برنامه یاد بعضی نفرات
 
امیرعلی بهادری: می خواهم مسیر گوش مخاطبانم را عوض کنم
در اولین گفت‌وگوی سایت «موسیقی ما» با خواننده قطعه «بی خداحافظی» مطرح شد؛
امیرعلی بهادری: ثمره تجربه همه سال‌های فعالیت من را در آلبوم جدیدم خواهید شنید
موسیقی ما – روزمه کاری پر و پیمانی را دارد و تا کنون با چهره هایی نظیر «سیروان خسروی» ، «زانیار خسروی» ، «مهدی یراحی» ، «محمد علیزاده» ، «سعید مدرس» ، «نیما علامه» و «امیرمسعود صالحی» و... همکاری داشته است. چندی پیش هم سومین قطعه با صدای خودش به نام «بی خداحافظی» را منتشر کرد. اما هنوز خیلی ها هستند که تا کنون چهره «امیرعلی بهادری» را ندیده اند و آشنایی چندانی با او ندارند. این موزیسین 23 ساله روزهای پرکاری را پشت سر می گذارد و به زودی آلبوم خودش را منتشر می کند.

اولین گفتگوی سایت «موسیقی ما» با امیرعلی بهادری به بهانه سومین اثر شخصی وی بود اما از همکاری های او با طیف گسترده ای از خواننده ها نیز صحبت به میان آمد که در ادامه می خوانید:

*کمی در مورد سومین قطعه ای که با صدای شما منتشر شد برای ما بگویید.
اسم این قطعه در ابتدا «من از این شهر میرم» بود که بعدا به «بی خداحافظی» تغییر پیدا کرد. ایده ساخت آن از دو سال پیش در ذهن من شکل گرفت و بیتی شنیده بودم که همین ریتم را داشت و از آن الهام گرفتم. ترانه و ملودی با این وزن در ذهنم شکل گرفت و همینطور پیش بردم تا امروز که منتشر شده است. جزو اولین کارهایی است که برای آلبوم خودم ساختم و قسمت این بود که الان منتشر شود.

*واکنش مخاطبان و منتقدان چه بود؟
از سوی دوستان و اطرافیان ایراداتی به تنظیم وارد شد که به نظر خودم درست و سازنده بود. استایل این کار برای دو سال پیش است و برای آلبوم حتما تنظیم دیگری از آن شنیده می شود ولی در کلیت کار همه دوستان نظر مثبت داشتند. از سوی مخاطبان نیز نظرات مثبت و بسیار خوبی را تا کنون دریافت کرده ام و با آن همزاد پنداری کرده بودند.

*اتفاقا یک بخش از نظرات مخاطبان در مورد ترانه کار بود که می گفتند روایتگر یک داستان است. آیا این ترانه را بر مبنای قصه یا اتفاق خاص یا واقعی نوشتید؟
خیر براساس اتفاق واقعی نبوده است. ولی شیوه کار من اینگونه است که برای نوشتن یک چیز ابتدا آن را تخیل می کنم و خودم را جای آن شخص یا آن اتفاق قرار می دهم. همه اتفاقات را می نویسم و به همین جهت باعث می شود که در کارهای من یک تصویرسازی وجود داشته باشد. در قطعه بی خداحافظی نیز منظور من از شهر ، دنیا و طرز فکر طرف است.

*چرا بر خلاف دو قطعه دیگر این بار یک فضای آرام و اسلوتر را انتخاب کردید؟
هنوز در فضای محزون ماه محرم قرار داریم و نوع شعر هم یکی از فاکتورهای چنین انتخابی بود. به نظر من خوانندگی مثل بازیگری است و شما می توانید عین همه مردم موقعیت های متفاوتی داشته باشید. این ربطی به خط فکری خواننده ندارد ولی خواننده می تواند خودش را در نقش های مختلف قرار بدهد و تجربه هایش را ارائه کند. من و «زانیار خسروی» قرار بود این کار را انجام بدهیم و در دو کار قبلی نظرات او و «سیروان خسروی» خیلی کمک کرد. زانیار درگیر کارهای خودش بود و واقعا نمی توانست تنظیم این کار را انجام بدهد. تصمیم گرفتم کسی را انتخاب کنم که او هم با قلب و مغزم هماهنگ باشد و «پیمان میرزایی» بهترین گزینه بود. تنظیم این کار خیلی ساده انجام شد زیرا فرصتی نداشتیم و این ارنج کلا برای یک تایم دیگر بود اما برای آلبوم همانطور که گفتم اصلاح می شود.

