برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش سایت «موسیقی ما» از نخستین کنسرت بعد از ایام تعطیلی اجراهای زنده؛
داغِ داغ مثل کنسرت «دارکوب»
موسیقی ما – گروه «دارکوب» در سه شب متوالی در تالار وحدت به روی صحنه رفت تا در کنار کنسرت «صدای مناظر مخدوش» مانی جعفرزاده، نخستین گروهی باشد که بعد از ایام سوگواری محرم و صفر، یک کنسرت زنده موسیقی را روی صحنه میبرد.

به گزارش «موسیقی ما»، گروه «دارکوب» شامگاه سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم دیماه در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت و با اجرایی سراسر انرژی و پرهیجان، شب ویژه حاضرین در سالن را ساخت. ابتدای برنامه مثل اکثر کنسرتهای این گروه با صدای ضربه‌های دارکوب آغاز شد و گروه قطعهای را با هنرنمایی نوازندگان حاضر بر روی سن اجرا کردند. مسعود همایونی، دارا دارایی، پویا نیکپور،امید حاجیلی، آرش پژند مقدم و ... به رهبری و سرپرستی «همایون نصیری»، همه و همه از جمله سرشناسترین نوازندهها و موریسینهایی بودند که از ابتدا روی صحنه آمدند و از همان شروع برنامه با تلفیقی بکر از سازهای کوبهای و الکترونیک، هنر خود را به معرض نمایش گذاشتند.

با اتملم قطعه اول «محسن شریفیان» روی صحنه آمد و در بدو ورودش با استقبال ویژه از سوی حاضرین در سالن روبهرو شد. اجرای حرکات آئینی و پرانرژی از سوی این هنرمند، در همان ابتدای برنامه باعث شد که حاضرین انرژی خاصی در سالن بگیرند و با تشویقها و هیاهویشان، انرژی هنرمندان روی سن را چند برابر کنند.

«همایون نصیری» پس از اتمام این قطعه رو به حاضرین سخنانش را با خیر مقدم به حضار آغاز کرد و با بیان تاریخچهای از شروع به کار گروه دارکوب، گفت: «بسیار خوشحالم که در سال 92 هم توانستیم در خدمت دوستداران این گروه باشیم. امشب سعی ما بر این است که کنسرتی متفاوت نسبت به همه اجراهای قبلی داشته باشیم تا بتوانیم شب خوب و پرانرژی را برای شما مخاطبان فرهیخته موسیقی بسازیم.»

«آفرو» آهنگی از آلبوم اول گروه دارکوب عنوان قطعه سومی بود که در این برنامه اجرا شد و سپس «کوروش بابایی» و «میلاد درخشانی»، دو تن از نوازندههای چیرهدست کمانچه و تار روی صحنه آمدند و گروه با اضافه شدن این دو چهره با انرژی بیشتری آثار قدیمی و جدید خود را اجرا کرد. «لِیوا» عنوان قطعه دیگری از گروه دارکوب در این کنسرت بود که محسن شریفیان (به عنوان خواننده و نوازنده نی) آن را با تنظیمی جدید اجرا کرد. حمید اکبری نوازنده بومی موسیقی نواحی بوشهر نیز در این قطعه گروه را همراهی میکرد. تنظیم این قطعه برای کنسرت تنظیمی جدید در نظر گرفته شده بود که نسبت به ورژن آلبومی آن تفاوتهایی داشت.

شریفیان بعد از اجرای این قطعه گفت: «تم اصلی موسیقی قطعه «لیوا» متعلق به 300 سال گذشته در جزیره خارک بوده و بخش عمدهای از آن مربوط به موسیقی «زار» است و تبارش به یک خاندان آفریقایی بازمی گردد که آنها این ملودی را در جزیره خارک بنا گذاشتند. پیتر سلیمانیپور در ادامه به گروه پیوست تا تعداد نوازندهها و موزیسینهای نخبه و چیرهدستی که در تالار وحدت در حال اجرای برنامه بودند دیگر از دست خارج شود. اجرای یک قطعه محلی منطقه هرمزگان با تنظیم پیتر سلیمانیپور و آواز رضا کولقانی و قطعه «نارگیل» از ساختههای پیتر سلیمان‌پور از جمله قطعاتی بودند که گروه موسیقی دارکوب آن را برای علاقهمندان اجرا کردند.

