برنامه یاد بعضی نفرات
 
پیام صالحی: از این به بعد حتی یک ترک معمولی منتشر نخواهم کرد
در گفتگو با خواننده قطعه «هنوز یکی هست» مطرح شد؛
پیام صالحی: از این به بعد حتی یک ترک معمولی منتشر نخواهم کرد
موسیقی ما – وحید لشکری: چندی پیش «پیام صالحی» با همصدایی «یاحا کاشانی» قطعه ای به نام «هنوز یکی هست» را منتشر کردند. او مراحل تولید دومین آلبوم مستقل خود را نیز پیگیری می کند و چهره های سرشناسی با او همکاری دارند. به سراغ خواننده گروه «آریان» رفتیم و با وی پیرامون این قطعه جدید و سایر فعالیت های شخصی اش به بحث نشستیم:

*آیا موفق شدید قول تغییراتی که داده بودید را در قطعه «هنوز یکی هست» عملی کنید؟
ببینید اگر کسی مدتها از شرایط رقابت موسیقی دور باشد به ناچار کارهایی از او ارائه می شود که صد در صد سلیقه وی نیست. کم کم باید نسبت به افراد جدید شناخت پیدا کند و با احساس کامل بخواند. تک ترک ها و قطعاتی که در گذشته خواندم ، «پیام صالحی» واقعی را نشان نداد. همیشه در هر کاری صد در صد به وجود نمی آید و مهم این است که با بهره گیری از امکانات و مقتضیات زمان کار خوبی را انجام بدهید. اگر فقط بخواهید به دنبال صد در صد باشید شاید چند سال بگذرد و به آن نرسید. مهم این است که تجربه کنید و در همان تجربیات خودتان را کامل کنید. از این به بعد حتی یک ترک معمولی منتشر نخواهم کرد و خودم فکر می کنم توانستم در این اثر تفاوت هایی را به وجود بیاورم. من اعتقاد دارم در پشت هر ترک باید یک حس و تفکری وجود داشته باشد و اگر این حس آزرده شد با بهره گیری از تجربه می توان نسبت به بازسازی آن اقدام کرد. در آلبوم جدیدم اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. به عنوان مثال «بابک جهانبخش» عزیز برای من قطعه متفاوتی را ساخته است و خیلی آن را دوست دارم. تنظیم کننده های بسیار خوبی نظیر «کوشان حداد» ، «شهاب اکبری» و «انوشیروان تقوی» و چند تن از دوستان صاحب نام دیگر نیز حضور دارند. دوست داریم از این پس ارتباط نزدیکی با مخاطبان داشته باشیم و انتقادات را دریافت کنیم.

*اتفاقا شما تا کنون با این افراد که نام بردید هیچ گونه همکاری مشترکی نداشتید.
حدود دوازده سال از فعالیت های حرفه ای من شرایط متفاوتی داشت البته خیلی آن دوره را دوست دارم. گروه «آریان» مثل فرزند من است و بارها این مساله را بیان کرده ام. در این دوره یک بخش از توانایی های بنده نشان داده شد و برای بروز بخش دیگری از این توانایی ها باید شرایط و امکانات جدیدی را تجربه می کردم. وقتی که در یک زمان طولانی مدت کاری انجام نشود طبیعتا انگیزه ای نیز به وجود نمی آید و نهایتا اتفاقات دلسرد کننده ای رخ می دهد. حرکت به سمت جلو با یک هدف مشخص قطعا نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت. انشاالله در آینده بتوانم کارهایی را انجام بدهم که حس می کنم درست است و در آن نوآوری وجود دارد. اگر در این آلبوم جدید بتوانم به هفتاد درصد اهداف و خواسته هایم نیز برسم خیلی خوب است.

*تجربه همکاری با این چهره ها چگونه است؟
ببین حقیقتا تجربه زیبایی است. این عدم ارتباط من را از خودم دور کرده بود و شرایط برایم سخت شده بود. ولی این عزیزان واقعا دوست داشتنی و هنرمند هستند. از اینکه تا کنون این همکاری را نداشتم ناراحت نیستم زیرا شرایط به گونه ای دیگر بود اما خیلی خوشحال هستم که فعالیت را آغاز کردیم و همه چیز لحظه به لحظه بهتر می شود.

