برنامه یاد بعضی نفرات
 
اعتراض تند و توضیحات یک هنرمند موسیقی پاپ به پخش بدون هماهنگی و اجازه آثاری به نام او در رسانه ملی
بهروز صفاریان: اسم این کار دزدی است
موسیقی ما – بهمن بابازاده: یک هنرمند پاپ به پخش آثاری که در آنها نام او به عنوان تنظیم کننده و سازنده اثر ذکر شده و قبل از برخی برنامه های خاص این ایام از رسانه ملی پخش می شود، اعتراض کرد و توضیحات و اعتراضش را ارائه کرد.

بهروز صفاریان در گفتگو با «موسیقی ما» در این باره گفت:«متاسفانه این اواخر برخی حرکات و اتفاقات عجیب و غیر حرفه ای از سوی برخی از مسئولین صدا و سیما سر زده که خود من هم هنوز نتوانسته ام باور کنم که واقعا این اتفاق افتاده است.»

وی ادامه داد:«حدود چهار سال پیش از سوی برخی ازمدیران رسانه ملی از ما و برخی دیگر از دوستان جهت آشتی دوباره موسییقی پاپ با سازمان صدا و سیما دعوت به همکاری کردند. مثل اتفاقی که در سال 76 تا 79 افتاد. برای ساختن و ورود به مجموعه موسیقی صدا و سیما و انجام یک حرکت جدی در موسیقی این رسانه، وارد عمل شدیم و چند کار و چند قطعه را هم تولید کردم. مثل «خدایا دوست دارم»(مازیار فلاحی) ، «شهر باران» (محمد علیزاده) ، «ستاره پوش» (سعید شهروز)، «به من چیزی بگو» (با صدای خودم) و... آدم ها و چهر هایی هم در این پروژه در کنار من بودند و مثلا چند قطعه از این آثار را با آقای «امیر تاجیک» تولید کردیم و تحویل دادیم و قرار شد پخش شود. سالها پیش قطعات به صورت «پارتینتور» ارائه می شد ولی بخاطر تکنولوژی امروزی، قطعات بصورت پروژه های مولتی تراک استودیو آرشیو می شود و ما هم به همان شکل، این قطعات را امانت در دست صدا و سیما سپردیم تا اگر زمانی قصد تغییرات کوچک و جزئی باشد قابلیت و توانایی آن برای آنها فراهم باشد. هر چند عرف و قانون این تغییرات هم اینگونه است که با نظارت مستقیم صاحب اثر این تغییرات اعمال مب شود. این پروژه ها اگر دست یک آدم اینکاره بیفتد، هر کاری می تواند با آنها انجام دهد و هر سوء استفاده ای را از آنها می تواند بکند. ولی بر اساس قرارداد و اعتمادی که با سازمان صدا و سیما داشتیم، و بر اساس چهارچوب ها ما این اعتماد را کردیم و  این اتفاق افتاد و پروژه ها تحویل داده شد. زمان گذشت و خبری نشد. ما هم دیگر بعد از این همه سال دیگر فراموش کرده بودیم و خبری هم نگرفتیم. تا اینکه از یک هفته پیش در نهایت بهت و تاسف، دوستان به من خبر دادند که در شناسنامه برخی قطعاتی که در برنامه های ویژه این ایام پخش می شود، درج شده: تنظیم کننده «بهروز صفاریان». بعد از کمی تحقیق و پرس و جو فهمیدم آثاری که آن زمان در اختیار صدا و سیما قرار گرفته، در یک اقدام غیر حرفه ای و دور از شان، «وکال» جدید رویشان با اشعار جدید میکس شده و در حال پخش است.»

