برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجساد اعضای گروه «سگهای زرد» در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد
پس از پیگیری مسئولین فرهنگی کشور
اجساد اعضای گروه «سگ‌های زرد» در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد
موسیقی ما – بهمن بابازاده: اجساد اعضای گروه Yellow Dogs (سگهای زرد)، پس از انتقال به ایران، در قطعه 88 بهشتزهرا (قطعه هنرمندان) در تهران به خاک سپرده شد.

به گزارش «موسیقی ما»، چند هفته پیش پلیس نیویورک اعلام کرد 3 نفر به اسامی آرش و سروش فرازمند و علی اسکندریان به قتل رسیده‌اند و جوان دیگری نیز زخمی شده است. آرش و سروش فرازمند سال‌ها در نیویورک زندگی می‌کردند. این دو از فعالان موسیقی زیرزمینی در ایران بودند که سابقه حضور در فیلم «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» به کارگردانی «بهمن قبادی» را داشتند و پس از ایفای نقش در این فیلم محبوبیت زیادی را هم در بین جوانان علاقمند به این سبک در ایران پیدا کرده بودند.

اعضای این گروه پس از بازی در آن فیلم برای ادامه فعالیت‌هایشان به خارج از کشور عزیمت کردند که پس از برخی اتفاقات درون گروهی و برخی اختلافات، توسط یکی از هم‌گروهی‌های سابق خود به قتل رسیدند. پس از انتشار خبر قتل اعضای این گروه، چهره‌های زیادی از داخل و خارج از کشور، به این ماجرا واکنش نشان دادند. از جمله پدر و مادر یکی از قربانیان یعنی «علی اسکندریان» که در یک نامه تراژیک که در رسانه‌ها منتشر شد اعلام کردند قاتل پسرشان را بخشیده‌اند. محتوای این نامه به این شرح بود:

«ما، ناديا و محمود، والدين علی اسكندريان، تسليت و هم‌دردی خود را به خانواده‌های سروش و آرش فرازمند و هم‌چنين خانواده علیاكبر محمديرفيعی اعلام می‌داريم. همگی ما شريك يك غم و درد بزرگيم و برای اين عزيزان آرزوی آرامش ابدی می‌كنيم. علی رفيعی، از صميم قلب تو را بخشيديم.»

حال با گذشت چند هفته از انتشار این خبر، روز گذشته یکی از خبرگزاری‌ها خبری را روی خروجی خود قرار داد که اعضای این گروه (سروش و آرش فرازمند) با هزینه‌ای صدمیلیون تومانی به ایران بازگردانده شده‌اند و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شده‌اند.

انتشار این خبر بازتاب‌های گسترده‌ای را در بین اهالی موسیقی و رسانه‌ها مختلف داشت و بازار تأیید و تکذیب‌های این خبر از صبح امروز داغ بود. در این بین صحبت‌هایی مبنی بر پیگیری‌های معاونت امور هنری و خانه سینما برای انتقال اجساد این چهره‌ها به ایران مطرح شد و در این میان نام «محمد سریر» به عنوان یکی از اصلی‌ترین افرادی که در این زمینه پیگیری‌هایی را صورت داده، به میان آمد.

دکتر «محمد سریر» در اینباره به «موسیقی ما» گفت: «به ما اطلاع دادند که دو تن از موزیسین‌های خارجنشین به طرز دردناکی به قتل رسیده‌اند و سپس مطلع شدیم که این دو چهره فرزندان دو تن از بزرگان فیلمنامهنویس کشورمان هستند و تنها فرزندان آنها. هم‌دردی با خانواده این چهره‌ها که بالغ بر 30 سال فعالیت هنری و فرهنگی در کارنامه شان داشتند، اصلی‌ترین دلیلی بود که این اتفاق را پیگیری کردیم. خانواده این چهره‌ها و یک موسسه «مردمنهاد» خیریه آمریکایی که علیه خشونت و قتل فعالیت می‌کند، زمینه بازگرداندن این چهره‌ها را به ایران فراهم و هزینه نقل و انتقال آنها به ایران را پرداخت کردند.»

