برنامه یاد بعضی نفرات
 
حاشیه های استعفای سخنگوی خانه موسیقی همچنان ادامه دارد
داریوش پیرنیاکان: به زودی مواضع‌ام را در مورد عدم پذیرش استعفایم، اعلام می‌کنم
موسیقی ما – بهمن بابازاده: رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی ظهر دیروز با انتشار متنی، از عدم پذیرش استعفای سخنگوی خانه موسیقی خبر داد.

در متن «محمد سریر» که در سایت رسمی «خانه موسیقی» منتشر شده، آمده است:

« جلسه فوق‌العاده روز شنبه هیئت مدیره خانه موسیقی به منظور بررسی استعفای آقای داریوش پیرنیاکان از سمت دبیر و سخنگویی این نهاد، با عدم پذیرش این استعفا و احاله موضوع به شورای عالی، جلسه شورای عالی خانه موسیقی در بعدازظهر شنبه تشکیل و ابعاد مختلف برنامه‌های اجرایی جشن چهاردهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی که در تاریخ 22 مهر ماه در تالار وحدت برگزار شد، برررسی گردید. علیهذا شورای عالی پذیرش استعفای مشارالیه را در شرایط کنونی به مصلحت ندانسته و قرار شد جنبه‌های فرهنگی و هنری موارد مطروحه و چگونگی برداشت‌های غیرواقع در چهارچوبی توجیهی طی بیانیه‌ای جامع به اطلاع جامعه فرهنگی هنری و علاقه‌مندان رسانده شود.»

پس از انتشار این متن خبرنگار «موسیقی ما»، در تماس با «داریوش پیرنیاکان» خواستار اعلام موضع از سوی ایشان در قبال اظهارات رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی شد که وی در این باره به «موسیقی ما» گفت: «دوستان جلسه گذاشته اند و تصمیم گرفته اند. من نه از آن جلسه خبر دارم و نه از تصمیماتی که در آن اتخاذ شده است. باید بررسی کنم و بعد در این باره اظهار نظر کنم. من در جریان هیچ چیز تا این لحظه نیستم. در متنی که از قول جناب «سریر» منتشر شده هم عنوان شده که پذیرش استعفای بنده «مصلحت» نیست و من در حال حاضر در پی این موضوع هستم تا به صورت ریشه ای در مورد آن در ابتدا به نتیجه گیری برسم و سپس مواضع ام را اعلام کنم.»

پیرنیاکان همچنین در مورد واکنش ها به اظهاراتش در جشن خانه موسیقی و پیامدهای آن، بیانیه  رسمی خانه موسیقی مبنی بر اینکه: «صحبت های آقای پیرنیاکان، مواضع شخصی ایشان است و مورد تائید خانه موسیقی نیست»، اظهار داشت: «در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شاهد حمایت بسیاری از دوستان از صحبت هایم بوده ام. صحبت هایی که نه صرفا حرف دل من، بلکه حرف دل بسیاری از هم صنفی هایم بود. به هر حال هم صنفان من درباره این اتفاق قضاوت کردند و شاهد بودیم که در رسانه های مختلف نیز این قضاوت ها بازتاب داده شد.»

وی در مورد زمان به نتیجه رسیدن و اعلام مواضع رسمی اش درباره قبول بازگشت یا عدم بازگشت به سمت خود در خانه موسیقی نیز گفت: «من عضو خانه موسیقی هستم و استعفای بنده صرفا از سخنگویی خانه موسیقی بوده. عضویت من ربطی به هیئت مدیره و شورای عالی ندارد. من در این مجموعه عضویت دارم و برای همه 15 هزار عضو خانه موسیقی احترام قائل ام و در کنارشان خواهم بود. به زودی مواضع ام را در مورد عدم پذیرش استعفایم اعلام خواهم کرد.»

به گزارش «موسیقی ما»، در 14اُمین جشن خانه موسیقی، داریوش پیرنیاکان طی صحبت هایی جنجالی، باعث شد واکنش های فراوانی نسبت به سخنان وی در رسانه ها صورت پذیرد و همین واکنش ها مدیران خانه موسیقی را بر آن داشت که در بیانیه ای اعلام کنند که صحبت های آقای پیرنیاکان، بیان نظرات شخصی وی بوده و دیدگاه رسمی خانه موسیقی طی بیانیه‌ای اعلام شده است. پس از انتشار این بیانیه نیز پیرنیاکان ضمن تقدیم استعفای خود، خستگی و استراحت را دلیل اصلی این استعفا عنوان کرده بود.

گفتنی است سخنگوی خانه موسیقی در سخنان پر سر و صدای خود در جشن خانه موسیقی عنوان کرده بود: «موسیقی باید به رسمیت شناخته شود و فقها باید پاسخگو باشند که چرا می‌گویند موسیقی حرام است؟ دکتر شریعتی هم گفته است که آیه‌ای در قرآن درباره حرام بودن موسیقی وجود ندارد.»
وی همچنین در سخنرانی‌اش خواستار آزاد شدن صدای بانوان فعال در عرصه موسیقی نیز شده بود!
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 - 03:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود داریوش پیرنیاکان: به زودی مواضع‌ام را در مورد عدم پذیرش استعفایم، اعلام می‌کنم | موسیقی ما