صفاریان از عدم هماهنگی مسئولین صدا و سیما با او در این باره گفت و افزود:«هیچ هماهنگی ای با من در این باره صورت نگرفت. حتی از من نپرسیدند که این خواننده را می شناسی؟ کارش را قبول داری؟ اجازه می دهی روی اثر تو بخواند؟ خواننده ای که من نه اصلا دیده ام و نه اصلا می شناسمش، روی اثر من خوانده و این قطعه به نام من از رسانه ای مثل تلویزیون در حال پخش است. جالب است... اسم این کار صدا وسیما دزدی است...یک دزدی واقعی و هنری که من به شدت پیگیر این ماجرا هستم و از طریق مراجع ذیصلاح در پی این ماجرا و این رفتار غیر حرفه ای هستم.»

این هنرمند که در موسیقی پاپ بعد از انقلاب جزو جریان ساز ترین موزیسین های نسل جدید موسیقی پاپ  به شمار می رود، درباره اینکه آیا در این باره با مدیران صدا و سیما صحبت و اعتراضی هم کرده، گفت:« با آقای «امیر عرب لو» (مدیر تولید صدا وسیما) که در این داستان نقش مهمی داشت حرف زدم و ظاهرا مدیران صدا و سیما خواسته بودند که در جلسه ای این رفتارشان را توجیه کنند و من حضورم در این جلسه را منوط به توقف پخش این آثار دانستم و این اتفاق هنوز نیفتاده و جلسه ای هم طبیعتا برگزار نشده است. برای همه مدیران صدا و سیما که با این رفتار باعث شده اند که هجمه های عجیبی به سمت من متصاعد شود متاسفم و قطعا از طریق قانون با این رفتارها مقابله خواهم کرد.»

گفتنی ست سایت «موسیقی ما» آمادگی انتشار صحبت های مدیران صدا و سیما در این باره را دارا می باشد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 18 خرداد 1392 - 00:57

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 13 خرداد 1392 - 14:45

بهروز جان واقعا فکر کردی صدا و سیما خیلی دوست داره؟! نه برادر من از همون اول نباید باهاشون همکاری می کردی.انتقادی که ما به چاوشی این روز ها داریم هم همینه. اما آقا محسن گوش نمی کنه و یه روز مثل تو چوبشم می خوره. از همین چوب هایی که شما داری می خوری. راستی داستان آهنگ مشترک بهروز صفاریان و چاوشی چی شد؟

چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 16:23
حمید رضا

بهروز عزیز
شما که هنرمند منطقی هستید و در طول 23 سال اخیر بیش از 20 قطعه موسیقی با صدا و سیما کار کردی و بالغ بر 100 میلیون دستمزد گرفتی، حتما میدونی که توتموم قراردادهای صدا وسیما اومده که کلیه حقوق مادی وعنوی اثر متعلق به اونهاست و میتونن هر تغییری در کارشون ایجاد کنند.
البته حتما خودتم میدونی که مقص اصلی این تغییر کسی دیگه بوده و صدا سیما هیچ تمایلی نداشته این کارو بکنه و نهایتا مجبور به این کار شد و بقیه ماجراها که البته من از نزدیک دیدم که چقدر هوای شما رو دارنو ....

5.52.100.88
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 14:49

این صدا و سیما هم دیگه شورشو در آورده...حتی ریمیکس های سخیفی که در شان محسن چاوشی نیست و معلوم نیست از کجا اومده رو به دفعات دیدم که توی تلویزیون پخش میشه...به همین راحتی با آبروی اشخاص بازی میکنن

