برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیرکل ارشاد قزوین از برنامه اجرا شده در قزوین دفاع کرد؛
حاشیه‌های یک کنسرت در قزوین
موسیقی ما - مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ضمن اشاره به قانونی بودن بودن کنسرت گروه هم‌نوازان حصار در قزوین گفت: در هشت سال مسئولیتم تلاش شده است که مشکلی در اجرای برنامه‌های فرهنگی نباشد و مشکلی هم پیش نیامده!

محمدحسین شفیعی ها مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت‌و گو با موسیقی ما رسمیت اجرای کنسرت گروه هم‌نوازان حصار را مورد تاکید قرار داد و گفت: صدور مجوز برای اجرای کنسرت تحت نظارت مستقیم اداره ارشاد صورت می‌گیرد و در طول مدت تصدی ام به عنوان مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مشکلی برای اجرای کنسرتها نداشتیم. بنا به حساسیت های متعددی که در حوزه موسیقی وجود دارد؛ این حوزه را به دقت زیر نظر قرار می‌دهیم. اما باید دانست، با توجه به نیازی که جامعه به موسیقی دارد، باید روندی درست و منطقی از موسیقی را به جامعه عرضه کنیم.

این مقام مسئول با بیان این نکته که خبر منتشر شده از اجرای اخیر گروه هم نوازان حصار بازتاب بدی داشته گفت: اجرای هم نوازان حصار مشکلی نداشته که اگر هم مشکلی هرچند محدود وجود داشت، نباید با چنین لحنی پر رنگ جلوه داده می‌شد. مجوز این اجرا بر اساس روند معمول مجوزها صادر شده. اما انتشار خبر از سوی نمایندگی خبرگزاری فارس در قزوین، دامن زدن به یک موضوع بی پایه یود. خبر نماینده قزوین سراسر دروغ و سطر به سطر جعل و تهمت و افترا است و تنها پیامد آن ایجاد تشویش!  البته اگر خواننده زن قرار بود به تنهایی بخواند باید متأسف بود. چراکه چنین اتفاقی خلاف شرع و دور از شان جامعه است. ادعاهای کذب مندرج در این خبر از جمله بیان عبارت «محفل شبانه» و «روز عرفه» از سوی نماینده قزوین خبرگزاری فارس، در شأن یک خبرگزاری مطرح نبود و عدم واکنش به چنین خبری اعتبار خبرگزاری معتبر فارس را خدشه دار خواهد کرد.

وی ادامه داد: این خبر سراسر دروغ و افترا هم به مردم، هم هنرمندان و هم مسئولان آسیب رسانده است. اجرای هم نوازان حصار به عنوان یک گروه موسیقی اصیل با اخذ مجوز اتفاق افتاده و این عجیب و غیرمعمول و غیرقانونی نبوده و نیست که 4 هم خوان خانم یک خواننده مرد را همراهی کنند. اما ادعای تک خوانی کذب محض است. صدور مجوز یعنی این گروه از حد اقل‌های لازم برخوردار بوده است. اگر هم کم و زیادی اتفاق بیافتد؛ نباید آن را به خبرگزاری برسانیم و یا با پیامک منتشر کنیم.  اگر این خبر صحت داشت باید به خدا پناه می بردیم که در مملکت اسلامی و زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران خلاف دستور خدا صورت گیرد. به هر حال منتشر کننده این خبر باید در  پیشگاه خداوند بابت جریحه دار کردن احساسات مذهبی مردم پاسخ گو باشد.

شفیعی‌ها درباره دلایل کذب خبر هم عنوان کرد: نخست آن که باید عنوان کنم این اجرا نه در روز عرفه که در شب عید قربان از ساعت 21 تا 22:15 اتفاق افتاده است. کسی که نام عرفه را عنوان کرده خواسته ذهن مردم را مغشوش کند و این نکته را متذکر شود که درحالی که مردم به دعای عرفه و ذکر این روز مشغولند عده ای محفل شبانه برپا کرده اند! در حالی که این اجرا یک کنسرت رسمی بوده و علت عدم تبلیغات گسترده این بوده که با آگهی هایی که در آموزشگاه های موسیقی نصب شده و تعدادی بلیط مهمان که طبق معمول همه کنسرت ها کنار گذاشته می شود و به هنرمندان و مسئولان تقدیم می‌شود؛ مابقی به فروش رسیده. بنابراین لزومی به هزینه اضافی برای تبلیغ نبوده و در ضمن در صورت تبلیغ به سبب محدودیت ظرفیت سالن، برگزار کننده نمی‌توانست پاسخگوی تقاضای مردم باشد! جای تاسف است که عکس العملی به انتشار چنین خبر کذبی ندیدیم! اما در هر حال برای من و سایر مسئولانی که دائماً فارس را می بینند؛ انتشار چنین خبری مایه سلب اعتماد است.

 پیش از این خبرگزاری فارس در خبری با عنوان «خوانندگی زنان در کنسرت‌های زنجیره‌ای قزوین برای مردان» عنوان کرده بود که «در اقدامی تأسف‌برانگیز کنسرت یک گروه خوانندگی با حضور چهار خواننده زن و بدون خواننده مرد برای عموم مردم اعم از زن و مرد در قزوین اجرا شد.»

خبرگزاری فارس در این خبر مدعی شده بود که کنسرت علی قمصری و همنوازان حصار بدون هیچگونه تبلیغات پیش از اجرا و جلوگیری از عکاسی برگزار شده است.

علی قمصری آهنگساز و سرپرست گروه همنوازان حصار در گفت و گو با موسیقی ما ضمن اعلام این موضوع که کنسرت قزوین همان کنسرت برگزار شده در تهران و در تالاروحدت بود عنوان کرد: «مطلبی که خبرگزرای فارس عنوان کرده است واقعا در حدی نیست که نیاز به پاسخگویی داشته باشد. ما تمامی مجوز های لازم را اخذ کرده بودیم و تصویرهایی که از کنسرت همنوازان حصار در قزوین مطرح می کنند هیچکدام با واقعیت منطبق نیست.»

در همین راستا امروز خبرگزاری ایسنا خبر داد که علی جنتی در حاشیه رونمایی از نخستین و بزرگترین نهج‌البلاغه مطلا که امروز 30 مهرماه در محل دفتر وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد، در پاسخ به پرسشی درباره افزایش تک‌خوان‌های زن و مغایرت آن با نظر بعضی مراجع گفت: طبق نظر مراجع اگر صدای تک‌خوان‌ها موجب مفسده نباشد ایرادی ندارد و برخی از مراجع در این باره چنین نظری دارند.

لازم به ذکر است که تعدادی دیگر از کنسرت های موسیقی که قرار بود در ایام باقیمانده تا محرم در قزوین برگزار شود، در هاله ای از ابهام است. گفته می شد امکان لغو کنسرت علیرضا قربانی و شهرام شکوهی در این شهر وجود دارد.
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1392 - 16:15

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 2 آبان 1392 - 11:46

زنده باد علی قمصری و نوازندگان بومی این کنسرت....
و همچنین خسته نباشید به جناب آقاب شفیعی ها

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حاشیه‌های یک کنسرت در قزوین | موسیقی ما