت است که در حسرت دیدن و شنیدن آنها، مانده و امیدوارم بالاخره بتواند این بازار تکراری و خسته کننده را تکانی دهد. بازاری که در یکی دو سال گذشته، حتی انتشار آلبوم بزرگانش هم باعث نشده آب از آب در آن تکان بخورد و همه چیز در یک مسیر صاف و بدون فراز و نشیب در حال پیشروی است.

آلبوم این چهره ها در ماه های آینده قرار است در بازار موسیقی کشور منتشر شود و احتمالا عید امسال مخاطبان موسیقی می توانند با این چهره های جدید و البته با استعداد، لحظات پرهیجانی را سپری نمایند. چهره هایی که به قول معروف آخرین بازماندگان نسل موسیقی زیرزمینی اند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 فروردین 1392 - 14:20

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 02:16

من کلا با نظراتتون مخالفم.....اینجوری بگم خیلی هوبه بهمن جان

پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 00:22
اکبر جعفری

بهمن خان هیت داریم خیلی هم داریم ، اما برای یه عده ی خاص !!!
موسیقی ایران مث گذشته نیست همه با هم دوست بودن ، شادمهر و شهروز ، شهروز و ناصر ، شادمهر و خشایار ، اصفهانی و عصار و . . .
ولی الان موسیقی مث بازی فوتبال شده ، چاوشی شده پرسپولیس یگانه هم شده استقلال
پرسپولیس یا استقلال خوب بازی میکننااا اما هواداران این تیم میگن اون خوب نبود هواداران این تیم هم میگن این خوب نبود
هر فردی آهنگ خواننده ی خودش رو گوش میکنه و میگه اون سرتره و اگه کار خوب بیاد زیر بار نمیرن و از خواننده ی خودشون تعریف میکنن
به نظرم قطعاتی هم بوده که هیت بشه ، مث سنگ صیور یا نفس های بی هدف یا نابرده ذنج یا قلب یخی ...

151.244.180.177
پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 01:43
نبی سروی

من میگم بذارین یه جوری دیگه به قضیه نگاه کنیم !
توی ایالت متحده امریکا مگه یکی میترکه ؟ مگه کسی یه آهنگش رو همه گوش میدن ؟ مثلا شما فکر میکنین جاستین بیر یا لیدی گا گا رو همه گوش میدن ؟! ببینین به طور کلی میشه گفت دوران شمولیت مجبوبیت به سر اومده و سلایق خاص تر و شخصی تر شدن برای همین یک تراک در همه ی جامعه شنیده نمیشه ! به همین دلیل دوستان میان و نظراتی میدن که فلان خواننده ترکوند یا فلان و فلان ...
شما باید ببینید چه کسی در کجا و برای طرفدار هاش راضی کننده بوده یا نه ، فقط همین !
در مورد تراک هایی که زیاد گوش داده بشه در بین مثال های زده شده فقط تراک شاد ناری ناری علیرضا روزگار رو ندیدم که واقعا بین بعضی از اقشار جا باز کرده بود و بر خلاف سلیقه ی من مرتب اطرافم پخش میشد !

151.246.16.158
جمعه 9 فروردین 1392 - 15:16
اکبر جعفری

تعریف آهنگ هیت برای ما اشتبا جا افتاده !!!
آهنگ هیت آهنگیه که وقتی بعد مدت ها گوش میدی اون رو کامل گوش کنی و دلت بخواد بازم گوش کنی
آهنگ هائی هم مث ناری ناری که هیچ فکری پشت شون نیست برای اینه 4 تا جوون که تو ماشین میشینن آهنگشون رو به خاطر ریتمی که داره گوش کنن

151.244.191.91
سه شنبه 6 فروردین 1392 - 02:21

نظر شخصی شما رو شنیدیم!! داداش گلم! الانشم بضی آلبوم ها واسه خیلی ها "ترکانده" ، جای همه تصمیم میگیری یا از حس و حال شخصیت حرف میزنی؟ بله خوب سن و سال من و شما داره بالاتر میره ، مشکلات معیشتی و گرونی ها و نا امنی های اقتصادی و ... فکر و ذکر نسل "دهه شصتی" ها رو که قطعا پر تعدادترین گروه سنی جامعه هستند فرا گرفته ، الان دیگه واسه یه جوون بالای 22-23 سال اینقدر دقدقه و فکر به آینده نا مطمئن وجود داره که "هیت" شدن هیچ آهنگی گوشه ای از ذهنشم درگیر نمیکنه ، باور کن در مورد آهنگ های خارجی زبان و لس آنجلسی هم همین وضعیت هست ، کاملا ملموسه دلیلشم عوض شدن روحیات خودمونه ، اصولا الان آهنگ تبدیل شده به چیزی که میگیم حالا فقط یه چیزی باشه بشنویم ... همین و بس! با این وجود به نظرم آهنگ های الان هم شنیده میشن ، آره شاید هیت نشن ، اما به عنوان یه مسکن موقتی شنیده میشن!! متوجه هستین که!

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 02:23

با وجود کارهای بسیار زیبا و متفاوتی که از محسن چاوشی و رضا یزدانی و... شنیدیم و بعضا رکوردهای فروش خوبی از خود به جا گذاشتند،چطور ادعا میکنید بازار موسیقی خالی از کارهای متفاوت و اتفاق های خوب است؟
آلبوم محسن چاوشی بدون شک یک پیشرفت در موسیقی پاپ محسوب میشود و توانست تحسین بسیاری از اهالی موسیقی را برانگیزد.لطفا تلاش های خوانندگان موسیقی کشور را بی اهمیت جلوه ندهید.

پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 00:16
میثم سیف

عزیزم کارهای محسن چاوشی در آلبوم 13 خیلی خوب بود اما آیا تونست هیت بشه؟!

2.190.56.172
سه شنبه 6 فروردین 1392 - 02:26

راستی چرا در بین نسل اول خواننده های پاپ نامی از مجید اخشابی برده نمیشود؟؟

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 02:44

جناب بابازاده عزیز! میدونی مشکل از کجاست؟
مشکل اینه که کسی چون شما میاد تو متنش از کسی چون شادمهر اسم نمیاره!
مشکل اینه که به حافظه مخاطب توهین میکنید!

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 15:15
اميرحسين انصاري

توهین چیه برادر من! مگه قراره از اول تا آخر اسم بیارن؟اگه این جوریه خیلی اسم ها نیمدن تو این متن.الآن اگه ایشون نبود حالا مگه چی می شد؟!موسیقی ایران از بین می رفت؟!

151.246.188.80
چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 19:44
بی سرزمین تر از باد

دوست عزیز جا داره چندتا نکته رو اشاره کنم:
1.منظورم از توهین ، نبردن یه اسم خاص نبود! توهین به شعور و حافظه مخاطبان بود! دلیلش هم تو قسمت 3 توضیح میدم.
2.این متن جزئی از متن پایینی بوده ولی چون توش از یه فرد خاص اسم بردم و با توجه به تجربه قبلی! ترجیح دادم اگه قراره تایید نشه کل متن از بین نره!
3.با حرفت 100 % مواقفم "اینکه گفتی از خیلیا نام برده نشده" به هر حال طبیعی هم هست! درسته که وقتی یه منتقد حرفه ای!!!! قراره در مورد مطلبی قضاوت کنه باید با واقعیات "و نه تعصبات شخصی!" قضاوت کنه اما به هر حال عادت کردیم . . .
ولی دوست عزیز اگه از هرکسی بپرسی موسیقی پاپ بعد از انقلاب رو تعریف کن "شادمهر" از ارکان جدا نشدنیشه! میدونم و میدونی که همه با من موافقن!

188.253.66.10
جمعه 9 فروردین 1392 - 16:21
بابک فرخی

دقیقا درسته!!!باعث تعجبه که اسمی از شادمهر برده نشد!!در حالی که اگه شادمهر نبود شاید خیلیایه دیگه که اومدنو به قولی موسیقی رو تو یه دوره ای تو دستشون گرفتن نمیبودن!!نمونه مثل حمید عسکری..یا محسن یگانه که تو مصاحبه با همین سایت گفته بود که با "گل گندم"شادمهر علاقه مند شده به موسیقی و اومده تو موسیقی!!درسته شادمهرم شادمهر قدیم نیست!ولی خوب موسیقی بعد از انقلاب مدیونه بهش!

46.225.3.208
سه شنبه 6 فروردین 1392 - 02:47

به نظرت چرا آلبوم های پاپ فروششون به شدت کم شده؟ اینکه میگیم کپی رایت و کپی غیر مجاز و دانلود و . . . .داریم خودمونو گول میزنیم! الان خود شما چند ساله یه نوآوری تو ملودی سازی و یا تنظیم نشنیدی ؟ همه خواننده ها و آهنگسازها دارن موفقیت ها و نوآوری های قبلیشون رو تکرار میکنن! الان کدوم آهنگسازه که اینقد جرات ریسک کردن داره که بیاد یه ملودی سبک جدید کار کنه؟ یا یه صدا گیری متفاوت از یه خواننده انجام بده؟
وقتی خواننده ها و آهنگسازا و تنظیم کننده های ما (بحثم رو داخلی هاست) تک و توک چیزی به موزیک پاپ اضافه میکنن معلومه مردم هم دل و دماغی برای خرید براشون نمیمونه!
این چند سال اخیر رو یه نگاه بنداز. خواننده های مطرحی که ازشون نام بردی هرچی جلوتر اومدن فروش و استقبال از کاراشون کمتر شد! چرا؟ چون هیچ نوآوری ای تو کاراشون ندارن! همه یا دچار تکرار شدن یا دارن از اونوری ها تقلید میکنن! سابقه هر هنرمند مشخصه, قطعا مخاطب کسی رو که با خلاقیت و توانایی خودش رشد کرده رو به کسی که از دیگری تقلید میکنه ترجیح میده! خیلی از این عزیزانی هم که نام بردی محبوبیتشون رو مدیون دوران غیرمجاز بودنشون هستن! و بعد از مجاز شدنشون افت کردن! (حداقل از نظر آماری!) متاسفانه الان انقد کارایی که فقط هدفشون بازار و فروش بیشتره زیاد شده (بین خواننده های پر طرفدار!) که این خوانندگان به جای اینکه دنبال ماندگاری اثر باشن دنبال فروش بیشترن! و از هیچ جنجال رسانه ای برای رسیدن به هدفشون ترسی ندارن! امروزه متاسفانه شاهد هیت شدن کارایی بین مردم هستیم(البته به صورت مقطعی و کوتاه مدت!) که حتی شعر درست و حسابی هم ندارن! و تنها با شعور مخاطب بازی میکنن! یه مقایسه ساده بین هیت های اواخر دهه 70 و اوایل 80 و هیت های چند سال اخیر انجام بدی تا آخر قصه رو خوندی . . . یا حتی یه مقایسه بین هیت های خارج از ایران و داخل ایران! آلبوم های مطرح و پر فروش سال های دور رو یه نگاه بنداز(مثل مسافر , دهاتی , غزلک) ببین چقدر توشون نوآوری میشده! که با گذشت این همه سال هنوز در اوج هستن چه سبک هایی (چه توی خوندن و چه آهنگ) که به موزیک پاپ ارائه نکردن! خب مردم هم شعور دارن, قدرت تشخیص دارن. برای چیزی که ارزش نداره پول نمیدن! به همین سادگی!

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 15:12
اميرحسين انصاري

دوست عزیز شما خیلی الکی روی خواننده ای که بالا اسم بردی تعصب داری و تمام متنی هم که نوشتی یه جوری می خواستی ربط بدی به ایشون.
حرف شما:"وقتی خواننده ها و آهنگسازا و تنظیم کننده های ما (بحثم رو داخلی هاست) تک و توک چیزی به موزیک پاپ اضافه میکنن معلومه مردم هم دل و دماغی برای خرید براشون نمیمونه!"
این حرفتون کجاش منطق داره؟!
یعنی الآن داخلی ها همه تموم شدن و فقط لس آنجلسی ها نبوغ و ابتکار دارن.نکنه آب و هوای لس آنجلس یه جوریه که استعداد و نبوغ رو در آدم ها ایجاد می کنه؟!
شما جالبه برای خودتون دارید قضاوت می کنید.اون بالا گفتین آمار فروش و استقبال داخلی ها داره کم میشه. من سوالم از شما اینه که آلبوم سیزده چاوشی که الآن کمی از انتشارش می گذره چه جوری بعد دو روز میره برای تیراژ دوم در صورتی که این اتفاق برای آلبوم قبلش نیفتاد.یا افراد دیگه مثل خواجه امیری که آلبوم جدیدشون از قبلی بیش تر مورد استقبال قرار می گیره.
مشکل شما می دونی چیه؟ اینه که نگاهی به خودتون نمیندازین ببینین کجایین. کجا بودین.من کامنت های شما رو دنبال می کنم و تعصب بی خودیتون رو روی خواننده ی نام برده بار ها دیدم. اما با اندک نگاهی می بینید همین خواننده ی مورد علاقه ی شما بعد از از کار هایی مثل دهاتی و مسافر رو به افول بیش از حد رفت تا جایی که کارهایی مثل آلبوم آخرشون دادن و این آلبوم بیش از دو بار قابل شنیدن نیست.
گفتین داخلی ها دارن از اون وری ها تقلید می کنن! اما باز هم نگاهی به خودتون و خوانندتون ننداختین که ببینید چند تا آهنگ کاور در آخرین آلبومشون داشتن که این خودش مسأله ای بود که همه جا باعث رسوایی ایشون شد.
حرف شما:"امروزه متاسفانه شاهد هیت شدن کارایی بین مردم هستیم(البته به صورت مقطعی و کوتاه مدت!) که حتی شعر درست و حسابی هم ندارن! "
من سوالم از شما اینه که این آهنگ هایی که گفتین شعر های درست و حسابی ندارن آیا آهنگ آینده جزو این کارا نیست؟!!!
به قول خودتون مردم شعور و قدرت تشخیص دارند.پس لطفا به شعور و قدرت تشخیص مردم توهین نکنید.

موسیقی ما خیلی از کامنت ها رو منتشر نمی کنی و این برای هزارمین باره.اینو دیگه خواهشا منتشر کن

151.246.188.80
چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 21:29
بی سرزمین تر از باد

ابتدا جا داره اینو بگم بسیار شادمانم که نظرات بنده رو دنبال میکنی.
حتما این رو میدونی که تعصب هرچقدر که باعث طرفداری کردن از یه فرد خاص بشه همونقدرم میتونه باعث کوبیدن همون فرد بشه دیگه!؟ پس حواست باشه نظراتت رو طوری عنوان کنی که سمت تعصب منفی نری خدای نکرده! من رو هیچ فردی (چه آهنگساز چه خواننده چه تنظیم کننده چه نوازنده و یا حتی کسی که همه ی اینا رو یه جا باهم داره!) تعصب ندارم. و گرنه نتیجش میشد سایر نظرات که میبینی . . .! اگر هم میبینی در مورد افراد خاص نظر میدم به این دلیله که تو این سایت اگه از افراد خاصی نام ببری نظرت تایید نمیشده! و فقط در اون ها اسمشون میاد میشه نظر داد! من حتی یک بار هم به وب ها و صفحات طرفداران فردی که منظورته نرفتم! نه تنها ایشون بلکه هیچکدوم! من طرفدار ترک های خوب اجرا شده توسط یک هنرمند هستم.چیزی که بیش از همه برام مهمه ملودی و ترانه ی (یا شعرمحاوره ی) کاره. شما اگه علاقه مند به کار قوی هستی آلبوم "بی خوابی سعید شهروز" رو گوش کن تا معیارهات استاندارد بشن! چون همه ی کاراش متفاوت و بکرن و من همه ترک هاش رو دوست دارم!
از بین داخلی ها من کارای مهدی یراحی رو دوست دارم.از آلبوم پرچم سفید چاووشی "ترن" رو میپسندم. ترک هایی رو از عصار،رضا یزدانی،خواجه امیری،همایون شجریان،علیرضا قربانی،خشایار اعتمادی،لهراسبی،محمد اصفهانی،یگانه،فرزاد فرزین،حامی،یاس،فریدون،شهاب رمضان،رضا صادقی،علیزاده،سیروان،بهنام صفاریان،اخشابی،مرحوم ناصر عبدالهی و چندین و چند خواننده ی دیگه دوست دارم.حتی ممکنه از بعضی از افراد مذکور فقط یک ترکشون نظرمو جلب کنه! ، پس می بینی که نام ها برای من مهم نیستند.آثار و کارها مهم اند.
نظرات من با نظرات مردم ممکنه خیلی فرق داشته باشه.چون اولا خودم یه ترانه سرا هستم و به راحتی میتونم فرق بین یه کار ضعیف و یه کار قوی رو به لحاظ ترانه تشخیص بدم.پس حداقل تو بحث ترانه می تونم به صورت کارشناسی نظر بدم. به نظر من کسی که می تونه اینقدر فکر وسیعی داشته باشه که ترکی مثل انتخاب رو بگه واقعا ترانه سرای قابلیه. ببینید همین ترانه سرایی که اون شعر محاوره انتخاب رو با اون همه پیچیدگی می گه میاد و یه کار خیلی ساده و روون رو می گه که انگار داره خیلی خودمونی با مخاطب حرف می زنه "آینده".
یکی از نقاط قوت یک ترانه سرای خوب همینه که بتونی خیلی خودمونی با مخاطب حرف بزنی.بنابراین ترانه سرایی که بتونه هم پیچیده بنویسه و هم خیلی ساده نشونه ی تواناییشه... .مثل بازیگری که می تونه در نقش های مختلف بازی کنه.اینا رو دیگه من که لااقل 5 ساله تو کار ترانه هستم خوب می تونم تشخیص بدم!

