برنامه یاد بعضی نفرات
 
به بهانه انتشار نخستین آلبوم تصویری خواننده‌های پاپ
ما قحطی‌زده‌ها

[ بهمن بابازاده - روزنامهنگار ]

 
مارکت موسیقی در دنیا، بیش از هر فاکتور و شاخصه دیگری، حیات، استمرار و پویایی خود را در صنعت «ویدئوکلیپ» برای خواننده‌ها و ستاره‌های موسیقی می‌بیند. صنعت غول‌پیکری که دیگر به تجارتی عظیم و پرطرفدار تبدیل شده و کمپانی‌های بزرگ دنیا، با رقم‌های سرسام‌آور، هر ایده و فکر جدیدی در این بخش را با نهایت جسارت و اطمینان دنبال می‌کنند و با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت، سعی در پیشی گرفتن از رقبای پرتعدادشان دارند. آنها اطمینان دارند که این سرمایه‌گذاری در صورت پرداخت و نگرش اصولی به آن، ایده و کارگردانی درست و بازیگر بودن خواننده‌شان، چندین و چند برابر برای آنها بازگشت مالی در پی خواهد داشت و وسوسه هر تجربه جدیدی، باعث شده رقابت در این عرصه لحظه‌به‌لحظه نفس‌گیرتر شود. همین رقابت نفس‌گیر و جنونِ «بهترین» و «پُرهیجان‌ترین» شدن، باعث شده سیل مخاطبان موسیقی با ولع و هیجانی عجیب، به سمت محصولات مؤسسات کلیپ‌سازی روانه شود و همین استقبال، صنعت موسیقی را با گردش مالی هنگفت و فاصله‌ای نسبی از سینما و فوتبال، تبدیل به ثروتمندترین صنعت هنری کره خاکی کرده است.

همین دو سال پیش بود که یک ایده ساده با پرداختی جذاب توانست خواننده کره‌ای «PSY» را از کوچه پس‌کوچه‌های سئول، به معتبرترین استیج‌های دنیا (از جمله حضور در «American Music Awards» و اجرا در «MTV Europe Music Awards») برساند و با آن «گانگنام استایل»های معروف‌اش، رکورد نمایش یک ویدئو در اینترنت را با بیش از یک میلیارد بازدید بشکند. رکوردی غیرمنتظره که بار دیگر ثابت کرد برای بهتر شنیده شدن آثار موسیقی، معجزه تصویر بهترین و کارسازترین ترفندی است که امتحان خود را هم به خوبی پس داده است.
 
***

اگر بپذیریم که موسیقی پاپ مجاز ایرانی نهالی نوپاست، باید اذعان داشت که صنعت ویدئو کلیپ در موسیقی ایران به بذری نورسته شبیه است که تقریباً هیچ رزومه قابل‌توجهی ندارد؛ البته صرفنظر از ویدئو کلیپ‌های فاقد ارزش شبکه «ایران موزیک» که به راحتی می‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد. شاید با اغماض بتوان ادعا کرد که تاکنون کمتر ویدئویی در موسیقی ایرانی داخل و خارج از کشور وجود داشته که توانسته باشد نقشی تعیین‌کننده در میزان فروش و دیده و شنیده شدن یک قطعه موسیقی داشته باشد. فقدان تخصص و آفت «انحصارطلبی» معدود فعالان این عرصه باعث شده خیلی‌ها موزیک ویدئوهای ایرانی را عمدتاً با آثار «کوجی زادوری» بشناسند! در این میان چند جرقه و استعداد داخلی (از جمله «بروبکس» و «برادران بوشهری») هم نمی‌توانند نقشی تأثیرگذار در این زمینه ایفا کنند.

رسانه ملی هم که دیگر حسابش در همه این سال‌ها روشن بوده و به قول «علیرضا قربانی»، تصویر هر نوع آلت جرم را نشان می‌دهد، در حالی که هنوز تابوی نمایش ساز در آن شکسته نشده است. معدود موسیقی‌های پخش شده از این رسانه معمولاً روی تصاویر بی‌ربط گل و درخت قرار می‌گیرند و به جز جرقه‌های کوچکی نظیر «رادیو هفت» و... تقریباً برنامه پربیننده‌ای تاکنون نتوانسته در کنداکتور شبکه‌های تلویزیون دوام بیاورد و تأثیرگذار شود.