*تجربه همصدایی با «یاحا کاشانی» چگونه بود؟
لازم می دانم این نکته را بیان کنم که من و «یاحا کاشانی» ارتباط کاری داریم اما احساس ما بسیار نزدیک است. سرنوشت گاهی اوقات دو نفر را کنار هم قرار می دهد تا به هم کمک کنند. کسی نیازمند کمک نیست اما احساس مشترک مهم است که زمینه ساز فعالیت های بیشتر می شود. فکر می کنم همکاری من و یاحا به یک آلبوم منتهی نشود زیرا بسیار وسیع است و دوست داریم کارهای بزرگی انجام بدهیم. قرار بود که یاحا این آهنگ را یک سال قبل اجرا کند و جزو آهنگ های آلبوم جدید من نبود. در حین کار دیدیم که چقدر خوب است با هم این قطعه را بخوانیم. یاحا لطف کرد و این اثر را به من هدیه داد و در آلبوم جدیدم نیز با صدای خودم قرار می گیرد و به امید خدا کلیپ این اثر را نیز می سازیم.

*قصد دارید که باز هم قطعه مشترکی را بخوانید؟
یاحا مدیر برنامه من است و همکاری ما ادامه دارد. هر زمان که احساس کنیم قطعه ای خوب می شود احتمال همصدایی مجدد وجود دارد ولی صرفا قرار نیست که همیشه این روال را ادامه بدهیم. همچنین او به عنوان شاعر در آلبوم جدید نیز حضور دارد و راجع تمامی بخش ها با وسواس زیاد بحث می کنیم.

*در مصاحبه ای که چندی پیش با هم داشتیم شما گفتید که تا زمان انتشار آلبوم جدید کنسرت برگزار نمی کنم. آیا قصد ندارید با همین تک قطعات یک برنامه ای را پیش از آلبوم داشته باشید؟
در هر دوره ای برخی مسائل برای افراد اولویت دارد. فارغ از تمامی حاشیه هایی که پیرامون فعالیت های شخصی من وجود دارد ، تصمیم گرفتم که هر زمان حرفی برای گفتن داشتم کاری را انجام بدهم. این که صرفا بخواهم کنسرت برگزار کنم راه به جایی نمی برم زیرا تجربه اجراهای زنده خیلی زیادی را دارم. می خواهم از این بعد در کنسرت کار جدیدی را ارائه بدهم که حرف نو داشته باشد.

*معمولا اغلب خواننده های ما در سمت ملودی ساز یا تنظیم کننده با هنرمندان دیگر فعالیت دارند. شما قصد ورود به این حیطه را ندارید؟
من هیچ وقت به فعالیت های مشترک نه نمی گویم ولی فعلا راجع به این مساله فکر نمی کنم. این کار برای من استراتژیک و برنامه ریزی شده نیست. از این پس دوست دارم دلی و احساسی کار کنم. در حال حاضر تمام تمرکز ما بر روی این مجموعه است تا یک اثر قابل قبول را تولید کنیم ولی اگر یک زمان شرایط محیا باشد چرا که نه!؟

*و صحبت پایانی؟
تشکر می کنم از تمامی دوستانی که به من لطف داشتند و واکنش های مثبتی را از افراد گوناگون دیدم. خوشحالم که از همکاری من و یاحا استقبال کردند. از طرفداران عزیز گروه آریان نیز تشکر می کنم و به همه آنها می گویم که بدانید شما و آریان را دوست دارم. تمام سعی خودم را می کنم که فعالیت گروه استمرار داشته باشد و اگر فاصله ای به وجود می آید واقعا مقصر من نیستم. بتوانم اگر زنده باشم می توانم در هر شرایطی کنار آریان حاضر بشوم. هنر این نیست که بی حرکت باشم و باید در جهت اتفاقات خوب گام بردارم. متاسفانه برخی هستند که هنوز از این اتفاقات برداشت های غلطی دارند و نمی دانم که چرا نمی خواهند بپذیرند که کارهای شخصی من با برنامه های آریان تداخلی ندارد و گروه آریان اولویت اول من است.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 26 مهر 1392 - 12:31

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 26 مهر 1392 - 21:52

ممنون برای مصاحبه ......... لطفا در مورد آلبوم 5 آریان هم پیگیری کنید......