دوست عزیز دیگه خودمون رو نمیتونیم گول بزنیم که! وقتی آلبومی میلیونی بشه یعنی مثل بمب بین توده مردم صدا کنه نه فقط طرفداران اون خواننده ! و نه حتی فقط بین کسانی که موزیک روز رو پیگیری میکنن! بلکه بین قشر عظیمی از مردم ، حتی کسانی که موزیک روز رو پیگیری نمیکنند!
بمب ترین و بهترین آلبوم این سال ها نتونسته بالاتر از 750 هزار تیراژ (و نه فروش) بره! اونم یه شاخه نیلوفر چاوشی بوده در صورتی که آلبوم هایی داشتیم مثل "من و تو مانی رهنما" ، "توهم نیما مسیحا" ، "بیخوابی سعید شهروز" که فقط چون این عزیزان کم تبلیغ و جنجال میکنند کارهای فوق العاده قویشون به چشم نمیاد و یه سری کارهای معمولی هیت میشن چون 6و8 یا ترنسن! این ها همه در حالی دارن اتفاق میفتن که سال های دور فروش 10 و 7 و 2 میلیون هم داشتیم . . . !

188.253.66.9
پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 00:53
میثم سیف

کاملا مخالفم. موسیقی پاپ ما تو این سالهای اخیر کارهای ضعیف زیادی داشته اما پر از نوآوری هم بوده
مثلا همین محسن چاوشی که آلبوم جدیدش نوآوری و خلاقیت محضه یا محسن یگانه که با آهنگ سکوتش یه اتفقا بزرگ رو تو موسیقی پاپ ما رقم زد. بی انصاف نباشید لطفا

2.190.56.172
پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 18:04
بی سرزمین تر از باد

به نظر من دوستان اگه تشریف ببرن چند تا کتاب در مورد تعریف اصطلاحات موسیقی مثل ملودی و تنظیم و کاور و همچنین تفاوت بینشون مطالعه کنند بیشتر معضلاتمون حل میشه!

188.253.66.10
سه شنبه 6 فروردین 1392 - 02:56

درسته كه اولين كسي كه آهنگ پاپ مجاز خوند خشايار اعتمادي بود
ولي آهنگساز اون كار شادمهر عقيلي بود كه به فاصله ي چند ماه بعد با آلبوم مسافر موسيقي رو در ايران زنده كرد.

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 03:08

"بازاری که در یکی دو سال گذشته، حتی انتشار آلبوم بزرگانش هم باعث نشده آب از آب در آن تکان بخورد و همه چیز در یک مسیر صاف و بدون فراز و نشیب در حال پیشروی است."
این قسمتش خیلی خنده داره . تو این 2 سال برخلاف دهه 80 آلبوم های خیلی خوبی منتشر شد. نمونه ش هم آلبوم های "پرچم سفید" "من خود آن سیزدهم" "بی واژه" "سلام" ""من و تو" و ...
گل سرسبد همشون هم "من خود آن سیزدهم" محسن چاوشی که باعث شد هنرمندان این عرصه به هنر این بزرگ مرد پی ببرن و تعریف و تمجید های فراوان افرادی مثل "محمد اصفهانی" که قطعا از بهترین های موسیقی ایرانیه نمونه ی بارز این تاثیر گذاریه ....

raz
سه شنبه 6 فروردین 1392 - 05:12

ممنون از مطلب جالبتون. تا حدود زیادی قبول دارم حرف شمارو.
اینکه مدتهاست هیچ کار زیبا و بترکونی که همه گیر بشه بوجود نیومده یک حقیقت تلخه.
این مشکل بی سلیقگی نه تنها برای خواننده های مجاز و غیر مجاز ما اتفاق افتاده بلکه خواننده های لس آنجلس نشین ما هم که خودشون رو تافته جدا بافته میدونن هم مدتهاست که هیچ کاری نکردن!
اما جرغه هایی زده شده. اونهم داخل کشور. جرغه یک تغییر جالب و پر ریسک. اینکه خواننده های جا افتاده ترجیح میدن با همون فرمول همیشگی کار کنن یک حقیقته. هیچکس نمیخواد ریسک کنه. اما یک نفر قواعد رو امسال به هم زد. محسن چاوشی با آلبوم 13 نشون داد هنوز مثل رود جریان داره و مثل خیلیای دیگه به برکه تبدیل نشده...
مطمئنا آلبوم 13 نمیتونه همه نگاه ها رو به سمت خودش جلب کنه اما آغاز کننده یک راهه. راهی که مطمئنا مسافر زیادی نخواهد داشت. هنوز هم خواننده های بزرگ ما ترجیح میدن حباب عاشقانه هاشون رو تکرار کنن چون میترسن...
چاوشی یک اخلاق خوب داره اونم اینه که همیشه رو به جلو حرکت میکنه و سبکهای جدید رو امتحان میکنه اما اخلاق بدش هم اینه که دیگه اون رو تکرار نمیکنه. مطمئنا اگه چاوشی دوباره کارهایی مثل سنتوری و 13 بسازه بسیار بهتر خواهند شد. اما اون ریسک کار جدید رو قابل تحمل تر از تکرار مکررات میدونه.
موسیقی پاپ ایرانی چه در داخل و چه در خارج نیازمند یک شوک هستش. 13 این شوک بود اما غرور کاذب خواننده ها باعث میشه اون سمت نرن. اونا دوسدارن مثل همیشه از تیمپل های نرم افزار آهنگسازی استفاده کنن و اشعار بی معنی سروده خودشون رو بخونن تا اینکه سعی کنن هنر نداشته خودشون رو بروز بدن...
خواجه امیری، یگانه و ... دارن آخرین دست و پاشون رو قبل از سقوط میزنن. سقوط درون چاهی بنام خواننده درجه دو بودن.
دوستان زیرزمینی هم بیشتر ترجیح میدن که مدل موهاشون رو عوض کنن و ابروهاشون رو باریکتر بردارن ...
موسیقی ایران سالهای آخرشو میگذرونه.
در چندسال گذشته فقط 13 خاص بود... خاصی که برای گوش عوام سنگین بود.

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 22:56
علی 157

...به قول شهریار :
بیا از گود بیرون گر دل جنگ و مصافت نیست / که گیتی کان جنگی ها و دکان مصافی هاست
شما به نظرم بهتره به خودتون شوک بدید.موسیقی ایران همواره در حال رشده
آیا نمی بینید ؟

188.158.97.74
سه شنبه 6 فروردین 1392 - 06:16

امیدوارم نظرم تایید شه
بهمن خان مقاله خوندم خوب و کامل بود اما هم عقیده نیستم باهاتون تو بعضی جاها.شما از کامران رسول زاده مشخا خوشتون میاد همیشه ام ازش تعریف میکنیدوپایه اساس شما واسه پدیده بودن کامران چیه؟؟؟ الان شما سلیقه مردم داری زیر سوال میبری.سکوت!! بله سکوت محسن یگانه مگه یه کاره هیت نشد که هنوزم که هنوزه همه جا شنیده میشه یا دوست دارم بابک جهانبخش عذاب و بچه فرزاد فرزین و خیلی از کارهای هیت تو همین 1 سال اخیر.بهتره یکم منصف باشی دوست من.از نظر شما چه اتفاقی باید رخ بده؟ وقتی به زانیار خسروی هااااا مجوز کار نمیدن بدونه دلیل اونوقت انتظار رخ دادن اتفاق مهمی هستید؟ الان 2 سال البوم ایمان قیاسی امادست چرا پخش نمیشه؟ یه دنیا حرف مهدی یغمایی چی شد؟ اصلا بعضی از تهیه کنندهای عزیز میذارن استعداد یا اتفاق جدیدی تو موزیک ایران بیوفته؟ از نظر شما میلاد کیانی یه پدیده نیست؟ یا اینم تقلیدی میدونید؟؟
اما قسمت کاور شدیدا با شما موافققم حرفی ندارم دربارش و سایره مطالب.
بازم امیدوارام نظرم تایید شه

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 10:00

اقای بابازاده هنر همه رو برده زیر سوال مثله اینکه شما یادت رفته......... اصن از البوم حباب محسن یگانه که انقدر موفق بوده بگذریم البوم رگ خواب محسن یگانه یه تکون اساسی به همه داد یا مثلا قطعه سکوتش که دیگه تررررررررررررررررررررررررکوند .
یا تو کنسرتایی که 6روز بعدانتشار البوم حباب بود مردم چطوری با محسن یگانه همخوانی میکردن ... یا همین کنسرت هایه اخیر..... تو کنسرت ستاره های پاپ دیگه چه اتفاقی باید بیوفته که کسل کننده نباشه؟
انگار هدف شما فقط زیر سوال بردن زحمت هنرمندابود ..... خسته نباشید واقعا
موسیقی ما تایید کن لطفا

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 10:36

همه ي اينهايي را كه گفتي حرف دله من بود
من شخصه بعد عشق من باش بهنام صفوي چيز خاصي يادم نمياد!

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 23:32
shima noori

حتی سکوت محسن یگانه؟

109.162.224.150
چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 21:45
اميرحسين انصاري

شیما خانم اون بخشی که آقای بابازاده در مورد کاور گفتند رو خوب بخونید.

151.246.188.80
پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 11:36
اميرحسين انصاري

شیما خانم خوب صحبت های آقای بابازاده در مورد پدیده ی کاور رو بخونید.
موسیقی ما چرا تأیید نمی کنی آخه؟!

151.246.188.80
شنبه 10 فروردین 1392 - 16:11
هومان

امیرحسین جان چه ربطی داشت؟

37.98.123.55
پنجشنبه 15 فروردین 1392 - 15:18
shima noori

دوست عزیز سکوت محسن یگانه به هیج وجه کاور نبوووووووووووده اینو دیگه همه میدوونن

94.139.177.233
جمعه 16 فروردین 1392 - 00:05
Mehrdad Sh

امیر حسین جان این قطعه ای که میگی محسن یگانه سکوت رو از روش کاور کرده به ماه م بده بشنویم... موسیقی ما تائید کن لطفا

198.204.224.172
سه شنبه 6 فروردین 1392 - 10:49

به موردخوبی اشاره کردین این مساله ذهن منوچندوقت بودکه درگیرکرده بودتشکرازشمانویسنده محترم فکرکنم حامدهاکان پدیده باشه چون قبلاامتحانشوپس داده بعدیش هم شهرام شکوهی هست هم درآلبوم سازی موفق بوده هم در اجرای زنده ایشالاکه همشون به قول محسن چاوشی دریکی ازمصاحبه هاش گفته بودموسیقی ایران درحال پوست انداختنه باآرزوی سالی خوب وخوش برای اهالی موسیقی درعرصه های داخلی وجهانی

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 10:50

آقا بی انصافی نکنین سیزده محسن چاووشی هنوز در حال شنیده شدنه ترکیدن از این بهتر؟
در مورد هاکان هم عرض کنم یه کم حمایت بشه یه ستاره خواهد بود
من که خیلی باهاش خاطره دارم...

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 11:29

امید و پدیده جدید موسیقی ایران کسی نیست جز مرتضی پاشایی!!

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 12:08

منتظر شروع مجید خراطها باشید ... یکی از خواننده هایی که میتونه موسیقی رو اکادمیک و رو پایه خودش به لهجه و نوع خوانش خودش کمی از این خشکی نجات بده به نظر من ایشون هست ... من نمی گم مجید خراطها فقط ترانه های احساسی بخونه نه ایشون ترانه سرایی خیلی خوبی هم هستند مسلما در مورد سوژه های دیگه هم می تونن فعالیت کنن همان طور که گفتن ایشون فقط معظلات جامعه رو کمی پر رنگ تر نشون دادند شاید که کمی بهتر بشه این مشکلات چون واقعا مشکلات عاطفی ... اعتیاد و طلاق و ... خیلی بیداد می که تو اجتماع هر چند که تغییر هم خوب هست برای ایشون بدون شک در اینده خیلی بیشتر مجید خراطها در این عرصه حاضر میشه ... ترانه های برای ولی عصر عج ... مادر .. ترانه هایی برای خود مردم .... ایشون هم اهنگساز هم نوازنده هم ترانه سرای خوبی هم هست امیدوترم خواننده های ما با هم رفاقت کنن و با هم همکاری داشته باشن ...چون مخاطبین این هنرمندان فقط مردم هستند

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 12:17

اصلا سر در نمیارم که از تخریب سیروان چه چیزی گیر عده ای خاص میاد .. !! ؟؟

شنبه 24 فروردین 1392 - 22:20
nazanin bahadori

واقعا,منم نمیدونم چرا پیشرفت سیروان واسه بعضیا اینقدر سنگینه؟؟...

5.119.190.115
یکشنبه 25 فروردین 1392 - 22:10
مهسا

آخ گل گفتی . همه باید یه طوری به سیروان گیر بدن !!!!!!!

2.191.185.40
سه شنبه 6 فروردین 1392 - 12:20

سلام
دوست محترم اقای نویسنده این قسمت از سایت متاسفم از نوشته ... نوشتی شما در بالا عجیبه اسمی از شادمهر عقیلی بستر موسیقی پاپ را او فراهم کرد نه خشایار اعتمادی بعد اسمی از مرحوم ناصر عبدالهی خیلی با البوم دوستت دارم خاطره ها دارند نیاوردید خیلی جلبه شما چطور البوم های خوبی امثال عاشقانه های احسان خواجه امیری و البوم بسیار خوب از اشعار شاعران فریخته کشور مولوی وبابا طاهر وخیام وشهریار تبریزی ئ محشی بافقی همان البوم من خودم سیزدهم محسن چاووشی را ندید البومی که محسن چاووشی با همکارانش 5 سال روی ان زمان وقت گذاشت وزحمت کشید چاووشی اگه دنبال پول ومی توانست با بزگری تیزرهای تبلیغاتی وکنسرتها چند میلیاردی کلی درامد به جیب بزند خوانندهگانی در این مملکت هستند دارای خلاقیت برای عشق به کشورشان بخوانند نظیر چاووشی ورضا صاداقی وخواجه امیری نویسنده این قسمت از سایت نگاه شما به موسیقی کوچک است اسامی بردید اصلا ستاره به حساب نمی ایند مرتضی پاشایی وحامد هاکان یا شهرام شکوهی شدند خواننده بازار موسیقی رقابتی امسال بین البوم بین من خود سیزدهم محسن چاووشی و عاشقانه های احسان خواجه امیری وحباب محسن یگانه است چطور شما اینها را نمی بینی

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 12:31

خــــیلے از مواردو باهاش موافقم امــا بیشتر جــا ها مخـــالفمـ . . .
موفقیت و ترڪوندن معنیش این نیست ڪـﮧ همه از یه آهنگ فلان خـواننده خوششون بیاد!!
ممـــڪنـﮧ بــﮧ خـــاطر سـبڪ ڪار اون هنـــرمـند هواداراش خـاص بــاشن!
در مـــورد ڪاور ڪردنـم موافقــم بـا ایشــون!
بـــﮧ نظـر مـن بــازار موسیــقے خــنثـے نیــست! موسیقے وقتـے خنــثے بشـــﮧ دیگــﮧ ڪسے سمتش نمـی ره! ولی الان بلیت همـﮧ ڪنسـرتـا هــر جــاے ایـــران ڪـﮧ بــاشـﮧ فـــروخــتـﮧ مـےشـﮧ

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 13:05

...اما در کارزار این همه خبر و جنجال و داد و بیداد و هوچی گری، کسی حواسش نیست که چند سال از آخرین «هیت» تمام عیار دنیای موسیقی گذشته. کسی نمی داند آخرین قطعه و اثری که از دل بازار بیرون آمده و همه توانسته اند با آن ارتباط برقرار کنند کدام قطعه، آلبوم یا کنسرت بوده؟
جواب سوالتون
خیلی هم قدیمی نیست
سکوت محسن یگانه
امیدوارم تایید شه...

Mas
سه شنبه 6 فروردین 1392 - 13:21

دلیلش فقط اینه که بجایی که این آقایون به کیفیت کارهاشون فکر کنن به جیب مبارک و گذاشتن کنسرت برای جمع کردن پول فکر میکنن جناب بابازاده عزیز
MAS

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 13:23

...شما با این نوشته ای که پر از عصبانیت و کینه است می خوایید چی رو به مردم حالی کنید؟
می خوایید بگید که این همه زحمت ستارگان محبوب پاپ مفت و کشک بوده
می خوایید بگید خوانندگان ما هیچ خلاقیتی نداشتن که موسیقی پاپ ما الانه به این سطح فوق العاده رسیده
شما خبرنگارها نمی خواهید بفهمید که تو این ده سال شادمهرها و شهروزها و محسن ها آمدند
که موسیقی پاپ داخل ایران رو رونق بخشیدند و کمر موسیقی اونور آبی رو خم کردند....
اگه حافظتون ضعیف نباشه حتما یادتون هست دهه ی شصت و هفتاد کی به موسیقی پاپ داخل ایران
اهمیتی می داد.....
اکثریت مردم ترانه های خوانندگان لس آنجلسی رو گوش میدادن....
حالا اینه جواب تمام زحمت ها و شب نخوابی های ستاره های پاپ؟؟؟!!!!!
مسلما بیشتر ازین حافظمون ضعیفه...
متاسفم براتون....
مگه یادتون رفته همین چند سال پیش رگ خواب و سنتوری چیکار کردن؟
اونا خلاقیت نبود؟
امسال هم که شاهکار سیزده اومد
بازهم راضی نمی شید شماها؟
قرار نیست که ماهرسال اتفاق خاصی داشته باشیم....
انگار که کاور کردن جرمه که اینقدر چماغ این کارو به سرشون می کوبید...
موسیقی وقتی معجزه می کنه که ارامش داشته باشه
و حاشیه سازها به خواننده ها وقت بدن سرشون رو بخارونن
نه با تیترهای آنچنانی یه خواننده رو ممنوع الفعالیت کنند.
پس یه باردیگه خودتون سربرگردونین ببینین شما چیکار کردین واسه هنرمملکتتون؟

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 13:27

موزیسین های ما ترسو تر از این حرفان که بخوان تجربه های جدیدی داشته باشن. همش در حال تکرار کردن کارای خودشون و دیگران هستن. اگه بهشون نزدیک بشی و باهاشون در مورد کاراشون یه دیالوگ کوتاه حتی برقرار کنی اینو قشنگ حس می کنی

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 13:40

این اتفاقی که شما میگید و منتظرش هستید فقط با البوم جدید اریان رخ میده که مجوزش 1 ساله تو ارشاد گیر کرده !!!!

