برنامه یاد بعضی نفرات
 
شهرداد روحانی
نشست خبری سمفونی «خلیج فارس» با حضور «شهرداد روحانی» برگزار شد:
شهرداد روحانی: برای تصمیم نوازنده‌های ارکستر سمفونیک احترام قائل‌ام
موسیقی ما – بهمن بابازاده: نشست خبری سوئیت سمفونی «خلیج فارس» صبح امروز با حضور «شهرداد روحانی» در برج میلاد تهران برگزار شد.در این نشست علاوه بر روحانی، حسین تفرشی، حمید اسفندیاری  و مدیر عامل و مدیر امور بازرگانی بانک سامان نیز حضور داشتند تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند.

با توجه به مسائل و مشکلاتی که در روزهای گذشته درباره این برنامه و این اجرا بوجود آمده بود، پیش بینی می شد که عمده سوالات خبرنگاران حاضر در نشست، با محوریت ماجراهای ارکستر سمفونیک و صحبت ها و واکنش های نوازنده های این ارکستر به خبر حضور «شهرداد روحانی» در این اجرا باشد.

روحانی در ابنتدای صحبت های خود درباره چگونگی شکل گیری این سوئیت سمفونی گفت:« دو سال پیش به سفارش انجمن موسیقی و انجمن موسیقی هرمزگان، نوشته شد و در سال 91 این اثر با همراهی ارکستر سمفونیک در تالار وحدت به اجرا در آمد. سپس از سوی بانک سامان پیشنهادی مبنی بر ضبط و ارائه رسمی آن به ما شد که این اتفاق با همکاری ارکستر سمفونیک لندن در خارج از کشور ضبط گردید. اجرای این اثر در 12 قسمت است و سعی کرده ام در این اثر طبیعت و احساس و تاثیراتی از خاک وطنم را بیان نمایم.»

وی در ادامه در پاسخ به حاشیه های بوجود آمده از سوی نوازنده های ارکستر سمفونیک و اینکه آیا در صورت عدم حضور این نوازنده ها این برنامه با چه ارکستری روی صحنه خواهد رفت، افزود:«روال کاری من در ایران این طور بود که همیشه از سوی انجمن موسیقی با من برای انجام پروژه های مختلف تماس گرفته می شد و بعد از توافقات، برنامه روی صحنه می رفت. این برای اولین بار است که از سوی بخش خصوصی این برنامه به من پیشنهاد شده و باور کنید من تنها از طریق جراید و برخی سایت ها متوجه شدم که چنین اتفاقاتی درباره نوازنده های ارکستر سمفونیک رخ داده است. من وقتی رسیدم فهمیدم ماجرا از چه قرار است ولی با توجه یه اینکه این پروژه یک پروژه ملی است، نوازنده های ارکستر سمفونیک اگر تمایل به حضور داشته باشند، می توانند در این برنامه حضور داشته باشند. امیدوارم مسئولین هر چه زودتر مشکلات را حل نمایند ولی اگر نوازنده ای تمایل به حضور در این برنامه و ساز زدن  در این پروژه را ندارد، من به شخصه به تصمیم ایشان احترام قائل هستم. من برای مملکت ام هر کاری که از دستم بر بیاید انجام می دهم.»

رهبر سوئیت سمفونی «خلیج فارس» درباره گله نوازنده های ارکستر سمفونیک از عدم حمایت وی از احقاق حقوق شان گفت :«من در کارهای اداری نمی توانم دخالت کنم و به غیر از مسئولیت اخلاقی در قبال این دوستان، واقعا مسئولیت اداری در این باره در دست من نیست که بخواهم اقدامی کنم. اما همیشه و در همه جا گفته ام که دوستان نوازنده مورد حمایت همه جانبه من هستند ولی داستان این است که این مشکلات همیشه بین آنها و موسسه طرف قراردادشان بوده و هست و من این وسط واقعا کاری از دستم ساخته نیست. »

در ادامه مدیر بازرگانی بابنک سامان درباره جزئیات قرارداد شهرداد روحانی و شایعه دستمزد کلان این موزیسین در برخی رسانه ها، توضیح داد: «تا این لحظه یک کلمه درباره مسائل عددی و رقمی و مالی ایشان صحبتی به میان نیاورده اند و اجرای این سمفونی را صرفا به دلایل ملی پذیرفته اند.»

«حمید اسفندیاری» مدیریت شرکت آوای باربد نیز در پاسخ به این سوال که آیا ارکستر «باربد» که ظاهرا برای این اجرا قرار است در کنار «شهرداد روحانی» به اجرای برنامه بپردازد، به صورت دائمی فعالیت خواهد کرد؟ توضیح داد:«آوای باربد قطعا این ارکستر را به صورت دائم حفظ خواهد نمود. خوشبختانه 12 سال است که در این عرصه فعالیت کرده ایم و از این پس نیز سعی مان بر این است که با قدرت پیش برویم. دوستان نوازنده می توانند بیایند و برای حضور در این برنامه ثبت نام نمایند. با توجه به لطف ویژه بانک سامان، و ساپورت قوی این موسسه، با قدرت ادامه خواهیم داد. مشکلی که هست این است که وقتی بخش خصوصی در این قبیل مواقع وارد می شود و سرمایه گذاری خوبی را انجام می دهد، سنگ اندازی دوستان دولتی شروع می شود!»

