برنامه یاد بعضی نفرات
 
دارا دارایی
گفتگو با نامزدهای دریافت تندیس اولین جشن «موسیقی ما»:
دارا دارایی: این نظرسنجی باعث ایجاد انگیزه برای خیلی‌ها خواهد شد
موسیقی ما – وحید لشکری: «گیتار بیس» یکی از سازهای مهم در تولید یک قطعه موسیقی است و صرفا هم مربوط به موسیقی پاپ نمی شود اما صدای آن در هر قطعه تفاوتهای زیادی را خلق می کند. «دارا دارایی» یکی از نوازنده های باسابقه گیتار بیس است و در سبکهای گوناگونی فعالیت داشته است. دارا دارایی در نظرسنجی سایت«موسیقی ما» به عنوان نامزد بهترین نوازنده از دیدگاه کارشناسان انتخاب شده است و همین مساله بهانه گفتگویی با او بود.
 
  • از اینکه از سوی کارشناسان بیشترین رای را در بخش«بهترین نوازنده» بدست آوردید چه حسی دارید؟
احساس خوبی دارم و برایم خوشحال کننده است.
 
  • به نظر شما چه تفاوت‌هایی میان نتایج بدست آمده در بخش کارشناسی با بخش مردمی وجود دارد؟
فکر می کنم فرق عمده این باشد که موزیسین ها وقتی به کسی رای می دهند داستان را یک مقدار از همان بُعد موزیکال بررسی می کنند و رای آنها حرفه ای تر است. مردم عادی فاکتورهای دیگری دارند و شاید اصلا از تیپ یک روی استیج خوششان نیاید! افراد عادی یک سازی مثل «گیتار بیس» را در آلبومی که گوش می دهند مورد توجه قرار نمی دهند. به همین خاطر این فرق را بخش کارشناسی و مردمی را دارد و انتخاب من در بخش مردمی برایم خوشحال کننده تر بود و رای مردم برایم شیرین تر بود.
 
  • برگزاری چنین نظرسنجی ها و جشن ها چه تاثیراتی در موسیقی کشور خواهد داشت؟
تاثیرات خوب. امروز با یکی از دوستان در این زمینه صحبت می کردم و ایشان هم جزو برگزیدگان است. یک مقدار این بحث بهترین یا بدترین خوب نیست چرا که ما بهترین و بدترین نداریم. باید فرهنگ موزیکال ما به جایی برسد که یک نوازنده هر چقدر هم تکنیک داشته باشد یا نداشته باشد به هر حال نوازندگی اش اثر انگشت خودش باشد. اگر این فرهنگ جا بیفتد که هر نوازنده،موزیسین و تهیه کننده را به خاطر ویژگی منحصر به فرد خودش ارزیابی کنند خیلی بهتر است. تا اینکه رقابت پیش بیاید و به نظر من بهترین در موسیقی هیچ جای دنیا معنی ندارد. در ایران این نظرسنجی یک مقدار رقابت ایجاد می کند و باعث می شود که موتور بعضی ها روشن شود و انگیزه ای در بعضی ها به وجود بیاید که در درجه اول کمی بیشتر یاد بگیرند و خودشان را تکان بدهند تا شاید چنین مساله ای برایشان خوشایند باشد. من سیستم خودم را دارم و از نامزد شدن خوشحالم ولی روی کارم تاثیر زیادی ندارد. حتی اگر هم انتخاب نمی شدم باز هم سعی در یادگیری و پیشرفت داشتم.
 
  • به جز خودتان کدام نامزد دیگر را شایسته برتر شدن در این شاخه می دانید؟
اطلاع دقیقی از اسامی نامزدهای اعلام شده ندارم ولی به «آرش پژند مقدم» و کاری که ارائه می کند ایمان دارم. فکر کنم اگر تندیسی قرار است اهدا شود باید آرش آن را دریافت کند. یا کار «هومن نامداری» را خیلی قبول دارم و فکر میکنم اگر تندیس به او اهدا شود به حق است. «نیما رمضان» هم یکی دیگر از دوستانی است که امیدوارم برنده تندیس باشد.  
 
  • و مهمترین برنامه های شما برای سال 92 چیست؟
برنامه من ضبط یک آلبوم است که کارهای خودم را شامل می شود و جلسات اولیه ضبط را آغاز کرده ام. بیشترین وقتم را فکر کنم برای این آلبوم اختصاص بدهم و فعلا ضبط می کنم و اگر بشود حتما آن را منتشر خواهم کرد. شاید کنسرتهایی را نیز برای گروه خودم ترتیب بدهم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 - 02:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دارا دارایی: این نظرسنجی باعث ایجاد انگیزه برای خیلی‌ها خواهد شد | موسیقی ما