دکتر سریر درباره جوسازی برخی رسانه‌ها در مورد پرداخت هزینه 100 میلیونی بابت بازگرداندن اجساد این چهره‌ها به کشور از سوی وزارت ارشاد توضیح داد: «اصلاً چنین چیزی صحت ندارد و این عدد و ارقام در کار نیست. این موسسات «مردمنهاد» خیریه آمریکایی که علیه خشونت فعالیت می‌کنند، با توجه به شدت تاثیرگذاری این خبر در جوامع جهانی حاضر شدند هزینه بازگرداندن اجساد این چهره‌ها را بر عهده بگیرند که البته پول چندانی هم نبود که دوستان در مورد رقم آن تا این حد حساسیت به خرج داده‌اند.»

هم‌چنین «فرهاد توحیدی» سخنگوی هیأتمدیره‌ی خانه سینما درباره این اتفاق و جوسازی برخی رسانه‌ها در این باره و مطرح شدن نام موسسات سینمایی در پرداخت هزینه بازگرداندن اجساد این هنرمندان به ایران به «ایسنا» گفت: «خانواده فرازمند در زمینه انتقال اجساد نیازمند کمک ما و هیچ دستگاه دیگری نبود و انتقال اجساد با تقبل‌ یک سازمان مردمنهاد آمریکایی که در جهت منع خشونت کار می‌کند، اتفاق افتاد و آن سازمان هزینه این انتقال را تقبل کرده است. موضوع انسانی تأسف‌باری برای همکاران‌مان پیش آمده و خانم شعبانی و آقای فرازمند عضو کانون فیلم‌نامه‌نویسان و عضو خانه سینما هستند. از طرفی این فاجعه برای این دوستان‌مان پیش آمده بود و از زاویه انسانی و مناسبات عاطفی خودمان را موظف می‌دانستیم در کنار دوستان‌مان باشیم.»

«موسیقی ما» در تلاش است با خانواده این هنرمندان در این باره گفتگویی انجام بدهد که به محض تحقق، منتشر خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 - 17:08

دیدگاه‌ها

سه شنبه 5 آذر 1392 - 18:27

خدا رحمتشون کنه.باز دم اون نهاد فرهنگی امریکایی گرم که هزینه ی انتقال این درگذشتگان رو تقبل کرده وگرنه از این دوستان و مسئولین داخل کشور و به قولی هم وطن هیچ بخاری بلند نمیشد

چهارشنبه 6 آذر 1392 - 10:29
saeid

آقای نوید
استاد محسن چاووشی کبیر یعنی چی الان؟؟ کبیر؟؟
آقای چاووشی محترم اند اما فقط تو آلبوم آخرشون اومدن جزو درجه 1ها
با این تعابیر خودتو کوچیک نکن عزیز من طرفداری باش اما نوشابه های رنگارنگ باز نکن.
در ضمن طرفدارهای آقای چاووشی هم خودشونو خراب کردن هم آقای چاووشی رو ، تجربه نشون داده

2.180.49.213
چهارشنبه 6 آذر 1392 - 17:32
نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

چی؟ محسن چاوشی با البوم اخر اومد جزو درجه یکها؟ فکر نکنم شما اصلا موزیک گوش کنید چون اگه موزیک ایران رو دنبال میکردی متوجه میشدی که محسن چاوشی کبیر در زمان قبل از مجاز بودنش با البوم متاسفم به محبوبیت و شهرت رسید و با البوم مجاز یه شاخه نیلوفر به نهایت شهرت و محبوبیت رسید و در کنار این البومها با خوندن سنتوری از درجه یک هم زد بالاتر و به قولی شد 1+ .بعد از اینها ژاکت و حریص و پرچم سفید رو داد که بسیار مورد توجه قرار گرفت و با من خود ان سیزدهم بار دیگر غوغا به پا کرد و منتظر باش تا با پاروی بی قایق غوغایی دیگه به راه خواهد انداخت

2.147.185.137
سه شنبه 5 آذر 1392 - 18:38

اجساد؟! کلمه‌ی بهتری می‌شد به کار برد. مثل "پیکر".
یا "اعضای گروه «سگهای زرد» در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شدند"
متاسفم...

سه شنبه 5 آذر 1392 - 19:15

احتمالا اون سازمان خیریه دیده هیچ کس عین خیالش نیست دست به کار شده. افسوس...
ای کاش تفکر من اشتباه باشه و ثابت بشه که ما برای استعدادهامون بیشتر از این ارزش قائلیم.