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 13:46

با سلام. اولا با تشکر از تشریح زیبا و منطقی نویسنده. من فکر میکنم اولین دلیل رکود آهنگ یا آلبوم هیت نبود استعداد کافی برای ارائه ی یک کار خاص! شما اگه نگاه کنید توی 10 سالی که گذشت خواننده هایی بهتر از فرزاد فرزین , محسن یگانه , چاووشی و چند تا دیگه نیومدن و همین خواننده ها هم که طرفداران زیادی دارن کارهاشون توی این 10 سال سیر صعودی نداشته . مثلا با استعداد ترینشون محسن یگانه است که اهنگ , شعر و همه چیز خودش میگه و میبینیم که آلبومش تکرار آلبوم قبلیش! حالا یک ذره تنظیم و افکت باعث ایجاد تغییر میشه! و متاسفانه ما شنونده ها هم گوشمون عادت کرده به موزیک یکنواخت داخلی! خوب حالا من از شما میپرسم درجایی که فلان خواننده طرفداراش تیپ و قیافه ی اون واسشون مطرح و قربون صدقش میرن وای موهاش چقدر بهش میاد و... خواننده به فکر کار هیت میره یا که همین طرفدارا رو حفظ کنه که کنسرتش خالی نمونه ؟

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 14:04

فقط سلطان احساس مجید خراط ها

جمعه 9 فروردین 1392 - 20:41
hadise ***just babak jahanbakhsh***

سلطان احساس فقط بابک جهانبخشه و بس....و نه کس دیگه ای....

46.251.176.136
شنبه 10 فروردین 1392 - 15:21
هوادار بابک

احتیاجی به توضیح نیست که سلطان احساس قطعا بابک جهانبخشه

31.25.105.86
سه شنبه 13 فروردین 1392 - 22:39
mohsen kharatha

سلطان احساس 8 ساله مجید خراطهاست ... از بابک جهانبخش هم بپرسین می گه اینو

188.158.26.174
چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 21:29
hadise ***just babak jahanbakhsh***

اگ قرار باشه با1آلبوم ادم سلطان احساس بشه الان بابک با5تاالبوم چی باید بشه....!!!
بابک خوش سلیقه ترازاین حرفاست.....

2.178.183.239
پنجشنبه 15 فروردین 1392 - 17:08
رویا حبیبی

دوست عزیز چرا آقای جهانبخش باید قبول داشته باشه که سلطان احساس آقای خراطهاست؟؟؟؟؟درسته ایشون خواننده خوبیه ولی سلطان از هر جهت فقط و فقط اقای جهانبخش.

91.99.67.148
پنجشنبه 15 فروردین 1392 - 18:57
hadise ***just babak jahanbakhsh***

سلطان احساس بابک جهانبخشه و این ب همه ثابت شده الکی زحمت نکشیدک بخوایید ثابت کنید ک مجید خراطهاست

2.178.78.255
جمعه 16 فروردین 1392 - 12:49
sepideh

سلطان احساس فقط بابک جهانبخش همین و بس. لطف کنید ابتکار به خرج بدید واسه خواننده مورد علاقه خودتون لقب انتخاب کنید ...
کمی هم استعداد خوبه ها ... قطعا سلطان احساس فقط " بابک جهانبخش" می باشد .

2.147.8.18
سه شنبه 6 فروردین 1392 - 14:19

متن خوبی بود ولی باید دید منظور از هیت شدن قطعه، قطعات مجاز است یا به قول نویسنده زیرزمینی؟!
از بین این خواننده هایی که ذکر شد مسلمآً مجید خراط ها چند کار هیت داشته و در چند ماه آینده هم با شنیده شدن آلبوم جدیدش توسط مردم، از ستاره های بدون رقیب این عرصه نام خواهد گرفت.
البته مرتضی پاشایی و علی عبدالمالکی نیز جزء ستاره های جدید خواهند بود

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 14:22

...حباب پدیده ی موسیقی پاپ بود!
آلبوم عاشقانه ها بی نظیر بود!
آلبوم من خود آن سیزدهم که هیچی!!!
پس شما چی میگی دیگه!!!
سکوت تو آلبوم رگ خواب محسن یگانه ترکوند!
هنوزم همه آهنگش رو گوش میدن!
جو سازی میکنید الکی!
موسیقی ما لطفا تایید کنید حقیقت رو دارم میگم!

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 17:46
امیرحسین خباز

من خودآن سیزدهم هیچی ؟ اخه چطوری دلت میاد واقعا قشنگ بود

91.99.170.36
دوشنبه 12 فروردین 1392 - 11:45
َشاهرخ م

بی انصاف نباش در مورد من خود آن سیزدهم انصافا عالی بود

2.181.14.99
سه شنبه 6 فروردین 1392 - 14:25

خواننده ى مورد علاقه ى من كه هميشه با آهنكاش تركونده و مي تركونه و آهنكاش ماندكار هستند
محسن يكانه ى عزيز

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 14:38

تکراری شدن تنظیم ها و اهنگسازی واقعا مضحک شده

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 14:39

محسن یگانه!!!با هر تراک خودش کل موسیقی پاپ و منفجر کرده و خواهد کرد!!!
از نشکن دلمو و تراکای قدیمی گرفته تا به هفته به عید و ...
بعد شما میگی که هیچ تراک خوبی نداشتیم!!!

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 14:40

آقای عزیز مثل اینکه شما یادتون رفته سکوت محسن یگانه مثل توپ ترکید این آهنگ حتی الان بعداز دو سال و خورده ای شنیده میشه. به نظرم بهتره شما به سلول های خاکستری مغزتون خیلی فشار بیارید!!!

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 14:40

پس سکوت چی بود ؟ ؟
کم ترکوند ........... یه مدت هر جا پا میزاشتی این آهنگ رو میشنیدی
سکوت آهنگی بود که تو روز دربی استقلال پرسپولیس تو استادیوم آزادی پخش شد و 100 هزار نفر فارغ از قرمز و آبی اونو همصدا میخوندن ..........
سکوت رو جا گذاشتی آقای خبرنگار

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 14:49

به خاطر اینکه شما درست انتقاد نمی کنید
من کنسرتی رفتم از خواننده x اون شب خواننده شعر یادش رفت ، ناهماهنگی تو گروهش پیش اومد و اصلا حال مناسبی نداشت
بعد تو سایت شما گزارشی از کنسرت دیدم که کلا برعکس این موضوع رو نشون می دادید.
اگر سایت های موسیقی مثل شما مانند سایت های سینما (فیلم های سینمایی) نقد منصفانه ای به آثار و کنسرت خواننده داشته باشند هم مردم آگاه می شوند و هم خواننده ها از خواب غفلت بیدار می شوند

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 14:56

در جهت هیت بودن ترانه ســـکــــوت
باید یک استادیوم رو»ی پروپاقرص باشی تا بفهمی«سکوت محسن یگانه» چقدر ممکن است محبوب باشد ...
باید صبح کله سحر به عشق اینکه جای بهتری در استادیوم نصیبت شود، از خانه بیرون بزنی تا انتظار 10 ساعته ات برای شروع بازی شروع شود. باید روی سکوها و صندلی های خیس آزادی خوابت ببرد و با چند نفری سر ساندویچ های کثیف آن کیوسک های خاکستری دعوا کنی تا آرام آرام به بهتر شناختن «محسن یگانه» نزدیک شوی.
ترانه های مجاز یکی یکی Play شوند و دوروبری هایت شروع کنند به خوشحالی های از سر نوجوانی، بزرگترها «باباکرم» بازی درآورند و میانسال ها هم تلخندی بزنند در دلشان به «دل خوش کنک»های این نسل.
از همان لحظه اول پخش در استادیوم، دیگر نه خبری از خوشحالی های از سر نوجوانی است، نه «بابا کرم» و نه تلخندی ... همه با هم آن را با صدای بلند می خوانند: «روزای سخت نبودن با تو/ خلا امید و تجربه کردم / داغ دلم که بی تو تازه می شد / هم نفسم شد سایه سردم...».

همه این ترانه را از حفظ می خوانند و هر چقدر به ترجیع بندش نزدیکتر می شوند، شور و حال و انرژیشان بیشتر و بیشتر می شود تا بالاخره وقتش می رسد: «سکوت قلبتو بشکن و برگرد/ نذار این فاصله بیشتر از این شه/ نمی خوام مثل گذشته که رفتی/ دوباره آخر قصه همین شه...»

فرقی ندارد کدام سکو نشسته باشی. این شاید تنها نقطه مشترک تیفوسی های آفتاب خورده باشد که هر دو طرف بدون کل کل سراغش می روند و همه سعی شان این است که بتوانند بیشتر و بهتر از نیمه آن وری، آن را زمزمه کنند و خوش بگذرانند. شاید تنها اختلاف آنها بر سر طرف مورد نظرشان است که در متن شعر از او خواسته شده: «سکوت قلبش را بشکند و برگردد...». نیمه ای «فرهاد» و نیمه دیگر »کریمی»...

اینجا استادیوم آزادی است... همین یکی دو سال گذشته و دربی بزرگ پایتخت...

پ.ن : از مدیران عزیز سایت خواهش میکنم این نظر رو ب احترام مخاطبانتون منتشر کنید و از کامنت ها حذف نکنید

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 19:09
Mary Fakhraie

ایووووووووووووووول عالی بود!:)
این متن رو هرکس بخونه دیگه نمیتونه حرف بی ربط بزنه!
مرسی!
لایییییییییییییییییییییییییییییییک...

176.58.125.150
سه شنبه 6 فروردین 1392 - 15:25

هیییی جوونی کجایی که یادت بخیر!تا حدودی موافقم.اما آخرین قطعه ی هیت رو من یادمه ها! مال دو سال پیشه. " همه چی آرومه من چه قدر خوش بختم..."

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 15:46

جالب بود

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 15:52

فقط محسن چاوشی ... ! تمام !

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 16:11

چه جالب... شما داری میگی ترکی مثل "سکوت" هیت نبود؟؟ والا بهتر از ما میدونید اینا رو ها!
سکوت رو همه دوست داشتن.. هنوز محبوبه ... همه از سن پایین بگیر تا بالا ... همه جا،همه کس ...
پس اگه به این نمیگن هیت، شما یه بار هیت رو برامون معنی کنید تا حد اقل متوجه اشتباهمون بشیم !!!
چی میشه گفت ... باز باید ساکت موند ... ولی چشم همه بازه،همه چی هم واضح دیده میشه ... پس بازم سکوت می کنیم ... سکوت، برای ""سکوت"".

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 16:40

این نظر شماست من اصلا به حرف های شما اعتقادی ندارم . چرا از نبودن کار هیت خوب صحبت میکنیم وقتی قطعه ی سکوت محسن یگانه همین دو سال قبل ایران رو تکون داد یا همین پارسال موزیک رپ از چی بگم یاس ایران رو منفجر کرد موسیقیه ما با همه ی کاور کردناش کارای پخته و خوبی تو این چند سال ارائه کرده. آیا ترک آخر آلبوم اخر محسن چاووشی کاور بود یا آهنگ لحظه از احسان خواجه امیری موسیقیه ما امروز به جایی رسیده که انقدر کار خوب زیاده که نمیشه آهنگی رو هیت کرد ما سال گذشته قشنگ ترین آلبوم کارنامه ی احسان خواجه امیری رو داشتیم بهترین آلبوم کارنامه ی محسن چاووشی رو داشتیم سال گذشته سیروان خسروی برای انریکه آهنگ تنظیم کرد اتفاقات خوبی سال قبل افتاد که به سادگی نمیشه از کنارشون گذشت. سال 91 یکی از بهترین سال های موسیقیاییه ایران بود

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 18:10

سلام
اگه سکوت و هوایی شدی و کی جای من اومد و بیت اخر و کلا آلبوم حباب و آلبوم بسیار زیبای چاوشی و عاشقانه هیت نیستن و موسیقی رو تکون ندادن باید به این مثاله شک کرد...

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 18:27

من با آقای بابازاده مخالفم . به نظر من تو چند سال اخیر کم آهنگ هیت نداشتیم . مثلا
1- " دوست دارم " و " من و بارون " از بابک جهانبخش
2 - " سکوت " از محسن یگانه
3 - " نمیدونم " از احسان خواجه امیری
4 - " دوریت " از فرزاد و فرزین
5 - " دوست دارم " از گروه سون
6 - " چراغا رو خاموش کن " از رضا صادقی
7 - " دروغه " از مازیار فلاحی
8 - " میشد که " از علی اصحابی
9 - " غیرمعمولی " از محسن چاوشی
10 - " نه نرو " از سیروان خسروی
11 - "جز تو " از محمد علیزاده
12 - " مدارا " از شهرام شکوهی
و ....
خب این همه اهنگ هیت خوب داشتیم پس اینا چین ؟؟؟!!!
به نظر من چون سطح کیفی همه آهنگ های خواننده ها بالا رفته به خاطر همین شاید قطعه هیت به آن معنا نداشته باشیم ولی هنوز هم آهنگای خوب میشنویم .

شنبه 10 فروردین 1392 - 15:23
هوادار بابک

موافقم باهاتون

31.25.105.86
سه شنبه 6 فروردین 1392 - 18:59

..پس حباب چی بود؟! دیگه از حباب بالاتر نبود! واقعا ترکوند! رگ خواب ! شاهکارای محسن یگانه!
یکی هست، عاشقانه ها، خاطرات مبهم، من خود آن سیزدهم، جاده رویاها و.... بازم اسم ببرم؟!
واقعا شما چه توقعی دارید؟! توقع دارید تو آلبوم ها اتم کشف کنید؟!؟!؟!!؟!؟!؟!
اتفاقا به نظر من موسیقی ایران تازه داره پیشرفت میکنه!

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 19:38

من با نظر شما مخالفم....نميدونم بعضي از كار هارو نميخايد ببينيد يا واقعاً نميبينين
رگ خواب محسن يگانه واقعاً عالي بود...حبابشم كه اصلاً حرف نداره ولي يكم منصف باشيد
البته كارهاي ديگه اي مثل من خود ان سيزده ام محسن چاوشي هم خيلي خوب بود و شما هم نبايداين كارها كه براشون اينقدر زحمت كشيده شده با يه متن زير سوال ببريد.

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 20:11

چرا شما نامی از خواننده محبوب و متشخص موسیقی پاپ بابک جهانبخش نبردید؟آلبوم من و بارون و تراکهای ای دل و من و بارون هیت نبود؟بعد از این همه مدت هنوز هم مثل روز اول شنیده میشن.در ضمن خواننده ها از ترس نگرفتن مجوز و هزار محدودیت دیگر مجالی برای شکوفائیه خلاقیتشان باقی نمیماند و مجبورن در یک چارچوب ثابت و مشخص حرکت کنند تا دچار ممنوعیت نشن.این یک واقعیت محض است.

جمعه 9 فروردین 1392 - 20:46
hadise ***just babak jahanbakhsh***

واقعا باهاتون موافقم...........
من و بارون امسال واقعا یکی از پدیده های سال بود....

46.251.176.136
شنبه 10 فروردین 1392 - 13:43
sepideh

رویا جان منم باهات موافقم . واقعا آلبوم منو بارون بی نظیر بود . هنوز که هنوزه تک تک تراک هاش برام تازست . از شنیدنش هنوز سیر نشدم .

2.147.0.91
شنبه 10 فروردین 1392 - 15:28
هوادار بابک

باهات موافقم علاوه بر منو بارون حتی آهنگای قدیمی تر بابک هنوز هم هیت هستن مثه چی شده .غیرممکنه طرفدار موزیک پاپ باشی و این آهنگو نشنیده باشی.چی شده،دوست دارم،منو بارون،ای دل،همه دنیام،اقرار و خیلی ترکای دیگه ایشون هیت هست.

31.25.105.86
یکشنبه 11 فروردین 1392 - 20:11
سجاد الهیاری

نمیدونم والا چرا بابک گفته نشد اونقدر که سن من قد میده یادم چی شده ترکوند و همین طور دوستت دارم
حالا بگذریم از منوبارون که گذشتنش هم سخته

173.45.105.231
q
سه شنبه 6 فروردین 1392 - 20:18

به قول شهریار به چشم تو دگر آن عینک جوانی نیست.
دلیلشو تو خودت پیدا کن بهمن جان

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 20:21

چون قبلا اکثر کارها خوب نبود،وقتی یکی یک آهنگ خوب میخوند به چشم می امد و هیت میشد،اما الان اکثر کارها خوبن و طرفدارای خاص خودشون دارن.به خاطر همین هم هست که الان با حضور خوانندگانی مثل بابک جهانبخش عزیز و غیره...کمتر کسی سراغ کارهای لس آنجلسی که زمانی برای مردم بت بودن و مثل نان شب واجب بودن میره...

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 20:39

سلام
بخدا دقیقا حرف منو زدی هنر موسیقی ما شده کاور کردن و همین القابی که هواداران میدن!!
اما آهنگهای گذشته رو ببینید که خواننده در عرصه زیرزمینی فعالیت داشتند: مثل نمیتونم امین حبیبی-لاف عاشقی علی اصحابی-گله محسن یاحقی-مسافر مجید خراطها-گیرم بازم بیای یگانه-گل سر چاوشی-و...
این آهنگ ها هیت اند که بعد از سالها هنوزم تا اسم خواننده میاد یاد این کارهای ماندگار می افتند
همون آهنگی که الان میگی هیته ببین کاوره یانه؟(دقیقا )پس کدوم ماندگاری اثر!!
هنوزم که هنوزه همین آهنگها پلی میشه و خواننده هم میاد آلبوم مجاز میده همین آهنگارو میاد مجوزشو میگیره !! میذاره تو آلبوم
اما سوالم اینه هنرمند چرا باید تو فضای مجاز نتونه آنچنان کار ماندگاری رو ارایه بده اما تو فضای زیرزمینی آنچنان سروصدا کنه؟؟مشکل از هنر هنرمنده یا این فضا؟؟هنرمند استعدادشو داره مشکل از جای دیگه است
یاد یه حرفی افتادم " آدم همیشه تو محدودیت ها ستاره میشه"دیگه قضاوت با شما چقدر باید هنرمند و محدود کرد تا بتونه یه کار شاخی رو ارایه بده؟؟هر چیزی بگندد نمکش میزنن وای به روزی....