اجرای قطعه بوشهری بر اساس مراسم عزاداری مردم این منطقه با همراهی محمود بردک نیا، حمزه مقدم، حمید اکبری و خوانندگی محسن شریفیان از دیگر قطعههای اجرا شده گروه در این کنسرت بود. «ساری گلین» عنوان قطعه بعدی بود که باز هم با حضور «میلاد درخشانی» و «کورش بابایی» اجرا شد و پس از آن شاهد هنرنمایی وحید اسداللهی (نقاره) و حسین رضایی‌نیا (دف) با همراهی همایون نصیری و آرش پژند مقدم بودیم که این بخش از برنامه به دلیل نوع ساززدن و هیجان زایدالوصف نوازنده نقاره، به شدت مورد توجه حاضرین در سالن قرار گرفت. این بخش شامل دوئتها و تکنوازیهای مختلفی از سوی نوازندههای روی سن بود که در بخشهایی از آن حاضرین به صورت ایستاده گروه را تشویق کردند.

«سیاه زنگی» آخرین قطعهای بود که از سوی رضا کولقانی در سالن اجرا شد که یکی از آثار برگرفته از موسیقی دهه 40 هرمزگان بود و باعث شد انتهای این برنامه با یک قطعه ریتمیک و شاد و با نوع خاص خوانش رضا کولقانی همراه شود.

حاشیهها:

* داود آزاد، همایون شجریان، احسان خواجهامیری، بهرام رادان، محمد زارع، علی زند وکیلی، سام درخشانی، پدرام درخشانی، هومن غفاری، حمید اسفندیاری، پژمان جمشیدی، ستاره اسکندری، علی اوجی، یکتا ناصر، بهرام آقاخان، حسین شریفی و... از جمله چهرههای سرشناس حاضر در سالن بود.

* تهیهکنندگی این کنسرت را «صدرالدین حسینخانی» مدیریت شرکت ایرانگام  بر عهده داشت و «صمد طالقانی» نیز به عنوان مدیر برنامه گروه، امور اجرایی برنامه را اداره میکرد.

* «مهدی ساکی» (خواننده گروه «کماکان») در بخشی از برنامه با لباس بومی اهالی جنوب و صورتی پوشیده به صورت ماهیگیران جنوب روی صحنه آمد و به اجرای حرکات آئینی پرداخت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 دی 1392 - 00:10

دیدگاه‌ها

سه شنبه 17 دی 1392 - 09:10

مرررررررررررررررررررررررررررررررسی موزیک ما

سه شنبه 17 دی 1392 - 10:14

ممنون از سعيد عبداللهي عزيز . فوق العاده بود .... اقاي حامد بهداد چرا نبود ؟؟؟؟؟هرجا هست موفق و سلامت باشه ... گروه داركوب خسته نباشد . موزيك ما ممنون .

سه شنبه 17 دی 1392 - 11:51

عالی بود مرسی

سه شنبه 17 دی 1392 - 13:38

عجب کنسرتی بووووووووووووود!(:

چهارشنبه 18 دی 1392 - 02:12

خیلی دلم سوخت که نتونستم برم. دارکوب عالیه ایشالله همیشه موفق باشند. همایون نصیری عزیز

چهارشنبه 18 دی 1392 - 12:56

به به چه عالی !!!! شیراز هم کنسرت بزارید لطفا !!!!! مشتاق دیدن هنرنمایی تون هستیم :)

چهارشنبه 18 دی 1392 - 12:58

آقای جمشیدی هم که دیگه شدن سوپر استار !!!! خیلی جالبه که تو ایران بعضی ها که خوشبختانه تعدادشون کمه اول معروف می شن بعد هنرمند !!!! یه روز خواننده یه روز بازیگر و ....

چهارشنبه 18 دی 1392 - 17:51

ای جـان ؛ احسان خواجه امیری عزیز هم که هست :X

چهارشنبه 18 دی 1392 - 20:38

خیلی جالب بود . ممنون.

پنجشنبه 19 دی 1392 - 00:46

ممنون موسیقی ما
به به اقااحسان گل وگلاب ماوگروهشونم که حضورداشتن ماشاا... جمع همه جمع بوده ها فقط جای ماخالی بوده!!!!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود داغِ داغ مثل کنسرت «دارکوب» | موسیقی ما