سه شنبه 5 آذر 1392 - 19:56

خدایش بیامرزد
ولی خیلی مرگ غم انگیزی داشتن
یک پایان تلخ برای یک دنیا امید و ارزو

سه شنبه 5 آذر 1392 - 21:10

شدید منتظر مصاحبه هستیم.

سه شنبه 5 آذر 1392 - 23:55

خدا رحمتشان کند.واقعا خبر دردناکی بود.ای کاش فضای هنری تو ایران جوری نبود که این جوونا برن

چهارشنبه 6 آذر 1392 - 00:41

اي جماعت ايرانيه مرده پرست...اون بنده خداها تا ايران بودن اجازه ي فعاليت نداشتن حالا كه مردن ميبرنشون قطعه ي هنرمندان...

چهارشنبه 6 آذر 1392 - 01:43

خدا رحمتشون کنه...واقعا خدا به خانواده هاشون صبر بده
این همه انگیزه و امید و استعداد جوون ایرونی...آخر و عاقبتش این بشه!!!
این بچه ها که از دست رفتن و خدا رحمتشون کنه...کاش به فکر امثال این بچه ها باشن که همچین فجایعی تکرار نشه....
بازم تسلیت به خانواده ها و دوستانشون...

چهارشنبه 6 آذر 1392 - 13:53

چه عجب لااقل تو قطعه هنرمندان دفنشون کردن!!!

چهارشنبه 6 آذر 1392 - 19:53

بهتر بود میگفتن گربه های مهاجر بازگشتند ...

من این گروه رو نمیشناختم ... فقط فیلم گربه های ایرانی رو دیدم ... اینکه این مسئله چه قدر میتونه برای امثال آقای شعر باف درد داشته باشه جای خودش رو داره ..ولی برای برای من نوعی که هیچ آشنایی خاصی با این گروه نداشتم واقعا خبر تلخ و آزاردهنده ای بود ...
از وطن میروند بی پشتیبان ... هم وطنی به خاک و خون شان میکشد ... باز میگردند بی جان ...
همین !!!
یک چشمه ی کوچک از آنچه بر سر موسیقی آوردند ... چه کسی میگوید همه چی آروم ه ؟!!!

چهارشنبه 6 آذر 1392 - 21:05

چه فایده حالا که مردن اون موقعی که زنده بودن باید مسولین برشون میگردوندن

چهارشنبه 6 آذر 1392 - 21:30

واقعا ناراحت کننده است!!!!!!!خدا رحمتشون کنه...

پنجشنبه 7 آذر 1392 - 13:36

خدا رحمتشون کنه ...
ای کاش جوونا بیشتر قدر کشورشونو بدونن و فقط فقط به کشورشون خدمت کنن نه مثل بعضی ها که
فرار کردند ...
یاحق

جمعه 8 آذر 1392 - 09:50

خدا بیامرزتشون.
مرگ خوبی نداشتن.واقعا علی رفیعی کار فجیعی کرده.

جمعه 8 آذر 1392 - 12:02

خدا بیامرزه
من تا الان چیزی ازشون نمیدونستم

چهارشنبه 20 آذر 1392 - 16:48

خداوند روح آنها را غریق رحمت خودش بگرداند............

چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 00:42

واقعا این قضیه خیلی ناراحتی نداره،مگه نمیتونستن مثل این همه خواننده که در حال فعالیت تو کشور هستن و میخونن تو ایران بمونن و شکوفا بشن نه در یک کشور غریب تازه اونم زیرزمینی فعالیت کنن و کشته بشن، این راه انتخاب خودشون بوده پس ناراحتی نداره..........

چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 00:42

واقعا این قضیه خیلی ناراحتی نداره،مگه نمیتونستن مثل این همه خواننده که در حال فعالیت تو کشور هستن و میخونن تو ایران بمونن و شکوفا بشن نه در یک کشور غریب تازه اونم زیرزمینی فعالیت کنن و کشته بشن، این راه انتخاب خودشون بوده پس ناراحتی نداره..........

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجساد اعضای گروه «سگ‌های زرد» در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد | موسیقی ما