شنبه 27 مهر 1392 - 07:19

آقای صالحی عزیز درمورد آلبوم اول شما انتظار بیشتری می رفت و دوست داشتم بهتر از اینا باشه ولی این درست نیست که شما از آلبوم قبلی خودتون دفاع نکنید. پذیرفتن بی چون و چرای نظرهای شخصی افراد دیگه به معنی انتقادپذیر بودن نیست.
همچنین اینکه دوست دارم کارهایی از شما بشنویم که امضای پیام صالحی پای آهنگ ها باشه حرف جدید و سبکی که مال شما باشه. بزرگترین ضعف آلبوم حس این بود که شبیه آلبوم زیر بارون و کارهای حمید عسکری شده بود و متاسفانه این مشکل تو قطعه هنوز یکی هست تکرار شد... فضای این آهنگ هم شبیه آثار بابک جهانبخش و گروه سون شده.
امیدوارم آلبوم جدیدتون از همه نظر جدید باشه تا موندگار بشه.
درمورد گروه آریان ما از ترانه های آریان یاد گرفتیم همیشه امیدوار باشیم... بالاخره یه روز خوب میاد :)

شنبه 27 مهر 1392 - 09:18

سلام مصاحبه خوبی بود ولی فکر کنم اقای صالحی ازواکنش مر دم نسبت به تک اهنگ اخیرشون راضی نبودند حق داشتند بهرحال دستتون درد نکنه زحمت کشیدید

شنبه 27 مهر 1392 - 13:19

بابت مصاحبتون ممنون
ايشالابه زودي همه چي به روال سابق برگرده و آلبوم ٥هم منتشرشه و ازهمه مهمتر كنسرت آريان رو شاهدباشيم

شنبه 27 مهر 1392 - 13:26

این تراک " هنوز یکی هست " خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی خوبه .
بی نهایت سپاس گذار یاحا کاشانی و پیام صالحی عزیز .

شنبه 27 مهر 1392 - 13:32

مصاحبه خیلی خوبی بود مرسی موفق باشید استاد خودم ♥ ♫
منتظر کارهای متفاوت شما هستیم ♥♥♥♥

شنبه 27 مهر 1392 - 15:28

ممنون از اقای صالحی که همیشه مصاحبه هاشون سرشار از انرژی مثبت
امیدوارم که البوم 2 متون البوم قوی باشه
به امید موفقیت شما چه همراه با اریان چه فردی
وبه امید انتشار اریان5

شنبه 27 مهر 1392 - 15:38

صحبت های آقای صالحی واقعا به دل میشینه ...بخصوص بخش آخرش که راجب آریان گفتن ...ممنون ..

شنبه 27 مهر 1392 - 17:45

بنظرم این اقا اصلا خواننده نیست. نه صدای خاصی نه چیز نویی. بهتر بود در اریان می موند و اونجا تلاش میکرد شاید به لطف دوصدایی بودن کارها کمی از ضعف صدای این ادم پوشیده می موند

یکشنبه 28 مهر 1392 - 21:02

خیلی اهنگ قشنگی بود و دوست داشتم به نظر من اقای صالحی اصلا توی گروه صداشون معلوم نبود همش زیر صدای ایشون همخونا میخوندن کارهای تکی شما بسیار عالیه همچنان ادامه دهید ممنون

یکشنبه 28 مهر 1392 - 22:04

به عنوان طرفدار آریان ترجیح می دادم در کارهای انفرادی آقای صالحی شعر و آهنگ های خودشون را هم بشنوم.....

یکشنبه 28 مهر 1392 - 22:35

به نظر من صدای پیام صالحی خیلی بهتره و صدای مردونه ای داره
و بهترین صدای توی گروه ایشون هستن
موفق باشید دکتر

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیام صالحی: از این به بعد حتی یک ترک معمولی منتشر نخواهم کرد | موسیقی ما