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 21:56

جواب محسن چاوشیه که با 13 ترکوند

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 22:08

درسته ولی شما دیگه خیلی منفی دارین به قضیه نگاه می کنین ...
مثلا آلبوم من و بارون بابک جهانبخش که اینقدر خوب بود و کلی طرفدار پیدا کرد که 3000 تا بلیط کنسرتش طی 3 ، 4 روز به فروش رفت این چیز کمیه ؟! یا ترک دوست دارم یا خود ترک من و بارون بابک جهانبخش!

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 22:50

شما یه سر به مقاله ی خودت بزن ... دیگه نیازی نیست آدم چیزی بگه ... لحن ِ حرف زدن ِ شما کاملا مشخصه ...
... ملت از شما انتظار ِ نقد و بررسی و کند و کاو تو فراز و فرود موسیقی رو ندارن :)
...اینه بخشی از حرفای شما :
" که مثلا فلان خواننده با یک قراراد ایکس میلیونی به فلان کمپانی پیوست و از این پس کنسرت هایش با مدیریت این شرکت روی صحنه خواهد رفت او بیشتر اظهار نظرهای ستاره های پاپ را علیه همدیگر می بیند و اینکه همان ستاره مورد علاقه اش که بهترین لحظان زندگی اش را با آثار عاشقانه او گذرانده، چقدر وقیحانه و گستاخ می تواند علیه همکار و در اصطلاح رقیب اش اظهار نظر کند و او را بشورد و پهن اش کند جلوی آفتاب..."
"فلان قطعه ای که آن زمان کسی نفهمیده کاور بوده و تازگی ها گندش در آمده!"
"کسی حواسش نیست که چند سال از آخرین «هیت» تمام عیار دنیای موسیقی گذشته. کسی نمی داند آخرین قطعه و اثری که از دل بازار بیرون آمده و همه توانسته اند با آن ارتباط برقرار کنند کدام قطعه، آلبوم یا کنسرت بوده؟"
"به این اسامی دقت کنید: شهرام شکوهی، مرتضی پاشایی، کامران رسول زاده، علی عبدالمالکی، مجید خراطها، امین حبیبی، حامد هاکان.
اینها اسامی چهره هایی هستند که به قولی آخرین نسل خواننده های موسیقی پاپ کشور را تشکیل می دهند "
جناب ِ بابازاده مخاطب...خیلی بهتر از شما و امثال ِ شما خوب و بد رو تشخیص میده و تا الان به اکثریت مردم هنردوست ثابت شده ...
کدوم کاور ؟ شما 3 تا قطعه رو کاور اعلام کردید ...
شمایی که حامد حاکان و امین حبیبی رو با بیش از 10 سال سابقه ی هنری نسل ِ آخر ِ موسیقی میدونی که میذاریدشون کنار ِ شهرام شکوهی و مرتضی پاشایی که نهایت 3 سال هست تو بخش خوانندگی مشغول به فعالیت هستن ... " 10 سال پیش زندگی کردن که الان خوانندشون رو نسل ِ آخر و جدید مقایسه میکنی ؟
...شمایی که ترک ِ " مگا هیت " " سکوت " رو یادتون نمیاد ... ( یادتون میاد ولی اونقدر انصاف ندارید ) یادتون رفته روزی نبود که تو خیابون قدم بزنی ولی صدای " سکوت ِ قلبتو بشکن و برگرد ... " رو از ماشین و مغازه و خونه نشنیده باشی ...
شمایی که تو بخش ِ جریان ِ موسیقی ِ پاپ بعد از انقلاب رکن ِ اصلی جریان یعنی " شادمهر عقیلی " رو نادیده میگیری... حرفی نمیمونه ...وسلام ...
تاییید کن موسیقی ما ... :|

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 23:29

کاملا مخالفم اصلا صحبت هاتون درست نیست ترکی 2 که سال قیل بازار موسیقیرو ترکوند ترک سکوت محسن یگانه بود! البومی که همین 6ماه قبل بازار موسیقی رو ترکوند حباب محسن یگانه بود نه تنها محسن یگانه البوم عاشقانه های احسان خواجه امیری هم بسیار زیبا بود خیلی از خواننده هی دیگه هم در طوت چند سال اخیر تک ترک های بسیار زیبا دادند که در زمانه خودشون ترکوندند!

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 23:34

پ سکوت هویج بود که هنوزم که هنوزه صداش از تو ماشینا میاد؟؟؟

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 23:39

یه نکته ای که فراموش کردید جناب بابازاده محدودیت های فراوانیه که همه ی خوانندگان مجازه ما دارند!!! که مهم ترین مشکله! چه تک ترک هایی که میتئنست بیادو شنیده بشه و بترکونه ولی مجوز بهشون داده نشد!به نظر شما با این محودیت ها خواننده ها تو کنسرتا چه کاری میتونند انجام بدن به غیر از اینکه بیان رو استیج بخونن و برن؟ یا ما هوادارا چیکار میتونیم بکنیم به غیر از اینکه بشینیمو بخونیم با خواننده ی مورد علاقمون؟؟؟ اینارو چرا در نظر نمیگیرید؟

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 23:42

خداییش قبول ندارم چون ما هم تو عالمه مجاز ترکه هیت داشتیم مثه سکوت ولی عمدتا تو یکی دو ساله اخیر ترک های هیتمون تو موسیقیه به اصطلاح زیرزمینی بوده ترکی مثه ناری ناری علیرضا روزگار یا همین یکی هست که زمانی که پاشایی زیرزمینی بود هیت شد یا عشق اول احمدوند و عشقه من سامان جلیلی و خیلیایه دیگه پس ما ترکه هیتم داریم و داشتیم و بازم خواهیم داشت ایشالا .....

سه شنبه 6 فروردین 1392 - 23:45

چند وقتي ست که حرفهاي جالبي مي زنيد جناب بابازاده!!
و در مطلب جديدتان هم ادامه مي دهيد همان ها را
امروز دست به قلم برده ايد که يادتان نمي ايد اخرين قطعه و البومي که توانسته همه را درگير خود کند کدام است!چون که به عقيده شما اصولا چند سال است که هيچ اتفاق غافلگير کننده اي در بازار نيفتاده!!
شوخي مي کنيد ديگر!؟
شايد مثلا "رگ خواب"در دهه ي 50 يا 60 منتشر شده است؟؟
يا شايد "سکوت" را قطعه در نظر نگرفته ايد!؟
درست است که "سکوت"اخرين هيت بازار بوده و دو سال از آن مي گذرد ولي جوري مي گوييد "به حافظه تان فشار نياوريد"که گويي قرني است که بازار هيت نداشته است!
جناب بابازاده بهتر نيست بجاي متني سراسر کنایه به محسن یگانه و سیروان خسروی کمي واقع بين باشيد؟؟فقط کمي!
موسیقی ما تایید کن لطفا!

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 10:38
mahdi Slv

...همین که آدم میبینه از این همه کامنت 90 % راجع به سکوت و محسن یگانه و چاووشی و سیروان و به طور کل بزرگان ِ موسیقی ایران هست که طرفشون رو میگیرن نشون میده حافظه ی مردم و مخاطب بهتر از حافظه ی بعضی ها کار میکنه :)

2.191.69.36
چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 13:14
نیما پورباقری

مردم خودشون بهترین قاضی هستن .....
خدا رو شکر تو این چند سال اینقدر خواننده خوب امثال یگانه خواجه امیری چاوشی جهانبخش و..... داریم
در مورد ترک مگاهیت "سکوت" هم دیگه همه دارن میگن و همین بس ک 100 هزار نفر آدم ، پیر و جوون همه یک صدا میخوندن

109.228.19.67
یکشنبه 11 فروردین 1392 - 10:57
danesh jamshidi

واقعا بی انصافیه غیر معمولی چاوشی و سکوت یگانه تو همه ی بوتیکیا شنیده میشد. هر جا میرفتم یا چاوشی میشنیدم یا یگانه!
درز ضمن اقای بابا زاده ایا البوم اخیر محسن چاوشی پر از خلاقیت نیست؟

2.190.15.55
سه شنبه 6 فروردین 1392 - 23:59

واقعا دم دوستان گرم
بیش از نصف کامنت ها درباره سکوت محسن یگانست
دیگه حرفی میمونه؟؟؟؟؟؟؟
اقای بابازاده بازم نظرتون اینه که ترک هیت نداشتیم یا مشکل از جای دیگست که اسم سکوت محسن یگانه رو نیاوردید؟؟؟؟
لطفا تایید کن موسیقی ما

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 00:02

با اکثر صحبتاتون موافقم ولی دوباره الان هر کسی اومده از خواننده ی خودش حمایت کرده.
منم قبول دارم الان از حق نگذریم امسال آلبوم های این ستاره ها خیلی دلچسب نبود.من از 3تراک آلبوم چاووشی و 3تراک آلبوم یگانه خوشم اومد.آلبوم خواجه امیری هم زیباییه چند تا تراکش به خاطر شعرای بمانی و موسیقی خوبه افکاری بود و گرنه خیلی هم با حس نخوند.آلبومایه کسایی مث پاشایی بیاتی و مخصوصا جهانبخش شاید کمتر شنیده شد ولی انصافا خوب کار کرده بودن.حالا ازین اسامی فقط علی عبدالمالکی مونده که باید ببینیم تو آلبومش چه کار میکنه

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 00:53

دوستان شما مثل اینکه تو تعریف هیت دچار مشکل شدید!
همه ی این "آهنگ ها" که چه عرض کنم! تی ان تی هایی که میگید ایران رو ترکوندن!!!!! کدومشون تونستن فروش آلبوماشونو حتی به 1 میلیون نزدیک کنند؟!
هیت کاریه که قشر عظیمی از مردم بشنونش و باهاش ارتباط برقرار کنند! صرفا از کارهای داخلی مثل دهاتی! مثل غزلک! مثل ناصریا! مثل مسافر! مثل گل آفتابگردون و پرواز آریان! و . . .
اگرهم سنتون نمیرسه و اون موقع ها رو یادتون نیست تو جدید تر ها مثل سلام آخر ، مشکی رنگ عشقه ، یا مثلا نشکن دلمو (که البته این غیرمجاز بود وقتی اومد!) یا همه چی آرومه (غیرمجاز) !
حداقل خودمونو دیگه گول نزنیم! هیچ کدوم از اینایی که اکثرتون نام بردید رو گروه سنی بالای 40 سال گوش نمیدن! اگر هم بتونند شنیدنشون رو تحمل کنند! (و همچنین خیلی از جوون تر ها) کارهای 20 30 40 سال پیش رو با جان و دل ترجیح میدن!

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 12:22
Sogol Vt

شما فكر مي كنيد و مثل اينكه تا حالا كنسرت نرفتين كه رنج سن هارو ببينيد....و فقط به فكر خودتون از طرف بقيه هم نظر ميديد.....يكم حداقل به روز باشيد...و پيشنهاد ميكنم يه كنسرت بريد و به دورو اطرافيان خودتون يه نگاه بندازيد اون وقت ميبينيد كه همه رنج سن هست كه بخواد اهنگاي امروزي رو گوش بده.

213.207.236.176
چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 15:41
جواد معصومی

فکر کنم این شمایید که در تعریف هیت دچار مشکل شدید!!
بقول خودتون"هیت کاریه که قشر عظیمی از مردم بشنونش و باهاش ارتباط برقرار کنند!"!!
اونوقت با این تعریفی که خودتون کردین "سکوت"هیت نیست!؟؟
...ضمنا اینکه تو ایران دیگه البومی به 1 میلیون تیراژ نمیرسه فقط بعلت رشد اینترنت و دانلود البوماست و الا خیلی از البومای جدید پتانسیل میلیونی شدن رو دارن!!
موفق باشید!

2.180.92.185
چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 17:58
آرش جبرئیلی

دقیقا باهات موافقم بعضی از دوستان فقط نوک دماغ خودشون رو می بینن فک میکنن اگه یه اهنگی تویه چندتا ماشین شنیده میشه یعنی اون اهنگ هیته !!!...

151.247.79.58
چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 20:29
بی سرزمین تر از باد

1.سپاس از توجه و نظراتتون.
2.دوستان اگه اینکه من کنسرت همه خواننده ها رو نرفتم عیب محسوب میشه بله متاسفانه من سرشار از عیبم!! نه وضعیت مالیم اجازه میده و نه به همه خواننده ها علاقه دارم که کنسرتاشون رو برم! خدا رو شاکرم که تا جایی که تونستم و سلیقم بهم اجازه داده کنسرت های هنرمندان محبوبم رو (داخل و خارج از کشور) برم. شما هرموقع خواستی قضاوت کنی لطف کن دیدت رو از "سلیقه و تعصبات شخصیت" گسنرش بده و با واقعیات جامعه و منطق قضاوت کن! (مطمئن باش نظرت تغییر میکنه! چون تجربه این روزهای شما رو دارم!) در ضمن اگه قرار باشه یه خوانند با اون همه دبدبه کبکبش نتونه 1 سالن نهایت 2 3 هزار نفری رو (اونم داخل ایران!!!) پر کنه که دیگه باید چاره ای اندیشید!!

2.دوست عزیز تعریفی که از هیت ارائه دادم تعریف استاندارد و بین المللیشه! از خودم اختراع نکردم که! حالا اینکه شما قبولش نداری میتونه به این دلیل باشه که از بس هنرمندان مجازمون!! کارهای ضعیف و تکراری و خالی از نوآوری و ریسک ارائه دادن و سلیقه ها و توقعات رو آوردن پایین که نتیجش این شده که هر آهنگ از یه آلبوم رو که فکر می کنیم از بقیه بهتره رو نانوهیت و کیلوهیت و تی ان تی و . . . می نامیم!!!
اتفاقا نظر من دقیق برعکس نظر شماست!
اگه همین سایت ها نباشن که دیگه کلا همین آمار که چه عرض کنم! آمارک خرید (و مهمتر از اون "استقبال") هم از بین میره! هر آلبوم رو نهایت 200 300 نفر می خریدند اونم خود خواننده و دوستاش و خانوادش!!!
اگه سهم تبلیغات و رسانه و مصاحبه و جنجال و . . . که ابزارشون فقط سایت ها و شبکه های اجتماعی و خبرگزاری ها و . . . هستن رو در نظر نگیریم که دیگه فاتحه مارکت و "هیت سازی و هیت نمایی!!!" رو باید خوند!!!!
3.خیلی از دوستان قبل ها رو یادشون نیست ، زمانی که شبکه های پخش از الان خیلی ضعیف تر بود! (اصلا شبکه پخشی نداشتیم!!!) برای خرید یه کاست باید صبح خروس خون تو صف های طویل وایمیستادی و خدا خدا میکردی که نوارها تموم نشه! خیلی مواقع هم چیزی جز کپی گیرت نمیومد!! ولی ارزش داشت! چون به تمام معنا و با جان و دل لذت میبردی از آلبوم و ازش خسته نمیشدی!
دقیقا همین "باند های اتومبیل ها" یکی از مهمترین دلایلیه که به جایی رسیدیم که (به قول معروف "گوبس گوبس!") یه آهنگ با احتمال هیت شدنش رابطه مستقیم داره!

188.253.66.9
پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 07:44
reza abbassi

در خوشبینانه ترین حالت آلبوم های آقایون سیصدهزار نسخه هم نفروخته.هیت یعنی نون و دلقک محمد اصفهانی.یعنی غریبه فریدون.یعنی 88 بنیامین.یعنی خودکشی ممنوع چاووشی(غیرمجاز).یعنی سال کبیسه یگانه.چیزی که برای مدت طولانی شنیده میشه نه اینکه یکی دو هفته و آخرش یک ماه و بعد تمام.هیت یعنی مسافر و دهاتی شادمهر.و اما هشق آریان.این ها آلبوم هایی بودند که هر سال به نام آنها شناخته میشد.هیت یعنی غزلک سعید شهروز.دوستت دارم ناصرعبدالهی....

198.72.105.150
پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 11:34
اميرحسين انصاري

در مورد قطعه ی سکوت دوستان دقت کنند ملودی کاملا کاور بود.

اما جناب بی سرزمین تر از باد برام جالبه که این آمار دقیق رو نمی دونم از کجا می یاری! نوشتی کدوم یکی خودشون رو به حتی به یک میلیون نزدیک کنند؟! خودت با حرفات خندت نمی گیره انصافا؟ در ضمن یادت باشه این اسم هایی که بردی:مسافر و دهاتی و... زمانی منتشر شد که نه سی دی بود و نه رایت و نه فلش و نه بلوتوث و ... اون موقع ملت یه ضبط داشتن که اونم معمولا بدون قدرت ضبط از روی کاست بودند.
نمی دونم شما خودتون رو به خواب زدین؟!
اون موسیقی که کشته و مردشید شما و اسمش رو لس آنجلسی می ذارید و چشم شما رو بسته امروزه داره دوران رکود خودش رو طی می کنه.همین جناب شادمهر آخرین آلبومشون بیش تر از دو بار قابل شنیدن بود؟! تازه با این همه آهنگ کاور! بهتره توی موسیقی خواننده ی مورد علاقتون دنبال کاور بگردید و بعد برید دنبال آتو گرفتن از بقیه.
ممنون از موسیقی ما بابت تأیید این نظر

151.246.188.80
پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 19:19
جواد معصومی

دوست عزیز اقای اميرحسين انصاری میشه لطفا این قسمت از حرفاتون رو برای ما ترجمه کنید!؟؟
"در مورد قطعه ی سکوت دوستان دقت کنند ملودی کاملا کاور بود."
کاور بود!؟؟دوست عزیزم نگید این حرفا رو!حرفتون خیلی سنگینه ها!
گرچه میدونم توضیح دادن من چیزیو عوض نمیکنه و مطمئنم حتی بعد از این توضیحات هم شما حرف خودتون رو خواهید زد ولی میگم:

انقدر در این باره بحث شده و دلیل اورده شده که توضیح دادنش از حوصله خارجه...فقط در همین حد بگم اون اهنگی که شما شنیدید خواننده ش"لیونت آزره"!اون اهنگ سال 2011 پخش شده!سال 2011!!
در یوتیوب اسم اهنگ رو سرچ کنید تا متوجه بشید در چه سالی پخش شده!
دقت کنید!
در حالی که رگ خواب سال 1389 شمسی منتشر شده!!که به میلادی میشه 2010!!
فکر میکنم مسئله زیاد سختی نباشه!اون اهنگ یک سال و اندی بعد از سکوت منتشر شده!
پس بعبارت دیگه اونی که کاور کرده محسن یگانه نبوده بلکه اون خواننده ترک از روی محسن یگانه کاور کرده!!
محض اطلاع شما ایشون چند اهنگ دیگه محسن یگانه از جمله"اخه دل من" رو هم کاور کرده!
این پست رو بدون هیچگونه تعصبی مطالعه کنید شاید این ابهامات براتون برطرف شد !
http://justyeganeh.blogfa.com/9010.aspx
موفق باشید!

