برنامه یاد بعضی نفرات
 
محمد اصفهانی در یک یادداشت، خاطره ای از زنده یاد استاد خرم گفت؛
یادی از استاد...
موسیقی ما - آرتین ولی الهی: دکتر «محمد اصفهانی» از معدود خوانندگان موسیقی پاپ سالهای اخیر است که در کارنامه اش تجربه ی همکاری با زنده یاد استاد همایون خرم را داشته است. وی که بارها به ویژه در کنسرتهایش، ارادتش به این استاد فقید موسیقی ایران را ابراز داشته، بار دیگر در سایت خود اقدام به انتشار یادداشتی خواندنی حاوی خاطره ای از زنده یاد خرم نموده است که در ادامه می آید:
 
 
متن یادداشت محمد اصفهانی:

سلام و سلامتی تقدیمتان باد هموطنانم!
هنوز هم با خود فکر می کنم استاد خرم در دنیای ما حضور دارد! چرا که به درستی نتوانسته ام مسأله ی فقدانش را درک و برای خود حل کنم... سیر بیماری ایشان به گونه ای غافلگیر کننده همه را در حیرت فرو برد. در تشخیص ابتدایی، مراحل درمانی یکی پس از دیگری به طور کامل طی شدند و استاد کاملاً راضی و سرحال بودند؛ این رضایت در پیام تلفنی که در پاسخ به احوال پرسی غایبانه ی بنده گذاشته اند کاملاً هویداست (لینک). بعدا بحث کنسرت های مشترک در ایران و خارج از کشور مطرح شد و ایشان در تمام این دوران با سلامت کامل حضور داشتند که ناگهان عود بیماری همه را شوکه کرد و مرحوم استاد را با خود به همراه برد. اما این بار نیز دعاهای مردم که همواره بدرقه ی راه ایشان بود به میدان آمد و تقدیر عزتمندانه ای را در آخر کار برایشان رقم زد. همایون خرم تا آخرین لحظه هوشیار و موقر در سایه ی پروردگارش زیست و مانند یک انسان سالم، تمامی عکس العملهایش را حفظ کرد و سر انجام، جهان خاک را به قصد عوالم افلاکی ترک گفت.
 
یادم می آید در آخرین دیدار در منزل ایشان عرضه داشتم: «استاد! چندی پیش آوازی خوانده ام، میخواستم شما هم آن را بشنوید و اگر تصنیف مناسبی از کارهای قدیمتان دارید مرا در استفاده از آن جهت الحاق به این قطعه راهنمایی بفرمایید». چون دیر وقت بود، ایشان و آقا رضا (فرزندشان) به درون ماشین من آمدند، آواز غم غفلت (لینک) را در ماشین با صدای بلند برایشان گذاشتم. آن مرحوم چند بار منقلب شد؛ خصوصاً آنجا که بیدل فرموده است: «همه جا ز جلوه ی من پر است و به هیچ جا نرسیده من...». به خاطر دارم با حالت تأثر دست به روی پای خود زدند و ضمن اظهار لطف به بنده فرمودند: «اعتقاد دارم بیدل با این غزلی که سروده، هماندم به بهشت و حوض کوثر وارد شده است!» سپس گفتند: «مرا منقلب کردی، تصمیم گرفتم کاری برای این آواز بسازم» (که متاسفانه این سعادت از من دریغ شد...). روحش شاد و سیرش در عوالم برتر، همواره پر گشایش باد.
 
به یاد آن عزیز و با امید به دعای خیر شما در این ایام برای استاد، فایلی را تقدیمتان می کنم که شامل بخشهایی از مراسم بزرگداشت ایشان در سال 1389 است. این پاس داشت، به بهانه ی رونمایی از کتاب خاطرات همایون خرم با نام «غوغای ستارگان» برگزار شده و بنده نیز در آن مراسم سخنانی ایراد نموده و کاری خوانده ام. فیلمبرداری این مراسم خاطره انگیز توسط آقای فرامرز امینی و همکارانشان صورت گرفته است که همین جا از ایشان و شاعر گرامی آقای سیدعباس سجادی همچنین از آقای مهندس رضا خرم نهایت تشکر و امتنان را بخاطر مساعدتهایشان دارم.
محمد اصفهانی
مرداد 92 - رمضان المبارک


لینکهای دانلود مراسم از سایت دکتر محمد اصفهانی:

کیفیت بالا:
دانلود قسمت اول
دانلود قسمت دوم
دانلود قسمت سوم
دانلود قسمت چهارم
 
کیفیت پایین تر:
دانلود قسمت اول
دانلود قسمت دوم
دانلود قسمت سوم
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1392 - 17:04

دیدگاه‌ها

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 23:12

استاد اصفهانی تکه بخدا !

