برنامه یاد بعضی نفرات
 
سامان احتشامی
سامان احتشامی خبر داد:
قطعاتی برای پیانو و سازهای کوبه‌ای به پایان رسید
موسیقی ما- لی لا رضایی: سامان احتشامی که از مدت‌ها پیش کار برروی قطعات قدیمی از ساخته‌های دکتر محمد سریر را آغاز کرده بود، از به پایان رسیدن آن خبر داد و تاکید کرد این قطعات در قالب یک آلبوم به دست مخاطبان خواهد رسید.

احتشامی با اعلام این خبر در گفت‌و‌گو با موسیقی ما گفت: همکاری با دکتر محمد سریر به منظور تجدید اجرا و باز تنظیم آن‌ها به پایان رسید و هم اکنون مشغول میکس و مسترینگ آثار این هنرمند هستم و اگر امکانش فراهم شود تا یک ماه آینده روانه بازار موسیقی خواهد شد.

این نوازنده پیانو در ادامه خاطر نشان کرد: این آلبوم شامل هشت قطعه است که همگی با پیانو و سازهای کوبه‌ای تجدید اجرا شده‌اند. این قطعات، قطعاتی ماندگار از ساخته‌های دکتر محمد سریر است که برای مردم نوستالوژی دارد و آن‌ها را زمزمه می‌کنند.

احتشامی با بیان اینکه از این آثار دکتر سریر لذت می‌برد و شخصا با آن‌ها خاطره دارد، افزود: از میان هشت قطعه آلبوم، چهار قطعه از میان قطعات قدیمی و چهار قطعه دیگر، قطعاتی جدید هستند که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است. البته عنوان قطعات مشخص‌اند ولی ترجیح می‌دهیم فعلا نامشان افشا نشود تا مردم خود برای این منور اقدام کنند. به هر حال این آلبوم برای خاطره‌های آن‌ها ساخته شده است.

وی همچنین تاکید کرد: تفاوتی که تجدید اجرای آثار دکتر سریر با اجرای قبلی خود دارند، این است که تمامی این‌ها به صورت ارکسترال اجرا و ضبط شده بودند اما در تجدید اجرا، همراه با پیانو وسازهای کوبه‌ای اجرا شده‌اند که نوازندگی تمامی سازهای کوبه‌ای را نیز من به عهده دارم. همانطور که می‌دانید پیانو سازی است که می‌تواند تمامی فواصل ارکس‌تر را اجرا کند. برای این منظور من نیز به این دلیل که به شکل الترونیک بر روی آلبوم کار می‌کنم برخی از مطالب را که امکان اجرای پیانو با دو دست را نداشت، به شکل چهار دستی اجرا کرده‌ام به طوری که گویا دو نوازنده به نوازندگی پیانو پرداخته‌اند. به این ترتیب که این اجراهای بر روی هم میکس شده و در مجموع کلیت کارشکل تازه‌ای به خود می‌گیرد.

احتشامی در پایان گفت: خوشحالم که استاد سریر من را برای انجام این تجدید اجرا انتخاب کرده است. این کار یکی از کارهای خوب و به یادماندنی زندگی من خواهد بود.

گفتنی است سامان احتشامی همزمان با این آلبوم، مشغول نوشتن و تنظیم قطعات کنسرت جدید با گروه شرقی است که خود آهنگساز و نوازنده آن نیز هست.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 19:27

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 25 خرداد 1392 - 18:58

ممنون موسیقی ما..

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعاتی برای پیانو و سازهای کوبه‌ای به پایان رسید | موسیقی ما