2.180.137.30
پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 19:42
بی سرزمین تر از باد

چندتا نکته رو جا داره که عرض کنم:
1.مهم ترینش اینه که فقط از طرف خودمون صحبت کنیم! اگه از یه اثر خاص خوشمون نیومده انقدر شجاعت داشته باشیم که فقط به عنوان نظر شخصی خودمون بگیم نه اینکه براش یه قاعده و قانون تعیین کنیم و نظراتمون رو پشت اصطلاحات جمع و مجموع پنهان کنیم
2. دوستان این سایت مخاطب های با سوادی داره. پس بهتره قبل از ورود به بحث های فنی، چند تا کتاب در مورد تعاریف اصطلاحات موسیقی مثل ملودی و تنظیم و کاور و همچنین تفاوت بینشون مطالعه کنیم تا خیلی از معضلات و مجادلات حل شن!
3.منطق میگه حرف هایی رو بپذیریم که مستند هستن. خودم همیشه حرفام رو مستند بیان کردم. همین انتظار رو هم از دوستان دارم (البته اگه خنده دار فرضش نکنید!!!!!!!!!!!) منبع آمار من آرشیو سال های قبل همین سایته! اگه علاقه دارید میتونید یکم وقت صرف کنید و مطالعه بفرمایید!
4.اینکه از متن من فقط مسافر و دهاتی رو یادت مونده نشونه ی همون تعصب منفیه چون من غیر از اینها کارهایی مثل "و اما عشق ، غزلک و . . ." رو هم گفتم. اما شما گویا دوست داری روی یک شخص خاص مانور تخریبی بدی!!! اونوقت منطقت اجازه میده به من بگی متعصب؟!

5.به درستی اشاره کردن که "اولین آهنگ رو خشایار اعتمادی خوند ولي آهنگساز اون كار شادمهر عقيلي بود" جا داره در تکمیلش اضافه کنم که شادمهر برای خیلی های دیگه از جمله محمد اصفهانی، ناصر عبدالهی، سعید شهروزو... هم تنظیم و آهنگسازی کرده. دوآلبوم خودش هم روی هم 17ملیون فروخت
چند روز پیش داشتم رکوردهای سال 2012 رو میدیدم. در بخش پربیننده ترینها، موزیک ویدئوی "انتخاب" با بیش از یک و نیم میلیون بیننده در یوتیوب در صدر بود. طبق آمارسایت های معتبر وهمچنین آرای مردم بهترین آلبوم و بهترین آهنگ سال هم از همین فردی که گفتی بیش از 2 بار نمیشه گوشش داد انتخاب شد! دیگه همه دیدن که بلافاصله بعد از ریلیز کدوم آلبوم، سایت کمپانی مورد نظر بخاطر ترافیک بالای یوزرها برای خرید آلبوم از کنترل خارج شد! همچنین یه رکورد خیره کننده تو سایت های دانلود موزیک ثبت شد!

6.یادمه حدود 15 سال پیش واژه ای به نام لس انجلسیا بین عوام رایج شد. اما بلافاصله همون موقع این واژه منسوخ شد. و بعد از اون هرکس ازش نام میبرد باعث خنده دیگران میشد. چون همه ایرانی هستن. تنها تفاوت مجاز بودن یا نبودن اونهاست. الان هم خیلی کارها(ترانه،آهنگ)و.. مشترک هست. مرسی که حال و هوای اون موقع هارو برام تداعی کردید.
من حرفام مستند بود. چه برای 10 سال پیش و چه برای الان. حالا با این تفاصیر اینکه شما میگید "این آلبوم رو نمیشه بیشتر از دوبار گوش داد" اگه بر پایه منطق و مستند باشه بنده هم میپذیزم اما لطفا پشت اصطلاحات جمع و مجموع پنهان نشید!!!!

7. سخن پایانی:
بعضی از هنرمندها اونقدر بزرگ هستن که با تخریب یه عده خاص جایگاهشون در موسیقی و در دل مردم کم شه . . .

188.253.66.8
جمعه 9 فروردین 1392 - 11:09
اميرحسين انصاري

اگه بعضی خواننده ها آن قدر قوی هستند که با تخریب دیگران تخریب نشند پس در واقع جواب خودتونو دادین که می خواین داخلی ها رو بی هیچی جلوه بدین. خارجی ها رو همه چی بلد!

151.246.188.80
جمعه 9 فروردین 1392 - 16:33
Sogol Vt

اول اینکه خیر من هرگز نگفتم کنسرت نرفتن عیب محسوب میشه…دوم اینکه من از روی سلیقه حرف نمیزنم واقیعتو میبینم و منم خدارو شاکرم که امکان این رو داشتم که به کنسرت های خواننده مورد علاقه ام در داخل کشور بروم و البته نتونستم مثل شما به کنسرتی در خارج از کشور بروم و خدارو بازم شکر میکنم که چشم و عقل و قدرت تجزیه و تحلیل بهم داده که بتونم دورو اطرافمو ببینم که من تا حالا ندیدم یدونه صندلی خالی باشه و بهتر یه بگردید ببینید کدوم خواننده میتونه در عرض یه روز همه ی بیلیتاش فوزش بره و ۸ سانس تو یک ماه کنسرت بذاره و همه ی بیلیتاش فروش بره و تو همین سایت وقتی وارد میشید سمت راست کدوم البوم صدر جدوله و…

213.207.236.176
جمعه 9 فروردین 1392 - 23:33
بی سرزمین تر از باد

دوست عزیز بنده خدا رو شکر میکنم و وجدانم راحته که هیچوقت نسبت به هیچکس تعصب ( به خصوص منفیش!!!) نداشتم و همه رو به یک چشم نگاه کردم، هروقت یه کار قوی ببینم ازش دفاع میکنم و هروقت کار ضعیف ببینم انتقاد! هیچ فرقی هم نمیکنه از کی باشه!
من نمیدونم چه اصرار و علاقه ای دارید که همش خارجی و داخلی میکنید؟ موزیک موزیکه! داخلی و خارجی نداره که! تنها فرقش اینه که این عزیزان مجازند و اون عزیزان نیستند! اونها هم از فضا نیومدن که، اونا هم یه زمانی داخل بودن! دیواری که به وجود میاد فقط به موسیقی کشورمون ضربه میزنه! اینجا یه سری استعداد هست و اونجا هم یه سری دیگه! خدا رو شکر امروزه خیلی از ترانه ها و تنظیم ها و ملودی ها به صورت مشترک انجام میشه و این خیلی خوبه و باعث تبادل اطلاعات و دانش میشه.

راجع به اون دوست عزیزی که در مورد کنسرت صحبت کرده بودن ,من از شما دوتا پرسش دارم،
اول اینکه بزرگ ترین سالن کنسرت ایران چقدر ظرفیت داره؟ تردید ندارم که سالن بالای 2 یا نهایت 3 هزار نفر تو ایران نداریم! اگر هم داشته باشیم واسه کنسرت اختصاصش نمیدن! برج میلاد که تاپ ترین سالنه 1800 نفر ظرفیت داره! اما خارج از کشور حتی کنسرت های 7500 نفری هم یه روزه Sold out شدن! اونم نه فقط برای یه خواننده خاص! برای چند خواننده این اتفاق افتاده!
دوم اینکه بیشرین اجرای زنده در سال رو تو ایران کی داره؟ با چند اجرا؟
ما خواننده هایی داریم که در سال حتی تا مرز 60 اجرای زنده رو چه به صورت تکی و چه به صورت دو صدایی دارن! بیشترشون هم تو سالن های بالای 4000 نفر برگزار میشن و همشون به سرعت Sold Out میشن!
من حتی کنسرتی رو سراغ دارم که در اون خواننده 40 ترک رو به صورت پیوسته اجرا کرده!!!! که نه تنها در بین ایرانی ها بلکه تو جهان هم نمونش رو نداریم!
تا زمانی که افق های دیدمون رو گسترش ندیم و تعصبات خشک و بی مورد رو دور نریزیم هرگز نمیتونیم واقعیت ها رو قبول کنیم و با منطق قضاوت کنیم!
من کاملا به همه حق میدم که فرد یا افراد خاصی رو دوست دشته باشند اما این نباید از قضاوت منطقیمون جلوگیری کنه! شما مختارید, میتونید راجع به موسیقی ایران و افتخاراتی که بزرگانش کسب کردن و کیفیت کارهاشون تحقیق کنید و منطقی مقایسه کنید! و یا اینکه به این دلخوش باشید که کدوم آلبوم تو سایت اوله!!

سخن پایانی هم اینکه دوستان ، من هم مثل همه آرزومه برای خواننده هامون تو ایران چنین شرایطی و حتی بهترش پیش بیاد و باعث دلگرمی هنرمندهامون و طرفدارانشون بشه. همچنین هنرمندانمون بسیار پرقدرت تر از الانشون کار کنند و آبرو و کلاس موزیک ایران رو در جهان حفظ کنن و بتونن افتخارات بزرگوارانی مثل استاد شجریان و . . . رو تکرار کنند و در نهایت به پیشرفت موزیک کشور دوست داشتنیمون ختم بشه.

188.253.66.8
یکشنبه 11 فروردین 1392 - 01:14
Sogol Vt

برای من کمی جای تعجب دارد که شما مرتب داریید خارج از ایران را با ایران مقایسه میکنید.مقایسه زمانی معنا پیدا میکند که شرایط مشابه باشد.مقایسه ای که شما داریید انجام میدهید، مقایسه ی مع الفارق است.اجازه بدهید نظر شما را به آماری جلب کنم که از این پس در قضاوت ها ، اظهار نظرهایتان لحاظ کنید.
حد اقل حقوق در اروپا ۱۸۰۰ یورو ، قیمت بلیط کنسرت یک خواننده پر طرفدار ۷۰یورو می باشد.یعنی هر فرد با استطاعت کم هم میتواند به کنسرت برود.سخن کوتاه کنم که در ایران ۲۰٪ حداقل حقوق قیمت بلیط کنسرت است پس معلومه که حضور در کنسرت به تنهایی معیار نیست.بنده به چند مرکز خیریه رفته ام که در آنجا هم شاهد این بوده ام که افراد بسیاری در حین مراسم آهنگهای خواننده مورد علاقه ی بنده ر، می خونند.آیا این هم انتخابی است…!!!آیا این هم صحبتی متعصبانه است،،،؟؟؟….بله من با افتخار و با غیرت اعلام میکنم که از خواننده مورد علاقه ام حمایت میکنم و این کار رو وظیفه ی خودم می دونم، البته سایر مو سیقی ها هم گوش میکنم ولی بدونید ما از امثال شما توقع بیشتری داریم.دوست داریم از شما نقدی بخونیم که به ما دید وسیعتری بدهد نه اینکه این ابهام رو به وجود بیاورد که شما هم مجالی پیدا کرده اید برای تخریب کسانی که دوستشان ندارید….!!!!

213.207.236.176
یکشنبه 11 فروردین 1392 - 16:54
بی سرزمین تر از باد

خارج از بحث، با اینکه وضعیت معیشتی مردم تو کنسرت رفتنشون نقش مهمی داره موافقم! درسته تو ایران قیمت کنسرت ها بالاست اما با یه حساب سرانگشتی میشه متوجه این موضوع شد که قیمت بلیط ها نسبت به قیمت سایر اقلامی که مردم به وفــــــــــور میخرنشون زیاد هم بالا نیست . . . ! اینم در نظر داشته باشید که همه ی کسانی که به کنسرت های خارج از کشور میرن تبعه اون کشور نیستن، خیلیا از ایران میرن! حالا شما قیمت کنسرت های خارج از کشور رو با میزان درآمد مردم اینور بسنج . . .!!!!
ولی در کل ربط چیزی که گفتید رو با بحثمون متوجه نشدم! صحبت من راجع به کنسرت روی کیفیت اجرای زنده و در نتیجه استقبال مردم بود! که الان هم حرف جدیدی واسه گفتن ندارم.
یه چیزی هم که انگار لازمه به همه تک تک بگم اینه که من رو هیـــــــــچکس تعصب ندارم (چه منفیش ، چه مثبتش)! یعنی نه عاشق کسی ام نه متنفر از کسی! من فقط رو آثار قابل دفاع و قوی تعصب دارم (کارنامه و سابقه افراد مشخصه!)
تنها آرزویی هم که میتونم بکنم اینه که امیدوارم علاقه ها تبدیل به تعصب نشن! و در نتیجه ما مخاطبان هم بتونیم به پیشرفت موزیکمون کمک کنیم. . .

من اینجا خونمه که از ته دل در و دیوارشو با خون گرفتم
کسی یادم نداد این عاشقی رو من این احساسو از مجنون گرفتم

188.253.66.9
چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 01:15

فک کنم اخرین هیت که همه جا شنیده شد من و بارون با صدای رضا صادقی و بابک بود قبل از اون هم چراغ هارو خاموش کن
به امید طوفان مشکی با البوم همین....

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 01:20

به نظر من نباید احساسی رفتار کنیم.امیدوارم در آینده ای نزدیک و در سال جدید آلبوم های خوبی رو بشنویم اما خیلی بعید بنظر میرسه که آلبومی بتونه رکورد فروش آلبوم های کما 1 و بنیامین 85 رو بشکنه چون هم مردم نسبت به گذشته کمتر آلبوم ها رو اورجینال میخرند و هم انقدر آلبوم و خواننده های جدید داریم که هر روز یک آلبوم جدید منتشر میشه و هر روز کیفیت کار ها پایین تر میاد.

یکشنبه 11 فروردین 1392 - 11:00
danesh jamshidi

مهدی جان منظورت از رکورد چیه؟ تا جایی که همه میدونن به جز البوم ژاکت محسن چاوشی بقیه البوماش
پر فروش ترین بود.. کدوم رکورد را شما به بنیامین و عسگری دادی؟!

2.190.15.55
چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 01:45

اصلا موافق نیستم به نظر من آهنگ های محسن یگانه خیلی عالیه.بقیه خوانندگان هم بینشون خوب وجود داره!

ali
چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 02:59

بیایید صادق باشیم.موسیقی ایران از دهه 60 به بعد مرگ تدریجی ای را تجربه کرد.نمی خوام منکر کسانی بشم که امدند و با خلاقیت خود لحظات خوشی رو برای ما ساختند اما اصل موضوع تغییری نکرد ...

یکشنبه 11 فروردین 1392 - 11:01
danesh jamshidi

موافقم.
ولی محسن چاوشی تا حدودی موسیقی داخلی رو زنده نگه داشته

2.190.15.55
سه شنبه 13 فروردین 1392 - 22:58
mohsen kharatha

اتفاقا محسن چاووشی رکود داده به موسیقی ... نباید یک نفر رو بال و پر داد موسیقی پیشرفتی نمی کنه

188.158.26.174
چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 03:15

منتظر درخشش مجید خراطها باشید این حرفتون رو قبول دارم که کارهای کاور شده توی این سال ها زیاد بوده که دیگه بچه هم میفهمه کدوم کارها کاور شده توسط چه خواننده هایی که الان کارهاشون از توی صدا و سیما هم پخش میشه! خوشبختانه مجید خراطها توی مدت فعالیتش آهنگی رو نداشته که به صورت کاور بیرون داده باشه توی اولین آلبوم مجازش فقط یک آهنگ رو به گفته ی خودش کاور کرده بود که شاید بشه گفت از اصل آهنگ هم بسیار زیبا تر و گوشنواز تر شده بود ولی مسلما" ستاره های جدید همچون مجید خراطها دنیای موسیقی رو شگفت زده خواهند کرد.

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 12:29

اولین ایراد این متن:نبردن اسمی از شادمهر عقیلی به عنوان پایه گذار موسیقی پاپ و هم چنین کسانی مانند حمید غلامعلی،محمد رضا عیوضی و حتی ناصر عبداللهی
دوم:این مملکت خواننده ای به نام رضایزدانی داره که اصلا قدرشو نمی دونند،خواننده ای که موسیقی راک رو با فضای ایرانی تلفیق داده و کار های موفقی هم ارائه داده و همین امسال تو ژانر پاپ هم دست به تجربه زد و با اهنگسازی استاد کارن همایون فر عزیز البوم موفق خاطرات مبهم رو با اشعارزیبا ارائه داد... و البته تشکر از چاووشی به خاطر ریسکش و ارائه البوم من خود ان سیزدهم
و در کل خواننده های موفق در زمینه موسیقی پاپ داخل ایران:احسان خواجه امیری و محسن چاووشی
و در زمینه پاپ-راک:رضا یزدانی

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 12:44

من محسن یگانه خیلی گوش کردم امام احساس می کنم سکوت رو دارین الکی گنده می کنین
کی همه گوشش کردن؟
اون یکی نوشته استادیوم آزادی
یه خواننده بود یه اهنگ خونده بود توش می گفت:
از خواب بپر!