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار یکی از خبرگزاری ها درباره مدت زمان کم باقی مانده تا زمان اجرای برنامه و تشکیل نشدن و  عدم تمرین ها ارکستر جدید، شرایط را عادی خواند و گفت:«هرگز هیچ ارکستری را ارکستر های دیگر مقایسه نمی کنم و بارها در این شرایط قرار گرفته ام. اما قطعا اگر کمتر از یک هفته هم برای هماهنگی و برگزاری برنامه وقت باشد، مطمئن ام که می توانم به نتیجه مطلوب برسم. »

حسین تفرشی نیز در پاسخ به این سوال گفت:«نمی توانیم بگوییم ارکستر تشکیل نشده. بخش هایی از ارکستر در حال تمرین هستند و نیازی نبوده که از همین اول تمامی نوازنده ها از نوازنده های ارکستر سمفونیک تامین شوند. همیشه در این جور مواقع نرکیبی از این نوازنده ها و بقیه بوده که باعث شکل گیری یک ارکستر می شد. اما قطعا عدم همکاری آنها مشکلاتی را برای ما بوجود خواهد آورد. ولی به هر شکل باید تاکید کنم که هم اکنون با چالش نبود نوازنده مواجه نیستیم. متاسفانه بعضی‌ها در این چند روز با غرض شخصی صحبت‌هایی مطرح کردند که حتی نوازندگان را هم رنجاند. شکی نیست که مملکت ما نیاز به ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی دارد و البته وجود ارکسترهای خصوصی هیچ ممانعتی ندارد.»

 مدیر شرکت آوای باربد در پاسخ به این سوال که «نوازندگان به این دلیل حاضر نیستند با ارکستر ساز بزنند که این کنسرت قرار است در قالب جشنواره مقاومت اجرا شود»، گفت:«من از شهرداد روحانی خواستم زمانی که دارد را برای اجرا در ایران تعیین کند تا برای یک کنسرت میزبان او باشیم و او هم این تاریخ را تعیین کرد. سپس مدیر اجرایی کنسرت با من تماس گرفت و گفت: جشنواره موسیقی مقاومت دقیقا در این تاریخ برگزار می‌شود و ما باید کنسرت را عقب‌تر بی‌اندازیم. سرانجام برای دریافت مجوز به دفتر موسیقی رفتم و آقای پاشایی از من خواهش کرد که کنسرت ما دقیقا همزمان با جشنواره مقاومت برگزار شود. من به آقای پاشایی گفتم بانک اسپانسر، برای این اجرا هزینه‌ کرده و می‌خواهد از این راه تبلیغاتش را انجام دهد و ما نمی‌توانیم به اسم جشنواره این کنسرت را برگزار کنیم. اما آقای پاشایی گفت شما تبلیغات خودتان را بکنید و همه چیز از خودتان باشد اما تاریخ کنسرت را جابه جا نکنید. در حال حاضر هم ما هیچ تعهدی به جشنواره موسیقی مقاومت نداریم و اینکه این کنسرت یک جریان دولتی نیست بلکه یک جریان ملی است بنده با انس و الفتی که به جریان دفاع مقدس دارم باید بگویم در صورتی که این اجرا به نام جشنواره مقاومت تمام شود اصلا این کنسرت را اجرا نمی‌کنیم. این اجرا خصوصی است و متعلق به بانک اسپانسر است. »

اسفندیاری در انتهای صحبت هایش نیز تاکید کرد: برای اجرای برنامه در قالب جشنواره ها نیازی به اخذ مجوز نیست اما اگر بخواهیم به صورت جداگانه برنامه ای را اجرا کنیم حتما نیازمند اخذ مجوز از دفتر موسیقی وزارت ارشاد خواهیم بود. از این جهت اگر به ما مجوز دادند ما کنسرت را طبق برنامه قبلی بدون اینکه در جدول جشنواره حضور داشته باشیم برگزار می کنیم اما اگر غیر این بود اجازه نخواهیم داد که این سوئیت سمفونی در جشنواره موسیقی مقاومت حضور داشته باشد.»

اسفندیاری در حالی که جلسه نشست به اتمام رسیده بود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آقای پاشایی امروز صبح با قاطعیت خبر از اجرای این برنامه در جشنواره مقاومت داده اند، گفت:«این نظر آقای پاشایی است. از خودشان صحت و سقم اش را بپرسید.»
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1392 - 17:18

دیدگاه‌ها

دوشنبه 14 مرداد 1392 - 12:34

نمیدونم اطلاعات من از ایشون اشتباهه یا موسیقی ما کم لطفی میکنه؟
شما به خیلی از بزرگان موسیقی ایران استاد میگید بعد یه کله استاد قبل اسم این بزرگ مرد موسیقی ایران نمیارید؟
کسی که رهبر کنسرت یانی بوده اونم کنسرت معروف اکروپولیس
بخدا برادران روحانی هم شهرداد هم انوشیروان از مفاخر موسیقی ایران در دنیا هستن
دوستانی که کمتر اطلاع دارن برن بیوگرافی این دو استاد رو بخونن...

سه شنبه 15 مرداد 1392 - 23:05
ارش ابراهیمی

حالا این بحث ها کنار راجع به کلمه استاد شما اینو بگین که تلویزیون حتی یه کلمه در مورد ایشون خبر ندادن که ایرانن و قرراره ارکستر داشته باشن .
مسولان باید به فکر موسیقی کشور هم باشن که نشانه ای از فرهنگ غنی کشوره منظورم برنامه های تلویزیونیه که مردم رو با این مفاخر وکارهاشون اشنا کنن تعداد کمی از مردم کشورمون این افراد رو میشناسن .
واقعن حسرت میخوره ادم وقتی کسی مثله یانی تو ارمنستان یا دبی کنسرت برگزار میکنه اما تو ایران با این همه فرنگ.....
صدا و سیما خیلی میتونه به موسیقی کشور کمک کنه کنسرتاشونو نشون بده برنامه های تحلیلی مختصه موسیقی داشته باشه و....

128.140.123.197

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهرداد روحانی: برای تصمیم نوازنده‌های ارکستر سمفونیک احترام قائل‌ام | موسیقی ما