داستان تکراری «ترانه تیتراژ» با تمام حرف و حدیث‌های کشدارش، همچنان حول‌و‌حوش چند نام مشخص می‌گردد و کمتر چهره‌ای فرصت ورود به این چرخه را پیدا می‌کند تا صنعت موسیقی با رواج پدیده اینترنت و دانلود، لحظه‌به‌لحظه به زوال و نابودی نزدیک‌تر شود. شکست تجاری بخشی زیادی از آلبوم‌های پاپ نیز باعث شده که دیگر تهیه‌کننده‌ها میل کمتری برای سرمایه‌گذاری بر آثار داخلی داشته باشند و صرفاً در کنار قراردادهای طولانی‌مدت کنسرت یک خواننده، با منت و بی‌میلی، انتشار آلبوم خواننده را هم متقبل شود.
 
***

هفته گذشته «نخستین آلبوم تصویری ستاره‌های پاپ» با سر و صدای زیاد به بازار موسیقی کشور راه یافت؛ اتفاقی که برای ما «قحطی‌زده‌های تصویر» و «کلیپ‌ندیده‌ها» می‌توانست به‌شدت پرهیجان و جذاب بوده و ضمن آغاز روندی نو در صنعت موسیقی کشور، جاده‌صاف‌کُن آلبوم‌های بعدی با فضاهای مشابه باشد. اما داستان زمانی خراب شد که مخاطب برای اولین بار به تماشای این اثر نشست.
 
***

نگاهی جدی‌تر به این DVD این نتیجه را در پی دارد که آثار «فریدون آسرایی»، «مرتضی پاشایی» و «روزبه نعمت‌اللهی» قابل‌دفاع‌اند، ولی از «رضا یزدانی» با توجه به سابقه حضور در پروژه‌های سینمایی و تیزرهای آلبوم‌ها و کنسرت‌هایش که اکثرا دیدنی و جذاب از آب درآمده‌اند، انتظاری بیش از این می‌رفت.

«شهرام شکوهی» هم با استفاده از ویدئویی که زمان ساخت آن به 4 سال پیش برمی‌گردد (زمانی که حتی این خواننده هنوز عینکی نشده بود!)، نشان داده که حضور در این اثر را چندان مهم و جدی تلقی نکرده و ویدئو کلیپ «علی تفرشی» هم جای هیچگونه دفاعی باقی نگذاشته است.

در نقطه مقابل، باید به ویدئوی خلاقانه، بدیع و ایده‌پردازانه «بنیامین بهادری» اشاره کرد که می‌تواند با فاصله خیلی زیاد عنوان بهترین و قوی‌ترین ویدئوی این مجموعه را از آن خود کند. ویدئویی که استفاده نمادین از رنگ قرمز در تک‌تک سکانس‌های آن و ربط دادن پایانی این سکانس‌ها در انتهای ویدئو به افسانه «بانوی سرخپوش میدان فردوسی»، اثری موفق و مدرن را در پی داشته تا این خواننده در اولین حضور تصویری‌اش، بتواند خروجی باکیفیت و سطح بالایی را به نمایش گذاشته و هوش بالای خود در این قبیل موارد را به رخ بکشد.
 
***

در مجموع، اولین تجربه تصویری خواننده‌های پاپ را باید آزمون و خطایی لقب داد که باعث شد خیلی‌ها به این باور برسند که صنعت «ویدئو کلیپ» در ایران هنوز نتوانسته آن طور که باید و شاید شکل بگیرد و چهره‌های حاضر در این وادی نیز همچنان تحت‌تأثیر آثار قدیمی شبکه‌های ماهواره‌ای ایرانی هستند و هنوز خیلی کمتر از آنچه که باید، به دنبال ایده‌ها و تفکرات بدیع و خلاقانه‌اند. ایده‌هایی که با گسترش آنها، صنعت ویدئو کلیپ روزبه‌روز جدی‌تر و فراگیرتر می‌شود و می‌تواند به گسترش صنعت موسیقی کمک بزرگی کند.