*ترک دیگری را هم در دست انتشار دارید؟
فکر می کنم تا زمان انتشار آلبوم یک یا دو کار دیگر را منتشر کنم. 

* آلبوم جدید در چه مرحله ای قرار دارد؟
این آلبوم ثمره تجربه و یادگیری های همه سال های فعالیت من است. امیدوارم کار خوبی بشود و خودم خیلی روی آن مطمئن هستم. فکر می کنم اثر جالبی حاصل شود زیرا همه سبک و مدلی را در خود دارد و چیدمان جالبی هم دارد. یک پیوستگی بین همه قطعات با چارچوب کلی آلبوم وجود دارد و توضیح بیشتر نمی دهم تا منتشر بشود!

*تیم تولید آلبوم چه کسانی هستند؟
اگر برنامه ریزی های سیروان و زانیار عزیز هماهنگ شود به احتمال 99 درصد آنها حضور خواهند داشت. در صورت فراهم شدن شرایط با «کوشان حداد» عزیز همکاری خواهم داشت. من و پیمان میرزایی به همراه یک تیم از دوستانم کارها را پیش می بریم. در این جمع می توانم به «آرین گُله» و «سامان لاترانی» اشاره کنم که لطف دارند و من را همراهی می کنند.

*چرا در طول این چند سال فقط سه ترک با صدای خودتان منتشر کردید؟
وقتی موسیقی را شروع کردم سوم راهنمایی بودم و صدای من هنوز به پختگی کامل نرسیده بود و نمی توانستم روی آن مانور بدهم. وقتی به صدای واقعی خودم رسیدم ، آن شعر و ملودی که می ساختم خیلی با فضای خودم هماهنگی نداشت. تا اینکه کارهایی را ساختم که تصمیم گرفتم خودم آنها را بخوانم ولی باز هم با فضای بازار هماهنگ نبود. از شروع پروسه ساخت آلبومم ، قطعه «نگران نباش» آخرین اثر بود ولی آن را به عنوان اولین اثر منتشر کردم. بعد هم «خیلی زیاد» را ارائه کردم که در یک سبک دیگر بود. البته باید بگویم که تنظیم قطعه خیلی زیاد نیز برای آلبوم عوض می شود. الان به ثبات بیشتری رسیده ام ولی انتخاب یک مسیر برای ارائه اثر خوب که روند فکری داشته باشد خیلی سخت است.

*دغدغه اصلی «امیرعلی بهادری» ارائه یک کار عامه پسند است یا اصطلاحا موزیسین پسند؟
موسیقی پاپ یعنی موسیقی مردم. من نمی خواهم به هیچ کس توهین کنم چون خودم نیز جزو همین مارکت هستم ولی موسیقی پاپ ما دستخوش یک سری اتفاق شده است و آنطور که باید باشد نیست. موسیقی من هم پاپ است ولی ایده آل من این است که اگر کسی کارم را گوش کرد به من اعتماد کند و با حقیقت حرفی که می زنم آشنا باشد. تا با حقیقت رو به رو نشود نمی تواند آن را تغییر بدهد. از سوی دیگر می خواهم مسیر گوش مخاطبانم را عوض کنم. ایده آل من در موسیقی این دو مورد است.

*اولین سوالی که در مطالعه رزومه کاری شما پیش می آید این است که چرا با طیف گسترده ای از خواننده ها با استایل های گوناگون همکاری داشته اید؟
برای پیشرفت کردن خوب است که بعضی چیزهایی که دارید را از دست بدهید زیرا باعث می شود که بیشتر تلاش کنید. باعث می شود به روز شوید و به خودتان ثابت کنید که بهتر از این هم می تواند باشد. منظور من در بخش کار است یعنی کار بهتری هم می توانم داشته باشم. منظورم شخص خواننده ها نیست زیرا با هرکدام از آنها دوران خوشی را داشتم. کار ساختن برای کسانی که اصلا به هم ربط ندارند سخت است ولی برای خودم جذابیت دارد! زیرا باعث می شود که بیشتر تلاش کنم.

