برنامه یاد بعضی نفرات
 
 ابوعطا با حضور نوازندگان حرفه اي منتشر شد
کار حسام اینانلو خبر داد:
ابوعطا با حضور نوازندگان حرفه ای منتشر شد
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: آلبوم ابوعطا توسط شرکت فرهنگی-هنری رهگذر هفت اقلیم منشر و روانه بازار موسیقی شد. حسام اینانلو؛ آهنگساز و نوازنده چیره دست کمانچه در گفت و گو با موسیقی ما با اعلام خبر انتشار آلبوم «ابوعطا» گفت: آلبوم «ابوعطا» بر اساس آواز شکل گرفته است و به صورت فرم «ساز و آواز»، «آواز جواب آواز» و ... که در موسیقی ایرانی وجود دارد، ساخته شده است. محوریت آن آواز است و خوانندگی آن را مظفر شفیعی به عهده دارد.

این آهنگساز در ادامه گفت: «ابوعطا» بر اساس گوشه های آوازی ابوعطا شکل گرفته است و دارای 6 قطعه موسیقی است به نام‌های مقدمه آواز، حجاز، چهارمضراب و آواز چهارپاره، آواز کرد بیات، اوج و تصنیف کبوتر از آثارحسام السلطنه که از تصنیف‌های قدیمی است. به غیر از این قطعه مابقی قطعات به صورت بداهه شکل گرفته‌اند. از میان این قطعات، قطعه آخر از تصنیف‌های قدیمی است که آن را بازسازی کرده‌ایم. قطعه چهارمضراب و آواز چهارپاره را نیز حسین اینانلو ساخته است.

وی با بیان اینکه بداهه های این آلبوم قبل از ضبط تمرین شده‌اند، خاطر نشان کرد: باوجودی که این بداهه‌ها تمرین شده‌اند، در ضبط آن‌ها آزاد بوده‌ایم تا به بیان مشترک رسیده باشیم. کلام‌های این آلبوم را نیز از اشعار سعدی انتخاب کرده‌ایم.

حسام اینانلو که تا کنون بیش از 10 تالیف داشته است، خاطرنشان کرد: این روزها بیماری عمومی که در بین اکثرموزیسین ها به وجود آمده است، و کماکان در من هم وجود دارد، نوآوری است. فکر می‌کنند هر اثری که تولید می‌شود، باید المانی برای نوآوری داشته باشد. چنین بیماری‌ای در واقع زاییده ذهن موزیسین‌های دهه شصت است. در واقع وقتی نوآوری شکل آگاهانه به خود می‌گیرد، دیگر نوآوری شکل نمی‌گیرد و نمی‌شود تلاش بیهوده کرد.

وی تاکید کرد: تلاش من همواره بر این بوده تا در این آلبوم بازسازی آثار قدیمی به دور از هرگونه نوآوری انجام شود. آواز و جواب آواز که در دهه هفتاد توسط استاد شجریان و لطفی اجرا می‌شد وبیشترین آثار منتشر شده را به خود اختصاص دادند، خیلی‌های دیگر نیز بدین شکل فعالیت کرده‌اند و اکثر آثار این شکلی بودند. اما هم اکنون این قبیل کارها منقرض شده است. همه اینها به دلیل همان بیماری است که به آن اشاره کردم. یک عده دور هم می‌نشینند و کارهایی می‌کنند و اسمش را نوآوری می‌گذارند.

این نوازنده کمانچه در ادامه گفت: من در این کار با محوریت آواز پیش رفتم و هدفم انجام کار عجیب و غریب نبود. پیش از این نیز با حسین حمیدی آلبوم «هفت رِنگ» را منتشر کرده بودم. این آلبوم نیز در فرم دیگری کار شده بود که برای رقص‌های قاجاری در نظر گرفته شده بود. قرار نبود در آن نوآوری کنیم. این کار هم به همین شکل است که خواسته‌ایم فرم دیگری را بازسازی کنیم.

اینانلو در پایان گفت: در جشنواره موسیقی فجر امسال به همراه پیمان یزدانیان دونوازی کمانچه و پیانو خواهیم داشت که به صورت بداهه نوازی در تالار وحدت برگزار می‌شود. جزییات آن را متعاقبا اعلام خواهم کرد.
منبع: 
اختصاصي موسيقي ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 آذر 1392 - 12:37

دیدگاه‌ها

سه شنبه 19 آذر 1392 - 00:37

سلام این آلبوم به نظر من آلبوم خیلای خوب و یکدستی بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ابوعطا با حضور نوازندگان حرفه ای منتشر شد | موسیقی ما