هرچند که نباید از خاطر برد توقع تولید ویدئو کلیپ‌های کاملاً پرفکت و حرفه‌ای در موسیقی پاپِ امروزِ ایران، چندان منصفانه نیست و باید به این طفل نوپا فرصت رشد داد. صِرفِ انتشار اولین مجموعه تصویری از خوانندگان پاپ، در نوع خود حرکت مثبتی است که می‌تواند منجر به جدی گرفته شدن این اتفاق در میان مردم و فعالان موسیقی پاپ شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 بهمن 1392 - 08:35

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 5 بهمن 1392 - 14:09

آقای بهمن زاده این که اولین کار تصویری بنیامین نبود...
"موج محرم" که پارسال با همراهی آرش پاکزاد منتشر شد پس چی؟ یه کار خیلی خیلی ساده اما بسیار زیبا و دلنشین که البته اصلا دیده نشد متاسفانه...

شنبه 5 بهمن 1392 - 14:48
Mostafa Mirnasiri

با همراهی " سهراب پاکزاد "

2.145.102.6
یکشنبه 6 بهمن 1392 - 16:35
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

آقای بابا زاده چرا تو ف و ب اونجوری حرف میزنید و اینجا از جملات دیگه...
اونجا هرچی که دلتون میخواد می گید

37.221.27.15
شنبه 5 بهمن 1392 - 14:29

بنده هم کاملا" موافق هستم که در بین موزیک ویدیو های منتشر شده در این آلبوم, موزیک ویدیوی بنیامین بهادری بسیار حرفه ای و سمبلیک بود. استفاده کردن از نماد های هنری در این ویدیو کاملا" قابل لمس و ارتباط بخشی از متنِ ترانه با موضوع ویدیو, کاملا" مشهود بود. به امید موفقیت های بیشتر در تهیه ی آثار تصویری در ژانر موزیک پاپ.

شنبه 5 بهمن 1392 - 19:33

از زضا یزدانی انتظار بیشتری میرفت چون تقریبا زحمت مخاطب جمع کردن رو دوش ایشون بود!!!
من حرکت این آلبوم رو دوست داشتم و امیدوارم تکرار بشه اما خواهش میکنم کمی حرفه ای تر و بااهمیت تر باشن... هرچند انتخاب خواننده ها هم باید با دقت بیشتری صورت بگیره

شنبه 5 بهمن 1392 - 20:04

به نظر من که موزیک ویدیو ها خیلی ساده و بدون خلاقیت بودن. در این بین البته موزیک ویدیو بنیامین با برنامه تر و داستانی تر بود و موزیک ویذیو شهرام شکوهی هم به نوعی تقلید از موزیک ویدیو خوانندگان قدیمی لس آنجلسی بود و حرفه ای تر و زیباتر بود. اما بقیه موزیک ویدیو ها از جمله مرتضی پاشایی و فریدون آسرایی که انتظار بیشتری می رفت چیزی برای گفتن و تماشا کردن نداشت. واقعن کلیپ مرتضی پاشابی یکی از بدترین کلیپ هایی بود که تا حالا دیده بودم. به امید کارای بهتر...

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 12:21
محیا

چه جالبه جناب فخری
فقط شما میگی کار مرتضی پاشایی ضعیف بود
اتفاقا استقبال خیلی خوبی ازش شده
واقعا هم طرفدارای خودش هم بقیه راضی بودن چون طرح جالبی داشت
من از طرفداراش نیستم ولی مثل شمام بی انصاف نیستم!!!!

46.225.80.164
یکشنبه 6 بهمن 1392 - 14:13
ملیکاسوری

اتفاقا کار مرتضی پاشایی حرف نداشت
آهنگش که فوق العاده پرطرفدار بود ایده وطرحشم خیلی جالب بود
معلومه اصلا ازش خوشت نمیاد که این حرفو زدی جناب فخری!!!!

46.224.235.54
دوشنبه 7 بهمن 1392 - 01:59
بهنام

به نظر من هم کار مرتضی پاشایی واقعا قابل دفاع نبود.( البته اگه دوستان بذارن نظر خودم رو اعلام کنم )
نشستن تو سالن کنسرت و فیلم برداری از زوایای مختلف چه ایده پردازی هست؟ چه چیز جالبی توش بود؟ از اول تا آخر نشستن رو صندلی میتونه ایده‌ی کدوم خلاقی باشه؟
با اینکه اون آهنگشو خیلی دوست داشتم...

