برنامه یاد بعضی نفرات
 
فیروز ویسانلو
گفتگو با نامزدهای دریافت تندیس اولین جشن «موسیقی ما»:
فیروز ویسانلو: همه ما در مورد موسیقی کشور مسئول هستیم
موسیقی ما – وحید لشکری: نظرسنجی سالانه سایت«موسیقی ما» برای انتخاب بهترینهای موسیقی سال91 در دو بخش کارشناسی و مردمی برگزار شد. پس از شمارش آرای هر دو بخش نامزدهای هر بخش به تفکیک اعلام شدند و همه منتظر روز برگزاری جشن در تالار وحدت هستند و اعلام برندگان اصلی هستند. به همین مناسبت با برخی از نامزدهای اعلام شده گفتگویی را ترتیب دادیم.

«فیروز ویسانلو» نوازنده با سابقه موسیقی پاپ هم که جزو لیست کاندیداهای انتخاب بهترین نوازنده سال گذشته است، نخستین کسی بود که سراغش رفتیم:
 
  • از اینکه از سوی مردم و کارشناسان بیشترین رای را در بخش«بهترین نوازنده» بدست آوردید چه حسی دارید؟
این باعث خوشحالی است که شنوندگانی در موسیقی وجود دارند که این لطف را نسبت به من داشتند و امیدوارم بتوانم وظیفه ای که دارم را به خوبی اجرا کنم.
 
  • به نظر شما چه تفاوت‌هایی میان نتایج بدست آمده در بخش کارشناسی با بخش مردمی وجود دارد؟
هر کدام ارزش خود را دارد. ولی در حقیقت آن چیزی که من اعتقاد دارم این است که نظر مردم در مورد موسیقی یک نظری است که خارج از بُعد کارشناسی علمی و تخصصی است و در بُعد غیر تخصصی مقوله حسی و ارتباطی که با احساس مخاطب می توان برقرار کرد را شامل می شود. ببینید تکنیک نوازندگی و مهارت و خلاقیت را در یک طرف قضیه قرار بدهید. بعد دیگر قضیه این است که اگر شما یک ساز«گیتار» داشته باشید و در یک اتاق از پیر و جوان همه نشسته باشند اگر بتوانید لبخند را به لب همه اینها بیاورید و دل همه را شاد کنید آن وقت می توان گفت که شما یک موزیسین هستید. ولی اگر شما سخت ترین قطعات کلاسیک را بنوازید و بهترین تکنیکها و مهارتها را داشته باشید ولی نتوانید همه افراد آن اتاق را راضی کنید به نظرم نمی توان به شما موزیسین گفت.
 
  • برگزاری چنین نظرسنجی ها و جشن هایی چه تاثیراتی در موسیقی کشور خواهد داشت؟
به هرحال همه ما مسئول هستیم. چه خوانندگانی که اشعار را می خوانند و باید ارتباط مستقیم تر و حساس تر با مردم داشته باشند و چه ما. ما باید در راه سالم سازی و ارائه موسیقی خوب و درست تلاش کنیم. در حقیقت هر برنامه و هر سیمناری در این راستا باشد و بتواند به این رسالت کمک کند موثر و مفید است.
 
  • به جز خودتان کدام نامزد دیگر را شایسته برتر شدن در این شاخه می دانید؟
من فکر میکنم همه دوستان در حد خوب هستند و الان خیلی حضور ذهن ندارم ولی به عنوان مثال آقای «پیام طونی» خیلی نوازنده خوب و پرکاری هستند و بقیه دوستان هم نوازندگان بسیار خوبی هستند. یک سری بیشتر در چشم هستند و یک سری دورتر هستند ولی دلیل بر این نمی شود که آنها کار پایین تری دارند.
 
  • و مهمترین برنامه های شما برای سال 92 چیست؟
یک مقداری از اجراها فاصله گرفتم و در واقع نوازندگی با خواننده ها را کنار گذاشتم البته در استودیو ساز می زنم. ولی هدفم از این کناره گیری این بوده که بیشتر بتوانم کتب و منابعی را تهیه کنم و در اختیار معلمین موسیقی قرار بدهم که از آن برای آموزش استفاده کنند. به دلیل اینکه منابع آموزشی موسیقی ما ضعفهای زیادی دارد و آن طور که باید باشد نیست. سعی دارم اگر خدا بخواهد امسال چندین کتاب و منبع آموزشی تصویری و مالتی مدیا از من منتشر شود و اینها حاصل تلاش چند ساله بنده برای دوستان است تا بتوانند از آن استفاده کنند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 7 اردیبهشت 1392 - 01:09

دیدگاه‌ها

شنبه 7 اردیبهشت 1392 - 11:45

اقا اعلام کنید دیگه کشتید مارو

شنبه 18 خرداد 1392 - 10:30

با سلام و احترم
من چگونه می توانم با جناب آقای فیروز ویسانلو ارتباط برقرار کنم؟
از راهنمایی شما کمال سپاسگذاری را دارم.
با تشکر
علی طوسی

پنجشنبه 13 تیر 1392 - 03:58

آقای ویسانلو این چه تعبیری هست که شما میکنید از یک موزیسین واقعی!یک اثر کلاسیک مثلا از موتزارت با تمام دل زدگی که در یک جمع ایرانی میتونه ایجاد کنه برای یک باواریایی اثری شاد وروح افزاست!حتی برای یک گوش ایرانی که فرهنگ شنیداریش در سطح یک کاره کلاسیک کونترپوانتکه شادی زا میتونه باشه چون اون معیاره ارزشیش برای شادی بالاتر از سایرین هست .این مثل رو برای هر سبکی حتی سنتی میشه زد یا اثر پاپی که شما میپسندید ودیگری نه!شما معیاری که برای موزسیسن ارائه میکنید معیار موزیک خالتوره.موزیک ما لطفا تایید کن که جدا اگه تایید نکنی این حرف میتونه روی فرهنگ قشر عظیمی از جوانان ما اثر نابود کننده بزاره که اگه عمه و پسر خاله تاییدتون کردن دیگه حرفه ای هستید!!.واگر تایید نکنی دیگه برام حتمی میشه که فقط یک مجله زرد هستید با آب و رنگ فرهنگی که تایید هم نکنید این آب ورنگ خود به خود رنگ میبازه و این عبرت تاریخ هست که غیر حقیقت نابود شد نیست حتی اگر امروز همه دنیا بگن شما بهترین در دنیا هستید!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فیروز ویسانلو: همه ما در مورد موسیقی کشور مسئول هستیم | موسیقی ما