برنامه یاد بعضی نفرات
 
سفر به نواحی جدید ایران با موسیقی گروه «رستاک»
سیزدهم شهریور و در برج میلاد تهران
سفر به نواحی جدید ایران با موسیقی گروه «رستاک»
موسیقی ما – وحید لشکری: در حوزه موسیقی نواحی ایران طی چند سال گذشته فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفته است تا این بخش پربار هنر کشور ما فقط مختص نسل های گذشته نباشد. گروه «رستاک» یکی از فعالان این حوزه است که تا کنون با سه آلبوم توانسته اند مخاطبان گسترده ای را نسبت به آثار خود جذب کنند. اجراهای زنده این گروه نیز همیشه با جذابیت های خاصی همراه بوده و قرار است روز سیزدهم شهریور سالن برج میلاد تهران در دو سانس میزبان دوستداران رستاک باشد.
فرزاد مرادی خواننده گروه «رستاک» درباره قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شوند گفت: «در حال حاضر مشغول انجام تمرینات نهایی هستیم و کار بر روی قطعات جدید ادامه دارد. گلچینی از سه آلبوم «رنگواره های کهن» ، «همه اقوام من» و «سرنای نوروز» را مدنظر داریم که این قطعات از مناطق گوناگون ایران می باشد. قطعات جدیدی هم که در حال آماده سازی آنها هستیم مربوط به مناطق «فارس» ، «آذربایجان» و «دزفول» است که تا کنون اجرا نکرده ایم و قصد داریم با یک برنامه متفاوت پذیرای مخاطبان گروه «رستاک» باشیم. روال کاری رستاک به این صورت است که ابتدا آثار جدید را در کنسرت ها اجرا می کنیم و براساس میزان استقبالی که صورت می گیرد تصمیم می گیرم که آیا در آلبوم بعد هم قرار داشته باشد یا خیر. نظرات مردم و کارشناسان را بررسی می کنیم و احتمال تغییر در بخشهایی نظیر تنظیم این قبیل آثار نیز وجود دارد. به طور کل ترجیح می دهیم که قطعات را به صورت یک مجموعه و آلبوم منتشر کنیم».
او درباره اعضای گروه و نوازندگان نیز افزود: « ترکیب گروه همان اعضای همیشگی هستند که در آلبوم «سرنای نوروز» حضور داشتند و تنها یک نوازنده «کمانچه آلتو» به جمع ما اضافه شده است. سعی می کنیم به مانند کنسرت های قبلی از حضور چند تن از اساتید مهمان نیز بهره ببریم که در قطعات مربوط به منطقه خود با ما همکاری داشته باشند و تا این لحظه هنوز دقیقا مشخص نیست که کدام یک از عزیزان حضور خواهند داشت.»
وی همچنین درباره اجراهای زنده برای سایر شهرستانها و خارج از کشور خاطرنشان کرد: «برنامه هایی هست ولی تا زمانی که به قطعیت نرسیم امکان اطلاع رسانی وجود ندارد. کنسرت «ساری» و «بندر انزلی» تا حد زیادی مشخص شده که به زودی تاریخ و جزئیات آن اعلام خواهد شد. برای خارج کشور نیز فعلا برنامه ای نداریم. البته درخواست ها برای اجراهای خارج از کشور زیاد بوده ولی چون ما می خواهیم که با تمام اعضای گروه برویم یک مقدار کار را سخت کرده است. باید با برنامه گذارهایی همکاری کنیم که بتوانند شرایط همراهی تمامی اعضای گروه را فراهم کنند. درخواست های زیادی داشتیم مبنی بر اینکه پنج یا شش نفر از اعضا نسبت به اجرای برنامه اقدام کنند اما می خواهیم که کیفیت کار حفظ شود و اصراری برای اجراهای خارج از ایران نداریم».
این خواننده گروه «رستاک» درباره پروسه تولید آلبوم جدید گروه نیز گفت: «آلبوم های ما معمولا با آلبوم های سایر گروه های موسیقی تفاوت های زیادی دارد. در گروه های دیگر آثار خواننده محور است وهر خواننده با آهنگسازهای مختلف کار می کند. در گروه «رستاک» ما تمامی کارها را با هم و به صورت گروهی انجام می دهیم و طبیعتا هر چقدر هم تلاش کنیم زودتر از دو تا سه سال نمی توانیم یک آلبوم را به مرحله انتشار برسانیم. البته باید این موضوع را در نظر گرفت که ما برای ساخت هر آهنگ مراحل پژوهشی مربوط به آن ناحیه را نیز انجام می دهیم. آلبوم «رنگواره های کهن» چهار سال زمان برد و «همه اقوام من» و «سرنای نوروز» نیز هر کدام سه سال زمان بردند. سعی می کنیم که این فاصله کمتر شود ولی خیلی بعید است که بتوانیم حداقل زودتر از دو سال آینده آلبومی را منتشر کنیم. کارها یک به یک ساخته می شوند، در اجراهای داخلی و خارجی تست می شوند و سپس وارد مرحله ضبط و فیلمبرداری می شویم و کلا نمی خواهیم که از کیفیت آثار کاسته شود.»
گفتنی ست این اجرا به همت موسسه «آوای هنر» بروی صحنه می رود.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1392 - 00:59

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سفر به نواحی جدید ایران با موسیقی گروه «رستاک» | موسیقی ما