174.127.66.148
جمعه 11 بهمن 1392 - 23:44
قایق كاغـ ـ ــ ـــذى (هوادار فرزاد فرزين)

منم با اينكه واقعاً مرتضى پاشايى رو دوست دارم، با احترام به ايشون بايد بگم كه ويدئوشون هيچ حرفى براى گفتن نداشت! هيچ خلاقيتى نداشت. فقط يه گوشه روى صندلى سالن كنسرت نشستن و آهنگو زمزمه ميكنن..... :| من اصلاً رغبت نميكردم تا آخر ببينمش ولى با اين حال ديدم...
براى اون ترانه ميتونست خيلى بهتر از اينا سناريو ساخته بشه....
و همينطور ويدئوى رضا يزدانى.... رضا يكى از خواننده هاى محبوبمه ولى توقعم ازش خيلى بيشتر از اين بود...

5.236.49.151
جمعه 11 بهمن 1392 - 23:57
قایق كاغـ ـ ــ ـــذى (هوادار فرزاد فرزين)

مجدداً تأكيد ميكنم رضا يزدانى و مرتضى پاشايى از خواننده هاى مورد علاقه ى من هستند و هميشه كاراشونو دنبال ميكنم!
اينو گفتم كه نگيد چون از فلانى بدم مياد از كارش انتقاد كردم :|

5.236.49.151
یکشنبه 6 بهمن 1392 - 11:14

سلام موزیک ویدئو مرتضی پاشایی واقعا خوب بود
من وهمه اهالی فامیل که این آلبومو تهیه کردیم راضی بودیم
اتفاقا برعکس نظر شما آقای فخری موضوع جالبی داشت
موزیک ویدئو مرتضی پاشایی جدا جذاب بود وقابل دفاع
بنیامین هم همینطور ولی بقیه واقعا ضعیف بودن.
موضوع بد این کلیپ قرار گرفتنش روی سایتا و دانلود بود که اتفاقا استقبال خیلی خوبیم شد مخصوصا از کلیپ مرتضی پاشایی

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 11:17

چطور میگین که موزیک بنیامین فاصله زیادی با پاشایی داشت؟؟؟
اصلا اینجور نبود اتفاقا پاشایی واقعا ایده جالبی داشت واسه موزیک ویدئو
ادغام کنسرت و خیالی که از اون داشت بسیار جالب بود
موسیقی ما همیشه کارای مرتضی پاشایی رو بد نقد میکنه نمیدونم چرا؟
من 6 هزار هزینه کردم واسه اون آلبوم فقط پاشایی وبنیامینش خوب بود همین!!!

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 11:21

آقا شما غیر از بنیامین ومرتضی پاشایی چهره های جذاب وپرطرفداری رو انتخاب نکردین
مرتضی پاشایی هر چی میخونه وهر کجا میره بهترین کارا رو ارائه میکنه
این کلیپشم عالی بود
طرحش خیلی جالب بود اتفاقا بر عکس نظر جناب بابازاده که همیشه دید منفی به پاشایی دارن

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 11:26

آقای امیرحسین اگه شما از پاشایی خوشت نمیاد لطف کن نظر نده دربارش
بدی این آلبوم این بود که خیلی سریع رو سایتا برای دانلود گذاشته شد وبقیه ام از راه بلوتوث وفلش و.... بهم انتقال دادن ونسخه اورجینال خریداری نشد
اتفاقا توسایت طرفدارای پاشایی برو ببین چه استقبالی شده ازش
مرتضی پاشایی واقعا ایده جالبی داشت
مخصوصا اون قسمتا که میرفت رو کنسرتش
خیلی هیجان انگیز بود
موسیقی ما غیر از بنیامین وپاشایی چهره های خوبی رو انتخاب نکردی

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 11:36
سیما

آفرین موافقم نورا جان
متاسفانه پاشایی حسود زیاد داره
نیست مدت کمیه که وارد دنیای موسیقی شده واینهمه طرفدار پیدا کرده وکنسرتاش هی تمدیدی میشن خیلیا باهاش مخالفن
واقعا موزیک ویدئوی قشنگی داشت در کنار بنیامین