*همین مساله باعث شده است که اکنون نظرات مثبت و منفی زیادی از سوی مردم و موزیسین ها پیرامون کارهای خودتان داشته باشید.
مردم بیشتر خواننده را می بینند و اصلا نمی دانند که کارها را چه کسانی می سازند. اغلب آنها موزیک را از منظر حرفه ای نگاه نمی کنند و به دنبال مقایسه آثار نمی روند. در جمع موزیسین ها فکر نمی کنم بد باشد و نمی دانم بقیه دوستان راجع به من چگونه فکر می کنند. خودم هم فکر نمی کنم کار ساختن برای خواننده ها با صداهای متفاوت مشکلی داشته باشد. من تلاش کردم برای هر کدام کاری را ارائه کنم که خودم واقعا از ته دل قبول دارم. نمی دانم کار من چه رتبه بندی در ترک های آن آدم ها دارد ولی خودم همه تلاش خودم را کردم و راضی هستم.

* معمولا خواننده ها در ایران یک جمع مشخصی از ترانه سراها و موزیسینها را در اطراف خود دارند. به این فکر نبودید وارد یکی از این جمع ها شوید  و فقط با یک فرد خاص همکاری کنید؟
من کار موسیقی را با خواندن شروع کردم. متاسفانه یا خوشبختانه اتفاقاتی باعث شد که فیلد کاری من در موسیقی عوض بشود و به سمت ساز بروم. سپس دانسته های خودم از کلمات و ادبیات را ترکیب کنم و آهنگسازی هم انجام بدهم. مسیر من عوض شد و در ابتدا می خواستم فقط خواننده باشم. الان شرایط خوب است و همین روند را دوست دارم و ادامه می دهم.

* تا کنون با خواننده های آلبوم اولی یا کسانی که اولین ترک خود را منتشر می کنند همکاری داشته اید؟
بله چهره های زیادی بودند. خیلی از خواننده ها با همان قطعه ای که من برایشان ساختم با اتفاقات خوب رو به رو شدند که خدا را از این بابت شکر می کنم. به عنوان مثال می توانم به قطعه «وابستت شدم» اشاره کنم که برای «احمد سعیدی» ساختم و با استقبال رو به رو شد. یا در بعضی مواقع اسم ها کوتاه ذکر شده است یا اینکه خیلی من را نمی شناختند که اسمم بیشتر مطرح شود! خیلی دوست دارم با کسی که کار اولش را منتشر می کند همکاری داشته باشم. زیرا حس خوبی دارد که بتوانید در موفقیت یک شخص دیگر سهیم باشید.

* در آینده کارهای شما با صدای چه خوانندگانی منتشر می شود؟
یک اثر برای «فریدون آسرایی» تولید کرده ام و به زودی منتشر می شود. اگر همه چیز خوب پیش برود در آلبوم «سیروان خسروی» چند کار را با زانیار انجام داده ایم. در آلبوم سوم «مهدی یراحی» حضور خواهم داشت. آلبوم خود زانیار خسروی هم به زودی منتشر می شود که کارهای خوبی را در آن مجموعه دارم. آلبوم «محمد علیزاده» را هم باید به این مجموعه اضافه کرد و اگر کسی از قلم افتاد عذرخواهی می کنم چون درگیری آلبوم خودم کلا من را مشغول کرده است!

*دوست دارید در آینده برای چه خواننده ای همکاری کنید که تا کنون این ارتباط پیش نیامده است؟
هر کسی به هر جایی که رسیده قطعا المان های خاصی داشته است. خوب یا بد یا بازاری و غیر بازاری اگر به جایگاهی که می خواسته رسیده باشد مطمئنا قابل ستایش و تقدیر است. همه خواننده های داخلی را با هر سبک و ژانری دوست دارم. کار کردن با همه آنها جالب است زیرا طرز فکر خاصی دارند که با افکار من ترکیب می شود و یک آهنگ جدید تولید می شود که به نفع کل موسیقی کشور است.