دوشنبه 13 خرداد 1392 - 17:06

امیدوارم اتفاق بدی نیفته برای بهروز و پاپ

دوشنبه 13 خرداد 1392 - 17:52

سلام
به هر حال صدا و سيما بر اساس يك قانون نانوشته خود رو محق مي دونه در ويرايش ، حذف ، تغيير و امثال اين كارها در تمام آثار هنري از جمله فيلم ، موسيقي و غيره. بنده خودم زماني چند ترانه به واحد موسيقي دادم كه مدتي بعد در تماسي تلفني گفتند يكيش تصويب شده. وقتي فايل نهايي آهنگ با اجراي خواننده به دستم رسيد متوجه شدم كه چندين كلمه ي كليدي از جمله كلمه اي كه از روي اون اسم ترانه رو هم انتخاب كرده بودم حذف و جايگزين شده. سمت و سوي ترانه با معاني جديد تغيير كرده. عنوان كار هم عوض شده. در تنظيم كار هم جابجايي قسمتهاي مختلف ترانه به كلي روند كار رو بي معني كرده. چيزي رو شنيدم كه در عين حال كه ترانه ي خودم بود ترانه ي من نبود. يه چيز كاملا بي مفهوم و سطحي شده بود. حضرات محترم حتي اين زحمت رو به خودشون نداده بودند كه اگه قراره به دلايلي سانسور و تغيير در ترانه ايجاد بشه اين امر به خودم واگذار بشه كه صاحب اثر هستم. به طرزي توهين آميز و با ناديده گرفتن حق صاحب اثر هر بلايي كه دوست داشتند سر كار در آورده بودند. سر همين موضوع بود كه ديگه انگيزه اي براي همكاري مجدد با دوستان پيدا نكردم.
موفق باشيد

دوشنبه 13 خرداد 1392 - 19:45

عشق منی استاد

دوشنبه 13 خرداد 1392 - 20:30

داش بهروز ژست چاوشی رو گرفتیا شیطون!

دوشنبه 13 خرداد 1392 - 22:55

واقعا تاسف بر انگیز است.ولی باز جای شکرش باقی است که خواننده های داخل فرصت اعتراض دارند ولی خواننده های خارج از کشور چه کنند؟
امثال این سرقت ها را از آهنگ های خارجی هم دیده ایم,مثل آهنگ (سه دنگ سه دنگ آقای آسرایی) که از آهنگ Fairytale آقای Alexander Rybak کپی شده و یا آهنگ سریال (میلیاردر) که کپی آهنگی از (چوپی فتاح) خواننده کرد زبان است و به اسم آقای ابطحی ثبت شده بود!

سه شنبه 14 خرداد 1392 - 16:03
Mohammad Gholipour

آقای "جابر" کاملا با شما موافقم.آهنگی که به نام آقای بهنام ابطحی زدند و شما به خوبی به اون اشاره کردید رو من بارها از تلویزیون شنیدم،دقیقا یک کپی از همون آهنگ:Da Bro در آلبوم سال 2007،"چوپی فتاح" خواننده ی کُرد هست که بعید میدونم این آهنگ رو بهنام ابطحی ساخته باشه.

188.245.8.121
یکشنبه 9 تیر 1392 - 11:23
مصطفی

آقا جابر اون آهنگ از فریدون که فرمودید مثل کاری که جناب م.ع گفتن نابودش کردن.
1تنظیم سر سری و کاملا تقلیدی از روی آهنگی که اشاره کردید که هیچ همخوانی با ملودی وصدای فریدون نداره.

2.185.126.253
سه شنبه 14 خرداد 1392 - 08:02

کاشکی درباره فعالیتهای این چند ساله از بهرو صفاریان هم سوال میکردی
و از اخرین همکاری ها او با محمد اصفهانی فریدون محسن چاووشی

سه شنبه 14 خرداد 1392 - 10:50

عجب!
موسیقی ما ازت خواهش میکنم .پیگیر البوم های جدید علی عبدالمالکی و بنیامین بشید
چون فکر کنم اگه شما پیگیر نشید تا روز انتشار البوم هیچ خبری نشه

سه شنبه 14 خرداد 1392 - 11:22

فقط میشه تاسف خورد.
به امید روزی که مسئولان برای فرهنگ و هنر ارزش زیادی قائل باشن.

