برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه کر شهر تهران
روزهای ۵ و ۶ تیر در تالار رودکی؛
کنسرت گروه کر شهر تهران برگزار می شود
موسیقی ما - گروه کر شهر تهران در روزهای ۵ و ۶ تیر ۱۳۹۲، ساعت ۲۱، در تالار رودکی به اجرای کنسرت می‌پردازد. در این کنسرت که به رهبری مهدی قاسمی انجام می‌شود، سوییت «شبح اپرا» برای گروه کر و پیانو، ۵ کرال مینیاتور اثر محمدرضا تفضلی، دیر مغان اثر امیر اسلامی، ۳ نیایش کوتاه برای گروه کر اثر مهدی قاسمی و همچنین قطعاتی از باخ، ویوالدی و هندل به اجرا گذاشته می‌شود.

بخش اول این کنسرت به اجرای آثار آهنگسازان معاصر ایرانی اختصاص دارد که بصورت آکاپلا (بدون همراهی ساز) اجرا خواهد شد. در ادامه، قطعه Lux Aeterna (نور ازلی) از آثار یکی از آهنگسازان معاصر کانادایی به همراهی ویلنسل سولو (محمدحسین غریبی) اجرا می‌گردد. سولوی باریتون و کنترتنور این قطعه را بهرنگ شگرف کار اجرا می‌نماید. در ادامه نیلوفر بدری کوهی همراهی پیانوی گروه کر شهر تهران در اجرای سوییت «شبح اپرا» را بر عهده دارد. همچنین در قسمت دوم این کنسرت، ارکس‌تر سازهای زهی، گروه کر شهر تهران را در اجرای آثار آهنگسازان دوره باروک همراهی خواهد نمود.

علاقمندان جهت تهیه بلیط می‌توانند به سامانه فروش اینترنتی بلیط سی گذر به آدرس www. sigozar. com مراجعه نمایند یا از طریق آموزشگاه موسیقی پارت (تلفن: ۶۶۹۰۵۰۷۷) نسبت به تهیه بلیط اقدام نمایند.
  • گروه کر شهر تهران
گروه کر شهر تهران در سال ۱۳۷۸ توسط مهدی قاسمی تشکیل شد. این گروه تا کنون با برگزاری بیش از ده‌ها کنسرت و شرکت در جشنواره‌های بین المللی موسیقی فجر، توانسته خود را به عنوان یک گروه پویا و فعال مطرح نماید.
این گروه در کنار اجرای رپرتوار کلاسیک خود شامل قطعاتی از دوره باروک تا معاصر، قطعاتی از موسیقی محلی ایران، آثار آهنگسازان معاصر ایرانی، موسیقی فیلم، و همچنین موسیقی Jazz را نیز به اجرا گذاشته است و همچنین در ضبط آثار آهنگسازان معاصر ایرانی مشارکت داشته است.
  • مهدی قاسمی
فارغ التحصیل دانشگاه هنر. وی از حضور اساتیدی چون زنده یاد حشمت سنجری، شریف لطفی، احمد پژمان، کامبیز روشن روان، هوشنگ کامکار، و مهربانو توفیق بهره گرفته است.
 وی در سال ۱۳۷۶ به کشور ارمنستان سفر کرد و به تحصیل نزد پروفسور اداوارد می‌رزویان پرداخت. او همچنین از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ در شهر تورنتو کانادا نزد نورهان آرمان رهبر ارکس‌تر «تورنتو سینفونیا»، به تکمیل دانسته‌های خود در زمینه رهبری پرداخت.
مهدی قاسمی در حال حاضر به عنوان مدرس با دانشکده موسیقی دانشگاه هنر همکاری دارد و به رهبری گروه کر شهر تهران مشغول است.
  • نیلوفر بدری کوهی
تحصیلات موسیقی را در هنرستان عالی موسیقی آغاز نمود و پیانو را نزد خانم اقدس پورتراب فرا گرفت. سپس در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر موفق به اتمام دوره کار‌شناسی ارشد نوازندگی پیانو زیر نظر رافائل می‌ناسکانیانس شد. وی به مدت چندین سال مدیریت گروه نوازندگی موسیقی جهانی دانشگاه هنر را عهده دار بوده است.

نیلوفر بدریکوهی در اجرا‌های متعددی با ارکس‌تر سمفونیک تهران و با رهبرانی چون حشمت سنجری، توماس کریستین داوید، فریدون ناصری، علی رهبری و ایرج صهبایی همکاری داشته است و در کنسرت‌های متعددی با گروه کر ارکس‌تر سمفونیک تهران به رهبری گرگین موسسیان نوازندگی پیانو را بر عهده داشته است. همچنین در فستیوال‌هایی در ارمنستان و کره جنوبی شرکت کرده است.

وی در هنرستان‌های موسیقی دختران و پسران و همچنین دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد به تدریس پرداخته و در حال حاضر نیز در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر به تدریس مشغول است.
  • لیست قطعات

دیر مغان (امیر اسلامی)
شعر: عراقی
۵ کرال مینیاتور (محمدرضا تفضلی)
اشعار: نیما یوشیج، مهدی اخوان ثالث، سهراب سپهری، علی شریعتی، احمدرضا احمدی
۳ نیایش کوتاه برای گروه کر (مهدی قاسمی)
متن: خواجه عبدالله انصاری
Lux Aeterna (Laura Silberberg)
Phantom of the Opera Choral Suite (Andrew Lloyd Webber)
۱- Think of me
۲ - Wishing you were somehow here again
۳ - The music of the night
۴ - The phantom of the opera
۵ - All I ask of you


Gloria in excelsis deo (Antonio Vivaldi)
Et in terra pax (Antonio Vivaldi)
Domine fili unigenite (Antonio Vivaldi)
Crucifixus (Johann Sebastian Bach)
For unto us a child is born (George Frideric Handel)
Hallelujah (George Frideric Handel)
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 خرداد 1392 - 15:46

دیدگاه‌ها

دوشنبه 20 خرداد 1392 - 07:22

خیلی دوست دارم یکم موسیقی جدی رو از نزدیک گوش کنم
شاید این کنسرت بتونه رضایت منوجلب کنه
خسته سدیم از بس موسیقی های بدون ظرافت و زحمت رفتم شنیدم.
تالار رودکی چسبیده به تالار وحدت تو خیابان حافظ

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت گروه کر شهر تهران برگزار می شود | موسیقی ما