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 20:52
نیما پورباقری

اون کسی ک نوشته بود استادیوم آزادی من بومد.............
چون اون روز اونجا بودمو ب چشم خودم دیدم که 100 هزار نفر فارغ از قرمز و آبی همه یک صدا میخوندن : سکوته قلبتو بشکن و برگد....نزار این فاصله بیشتر از این شه ......نمیخوام مثل گذشته که رفتی .....دوباره آخر قصه همین شه......
.
.
چشم ها را باید شست.....جور دیگر باید دید ....
بله دوست عزیز

173.255.254.15
چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 21:35
جواد معصومی

دوست عزيز منظورتون از "سکوت رو دارين الکي گنده ميکنين"دقيقا چيه؟؟
یعنی این همه ادم اشتباه میکنن یا فقط از روی تعصب نظر میدن!؟؟
فکر کنم اينکه نوشتين"اون يکي نوشته استاديوم آزادي" هم به اين خاطره که باور ندارين همچين اتفاقي افتاده!!درسته؟؟
اون متني که اقاي نيما پورباقري (سه شنبه 6 فروردين 1392 - 14:56)چند کامنت بالاتر گذاشتن رو حتما يه بار ديگه بخونيد!!اين متنيه که چند ماه قبل همين اقاي بابازاده بعد از انتشار حباب در همشهري جوان نوشته بودند!!بله همين اقاي بابازاده!

کافيه توي سايتاي اشتراک ويدئو مثل اپارات يه چرخي بزنين تا ويديوهاي همصدايي مردم توي ورزشگاه رو ببينيد!کار سختي نيست!
دوست عزيز بهتر نيست بقول خودتون "از خواب بپر"ين و ميپريديد تا ميديدين و ببينين و ميشنيدين و بشنوين که سکوت شنيده شد و ميشه!؟بهتر نيست!؟؟
شايد زماني که سکوت شنيده شد شما ايران نبوديد!چون اين همه ادم ميگن شنيده شده و تنها کسي که خلاف اين حرفو ميزنه شماييد!
باز هم بقول خودتون "يه خواننده بود يه اهنگ خونده بود توش مي گفت:
از خواب بپر!"

2.180.92.252
چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 22:46
علی 157

این که شما خوشت بیاد یه بحثه این که هیت شده یه بحث دیگس.
منم مث شما از سکوت خیلی خوشم نمی یاد و دوراهی و حافظه ی ضعیف و ضربان معکوس رو دوست دارم.اما شک نکنید که ترکی که مگاهیت شده سکوته.

188.158.97.74
یکشنبه 11 فروردین 1392 - 11:09
danesh jamshidi

من واقعا البوم رگ خواب محسن یگانه رو خیلی دوست دارم و سکوت یهترین ترک اون البوم بود.ولی بیایم کمتر اغراق به خرج بدیم دوستان..البوم رگ خواب یگانه به همراه حریص چاوشی تو دوران خودش ترکوند..تو خیابون که راه میرفتی یه ماشین از بغلت رد میشد چاوشی گداشته بود. یه زره پایین تر میرفتی یگانه میشنیدی..
من خودم اونموقع تو یه مغازه داشتم خرید میکردم ,تو این فاصله فروشنده یکی چاوشی میزاشت یکی یگانه..

اما میخوام اینو بگم یه ترکو بیش از حد گنده کردین.
اون دوسمونم که میگفت تو استادیوم سکوت رو گذاشته بودن باید بگم عزیزم چهار نفر که استادیوم نرفتن باور میکنن زشته! من تو تک تک بازی ها در استادیوم بودم .شاید اون موقع که پخش میشد خواب بودم نفهمیدم!!

2.190.15.55
چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 13:06

این نظر شخصی شماست.ولی من اصلا قبول ندارم.با توجه به امکانات و محدودیتهای موجود موسیقی پاپ واقعا عالی عمل کرده.کم نبوده تراکهای هیت و البومهای فاخر.برای نمونه سکوت محسن یگانه.نه نرو سیروان.دوست دارم گره سون.دوست دارم بابک جهانبخش.البومهای عالی مثله من خود ان سیزدهم که واقعا فاخر هست و حرف نداره.البوم رگ خواب.البوم مدارا.بی انصافیه در حق هنرمندان خوب کشورمون این حرف

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 13:15

دلیل اینکه نمیتونن بترکونن نداشتن یهشبکه تو تی وی واسه موزیکه وقتی سن های بالاتر نمیشنون کارهارو چطور انتظار دارین بترکونه ؟ همه موزیک ویدئو های خواننده های لس آنچلسی میبینن و همون قدیمی هایی که قبلا گوش میدادن ! منصفانه بخوایم برخورد کنیم آهنگ ستمگر و کوبه کو و قراضه چین و نگار از آلبوم چاوشی و آهنگهای کجایی و لحظه ار آلبوم خواجه امیری و هوایی شدی و تنهایی از یگانه و نرو و بی قرار از سیروان همه واقعا توانایی هیت شدن داشتند فقط گوش داده نشدند فقط تخریب کردند طرفدارا همدیگرو نای بالاتر که اصلا گوش ندادن ! یکی یه بار یه آهنگو گوش نداده میاد نظر میده میگه بد بود آخه این چه وضعیه !

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 13:28

یکی از فانتزیام هم اینه ک ب کسایی ک میگن موسیقی ایران بعد از سال 50 و 60 افول کرده و کسایی که میگن دیگه کار خوب تو این مملکت کم شده و میگن موسیقی داخل ایران با موسیقی لس آنجلس زندست
بگم چه جوری ب سلول های خاکستریتون فشار آوردین ک آهنگایی امثال:
.
نشکن دلمو و رگ خواب و از همه مهمتر ســــکـــوت محسن یگانه، آهنگای عشق دوحرفی و من خود آن سیزده و ستمگر محسن چاووشی و آهنگای نمیتونم و لحظه و نابرده رنج احسان خواجه امیری و آهنگ بچه و دوریت فرزاد فرزین و قلب یخی و دوست دارم مازیار فلاحی و من و بارون و دوست دارم بابک جهانبخش و همه چی آرومه حمید طالب زاده رو از یـــــــــــــــــــــاد بــــــــــریـــــــــــــدن یا فقط بلدین از اون وریا بـــت بسازین ؟
خیلی از اونوریا هنوز از خداشونه سیروان خسروی آهنگاشون رو تنظیم کنه
یا اینکه فکر کردین بعد از رفتن اونا موسیقی داخل مرد ؟
نه خیر ...... هنـــــــــــــوزم موسیقی کشور با این افراد و امثال اینا زنده موند که هیــــــــــــــــــــــچ،تازه پیشرفتم کرد...
.
همــــــــــــون موسیقی لس آنجلس هم اگه کسی مثل ...توش نبود، الان دیگه مرده بود :|

جمعه 9 فروردین 1392 - 01:59
Sogol Vt

قابل توجه جناب بي سرزمين تر از اباد........كه به جاي اينكه فقط ادمو تخريب كنه مثه يه ادم جواب ادمو بده......

213.207.236.176
شنبه 10 فروردین 1392 - 01:42
بی سرزمین تر از باد

اونایی که نداشتن از خوبیا نشونه . . . دیدن که خوبی یاس باعث زشتیشونه . . .

188.253.66.10
چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 14:01

ایشالا دنیای موسیقی امسال با اومدن اولین البوم مجاز علی عبدالمالکی زیر و رو خواهد شد

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 14:08

خیلی از خواننده ها پسرفت کردن خیلیا ملودیاشون تکراری شده بضی هام مثله محسن یگانه نسبت به موسیقیه ایران خوب بودن ولی در مقابله موسیقه دنیا خیلی عقبیم دلیلشم میتونه ممنوالکاری ها مجوز ندادن ها سوختنه استعداد ها پارتی بازی ها و...ویا به کم قانع شدنه موزیسین ها و شنونده ها باشه یا حتی نابلدیه خیلیا که اسمه خودشونو موزیسین گذاشتن.

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 16:41

2 سال و 7 ماه و 14 روز از انتشار رگ خواب و سرآلبومی ِ مگاهیتش می گذرد ... فقط 2 سال و 7 ماه و 14 روز !!! سکوت هیت ترین ترَک این سالها بوده بدون شک ...
just mohsen yeganeh

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 16:44

محسن یگانه با رگ خواب و حُباب ترکوند خدایی !

سُکوت یکی از هیت ترین قطعه های موسیقی ایرانه !

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 17:16

واقعا آقاي بابازاده شما ك خودتون هميشه در جريان كاره كسايي مثه احسان خواجه اميري عزيز هستيد،چه طوري ميتونيد اين حرفو بزنيد؟؟!!!واقعا ساله 91 ساله پرباري بود.با آلبوم هايي مثه عاشقانه ها و كنسرت هاي فوق العاده ي احسان خواجه اميري با كاراي جالبش.اگه هنوزم ك هنوز صداي نميدونم و نميدوني و خوشبختي و آهنگايي مثه احساس آرامش و لحظه رو از تو مغازه ها و ماشينا نميشنويد......جاي تتاسف داره....

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 20:30

دوست عزیزی که می فرمایین درمورد سکوت اغراق می کنید
به نظرم شما در جامعه ی ما حضور نداشتی سال 89-90
به نظرم سکوت رو همه ی 75 میلیون ایرانی شنیدن... حتی بچه های کوچیک و سن بالاها و کسانی که
زیاد اهل موسیقی نیستند....
البوم هایی مثل مسافر شادمهر غزلک سعید شهروز و رگ خواب یگانه تنها ممکنه هر پنج سال یک بار تکرار بشن ...
قرار نیست که ما هرسال شاهد اتفاق خاصی باشیم
مگر ما هرسال الهه ی ناز باید داشته باشیم
هرسال باید یک بنان و شجریان بیاد تو موسیقی ؟
فقط باید مسئولین فضای مناسبی رو برای موزیسین ها فراهم کنند و اینقدر سخت نگیرن....
گرچه باید جلوی ترانه های جلف و بی مفهوم رو گرفت
همینطور خواننده های که جز سروصدا چیزی ندارن

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 21:17

محسن یگانه و مجید خراطها نسبت به بقیه خیلی تو گوش تر بود اثارشون نظر شخصی من البته ... اما سکوت جوابشو خیلی خوب پس داد ... استاد شادمهر عقیلی هم هر چند مثل همیشه نه اما باز تو گوش بود ... مجید خراطها هم قبل لو رفتن البوم با چند ترک خیلی تو این 2 سال تو گوش بود این البوم هم با 5 ترک جدید و ترک های لو رفته بدون شک جوابشو داره می ده ... هر چند که اهنگ های چون مسافر و خدانگهدار و اواره و بی وفا خیلی خیلی شنیده می شد تو مردم ... خواننده هامون دچار کمبود خلاقیت شدن

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 23:11

آره ...مشکل از ماست چون خواننده ای که میاد یه آهنگ خاص میخونه و جرات به خرج میده تا این آهنگ خاص به گوش مخاطبش برسه و ماندگار بشه................ولی بعد از این اتفاق کوبیده میشه و دلسردی به وجود میاره.....به طور مثال من خواننده موردد علاقه خودمو مثال میزنم..............مجید خراطها.........ببینید بعد از آهنگ کنسل همه کوبیدن که این آهنگ ... و واقعا هیچ کس حتی سوالی از مجید نکرد که علت این اتفاق چیه ......

یکشنبه 11 فروردین 1392 - 11:29
danesh jamshidi

محسن چاوشی فقط تو یکی از البوماش به نام سنتوری به اندازه ی خاننده ی مورد علاقت هیت داشت!!!!!!

کافیه؟ یا نام ببرم؟

2.190.15.55
سه شنبه 13 فروردین 1392 - 22:44
mohsen kharatha

چاووشی هیت هاش مثل مسافر و خدانگهدار نبوده و نمیشه ... تعصبی حرف نزن رفیق ... حتی کشور های همسایه هم مسافر و خدانگهدار رو شنیدن ...

188.158.26.174
پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 01:01

محسن یگانه بدون شک رکورددار آهنگهای هیت بوده
آخه دل من / سال 1384
نشکن دلمو / سال 1385
تیتراژ برنامه ماه عسل ( با من غریبگی نکن ) / سال 1386
نفسهای بی هدف ( آی خدا دلگیرم ازت ) + اینجا دیگه جای تو نیست ( بار و بندیل ) / سال 1387
سکوت + رگ خواب / سال 1389
دوستت دارم + هوایی شدی / سال 1391

پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 02:19

جالب اسم چنگیز حبیبیان رو با علامت تعجب می یاری بعد اسمی از نابغه موزیک ایران شادمهر نمی یاری؟؟ از ماست که بر ماست یعنی انقدر شادمهری که هممون باهاش خاطره داریم غیر قانونی شده که جرات نمی کنی اسمی ازش بیاری؟ متاسفم واسه خودم که این سایت انتخاب اولم بود همیشه !!

پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 02:59

خواهشا منطقی قضاوت کنین
جناب بابازاده؛شما که موسیقی پاپ رو خوب میشناسی و این چند ساله همراه اتفاقاتش بودی
انصافا جای این اسمها خالی نیست؟
-سکوت محسن یگانه (این 2 سال هیت ترین قطعه بود)
-سونامی مهدی مقدم(بین المللی ترین قطعه ی موسیقی پاپ ایران/به دلیل اینکه موزیسین های زیادی این قطعه رو توی نقاط مختلف دنیا کاور کردن،وتنها کاری بود که بیشتر از همه ی کارا توی خارج شنیده شد)
-اسم شادمهر عقیلی (اگه نبود خیلیا نبودن!)
-چی شده بابک جهانبخش (خودتون در جریان هستین چه سروصدایی کرد)
-بهنام صفاریان (با دورنگی انفجاری توی موسیقی پاپ به پا کرد)
-رضا یزدانی (اگه نبود خودم الان راک رو نمیشناختم!)
وحید حاجی تبار(آلبوم هیشکی منو دوست نداره)،هومن سزاوار(آلبوم چشم سیاه)،فرزادفرزین(آلبوم شراره)امیدحجت(آلبوم سادگی)،عرشیا(آلبوم دیوونه)،محمد رضا عیوضی و . . .

درسته که خیلیهاشون حالا تو سطح اول نیستن،ولی نباید فراموش کنیم که یه روزی بودن و با بودنشون تاثیر مثبتی توی موسیقی گذاشتن

پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 03:30

قطعا با نگاهه جناب بابازاده موافقم ، و برای روشن شدن این مطلب ، دوستان رو به یادآوری بخشی از آثار نسل طلایی موسیقی دعوت میکنم:

"آهنگ دریا از بیژن خاوریان"
یاد تو در دل من طوفان به پا میکنه
تا ساحل زندگی با من شنا میکنه

"آهنگ باغ زندگی از شادمهر عقیلی و علیرضا عصار"
نیگا کن رو تن ساغه تاول یه زخم کاری
چه کسی با نوک خنجر خط نوشته یادگاری

"آهنگ گل یخ از سعید شهروز و ناصر عبدللهی "
از من و تو گذشت عزیز به شب بگو آفتابی شه ستاره رو تنم بریز به شب بگو آفتابی شه

"آهنگ قدسیان آسمان از علیرضا عصار و محمد اصفهانی "
ای عاشقان ای عاشقان من دزد شبرو نیستم
من پهلوان عالمم تیغ رویارو زنم
بر قدسیان آسمان من هر شبی یاهو زنم
گر صوفی از لا دم زند من دم ز الا هو زنم

"آهنگ من و تو درخت و بارون از خشایار اعتمادی"
ناز انگشتای بارون تو باغم میکنه
میونه جنگلا طاقم میکنه

"آهنگ وقف پرنده ها از قاسم افشار"
آی آدمای مهربون واجبه که کمک کنین
فکری برای بستن زخمای شاپرک کنین

"سرزمین عشق از محمدرضا عیوضی"
کاری کنیم کارستون حالا که وقت کاره شکوفه های شادی از آسمون میباره

"آهنگ آی نسیم سحری از حسن همایون فال"
آی نسیم سحری صبر کن
مارو با خود ببر از روزگار

"روشن تر از ستاره با صدای حسین زمان"
ای مادرم آیینه ام سرتا به پا میخواهمت در هر شکفتن هر خزان چون یک غزل میخوانمت

"آهنگ منجی از خشایار اعتمادی"
در چنین قرنی بلاخیز در شب تاریک تردید یک نفر با قلب من گفت مردی می آید ز خورشید

"آهنگ یک آسمان پرنده از حسن همایون فال"
یک آسمان پرنده ی عاشق از گرد راه باز رسیدند با بالهای روشنی از نور بر قبله گاه باز رسیدند

"آهنگ نیلوفرانه از علیرضا افتخاری"
خدایا عاشقان را با غم عشق آشنا کن
ز غمهای دگر غیر از غم عشقت رها کن

"آهنگ در هوای تو از علیرضا افتخاری"
یارا یارا گاهی دل ما را به چراغ نگاهی روشن کن چشم تار دل را چو مسیحا به دمیدن آهی روشن کن

"آهنگ ای نامت از علیرضا افتخاری"
ای نامت از دل و جان ، در همه جا به هر زبان جاری است عطر پاک نفست ، سبز و رها از آسمان جاری است

پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 03:41

آلبوم دیگه میرم سلطان احساس مجیدخراطها هیچ بحثی رو برجای نگذاشته

پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 13:49

خیلی کم لطفی اگه از اهنگ های محمد علیزاده از جزتو از شهر بارون که به اندازه ی یه دنیا ارزش داره
خلاصه از البوم سورپرایز و دلت بامنه به سادگی بگذریم
خیلی لازم نیست که به ذهنمون فشار بیاریم که اهنگ هر جای دنیای مهدی یراحی رو به یاد بیاریم
البوم جدید بنیامین که ما خیلی وقت که منتظریش هستیم حتما در اینده ای که امیدواریم دور نباشه منتشر بشه و نبض بازار موسیقی رو در دست بگیره چون طبق قولی که توی کنسرت داد گفت که مطمئن هستم که ناامیدتون نمیکنم
اما در مورد بند اخر صحبت هاتون باید بگم که من با اون علامت سوال (؟)خیلی موافقم چون همه چیز به گذشت زمان و تلاشی که میکنن بستگی داره
چون تا به این جا به نظرم هیچ کدوم اهنگ هیتی ندارن

