برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفتگو با نامزدهای دریافت تندیس اولین جشن «موسیقی ما»:
بابک صفرنژاد: نظر کارشناسان برایم مهم تر است
موسیقی ما – وحید لشکری: در حیطه ساز«هارمونیکا» چند نوازنده زیادی فعال هستند و هنرنمایی می کنند. اما «بابک صفرنژاد» یکی از مطرح ترین نوازندگان این ساز است که علاوه بر همکاری با خوانندگانی از سبک های گوناگون سرپرستی گروه «آهیل» را نیز بر عهده دارد. انتخاب بابک صفر نژاد از دیدگاه کارشناسان به عنوان نامزد دریافت تندیس بهترین نوازنده سال91 بهانه گفتگوی سایت«موسیقی ما» با وی بود:
 
  • از اینکه از سوی کارشناسان بیشترین رای را در بخش«بهترین نوازنده» بدست آوردید چه حسی دارید؟
خیلی خوشحال کننده است که جمعی از کارشناسان و فعالان موسیقی در این نظرسنجی حضور داشته اند و نظر داده اند. به این مساله فکر می کردم در آن بخشی که از مردم عام نظرسنجی می شود هم بهتر است باز بیشتر رای ها را خود کارشناسان بدهند. احساس می کنم سبک هایی که ما کار می کنیم هنوز در جامعه جا نیفتاده است و شناخت دقیقی از آنها وجود ندارد. ولی همین که این اتفاق در حال رخ دادن است و سایت«موسیقی ما» به عنوان یک سایت مستقل این کار را انجام می دهد جای تقدیر دارد.
 
  • به نظر شما چه تفاوتهایی میان نتایج بدست آمده در بخش کارشناسی با بخش مردمی وجود دارد؟
بحث من همین بود. ژانرهایی که در موسیقی کشور داریم پاپ یا سنتی و یا تلفیقی است و موسیقی های دیگری مثل «جاز» یا «راک» و یا «کانتری» نداریم. سیستمی شده است که استایل هایی که من یا آقای«حمزه یگانه» کار می کنیم نبوده است و بیشتر در این نظرسنجی پاپ و سنتی و تلفیقی داشتیم. دوست داشتم در مورد سبک های دیگری که عرض کردم و حتی سبک«بلوز» صحبت می شد که چه کسانی کار می کنند. چون ما یک موسیقی غرب و یک موسیقی شرق داریم. موسیقی شرق همان موسیقی سنتی خودمان است و موسیقی غربی کلاسیک یا جاز و یا بلوز است. کلا زیرشاخه ها از همین دو استایل به وجود می آید. دوست داشتم این زیرشاخه ها هم باشد. در این زیرشاخه ها من خودم حرفهای زیادی برای گفتن داشتم.
 
  • برگزاری چنین نظرسنجی ها و جشن ها چه تاثیراتی در موسیقی ما خواهد داشت؟
اگر از نظر کارشناسی خوب بررسی شود و یک سری نکات را مدنظر قرار بدهند و دلایل انتخاب بهترین نوازنده بیان شود عالی است. ما افراد با سواد در موسیقی کشور زیاد داریم. در بخش کارشناسی اگر بیشتر بحث و گفتگو بشود بهتر است. نمی گویم نظر مردم بی اهمیت است اما چون مردم یک نظر عام دارند برای من نظر کارشناسان اهمیت بیشتری دارد.
 
  • به جز خودتان کدام نامزد دیگر را شایسته برتر شدن در این شاخه می دانید؟
تمامی دوستان خوب و قوی هستند. تا آنجایی که لیست اعلام شده را در خاطر دارم «میلاد درخشانی» را خیلی قبول دارم. یکی دیگر از بچه هایی که همه جا از کار او تعریف کرده ام «رضا تاجبخش» است. «آرش پژند مقدم» هم گزینه دیگر من است چون به نظرم بهترین درامری است که در حال حاضر داریم.
 
  • و مهمترین برنامه های شما برای سال 92 چیست؟
مهمترین برنامه ام کنسرت گروه خودم یعنی «آهیل»است که با «حمزه یگانه» و سایر دوستان برگزار می شود. آلبوم دوم خودم هم در اولویت‌های اصلی قرار دارد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 - 02:33

دیدگاه‌ها

دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 - 10:41

بابک عالی کاراش !
آلبوم دوست قدیمی که اصن حرف نداره !
عالی عالی عالی !

دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 - 11:13

یکی از شاهکاراش توی با من بمون چاوشیه.

دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 - 23:20

من که البته کنسرت نرفتم ببینم ایشون نوازنده خوبی هست یا نه؟ کنسرت رفتن مال از ما بهتران است که معمولا هم پول بالای آلبوم نمیدن کپی می کنن. ولی من البوم دوست قدیمی بابک صفر نژاد رو خریدم و گوش دادم و خیلی دوست دارم . امیدوارم زودتر آلبوم دومش هم منتشر بشه البته اگه نوازندگی بذاره. مثل اینکه بهشون مزه کرده!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بابک صفرنژاد: نظر کارشناسان برایم مهم تر است | موسیقی ما