برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم ژرفا منتشر شد
سپهر سعیدی خبر داد:
آلبوم «ژرفا» روانه بازار موسیقی شد
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: مدیر شرکت فرهنگی-هنری رهگذر هفت اقلیم از انتشار آلبوم «ژرفا» خبر داد و گفت: آلبوم ژرفا در فضای موسیقی راک و بدون کلام توسط صدرالدین طاهری ساخته و تنظیم شده است. سپهر سعیدی در گفت و گو با موسیقی ما با اعلام این خبر گفت: آلبوم «ژرفا» ساخته صدرالدین طاهری از بنیادی‌ترین نمونه های ارکستر سه نفره راک است که شامل گیتار الکتریک و گیتار باس و درامز است. در این مجموعه صدر الدین طاهری نوازنده گیتار الکتریک و کیبورد، نیما نواپور به نوازنده درامز و عمید بنکدار نوازنده گیتار باس حضور دارند...

وی افزود: در قطعات 3 و 4 این مجموعه بهزاد رواقی نوازنده سه تار و ارسلان علیزاده نوازنده ویلنسل به عنوان نوازندگان مهمان حضور دارند. بی تردید شنیدن این مجموعه خود گویای خواست درونی سازنده اثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه هدف از ساخت این مجموعه را در گذشته‌ها باید جست گفت: ایده اولیه این آلبوم متعلق به مطالعات طولانی آهنگساز و پژوهش وی در موسیقی، تاریخ و تاریخ موسیقی ایران زمین و ملل دیگر است. مطالعاتی که در نهایت به تغییری شگرف در شیوه و سبک کلام و فعالیت‌های او منجر شده‌اند. سعیدی خاطر نشان کرد: نحوه اجرای دقیق و هدفمندانه این اثر خود گویای معانی عمیق و تودرتوی معنوی و عرفانی با بهره گیری از اصوات مدرن و همسو با نیاز موسیقیایی نسل امروز است. جستجوی ارتباط بین گونه های مختلف نوازندگی، شیوه ای خاص و منحصر به فرد در تغییر کوک سازها، برسی سبک‌های مختلف در موسیقی، نگرش به ادبیات و عرفان و پشتوانه تحقیق و تجربه را در هم می‌آمیزد و پیامی ساده و روان در عین حال پیچیده و عمیق در ذهن سازنده شکل می‌گیرد و هنر آهنگ‌سازی که نظم بخشیدن به این افکار، ایده‌ها، و نت‌های آشفته است به کمک او آمده، این آشفتگی درونی را به شکلی دقیق به مجموعه کنونی تبدیل می‌سازد.

گفتنی است این مجموعه که توسط موسسه فرهنگی هنری رهگذر هفت اقلیم منتشرشده دارای قطعاتی به نام ژرفا، ابدی، ناشناخته، رها، نهان، بی‌کرانه، درون و بیداری است و هم اکنون در بازار موسیقی موجود است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آبان 1392 - 12:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «ژرفا» روانه بازار موسیقی شد | موسیقی ما