برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفتگو با نامزدهای دریافت تندیس اولین جشن «موسیقی ما»:
پویا نیکپور: نظرات مردمی و کارشناسی مکمل یکدیگر هستند
موسیقی ما – وحید لشکری: «پویا نیکپور» یکی از پیانیست های مطرح موسیقی کشور است که سال گذشته آلبوم بی کلام خود به نام «صدای سکوت» را روانه بازار کرد. نیکپور علاوه بر فعالیت های شخصی در گروه «دیوار» نیز عضویت دارد. همزمان با انتخاب نوازندگان گروه دیوار به عنوان نامزد کسب عنوان بهترین نوازنده با او گفتگو کردیم و از برنامه های جالب او برای سال 92 مطلع شدیم.
 
  • از اینکه از سوی مردم و کارشناسان نوازندگان گروه «دیوار» بیشترین رای را در بخش«بهترین نوازنده» بدست آوردند چه حسی دارید؟
حس خیلی خوبی دارم. استارت این گروه برای سال 90 یا 91 نیست بلکه برای زمان فعالیت تک تک اعضای ارکستر در سال‌های پیش است. تمام عزیزانی که به گروه «دیوار» رای دادند نشان دهنده سابقه بالا و پیگیری توسط این عزیزان است. ما در حال حاضر نه آلبوم و نه ویدئوی مشخصی داریم و فقط چند اجرای زنده داشته ایم. به دلیل قابلیت اعضا و هماهنگی و همکاری شان در گروههای مطرح موسیقی پاپ کشور انتخاب شده اند که این جای خرسندی برای من و همه دوستان دارد. تا همین جا از مردم عزیز تشکر میکنم که به موسیقی غیرپاپ هم می توانند فکر کنند چون موسیقی ما پیچیده بود. در عین اینکه چند سبک را شامل می شد ولی خوشبختانه این آمار حاصل شد.
 
  • به نظر شما چه تفاوتهایی میان نتایج بدست آمده در بخش کارشناسی با بخش مردمی وجود دارد؟
در بخش کارشناسی نظرات با ریزبینی همراه است و خیلی مسائل زیادی در آن مطرح می شود. نوازندگی و کاراکتر و نوع میزانسن و موارد دیگری که شاید مردم به آن توجه زیادی نداشته باشند. وقتی کارشناسان چنین نظری ارائه می کنند قطعا از لحاظ اعتبار نسبت به نظر مردمی محکم تر است. ولی وقتی نظر مردمی به این داستان اضافه می شود نشان دهنده درست انجام شدن کار آن گروه و هماهنگی آنها است. یعنی هر دو قطب هنری و عوام پسندانه را توانسته بپوشاند که به نظرم رسیدن به این نقطه زحمت زیادی را می طلبد. که هم کارشناسان و هم مردم یک رای را بدهند. شاید کارشناسان نظری بدهند که مردم دوست نداشته باشند و عکس این مساله هم صادق است. نظرات مردمی و کارشناسی مکمل یکدیگر هستند و از کارشناسان و مردم تشکر می کنم.
 
  • برگزاری چنین نظرسنجی ها و جشن ها چه تاثیراتی در موسیقی ما خواهد داشت؟
من شخصا خیلی می پسندم به دلیل اینکه اگر ما از موسیقی پس از انقلاب بخواهیم سخن بگوییم خیلی فقیر هستیم. سالهاست که چنین نظرسنجی های بدون ممیزی و با نظر مردم برگزار نشده و پیش از این صرفا نظر کارشناسی را شامل بوده است. نظر کارشناسی در جایگاه خود کاملا محترم است. اجرای چنین کاری خیلی ارزنده و مهم است و از آن مهم تر تداوم و پشتوانه این برنامه ها و تصمیم گیری ها است تا اینکه بتواند جشنواره خودش را در قالب یک برنامه داشته باشد. باید در قالب کشف استعدادهای جوان نیز قدم برداشته شود و نباید فقط چهره های مطرح در این برنامه ها حاضر باشند. در سایت هم این موضوع ارزش زیادی دارد چرا که این کار نیازمند اعتبار خیلی زیاد است هم از نظر وزارت ارشاد و هم از نظر مردم. احساس می کنم ما در چند دایره موسیقی نسبت به چند سال اخیر پیشرفت های خوبی داشتیم. این مساله عوامل زیادی داشته از جمله وجود سایت پربیننده «موسیقی ما» که اخبار و عکسهای خوب همراه با مصاحبه های ارزنده در اختیار مخاطبان موسیقی قرار می دهد. من شخصا از شما تشکر میکنم و امیدوارم در یک همایش بتوانیم به صورت متقابل این زحمات را جبران کنیم.  
 
  • به جز خودتان کدام نامزد دیگر را شایسته برتر شدن در این شاخه می دانید؟
گروه«دارکوب» را شایسته برتری می دانم. چرا که از نوازنده های با سابقه بهره می برند. خوشبختانه این سعادت را دارم که در این گروه هم به عنوان نوازنده و برنامه ریز حضور دارم.
 
  • و مهمترین برنامه های شما برای سال 92 چیست؟
من دو گروه پاپ به خوانندگی دکتر«محمد اصفهانی» و «رضا صادقی» را رهبری می کنم که اهم برنامه های غیر شخصی من این است. البته در اولویت برنامه هایم گروه دیوار و دارکوب را نیز دارم. آلبوم با کلام خودم در مدت تعطیلی کنسرتها در حال تولید است. یک مجموعه بی کلام نیز در دست انتشار دارم. تور کنسرتهای رضا صادقی و برنامه های دکتر محمد اصفهانی نیز در برنامه است و برای کنسرتهای خودم نیز برنامه هایی را دارم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 - 02:42

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 - 11:32

باسلام
اميدوارم بارضا صادقي سالي خوب رقم بخوره...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پویا نیکپور: نظرات مردمی و کارشناسی مکمل یکدیگر هستند | موسیقی ما