یکشنبه 13 مرداد 1392 - 23:18

به جرات میتونم بگم هیچ کسی رو در هیچ عرصه ای ندیدم به اندازه ی شما از پیشکسوتا و کسایی که براشون کار ساختن اینقدر قدر دانی کنه ... برای کوچکتر ها و حتی بزرگتر ها آموزنده اید . زنده باشید دکتر ... روحت شاد همایون خرم

دوشنبه 14 مرداد 1392 - 00:00

ایشالا که روحشون قرین رحمت باشه ...

دوشنبه 14 مرداد 1392 - 04:59

مردم خوب این عکسها رو به یاد داشته باشید که میبینید اصفهانی فروتنانه و( نه از سر کسب منفعت )به استاد ادای احترام میکنه.نتیجه: کسی که واقعا برای هنر زحمت کشیده باشه قدر هنرمند پیشکسوتش رو میدونه و سره تعظیم برابرش فرود میاره وکسی که اینچنینه مردم سرزمینش رو به احترام وا میداره.ما مرده شما زنده ببینید آیندگان از این دوره موسیق ما شاید از معدود کسانی که اسم بیاره(و شاید تنها ترینش!)محمد اصفهانی باشه حالا هر دسته یا گروهی کار رو دست داشته باشه و قیل و قال بازار و موزیکه امروز و فعالینش رفتنیس واین قدر هنرمند زحمتکش واقعی و فروتنه.

دوشنبه 14 مرداد 1392 - 15:19

سلام ..یادمه سال 79 بود البوم تنها ماندم رو دکتر با اهنگسازی مرحوم همایون خرم روونه بازار موسیقی کرده بود ..
مث الان هم که سیدی و دانلود نبود ..شاید 90 درصد البومها کاست بود ..
تو کاور البوم مرحوم همایون خرم از دکتر خیلی تمجید کرده بود که کارش رو به یک خواننده جوون و خوش صدا واگذار کرده البته اینجا انوشیروان و سامان حرف دل منو زدند اصفهانی اخلاقش طوریه که به بزرگ و کوچیک تا اعلی ترین حد ممکن احترام میذاره و واقعا این نشانه بزرگ منشیشه ..
..فرقی هم نمیکنه اون شخص ازش بزرگتر باشه یا کوچیکتر ..ما هم که اهل موسیقی نبودیم مرحوم همایون خرم رو نمیشناختیم ..با خودم میگفتم ایشون هم یه اهنگساز معمولی هستند که دکتر به ایشون استاد میگه
بعدها فهمیدم ایشون واقعا چه گوهر گرانقدری تو موسیقی ایران زمین بودند که حتی استاد شجریان بعد مرگشون گفتند واقعا بعد از دست دادن ایشون زندگی چه ارزشی داره ..
غوغای ستارگان رو خیلی از خوانندگان خوندند ازخوانندگان قدیم الایام تا جدید یک اثری که تو خاطرات مردم ایران سالیان ساله که هک شده و....
روحشون شاد و یادش گرامی

دوشنبه 14 مرداد 1392 - 18:56

just master ehsan khaje amiri

سه شنبه 15 مرداد 1392 - 23:24
saman.fj

آره که تکنیکای اصفهانی رو نیم بند اجرا کرد در عدم حمایت سیستم از دکتر و با حمایت تلویزیون شد جاست خواجه امیری!!
میدونی فرقشون چیه اصفهانی به اساتید غیر وابسته اینجوری ادای دین میکنه دیگری حتی از رقیب شدن پدر هم میترسه!!!

188.159.206.65
جمعه 18 مرداد 1392 - 10:56
میلاد زند

سلام

الان این پست چه ربطی به خواجه امیری داشت؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آقا احسان شما حالا حالاها باید بره پیشه دکتر اصفهانی درس پس بده...

لطفا پارو از گلیمتون فراتر نزارید...

یادتون باشه دکتر اصفهانی چه جایگاه رفیعی در موسیقی ایران داره یادتون باشه/.

185.5.159.75
سه شنبه 15 مرداد 1392 - 18:00

استادی برازنده ی شماست اقای اصفهانی

ستاره موسیقی پاپ ایران

چهارشنبه 16 مرداد 1392 - 14:05

استادی برازنده ی شماست اقای اصفهانی

ستاره موسیقی پاپ ایران

پنجشنبه 17 مرداد 1392 - 10:46

وقتی خداوند صدای زیبا و عزت نفس و مردم داری و قدرشناسی و خوبی و را باهم به کسی بدهد محمد اصفهانی متولد می شود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یادی از استاد... | موسیقی ما