سه شنبه 14 خرداد 1392 - 12:27

راست میگه بنده خدا.... کاش یک ذره احترام واسه ی خواننده ها و موزیسینای بزرگ و محبوب کشورمون قائل بودن و کاری نمیکردن که ناراحتشون کنن....یکی اینهمه واسه یه کار زحمت بکشه بعد بدون هماهنگی باهاش هر کاری و تغییری دوست دارن روش انجام بدن...درد داره خب

سه شنبه 14 خرداد 1392 - 12:40

بهروز صفاریان عزیز، هنوزم برای ما همون بهروز صفاریان هستی.
وقتی یه همچین اتفاقایی رو میشنوم کاری بجز تاسف خوردن...نمیمونه!

سه شنبه 14 خرداد 1392 - 15:43

من متوجه نشدم!!!؟ آهنگ خودشون که کلیپش چند سال پیش تیتراژ یه برنامه بود و آهنگ محمد علیزاده هم که یا صدای خودش پخش شد!!! کی رو اثر ایشون خونده که آقای صفاریان مطلع نیست!؟!؟
.
.

سه شنبه 14 خرداد 1392 - 18:03

خب مگه من دروغ گفتم که کامنت منو ثبت نکردی

دستت درد نکنه !!!!!!!!!.....................

mg
چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 21:23

متاسفم

شنبه 18 خرداد 1392 - 12:29

استاد منتظر کارهای اینترنشنال شما و محسن چاوشی هستیم
با ارزوی توفیق و سربلندی

شنبه 18 خرداد 1392 - 16:56

بهروز جان شناسنامه شما کاملا شفاف بوده تو این سال ها و با این مسائل وجهه ی هنرمندانه ی شما کدر نخواهد شد

شنبه 18 خرداد 1392 - 20:18

واقعا متاسفم.....امیدوارم همینطور که فرمودند پیگیری کنند و دست نکشند
قضیه همون کار آقای ستار نمیدونم چیه؟ من قبلا موسیقی خالی اونو دانلود کرده بودم و دوسش داشتم . چندبارم از رادیو شنیده بودم که به اسم آقای تاجیک هم در نت بود . من نمیدونستم این آقا انقدر صداش شبیه امیر تاجیکه ؟ و اصلا کیه؟ کار با اجرای این خواننده خیلی ضعیفه خیلی بده حالا مطمئن نیستم ماجرایی که بهروز جان رو ناراحت کرده همین قطعست یا خیر اما به هرحال من موزیک خالی این اثر رو تحسین میکنم و از کلیپ و اجرا و ...اون خواننده اصلللللللللا خوشم نیومد .
کاش مشخصتر میفرمودید ماجرا چیه و کدوم اثر
ضمنا تاریخ 76 تا 79 به نظرم غلطه 86 تا 89 درسته.
برنامه ساعت 25 کمی هوای بهروزو داره و این ارزشمنده امیدوارم در شان خود ایشون برنامه ساخته بشه و از آثارش هم در شانش بهره برداری کنند ... دنیا ازین هنرمندای نابغه با ارزش و با شعور زیاد نداره که مدام موجبات دلخوری و ناراحتیشونو بوجود میارن
تا همیشه دوستداریم بزرگ مرد موسیقی پاپ.. بهروز هنرمند و استاد

جمعه 7 تیر 1392 - 11:46
مهدی

سرکارخانم شیداشماواقعادرموسیقی تخصص دارید؟من کاملابه نظرتون احترام میگذارم اماستارسهرابی یکی ازبهترین خواننده های کشوره که درطول یک سال 30تاکاربرای مرکزموسیقی اونم باآهنگسازهایی که هرخواننده ای رواصلابه حریم خودشون راه نمیدند.خواستم بگم انصافاکم لطفیه اگه بگیدستارسهرابی ضعیفه امیدوارم که همه مادراین بازارآشفته موسیقی حداقل هوای بهترین هاروداشته باشیم.شادباشد