در مورد تیتری که انتخاب کردید تا حدودی موافق هستم لازم که گاهی وقت ها برخی صحبت ها گفته بشه که هنرمندان موسیقی به خصوص حیطه ی پاپ به خودشون بیان همیشه همه چیز پول و گذاشتن کنسرت های متعدد خارجی و داخلی نیست
«ستاره های بی حوصله» یا «فقدان خلاقیت»؟ کدام دلیل باعث شده بازار موسیقی در سالهای گذشته بدون خلق هیچ اتفاق ویژه و بزرگی، آرام آرام به یک بازار خنثی و بی خاصیت و به دور از هر گونه غافلگیری تبدیل شود؟

پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 14:07

با کلیت این مطلب موافقم. متاسفانه اوضاع موسیقی پاپ زیاد خوب نیست. نگاه صرفا تجاری اونم از جنس مخربش داره به موسیقی پاپ ضربه میزنه البته مقصر اصلی این قضیه مسئولین هستند نه دست اندرکاران موسیقی! چون بستر مناسب برای تولید موسیقی متنوع وجود نداره و خواننده جرات نمیکنه دست به خلاقیت و نوآوری بزنه

پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 14:08

ممنون آقای بابازاده بخاطر مطرح کردن موضوعی که واقعا جای تامل داره. دوستانی که سنشون یکم بیشتره میتونن صحبتهای من رو ملموس تر متوجه بشن. اون زمان ها ما عیدیمون این بود که خواننده محبوبمون یه آلبوم جدید بده یا واسه یکی از خواننده های خوب تنظیم یا آهنگسازی کرده باشه. اما الان عیدی مردم شده کنسرت یا بازخوانی ترانه "فلان سال قبل. فلان تیتراژ فلان سریال".
اون موقع ها هر ترک یه آلبوم یه خلاقیت توش بود. سال ها گذشته و توی صحبت هامون به نیکی و با نام هیت زمانه ازشون یاد میکنیم اما الان از آهنگ هایی با نام هیت یاد میکنیم که بهمن جان به درستی حق مطلب رو ادا کردن."فلان قطعه ای که آن زمان کسی نفهمیده کاور بوده و تازگی ها گندش در آمده" شاید ما از هیت فقط توی ماشین گوش دادنش رو یادمون مونده.
اون سالها همه دلخوشمون به این بود که هرازگاهی بزرگان موسیقی توی روزنامه یا مجله مصاحبه کنن. اما الان چی؟ بازهم به صحبت زیبای بهمن جان بسنده میکنم: " همان ستاره مورد علاقه اش که بهترین لحظان زندگی اش را با آثار عاشقانه او گذرانده، چقدر وقیحانه و گستاخ می تواند علیه همکار و در اصطلاح رقیب اش اظهار نظر کند و او را بشورد و پهن اش کند جلوی آفتاب..."
منطق چی میگه؟ کسی که خلاقانه کار میکنه میتونه بازار رو تکون بده یا کسی که تقلبید میکنه؟یکی از دوستان به درستی اشاره کرد: "قطعا مخاطب کسی رو که با خلاقیت و توانایی خودش رشد کرده رو به کسی که از دیگری تقلید میکنه ترجیح میده"
اون موقع که بازار موسیقی هرصبح نسبت به شب قبلش یه سورپرایز جدید داشت، بخاطر این بود که خواننده ها هنرشون رو توی کاراشون نشون میدادن و با آهنگاشون حرفشون رو میزدن. اما الان "دوستان از هیچ جنجال رسانه ای برای رسیدن به هدفشون ترسی ندارن"
به نظرم یا از کسی اسم نیاریم یا اگه میاریم عدالت رو رعایت کنیم. به قول دوستمون "درسته كه اولين كسي كه آهنگ پاپ مجاز خوند خشايار اعتمادي بود
ولي آهنگساز اون كار شادمهر عقيلي بود كه به فاصله ي چند ماه بعد با آلبوم مسافر موسيقي رو در ايران زنده كرد". شادمهر عقیلی یا هرکس دیگری نیاز به حمایت ما برای بزرگ بودن ندارن، با کارهاشون نشون دادن که هنرمند هستن یا نیستن. اما اگه یه نگاه اجمالی به آمار مستند فروش آلبوم ها بندازیم. شادمهر دو آلبوم داد که روی هم 17ملیون فروخت. آیا دلیلش فقط نبودن کپی رایت و داونلود بوده؟ اگه خودمون تونستیم منطقی قبول کنیم انتظار داشته باشیم دیگران هم بپذیرن.
با گذشت زمان بهتر میشه قضاوت کرد. 10 سال پیش خواننده هایی بودن که الان کم کار شدن. خدابیامرز ناصرعبدالهی بین ما نیست اما آیا الان کسی از شنیدن آهنگاش خسته میشه؟ یا جایی هست که اسم فروش آلبوم بیاد و نامی از آلبوم غزلک سعید شهروز درصدر نامها نباشه؟ پس تکلیف این دوستان مشخصه. هنوز هم انگ تقلید یا کاور بهشون زده نشده. اما امروزه بلافاصله بعد از ریلیز آلبوم، شنونده های عادی هم متوجه کلی تکرار میشن و با گذشت یکی دوسال معلوم میشه که " در یک کپی کاری غیر حرفه ای اثر موفق یک خواننده خارجی را با کلام فارسی به خوردشان داده و خیلی محکم روی شناسنامه البومش در بخش آهنگساز، نام خودش را درج کرده است." آیا 10 سال دیگه نامی از این دوستان به میون میاد؟
کلام پایانی: وقتی خودمون از اسامی بزرگانی که تاریخ موسیقی مارو تکون دادن چشم پوشی میکنیم، پس نشون میدیم لیاقتمون خواننده هایی هستن که الان هیت شدن. امیدوارم تایید شه

پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 20:03
بی سرزمین تر از باد

برخلاف الان، اون زمان ها بین خواننده ها احترام به همکار خیلی دیده می شد
اون موقع ها هر خواننده سبک خاص خودش رو داشت و اصلا اهل کاور نبودن
رعایت احترام استاد شاگردی هم سر جاش بود
اگه عدالت رعایت میشد من و سایر دوستان هم اینقدر روی اسامی خاص که ازشون اسمی برده نشده، تاکید نمیکردم
خودمون داریم میگیم اونموقع ها وضع موسیقی خوب بود اما قدرش رو ندونستیم. به قول شما شاید لیاقت ما همینه که الان هست
محمد جان من با نظر شما در مورد هیت موافقم. ناصر عبدالهی عزیز چند ساله از بین ما رفته اما آهنگاش هنوز همدم تنهاییمونه. همه دوسش دارن. سن و سال هم نمیشناسه. این یعنی هیت! نه آهنگهایی که . . .
گذر زمان نشون داده که بهترین ها موندگارن. و نه جنجالی ترین ها ، گذر زمانه که موندگاری رو ثابت میکنه نه باند ماشین ها و . . .

188.253.66.8
جمعه 9 فروردین 1392 - 11:16
اميرحسين انصاري

جناب بی سرزمین تر از باد من با این نظر شما کاملا موافقم. مخصوصا اون قسمتی که میگید گذر زمان نشون میده که چه آهنگ هایی ماندگارند و باند ماشین ها این رو ثابت نمی کنه. پس بهتره بگذاریم زمان بگذره تا ببینیم چه آهنگ هایی می مونند.

151.246.188.80
پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 15:58

با سلام و خسته نباشید به آقای بابازاده و تشکر از سایت محبوبتون
مقاله شما رو با حوصله مطالعه کردم و ضمن تایید بعضی مطالبتون باید گفت که در پاره ای از سطور کم لطفی کردید
در گذری به تاریخ حق مطلب رو به جا آوردید اما این نکته رو یادآور نشدید که در آن سال ها جامعه تشنه شنیدن موسیقی جدید بود و چون چتر حمایتی مناسبی نبود بعدها موسیقی زیر زمینی شکل گرفت
از جدال ستاره ها و سرکوب کردن هم گفتید اما کاش روی دیگر قضیه رو هم کاش می دیدید ، از تبریک گفتن ها به هم و تعامل ها و همکاری ها که نمونه اون ها تو همین سایت بسیار است.
در کاور بودن بعضی کارها شکی نیست اما چسباندن این انگ به همه عزیزان جایز نیست چرا که ما کارهای فاخر زیاد دیدیم و خواهیم دید
گفتید که موسیقی جهانی در حال رشد روز افزون است اما بنده به شخصه چنین موضوعی رو تایید نمیکنم
شاید خیلی ها باشند که ترجیح می دهند که کارای قدیمی انریکه و سویفت تا آثار فاخر فلوید و جکسون و متالیکا رو گوش بدهند تا اثرهای هر روزه پیتبول و گاگا و امثالهم
کمی مغرضانه هست که تلاش های گاه چندساله عزیزان رو نادیده گرفت به خاطر بعضی کاستی ها
پاینده باشید

پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 17:24

من کاملا مخالفم این حرفا به نظر امسال هر یکی دو ماه یه کار هیت داشتیم اول که کارای نوروری بود مثه کارهای سیروان و سون و مهدی یراحی یا احسان خواجه امیری بود .بعد ارامش بهنام صفوی با ترک دلتنگم بود که ماشالا ترکوند ..بعد شادمهر بعد بابک جهانبخش با او منو بارون ...... حالا بعد محرم هم که البوم زیاد اومد مثه جاده رویاها سیروان با اون بیقرار که ع
الی بود بعد حباب یگانه با دوست دارم بعد احسان خواجه امیری با عاشقانه ها با احساس ارامش که تو تمام ماشین ها میشنیدیم این اخرام محسن چاوشی بامن خود ان سیزدهم اون ترک رمیدم.....اقا این همه کار خوب... این خواننده هایی که شما اخر گفتین تو عمرشون نه کار هیت دادن نه میتونن بدن

پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 18:43

...تـــــــا وقـــــتــــــی کــــــــه "اول" خودِ نویسنده، و "بعد" مخاطب‌ها بدونن "هیت" یعنی چی.
پس بهتره اول شما یه تعریف از "هیت" به ما بدین، تا بعد بتونیم درمورد چیزایی که گفته میشه نظر بدیم.

از نظر من (و اینجور که از نظرها پیداس، از نظر همه، غیر از جناب بابازاده!) آهنگِ هیت، آهنگیه که بین "هوادارانِ" یک خواننده بیشتر از بقیه‌ی آهنگاش گل کنه.

ولی ظاهراً از نظر آقای بابازاده، آهنگ هیت آهنیگه که توی "کل کشور" گل کنه که خب این نوع دیدگاه، الان دیگه منسوخه! چرا؟ چون شرایط مثل هزارسال پیش نیست.
هزار سال پیش، سر جمع 4-5 تا خواننده بیشتر نبودن و البته تعداد جمعیت هم کمتر بود و هیچ تعجبی نداشت که همه‌ی مردم، آهنگ این 4-5 نفر رو بشنون.

ولی توی دنیای امروز که تعداد خواننده‌ها از شنونده‌ها بیشتر شده، دیگه کسی نمیاد به تمام خواننده‌ها گوش بده. هر کس فقط در حد همون 4-5 خواننده برای خودش انتخاب می‌کنه و همیشه به اونا گوش میده. پس اگه آهنگی برای "اون شخص" بخواد هیت بشه، از بین این 4-5 خواننده هیت میشه نه همه‌ی خواننده‌ها.

...آهنگ "دوریت" هیت شد.
...آهنگ "طهران تهران" به معنای واقعی کلمه ترکوند!
...آهنگ سکوت هیت شد.
...آرامش هیت شد و...

پس لطفاً
1- اول یه تعریف از "هیت" به ما بدین و بعد مقاله بنویسید،
2- لطفاً نظر خودتونو به کل کشور/دنیا تعمیم ندید. نظر شما، فقط و فقط نظر "شماس".
...

شنبه 10 فروردین 1392 - 03:37
بی سرزمین تر از باد

دوست عزیز به عنوان نظر شخصیت احترام قائلم برای نظرت.
اما چنتا سوال برام پیش اومد!
طبق تعریفی که شما از هیت ارائه دادی یعنی تو هر آلبوم 1 آهنگ هیت هست دیگه؟!؟! که با یه حساب سرانگشتی میشه حدود سالی 30 تا آهنگ هیت!!! اونم فقط بین مجاز ها . . . . . . . . . . . !!!!!
به نظر من اگه بگیم هیت نداریم بهتره تا اینکه معنی هیت رو عوض کنیم و بگیم هیت داریم!
مساله بعدی اینکه یعنی الان اگه هرکس بیاد از موزیک پاپ نسل اول صحبت کنه بالای هزار سالشه؟!؟!؟ هرکس هم از موزیک قبل انقلاب صحبت کنه فسیله دیگه آره؟!
30 سال پیش یه بنده خدا یه آهنگ خوند "یه امشب . . ." که 30 ساله مردم از هر سن و قشری دارن با علاقه گوشش میدن و روز به روز محبوب تر میشه!
"دلم مثل . . ."
"سفر کردم. . ."
"بوی عیدی . . ."
"مرغ سحر . . ."
و . . . . . . . . . . . .
و بعدها:
"ساده بگم ساده بگم دهاتی ام . . ."
"پشت پلکام عکستو نقاشی کردم غزلک . . ."
"تو به دلقک نمیخندی . . ."
"سلام ای غروب غریبانه ی دل . . ."
"وایسا دنیا من میخوام پیاده شم . . ."
"رفیق من سنگ صبور غم هام . . ."
و . . .
این آثار هم همچنان پر مخاطبن! از هر قشر و سنی ...
این ها خیلی فراتر از "بهترین آهنگ یه آلبوم" هستن ! نیستن . . .؟ پس با توجه به تعریف خودت هیت یعنی آهنگی که از بین (بهترین آهنگ های آلبوم ها) "موندگارترین" و "همه گیرترینشون" باشه! البته شما کاملا مختاری هر نظر دیگه ای رو داشته باشی.

یه مساله دیگه میخواستم عرض کنم ، که بازم با عرض احترام به نظر شخصیت ، اینه که با این حرفت موافقم که اون موقع ها تعداد خواننده ها کمتر بوده و الان بیشتر شده . اما یه سوال: آیا همونقدر که کمیت بالا رفته کیفیت هم بالا رفته؟! خواننده زیاد شده , قبول , اما آیا خواننده خوب که پتانسیل ارائه کار هیت رو داشته باشه و مردم انتظار ارائه کار هیت رو ازش داشته باشن هم زیاد شده؟! به قول شما همون 4 5 تا خواننده خاص هستن که مردم انتخابشون میکنن و کاراشونو دنبال میکنن! بقیه درگیر تکرار خودشون یا دیگران و تولید کارهای معمولی و ضعیف هستن که به صورت مقطعی و موقت مردم رو سرگرم میکنه و بعدش به کوچه های خاطره ذهن مردم تبعید میشه . . .
باور کنید منم مثل شما عاشق اینم که آهنگهایی بشنوم که از ریپیت کردنشون نه تنها خسته نشم, بلکه مشتاق تر و تشنه تر هم بشم! من که از آهنگ خوب بدم نمیاد! ولی اینکه هرآهنگی رو که حس کنیم از بقیه بهتره رو هیت بنامیم و چپ و راست ازش تعریف و تمجید کنیم دردی رو ازمون دوا نمیکنه که هیچ! بلکه باعث سنگین تر شدن خواب غفلت میشه . . .

188.253.66.10
پنجشنبه 8 فروردین 1392 - 21:30

جدا این افراد جدید که گفتید تکرار همون قبلیا نیست کارشون؟اینجوری قرار از بمبست در بیاییم؟

جمعه 9 فروردین 1392 - 12:09

بهمن جو نده :دی
به نظر من دلیلش افزایش تعداد مخاطب و افزایش خواننده میتونه باشه...دیگه مثل سابق نیست فقط 10 12 خواننده باشن که بخونن و همه اونارو گوش بدن الان همه خواننده ها هوادار خودشونو دارن و هم بین هواداران خواننده ها هم خود خواننده ها رابطه دوستی ای برقرار نیست!!!
ولی باز من در بین این ها فقط به مجید خراطها امیدوارم چرا که حرف های زیادی واسه گفتن داره...

جمعه 9 فروردین 1392 - 12:13

"حالا زمان پوست انداختن است. زمان اوج گرفتن. تقویم را که نگاه می کنیم، اواسط دهه هشتاد شمسی... این روزها همه موسیقی پاپ گوش می کنند، شما چطور؟!"

صد درصد با این حرفت موافقم!دقیقا الان همه هم رپ رو کامل باش اشنا شدن هم پاپ و اکثرا هم برگشتن به پاپ و کمتر رپ گوش میدن.

