برنامه یاد بعضی نفرات
 
افشين معصومی
افشین معصومی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
مخاطبان موسیقی سنتی بیشتر از سایر ژانر‌ها کپی رایت را رعایت می‌کنند
موسیقی ما - لی لا رضایی: مدیر شرکت فرهنگی-هنری نغمه حصار گفت: به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان نه فقط شرکت نغمه حصار، بلکه تمامی شرکتهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، روزهای کم کاری و بیکاری را سپری می‌کنند
افشین معصومی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما در پاسخ به این سوال که چرا اغلب شرکت‌ها این روز‌ها را بی‌کارند، گفت: چون کاری تولید نمی‌شود. اگر هم تولید شود برای رسیدن به دست مخاطب، هنرمندان سعی می‌کنند از طریق اینترنت اقدام کنند تا کارشان در زمان کمتری به دست مردم برسد.

وی بابیان اینکه این مساله نه تنها به دلیل ماه رمضان، بلکه مدتهای زیادی است که موسیقی بیراهه می‌رود بخصوص طی این ماههای اخیر که خبری از موسیقی جدی نیست و بازار موسیقی به کل خراب است. چون هیچ آلبومی خوب نمی‌فروشد و دلیل آن عدم رعایت قانون کپی رایت و دانلود رایگان آثار هنری از اینترنت است.

وی با بیان اینکه مخاطبان موسیقی سنتی جدی‌تر به این مقوله نگاه می‌کنند گفت: احساس می‌کنم مخاطبان موسیقی سنتی کمتر از مخاطبان سایر ژانر‌ها، برای گوش دادن آثار هنری از هنرمندان مورد علاقه اشان، به دانلود و یا کپی روی می‌آورند. این عده بیشتر اهل خریدن فیزیکی آلبوم‌ها هستند در حالی که در سبکهای دیگر به این موضوع اهمیت کمتری داده می‌شود.

معصومی خاطر نشان کرد: مشکل دیگری که هست این است که برای ارائه آثار منتشر شده، پخش خوبی وجود ندارد و آلبوم‌ها خوب پخش نمی‌شوند. وقتی آلبومی منتشر می‌شود و به چندین جای مختلف سر می‌زنیم متوجه می‌شویم که در برخی از نقاط اصلا خبری از آلبوم نیست و به همین دلیل مردم مجبور به دانلود می‌شوند.

وی افزود:‌ای کاش شرکتهای پخش کمی ساماندهی شوند تا آثار جدی بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مخاطبان خود برسند. نه اینکه فروشگاه‌ها هر آلبومی را که خود دوست دارند، سفارش بدهند و شرکت‌ها هم همان‌ها را برایشان ببرند. در این صورت همه ترجیح می‌دهند چند تا آلبوم پرمخاطب را سفارش بدهند و کارهای دیگر در هیچ فروشگاهی پیدا نشود.

معصومی که پیش از این خبر انتشار آلبوم «بنجو» را داده بود، در این باره متذکر شد: «بنجو» یک پروژه تصویری است که از مدت‌ها پیش ساخت آن آغاز شده است.

این کار مشترکی است بین بهنام معصومی و محمد حسنی که تمامی مراحل ساختش انجام شده و به زودی منتشر و روانه بازار موسیقی خواهد شد. بنجو یک ساز سیستان و بلوچستانی است که در این اثر توسط هنرمند و نوازنده مشهور این ساز-محمد محمدحسنی- اجرا می‌شود و نوازنده تنبک آن بهنام معصومی است. این آلبوم قرار است در روزهای پایانی تابستان روانه بازار موسیقی شود.
منبع: 
اختصاصي موسيقي ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 تیر 1392 - 03:19

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 27 تیر 1392 - 22:13

افزایش قیمت آلبومهای موسیقی هم دلیل دیگری بر دانلود غیر قانونی است. شرکتها با توجه به تورم حق دارند که آثارشان را گران کنند ولی باید اوضاع جیب مردم را هم در نظر بگیرند. البته بین مردم کسانی هم که وضع مالی خوبی دارند بلد نیستند که باید برای موسیقی پول خرج کرد و در فرهنگشان خرید آلبوم جایی ندارد و مانند اقشار دیگر غیر قانونی موسیقی گوش می دهند.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مخاطبان موسیقی سنتی بیشتر از سایر ژانر‌ها کپی رایت را رعایت می‌کنند | موسیقی ما