* و کلام آخر؟
امیدوارم در جایگاه خوانندگی به جایی برسم که بتوانم بیشترین انرژی را برای کارهای خودم بگذارم. نهایتا برای همه دوستان و فعالان جامعه موسیقی کشور آرزوی موفقیت دارم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 6 دی 1392 - 12:07

دیدگاه‌ها

جمعه 6 دی 1392 - 14:17

اصلا نمیشناختمش ولی از صداش خوشم اومد.
صدای قشنگی داشت به نظرم.
خداکنه موفق بشه.

شنبه 7 دی 1392 - 16:09
صدا ملودی ترانه تنظیم

کارش با صداش حرف نداره در مجموع حال میکنم با هنرش

217.219.231.116
جمعه 6 دی 1392 - 15:31

پسندیدم

جمعه 6 دی 1392 - 16:33

من هم با اون دسته از آشنایان و اطرافیان موافقم که تنظیم آهنگ بی خدافظی می تونست خیلی بهتر از این باشه مثل کارای قبلیشون (نگران نباش و خیلی زیاد) که واقعن عالی بودن و به شدت با ملودی و سبک خوندن آقای بهادری هماهنگ بودند. در واقع من خودم از طریق زانیار با کارای ایشون آشنا شدم و وقتی دیدم آهنگ جدیدشون را زانیار تنظیم نکرده کمی ناامید شدم چون کارای زانیار رو به شدت قبول دارم و دیدم که از همکاری زانیار و امیرعلی چه شاهکارهایی خلق شده. حالا باید منتظر بود و دید همکاری جناب بهادری در آلبوم زانیار به چه صورته. برای هردوشون آرزوی موفقیت دارم.

جمعه 6 دی 1392 - 16:48

من این آهنگ رو دوست داشتم.

جمعه 6 دی 1392 - 20:43

امیرعلی بهادری با سن کمش خودش رو خیلی خوب توی مارکت ایران ثابت کرده ، امیدوارم موفق باشه

جمعه 6 دی 1392 - 23:21

امیرعلی پدیده امسال موسیقیه و ستاره ایندس بدون شک حتی اجرای زندش هم بی نقصه
با این سن کم پر از تجربست...

شنبه 7 دی 1392 - 00:33

فقط قطعه بی خداحافظی ش خوب بود

شنبه 7 دی 1392 - 12:35

دمت گرم وای البوم مهدی دیگه چی بشه.کلا خیلی ادم روشن فکریه.ایول امیرعلی.تا اخر پشتتیم.

شنبه 7 دی 1392 - 14:33

خیلی خوشحالیم و روز شماری میکنیم برای البوم:)

http://aabahadori.blogfa.com/

شنبه 7 دی 1392 - 16:35

من از طریق کارهای زانیار با ایشون آشنا شدم و واقعا کارشون خوبه منتظر آلبوم هستیم :)

یکشنبه 8 دی 1392 - 13:45

امیرعلی بهادری از همه لحاظ خواننده و هنرمندِ خوبیه........فقط وقت میخواد که پخته شه

این اجرا درسته به طور زنده ضبط شده اما صدای خواننده و ساز ااا تیون و اکولایز شده چیزی که در مورد "ماسک" فرزاد فرزین اتفاق افتاد........کاریه که الان داره تو کلِ دنیا انجام میشه.......

اما چه بهتر میشد ما صدایِ اصلی و بدون ویرایش ایشونو میشنیدیم و قوتِشونو اونطوری صد درصد میفهمیدیم چن مرده حلاجن.

یکشنبه 8 دی 1392 - 18:57

من به شخصه کارهای امیرعلی رو خیلی دوست دارم و تو همه ی آهنگها شعر و ملودیش حرف اولو میزنه.
منتظر آلبومش هم هستیم امیدوارم تو کاراش موفق باشه..

چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 23:51

من عاشق امیرعلی جونم خیلی صدای خوبی داره امیدوارم همیشه موفق باشه و خیلی خوشحالم که در ان تصادف لعنتی سالم مانده است امیرعلی جوننننن ایشاالله همیشه موفق باشی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امیرعلی بهادری: ثمره تجربه همه سال‌های فعالیت من را در آلبوم جدیدم خواهید شنید | موسیقی ما