151.239.163.191
شنبه 18 خرداد 1392 - 20:19

واقعا متاسفم.....امیدوارم همینطور که فرمودند پیگیری کنند و دست نکشند
قضیه همون کار آقای ستار نمیدونم چیه؟ من قبلا موسیقی خالی اونو دانلود کرده بودم و دوسش داشتم . چندبارم از رادیو شنیده بودم که به اسم آقای تاجیک هم در نت بود . من نمیدونستم این آقا انقدر صداش شبیه امیر تاجیکه ؟ و اصلا کیه؟ کار با اجرای این خواننده خیلی ضعیفه خیلی بده حالا مطمئن نیستم ماجرایی که بهروز جانو ناراحت کرده همین قطعست یا خیر اما به هرحال من موزیک خالی این اثر رو تحسین میکنم و از کلیپ و اجرا و ...اون خواننده اصلللللللللا خوشم نیومد .
کاش مشخصتر میفرمودید ماجرا چیه و کدوم اثر
ضمنا تاریخ 76 تا 79 به نظرم غلطه 86 تا 89 درسته.
برنامه ساعت 25 کمی هوای بهروزو داره و این ارزشمنده امیدوارم در شان خود ایشون برنامه ساخته بشه و از آثارش هم در شانش بهره برداری کنند ... دنیا ازین هنرمندای نابغه با ارزش و با شعور زیاد نداره که مدام موجبات دلخوری و ناراحتیشونو بوجود میارن
تا همیشه دوستداریم بزرگ مرد موسیقی پاپ.. بهروز هنرمند و استاد

از اطلاع رسانی موزیک ما هم بسیار سپاسگذارم

یکشنبه 19 خرداد 1392 - 12:42

ستار سهرابی به جای امیر تاجیک!!!!!!!! در ترانه : « بهشت دنیا » با موسیقی بهروز صفاریان
توی قاب آسمونا اسم تو بالاترینه - به خدا بهشت دنیا وطنم ایران زمینه / مردمش هم دل و با هم مثل انگشتای دستن - مثل کاوه و سیاوش پشت دشمنو شکستن
که چه کلیپی هم با حضور این خواننده خوش صدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و با تکنیک!!!!!!!!!!!!درست کرده اند.
تفاوت از کجاست تا به کجا؟
و تاسف و صد تاسف.
آقای صفاریان کار خوبی کردند برای آگاهسازی این جریانهای مسموم این اطلاع رسانی را انجام دادند.

یکشنبه 19 خرداد 1392 - 18:13
شیدا

من متوجه نمیشم بالاخره صدای امیر تاجیکه و اون آقای سهرابی فقط لب میزنه یا نه صدای خودشه ؟! آقای صفاریان این کارو اصلا با خواننده ای کار کرده بودند یا نه فقط موزیک خالیشو دست صداو سیما داشتند ؟ من قبلا ها از رادیو شنیده بودم با همین صدا!

2.177.251.145
یکشنبه 19 خرداد 1392 - 18:13
شیدا

من متوجه نمیشم بالاخره صدای امیر تاجیکه و اون آقای سهرابی فقط لب میزنه یا نه صدای خودشه ؟! آقای صفاریان این کارو اصلا با خواننده ای کار کرده بودند یا نه فقط موزیک خالیشو دست صداو سیما داشتند ؟ من قبلا ها از رادیو شنیده بودم با همین صدا!

2.177.251.145
یکشنبه 19 خرداد 1392 - 15:08

اسیرتم استاد .

جمعه 7 تیر 1392 - 11:35

درودبرجناب صفاریان اسطوره موسیقی ایران زمین میخوام بگم آقای ستارسهرابی یکی ازبهترین خواننده های کشورمونه انصافا به شناسنامه کاری ستارسهرابی یه نگاه بندازید.بااکثرآهنگسازای بزرگ داره کار میکنه.فکرنمیکنم صلاح باشه که اینجوری درحقش ظلم بشه چون ستارباصدای ماوراییش تلوزیون وتسخیرکرده.برای شماآقابهروزوستاروهمه هنرمندای این سرزمین آرزوی سربلندی میکنم.شادباشید

سه شنبه 9 مهر 1392 - 16:28

جک نگو بهروز...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بهروز صفاریان: اسم این کار دزدی است | موسیقی ما