جمعه 9 فروردین 1392 - 12:25

هیچ جای دنیا برای موسیقی و پیشرفتش به اندازه ی ایران محدودیت نیست ولی با
این حال ستاره های پاپ ما هر روز در حال پیشرفت هستند
اجراهای زندهی خواننده های لس انجلسی (به قول خودتون) خیلی ضعیف تر از
اجراهای خواننده هایی ایرانی مثل: مازیار فلاحی . احسان خواجه امیری . محسن یگانه . سیروان خسروی . بنیامین و ... است. در مورد آلبوم ها هم باید بگم در سال 91 اکثر ترک های آلبوم هایی مثل عاشقانه ها . حباب . 13 . جاده ی رویاها . خاطرات مبهم و ... به دل مردم نشستند در صورتی که تنها چند ترک از آلبوم های خواننده های لس انجلسی معروف میشن و تعداد آلبوم هایی هم که منتشر میشه خیلی کمتر از البوم هاییه که در ایران منتشر میشه
به هر من قصد توهین به کسی رو نداشتم و برای همه ی خواننده های داخلی و خارجی آرزوی موفقیت دارم

جمعه 9 فروردین 1392 - 12:37

فک نکنم دیگه کسی باشه که آهنگ مسافر مجید خراطها رو نشناسه این آهنگ به تمام معنا همه گیر شد و جالب اینجاست که مجید خراطها خودش آهنگ رو پخش نکرده بود و وقتی هم دسوتاش پخشش کردن انتظار نداشت اصلا شنیده شده باشه!!! آهنگ خدانگهدار کنسل آواره هم از آهنگ های هیت دوران خودشون بودن .مخصوصا آهنگ کنسل که حرفو حدیث زیادی هم به دنبال داشت اما آهنگ همه جا شنیده میشد...طرف همین آهنگو تو ماشینش میذاشت ولومو میبرد رو صد اما بعد میودمد پای نت و انتقاد میکرد که شعرش بد آموزی داره و ازین حرفا!!!!
تو آلبوم جدید هم فعلا آهنگ "حلقه" و بلاتکلیف" در حال ترکوندن هستن...منتظر باشید!

جمعه 9 فروردین 1392 - 13:49

مشکل اینجاست که وقتی ما نظر"شخصیمون"رو مینویسیم توی دیدگاه ثبت میشه ولی این آقای ب.ب نظرشخصیش میشه یه تیتر توی این سایت!!! میشه یه صفحه جداگانه... اینجوریاس کلا!
این همه کامنت ثبت شده. این همه حرف. این همه نظر شخصی که قریب به اتفاق همه معتقدن نظر عموم مردمه!!! خوب؟! چی شد؟!‌ چه اتفاق ویژه ای افتاد دوستان!؟ الان با انتشار این سخنان گوهر بار چه اتفاق ویژه ای در موسیقی کشور رخ داد آقای بابازاده!؟؟! ...
کاور!!! راستی اولین بار کی این موضوع کاور بودن بعضی از آهنگارو مطرح کرد و بعد از این قضیه به دروغ کاور بودن یه آهنگو تعمیمش دادن به دیگر آهنگا!؟‌ ... من دیگه نگم چندتا آهنگ هیت تو این سالها داشتیم.از خواننده هایی که از همون اول معلوم بود موسیقی کشور با آثار این ها متحول میشه. فریدون.رضا صادقی.رضایزدانی. محسن یگانه.محسن چاووشی.سیروان خسروی.احسان خواجه امیری.علی لهراسبی .بابک جهانبخش.بنیامین و... هر کدوم از این خواننده ها با انتشار آلبومشون دست کم ،دست کمش 2تا آهنگ هیت داشتن ...خود من اصلا بنیامین دوست ندارم ولی دروغ چرا چندتا آهنگش هیت شدن. حالا چون من دوست ندارمش بیام کلا بزنم زیرش!!؟
بله دوستان پایه ی موسیقی کشور ما با دهاتی شادمهر و محمد اصفهانی و خشایار اعتمادی جون گرفت. توش شکی نیست. اما شرایط الان متفاوته!‌ کو اون شادمهر .من خودم دیوونه شادمهرم . هنوزم عاشق اینم بشینم آهنگای قدیمی شادمهرو گوش کنم .اصلا با شادمهر عاشق موسیقی شدم . ولی نمیتونم قبول کنم شادمهر این روزها همون شادمهره! چون اسم بردن دوستان منم اسم بردما. .محمد اصفهانی الان همون محمد اصفهانیه!؟! انقدر متعصب نگاه نکنید .. انقدر توسر این موسیقی نکوبید بابا. این همه سلیقه وجود داره. مگه میشه یه آلبوم نظر همه رو یه جا جمع کنه!؟!آلبوم هرخواننده ویژگی خاص خودشو داره. انقدر فک نکنید میزان خوب یا بد بودن یه چیزی سلیقه ی شماست...
من اصلا متوجه نمیشم !! کنسرت زیاد میزارن میگین دنبال پولن و بده!! مجوز کنسرت نمیدن یه جور دیگه نق میزنید میگید جلو پیشرفت موسیقی رو میگیرن !!‌ چند چندین با خودتون!!؟‌
در کل چیزی که من از این صفحه دستگیرم شددوباره همون بحثای بی هدف اینکه خواننده مورد علاقه من بهتر از اون خواننده س بود!...
همه خودشونو صاحب اختیار و علامه میدونن و فکر میکنن هر کسی خواست آلبوم بده بیرون باید بیاد ازشون اجازه نامه کتبی بگیره !!...

جمعه 9 فروردین 1392 - 15:46

ببخشید شاید شما کنسرت رضا صادقی رفته باشید اون موقعی که داره اهنگ دوست دارم بابک جهانبخش رو میخونه
همه طرفداراش دارن تکرار میکنن
این یعنی این کار هیت شده و این دوستان کار رو شنیدن و دوست داشتن...

شنبه 10 فروردین 1392 - 12:00
علی ابدالی

دقیقا سجاد جان ، من خودم کلیپش رو دارم و واقعا برام جالب بود که طرفداران رضا صادقی با چه صدایی آهنگ دوست دارم بابک جهانبخش رو میخونن . خب این یعنی دوست دارم یک هیت به تمام معناس .
عشق است بابک جهانبخش

188.245.13.169
یکشنبه 11 فروردین 1392 - 21:41
hadise ***just babak jahanbakhsh***

اره دقیقا.....اهنگ دوست دارم و من و بارون واقعا از کارهای فوق العاده سال میتونه باشه....

46.251.176.136
جمعه 9 فروردین 1392 - 19:18

آقای منتقد ، بعضی از چیزهایی که شما گفتید درست و جالب بود ولی متاسفانه پشت خیلی این حرف ها فکر یا نبوده یا کم بوده ! چون آخه موسیقی که پفک نیست که همه مثلآ بگن پفک فلان شرکت بهتره ، در موسیقی سلیقه در بالاترین حد خود را نشان می دهد و اصلآ نمی تواند یک نفر یا حتی 1000 نفر در مورد این که کدام آلبوم موفق بوده یا موفق تر بوده نظر درست بدهد . مثلآ من شیفته آلبوم های حریص و پرچم سفید محسن چاوشی بودم (و به نظر چیزی بیش از آن هایی که شما به عنوان بهترین ترک ها نام بردید در این آلبوم ها بود (مثلآ عرض کردم نه که از این هوادارای چشم و گوش بسته باشم!) و چند نفر دیگر هم میشناسم که همین طور هستند) و به نظرم واقعآ ترکانده بود (هر چقدر هم که بگویید کاور است و... اصلآ کاور یعنی چی ؟ چند لحظه فکر کنید ؟ تازه بعضی از همین آهنگ هایی که من شنیده ام و اتفاقآ خارجی آن را هم شنیده ام ! وقتی قضاوت کردم دیده انصافی ایرانیه ترکونده! (البته بعضیاش!) برم سراغ ادامه مثالم : ولی الان آلبوم 13 را داده فضای فوق العاده جدیدی نسبت به آلبوم های قبلی >> این یکیو نخریدم! چرا؟؟! چون با سلیقم جور در نیومد ! هیچ توهینی به او نمی کنم و سر خودم را هم مثل بعضی ها گول نمی زارم که از یکی بگیرم روزی 100 بار پخشش کنم تا شاید دفعه 101م خوشم بیاد! اینجا خیلی جای مثال زدن نیست چون سریع یه نفر که نظرش با آدم فرق داره میگه مثلآ این آلبوم یا این خواننده که گفتی که اصلآ خوب نیس و... مگه نه دو تا مثال کامل دیگه هم داشتم که اصلآ اسم خواننده هاش هم تو این متن شما برده نشده اند . لپ مطلب "دیگه دوران این که همه بگن دنیا دگه مث تو نداره نیست الان هرکسی برا خودش یه آلبوم مورد علاقه داره و اونو بهترین آلبوم میدونه اشتباهم نیست اتفاقآ چون این سلقیه است مثلآ من عاشق بنفشم و یکی دیگه ازش متنفره و هیچ لازم نیست هردوی ما یک احساس داشته باشیم"

جمعه 9 فروردین 1392 - 22:24

مگاهیت یا سکوت ؟
من نمیدانم تو بگو

جمعه 9 فروردین 1392 - 22:50

چرا میگید کار هیت وجود نداره؟مگه کسی وجود داره اهنگ مسافر و کنسل مجید رو گوش نکرده باشه.مگه بغض اون نترکید که با خوندن این همه هوادار جذب کرده.مگه کسی هست اهنگ گریه کن مرتضب پاشایی رو گوش نکرده باشه؟مگه زمانی که خوند اهنگش هیت نشد؟مگه کسی هست که البوم سنگ صبور رو گوش نکرده باشه مگه وقتی که محسن خوند اهنگهاش هیت نشدند؟مگه کسی هست اهنگ نه نرو رو گوش نکرده باشه؟ مگه سیروان نترکید؟یا اخه دل من یگانه؟مگه هیت نشد؟.هر کسی به دوران خودش ترکید!!!!!!!!

شنبه 10 فروردین 1392 - 01:28

آهنگهای مسافر،خدانگهدار،آواره و کنسل مجید خراطها واقعا هیت بودن...مخصوصا آهنگهای مسافر و خدانگهدار که ورژن جدیدشون هم تو آلبوم دیگه میرم بود و هنوزم که هنوزه این آهنگها در حال پلی شدنه و همه از دم حفظن...از بین ترکهای جدید آلبوم دیگه میرم هم آهنگهای تو غصه منو نخور،بلاتکلیف و حلقه در حال ترکوندن هستن و توانایی هیت شدن رو دارن!!!

شنبه 10 فروردین 1392 - 03:08

به دلیل نبود پایه صحیح موسیقایی در بین خواننده ها یک کاور تو کاور!غریبی ابتدا درون موسیقی داخلی در جریان هست (کاور خارجی که به دلیل همین کم اطلاعی به نوعی شوخی تبدیل شده)و بنابرین موسیقی ایران چند دهه از موسیقی نه جهان که کشورهای همسایه عقب افتاده وشنونده ها هم چشماشون رو بر این واقعیت بزرگ بستند و با استوره سازیه بی اساس در این ماجرا شریک جرمند که با کم اطلاعیشون از خواننده محبوبشون درخواست ارتقاء سطح کیفی کارشون رو نمیکنند.البته این ناآگاهی ابتدا از بالابه پایین سرایت پیدا کرده و متاسفانه ریشه عمیقی دوانده و در شهر نابیناها یک چشمیها پادشاه شدند و البته به دلیل سیاستهای مسولان فرهنگی این ماجرا عمق زیادی پیدا کرده و به قول قدیمیها:خلق را تقلیدشان بر باد داد...

شنبه 10 فروردین 1392 - 15:42

الان اینقدر خواننده های جور وا جور توی ایران چه مجاز و چه غیر مجاز زیاد شدن که بعضیا سبک جدیدی رو دنبال میکنن بعضی دیگه کلا خودشونو صداشونو تنظیم و آهنگو شعرشون کاوره،که میتونن پاسخگوی همه ی سلیقه ها باشن.ولی چیزی که توش شکی نیست اینه که ما چندتاخواننده داریم که درصد قابل توجهی از مردم گوششون میکنن و یقینا آهنگای هیت کم نداشتن.مثه محسن چاووشی،بابک جهانبخش،احسان خواجه امیری،محسن یگانه،رضا صادقی،فرزاد فرزین،مازیار فلاحی.شما چطور میتونین چشماتونو روی آهنگای این خواننده ها ببندین و بگین ما آهنگ هیت و بترکون نداشتیم.الان موسیقی کشور با این همه محدودیت و بیچارگی برای گرفتن مجوز خیلی خواننده ها مثه شهرام شکوهی،سیروان خسروی،محمد علیزاده،علی عبدالمالکی و ... تونستن خودشونو مطرح کنن.موسیقی ایران با اسامی این خواننده ها شناخته شدست چون آهنگاشون شنیده شده و همه اقلا سه تا ترک هیت داشتن.

یکشنبه 11 فروردین 1392 - 19:03

بهمن جان تمام نوشته های شما قابل تامل بود امّا در زمینهء اسامی که نوشتید فکر می کنم کمی روابط دوستانهء شما دخیل بوده. نامهای زیادی رو از قلم انداختید . به شخصه حس می کنم خواننده ای مثل احسان غیبی که جزو اولین نسل زیرزمینی بود با انتشار آلبومش تنها کسی خواهد بود که ممکنه بتونه به گفتهء شما بترکونه! از میان اسامی که نوشتید فکر نمی کنم هیچ کس بوده باشه که شرکت ها با رقم های بالایی چند آلبوم باهاش قرارداد نوشته باشن !...

یکشنبه 11 فروردین 1392 - 20:09

من زیاد نظرمیدم ولی نمیدونم چرا تایید نمیشه به نظر من آخنگ چی شده و دوستت دارم و منوبارون بابک جهانبخش به معنی واقعی کلمه هیت شدن
حالا اقای بابازاده نمیدونم نظرشون چیه اما خواهشا نظرتون رو به ما تحمیل نکنید ممنون

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 00:43

پس بابکم چی ؟بهترینه

دوشنبه 12 فروردین 1392 - 17:57

pas shoma k migid ahange hit nadarim be ahange sokoot e mohsen yeganeh chi migid ?? ya ahange doroghe ye maziar fallahi ?? ya ...
ina chian ?? ina k enghad terekoondan.az hamchin site e entezar nadashtim dg

سه شنبه 13 فروردین 1392 - 22:50

سکوت امسال هم اهنگ هوایی شدی محسن یگانه
مجید خراطها معروفترینش مسافر و خدانگهدار بود ... بعد ها اواره کنسل و حتی بی وفا
محسن چاووشی سنگ صبور

چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 15:08

سکوت الان هم هنوز تازگی داره...هنوز هم با شور و حال خاصی گوش میدیم!!! قابل توجه عزیزانی که میگن تراک هیت نداریم....حافظتون ضعیف شده... یادتون رفت دو سال پیش رو؟
روزای سخت نبودن با تو خلا امیدو تجربه کردم....

پنجشنبه 15 فروردین 1392 - 14:25

بنیامین با آلبوم 85 تونست کاری کنه که تمام توجه دنیا رو به موسیقی داخل ایران جلب کنه...
آدم های بی انصافی هستیم! بعد 7 سال هنوز این آلبوم جزو آلبوم های ماندگاره و تنها آلبومی بود که تمام قطعاتش هیت بشمار اومد!! هروقت یک آلبومی منتشر شد که تونست اینطوری تو دنیا فراگیر بشه و سبک کاریو تو ایران وارد مرحله جدیدی کنه اونوقت میشه بعنوان یه آلبوم و یا شاید یه قطعه هیت بشمار بیاد...
بهتره تمام اینایی که انقد ادعاشون میشه از اون کسی که باعث شد توجهات از موزیک لس انجلسی به موزیک داخل ایران معطوف شه تا عمر دارن تشکر کنن!چون بدون وجودش هنوز همون کارهای ب مراتب ضعیفه قبل سال 85 رو ادامه میدادن...

پنجشنبه 15 فروردین 1392 - 14:55

ايشالا امسال علي عبدالمالكي با آلبومش مي تركونه.منتظر باشيد

جمعه 16 فروردین 1392 - 00:13

پس البــــــــــوم شلیـــــــــک چی بـــــود؟!
تــــــــــــو البوم شلیـــــــــک کم اهنگ هیت نداشتیــــــــــم!
فــــــــرزاد فـــــــــــــرزیــن این همــــــه اهنگ هیت داره چطــــوری اونا رو نمـــی بینـــید؟

لطفــــــــــا تاییــــــــــد!!!!
تا الان هــــــــــرچــــــی نظر دادم تاییـــــــد نشده.
با هـــوادارای فـــــــرزاد مشکلی که نـــــــــدارید؟؟؟؟؟

جمعه 16 فروردین 1392 - 01:24

به نظر من که بهترین البوم موسیقی پاپ دهه 80 البوم کما1 حمید عسکری بود. شاید از اسم شادمهر سو استفاده کرده باشه ولی واقعا صدای زیبایی داره. یکی از پر فروش ترین البوم های بعد انقلاب کما بود که هیچکس اشاره ای بهش نکرد.

جمعه 16 فروردین 1392 - 13:03

منتظر فرشته ی زمینی از حامد هاکان هستم
این یکی از بهترین آلبوم ها خواهد شد.

شنبه 17 فروردین 1392 - 17:03

بی انصافی بودکه ازسکوت محسن یگانه اسمی برده نشد...مگاهیت ترین اهنگه دهه ی اخیر بود

شنبه 24 فروردین 1392 - 23:30

به نظرم این مقاله بیشتر از اینکه حرف اکثریت باشد یه سری نظر شخصی بود که دستاوردی جز دلخوری و سوءتفاهم بین هوادارای خواننده ها ی خوب نداشت. بهتره اول اصول انتقاد رو یاد بگیریم بعد مقاله بنویسیم.نه اینکه با یه سری کنایه و طعنه مثلا اسمی از کسی نبریم ،و در مقابل اسامی گروهی رو ببریم و مثل داستان های کودکانه در انتها نتیجه اخلاقی بگیریم که اینها کسانی هستند که ستاره می شوند.و راحت زحمات کسانی رو که علی رغم همه محدودیت ها موسیقی ما رو مستقل کردن نادیده بگیریم.امیدوارم موسیقی کشور ما به کمک همه خواننده های خوبش روز به روز پیشرفت کنه.

دوشنبه 26 فروردین 1392 - 11:18

در حد یه خط میگم بهتون رو دست "نه نرو"ی سیروان نیومده و نخواهد آمد....اینو همتون خیییییلی خوب میدونید...
"سیروان خالق موسیقی جاودان"

یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 - 21:43

کم انصافی اگه از آلبوم شلیک و ترانه میدونم فرزاد فرزین به عنوان اثر ماندگار یاد نکنیم...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چرا هیچکس نمی ترکد؟! | موسیقی ما