برنامه یاد بعضی نفرات
 
رقص های قدیمی آذربایجان
توسط موسسه فرهنگی-هنری رهگذر هفت اقلیم؛
مجموعه «رقص های قدیمی آذربایجان» منتشر شد
موسیقی ما - محمد عبدالهی: آلبوم «رقص‌های قدیمی آذربایجان» به همت موسسه فرهنگی-هنری رهگذر هفت اقلیم منشر و روانه بازار موسیقی شد. سپهر سعیدی مدیر موسسه فرهنگی –هنری رهگذر هفت اقلیم در گفت و گو با موسیقی ما از انتشار آلبوم «رقص‌های قدیمی آذربایجان» خبر داد و در این باره گفت: این مجموعه نتیجه گردآوری و تنظیم و نوازندگی توتک و بالابان حسین حمیدی است که نوازندگان برجسته ای همچون سهراب حمیدی نوازنده گارمان و وحید اسدالهی نوازنده ناقاره، نوازندگی سازهای آن را به عهده داشته‌اند.

سعیدی افزود: آلبوم «رقص‌های قدیمی آذربایجان» شامل 14 قطعه که نمونه ای کلاسیک از نغمات و رقصهای جاودانه و قدیمی آذربایجان است که سینه به سینه از گذشتگان به ارث رسیده است. این مجموعه توسط حسین حمیدی گردآوری شده که با نگاهی دقیق به بازسازی و تنظیم این نغمات پرداخته است.

مدیر موسسه فرهنگی –هنری رهگذر هفت اقلیم گفت: قطعات این آلبوم را «مقدمه شوشتری، صدویک، چهارده، مقدمه گوشه عراق با گارمان، عنابی، میرزایی، قازاقی، اوزون دره، واغزالی، قت قتلداریال هیواگلی، قاوال هاواسی، ترکمه و رنگ شوشتری تشکیل داده‌اند که بیشتر روایت‌های این قطعات با نام‌های هاوا خوانده می‌شوند.».

گفتنی است؛ هاواهاقسمتی از ادبیات شفاهی و شنیداری ایرانی‌ها هستند که در مکان‌های مختلف اندکی متفاوت اما محتوای یکسان دارند. آلبوم مجموعه «رقص‌های قدیمی آذربایجان» هم اکنون در بازار موسیقی کشور موجود است.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 مرداد 1392 - 10:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجموعه «رقص های قدیمی آذربایجان» منتشر شد | موسیقی ما