برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت گروه «نایما» در تالار «ایوان شمس» برگزار شد
تلفیق جَز و نوستالژی‌ها
موسیقی ما – وحید لشکری: در سال 1384 گروهی به نام «آبرنگ» تشکیل شد و آثار آن ترکیبی از موسیقی ایرانی و موسیقی جَز بود که با برخی از نوازنده های سرشناس کنسرت های موفقی را برگزار کرد و چندی بعد «حمزه یگانه» نیز به آبرنگ اضافه شد. سپس این گروه به «نایما» (Naima Persian Jazz Band) تغییر نام داد و تا به امروز کار خود را در سبک جَز پیگیری کرده است و سال گذشته آلبوم «ساحل تهران» را روانه بازار کرد.

روز پنجشنبه 28 شهریورماه اعضای گروه نایما در تالار «ایوان شمس» تهران از مخاطبان خود پذیرایی کردند. آنها با ترکیبی قطعات قدیمی و جدید خود و چند قطعه بی کلام خوش درخشیدند. در ادامه گزارش سایت «موسیقی ما» از این کنسرت را می خوانید:

*بادیگاردها خواننده را آوردند !
پس از پخش تیزر کنسرت و در آغاز برنامه دو قطعه اینسترومنتال نواخته شد و سپس «بابک صفرنژاد» ضمن خوش آمدگویی گفت: «ما وقتی آمدیم خواننده همراهمان بود ولی الان نیست و نمی دانیم کجاست!» سپس در حالی که اعضای گروه مدام به اطراف نگاه می کردند ، «عماد عامری» خواننده نایما به همراه دو تن از نیروهای حفاظت فیزیکی وارد سالن شد و آنها وی را تا روی استیج مشایعت کردند! در پایان برنامه هم پس از نواخته شدن قطعه آخر تمام اعضای گروه از صحنه خارج شدند. حاضرین آماده خروج از سالن بودند و برخی نیز پشت درب های خروجی ایستاده بودند. لحظاتی بعد مجددا همه وارد استیج شدند و به پشت سازهای خود بازگشتند. عماد عامری دلیل این بازگشت را معرفی مهمانان عنوان کرد و آنها یک قطعه دیگر را هم اجرا کردند.

*رنگ نوستالژی اشعار
برخی از قطعات گروه نایما برگرفته از ترانه های خاطره انگیز قدیمی است که شعر و نوع اجرای آنها برای افراد مسن و نوع تنظیم و سازبندی آنها برای جوان ترها که در کنسرت حضور داشتند جذابیت داشت. «بارون بارونه» ، «شکار آهو» ، «نوایی» ، «زندگی» ، «لیلی» از جمله قطعات فارسی با کلام برنامه بودند. قطعات انگلیسی و آثار بی کلام بخش های دیگر کنداکتور نایما را شامل می شدند.

*حاشیه ها:

*اعضای گروه نایما عبارتند از: عماد عامری (خواننده) ، حمزه یگانه (پیانو) ، امین طاهری (درامز) ، علی بیرنگ (پیانو و کیبورد) ، بابک صفرنژاد (هارمونیکا) ، علی پورنگهبان (گیتار بیس) و محمد شعبانی (پرکاشن).

*«بیژن بیرنگ» ، «رضا تاجبخش» ، «دارا دارایی» ، «پیتر سلیمانی پور» ، «بهنام ابوالقاسم» ، «آرین کشیشی» ، «آرش پاکزاد» ، «کیوان کیارس» ، «میثم یوسفی» و «بهنام ابوالقاسم» مهمانان برنامه بودند.

*حمزه یگانه قطعه «show me the way to go home» را به تنهایی خواند.

*عماد عامری بخش هایی از قطعات شکار آهو و راز دل را به صورت آکاپلا (موسیقی بدون ساز) اجرا کرد.

*در بروشورهایی که پیش از آغاز برنامه در اختیار حاضرین قرار گرفت از سایت «موسیقی ما» نیز قدردانی شده بود.

*«رضا کریمی تبار» تهیه کنندگی کنسرت نایما را بر عهده داشت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهریور 1392 - 12:12

دیدگاه‌ها

شنبه 30 شهریور 1392 - 15:04

aalei bod,kheyli ziyad lezat bordim,az in consert..ghateat ba fekr,khalaghiyat va ba hese khobe bachehaye naima ejra shod.....
bade modata ye gorohe khob az iran jaye mosiqiye inesteromentalu baraye dostarane vagheiye mosighiye jaaz por kardan.........arezoye behtarinha baraye in gorohe khob va biedea/dorodu sepas az musicema babate etelaresani---

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تلفیق جَز و نوستالژی‌ها | موسیقی ما