برنامه یاد بعضی نفرات
 
به بهانه اجرا در جشنواره خلیج فارس؛
گفت و گو با محسن شريفيان، سرپرست گروه ليان بوشهر
عاطفه بزرگ نيا: گروه موسيقي «مرواريد ليان» بوشهر يكي از گروه‌هايي است كه طي چند سال اخير محبوبيت بالايي در بين علاقه‌مندان به موسيقي نواحي درسراسر ايران كسب كرده و حتي آوازه اش به آن سوي مرزهاي كشور هم رسيده است. اين گروه كه در سال 1372 به همت محسن شريفيان، خواننده، نوازنده، آهنگساز و پژوهشگر موسيقي تشكيل شد تا كنون 9 آلبوم به بازار موسيقي عرضه كرده و كنسرت‌هاي متعددي در داخل و خارج كشور اجرا كرده است.
كنسرت آتي گروه ليان در تالار وحدت كه 28 ارديبهشت ماه در قالب جشنواره سه گانه خليج فارس برگزار خواهد شد، فرصتي به دستمان داد تا گفت‌ و گوي كوتاهي داشته باشيم با محسن شريفيان، سرپرست گروه ليان كه در زير مي‌خوانيد:
 
  • آقاي شريفيان، در اواخر فروردين ماه امسال جشنواره موسيقي نواحي خليج فارس در كرمان برگزار شد كه جنابعالي به برگزاري آن معترض بوديد، اما درست چند روز بعد از آن  در جشنواره سه گانه خليج فارس در كنار دو گروه ديگر موسيقي به اجراي برنامه مي‌پردازيد؛ علت آن اعتراض و اين مشاركت چيست؟
من به برگزاري آن جشنواره در استان كرمان معترض بودم. اين برنامه كه به موسيقي خليج فارس اختصاص دارد، مي‌توانست در يكي از استان‌هاي حاشيه خليج فارس برگزار شود تا نگاه مردم و مسئولان اين مناطق به موسيقي تلطيف شود؛ به همين دليل نپذيرفتم، چون اولويت بايد روي استان‌هاي خليج فارس باشد. اما جشنواره سه گانه هيچ ارتباطي با آن جشنواره ندارد و من با كمال ميل به عنوان نماينده موسيقي خليج فارس در برنامه اي كه مزين به نام خليج فارس است شركت مي‌كنم.
 
  • چه قطعاتي در اين كنسرت اجرا خواهد شد؟
طبق روال كنسرت‌هاي گذشته فيوژني از موسيقي منطقه بوشهر براي علاقه مندان آماده كرديم. البته من هميشه دوست دارم مخاطبم را سورپرايز كنم. بايد تا روز اجراي كنسرت صبر كنيد.
 
  • چه خبر از آلبوم جديد گروه ليان؟
آلبوم جديد ليان «دينگومارو» نام دارد كه به زودي به همت شركت ترانه شرقي وارد بازار خواهد شد.
 
  • آيا محدوديت‌هايي كه در برخي كنسرت‌هاي گذشته ليان اعمال شد رفع شده است؟
بخشي از محدويت‌ها در حوزه موسيقي كشورمان طبيعي است و براي ادامه فعاليت در اين حوزه بايد آنها را بپذيريم، اما برخي مواقع اين محدوديت‌ها منجر به حذف اجزايي از برنامه گروه ليان مي‌شوند كه در واقع اين اجزا چيزي نيست جز فرهنگ، كار و پوشش مردم منطقه بوشهر. ما حذف اينها را جايز نمي‌دانيم و خوشبختانه در كنسرت آتي مشكلي از اين بابت نداشتيم.
 
  • اخيرا تجمعاتي عليه برنامه‌هاي گروه ليان در بوشهر اتفاق افتاد كه موانع و مشكلاتي بر سر راه فعاليت شما در بوشهر به وجود آورد. آيا اين موانع همچنان وجود دارد؟
راستش نمي‌خواهم فاز منفي به مخاطب بدهم و باعث معروفيت بعضي افراد در منطقه بشوم. فكر مي‌كنم مسائل بسيار مهم‌تري در جامعه ما وجود دارد كه مردم بخواهند عليه آن تجمع كنند و صداي اعتراضشان را به گوش ديگران برسانند. ما ترجيح مي‌دهيم همچنان سكوت كنيم؛ هرچند يك سري  اقدامات قانوني در اين خصوص در جريان است، ولي ما جز دعا چيزي بلد نيستيم.
 
  • به عنوان پايه گذار و سرپرست گروه، آينده ليان را چگونه مي‌بينيد؟
اگر دچار محدوديت نباشيم به كارمان ادامه مي‌دهيم، همانطور كه طي اين 20 سال كار كرديم. اما به رغم همه اين محدوديت‌ها جا دارد  از سرپرست دفتر موسيقي آقاي پاشايي و همچنين از حمايت‌هاي دكتر حميد شاه آبادي، معاون هنري وزير ارشاد، تشكر كنم؛ ايشان نه تنها از موسيقي ما، بلكه از موسيقي بومي‌ ايران حمايت كردند.
يادآوري مي‌شود كنسرت‌هاي سه‌گانه خليج فارس طي 3 شب به شرح زير برگزار خواهد شد:
- 21 ارديبهشت ماه، كيوان ساكت و سالار عقيلي در تالار وحدت
- 26 ارديبهشت ماه، فرمان فتحعليان در سالن ميلاد نمايشگاه بين المللي
- 28 ارديبهشت ماه، گروه ليان بوشهر در تالار وحدت
تاریخ انتشار : شنبه 21 اردیبهشت 1392 - 08:44

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گفت و گو با محسن شريفيان، سرپرست گروه ليان بوشهر | موسیقی ما