46.225.80.164
یکشنبه 6 بهمن 1392 - 11:29

اصلا موسیقی ما با مرتضی پاشایی مشکل داره
همیشه بد وغیر منصفانه نقدش میکنه
آلبوم "یکی هست" پاشایی رو یادتونه چطور نقد کردین؟؟؟؟؟؟؟؟
آلبومی که واقعا عالی بود
هیچ خواننده آلبوم اولی مث پاشایی نتونسته اینهمه طرفدار با یه آلبوم واسه خودش جذب کنه
این موزیک ویدئو هم طرح جالبی داشت
جاده یک طرفه قطعه پرطرفداری بود که طرحش خیلی بهش میومد

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 11:32

مرتضی پاشایی وبنیامین کارشون قشنگ بود وبس.
آقا مملکت ما همینه
شما چه نتظاری داری ازش؟؟؟؟؟؟
وقتی آلبوم یه خواننده میاد بیرون که دوسال روش زحمت کشیده وچه خرج زیادی رو متحمل شده یک دیقیقه بعد رو اینترنت میره واسه دانلود
اونوقت شما انتظار نداشته باشین این آلبومو همه برن بخرن
چون بلخره همه که طرفدار هر 7 تا خواننده نیستن
میرن کلیپ مربوط به خواننده مورد علاقشونو دانلود میکنن.

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 12:06
سحرناز

آره واقعا آلبوم خواننده محبوبشون در عرض 3 سوت میره رو اینترنت ودانلود میشه
حالا این آلبوم جای خود دارد!!!!
ولی کار پاشایی وبنیامین رو پسندیدم

46.225.80.164
یکشنبه 6 بهمن 1392 - 11:39

جناب امیرحسین فخری معلومه از پاشایی خوشت نمیاد هر کی این آلبومو دیده نگفته کارش ضعیف بوده
بلکه بسیار هم راضی بوده!!!!
تواین آلبوم پاشایی وبنیامین کارشون خوب بود اکثرا راضی بودن
پس منصفانه نقد کنین نه مغرضانه!!!

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 11:42

آقا همین که این آلبوم اومد بیرون ما خیلی ذوق کردیم والا
اینجا مجوز هیچی صادر نمیشه
کلیپ مرتضی پاشایی که یخورده با آهنگا ریتم وضرب میگرفت رو دیدم بقیه میگفتم این چه وضعشه همچنین چیزایی نباید بیاد بیرون
بعد که چی؟؟؟
بنده خدا فقط مثلا با دستاش داشت گیتار میزد!!!!
آقای بابازاده اینجا ایرانه مانمیتونیم کلیپایی مث انریکه بیدم بیرون که
درضمن راضی بودیم از این آلبوم
فقط حیف که خیلی زود واسه دانلود رفت رو سایتا

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 11:46

مشکل اینه که موسیقی ما با مرتضی پاشایی مشکل داره
باز خوبه الان نگفته کارش بد بوده
ولی واقعا کلیپ پاشایی وبنیامین فاصله زیادی نداشت اتفاقا
نمیدونم چرا کارای مرتضی پاشایی تو موسیقی ما به بدترین شکل نقد میشه
هنوز نقد آلبوم "یکی هست" یادمون نرفته
خانوم استاد موسیقی سازا رو نمیشناخت ونمیدونست کدومش باگیتاره شروع میشه کدومش نه
اومده میگه آلبوم پاشایی پر از ملودی های غیر ایرانی!!!
موفقیت آلبوم پاشایی واین موزیک ویدئو بر هیچکس پوشیده نیست
مهم نظر مردمه نه 4 تا خبرنگار وروزنامه نویس
که مردم خیلی از کارای مرتضی پاشایی راضی هستن

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 11:54

آقا کسی از خواننده ای خوشش نیاد مغرضانه نقدش میکنه مث آقای فخری
برادر من اولین کسی بودی که گفتی کار پاشایی ضعیف بوده!!!!!
خیلی لطیفه بامزه ای بود
واقعا موضوع جالبی داشت
کلیپ بنیامینم همینطور
شما که از پاشایی خوشت نمیاد بی انصافی نکن
کار قشنگی بود وتو سایتا که واسه دانلود گذاشته بودن با استقبال بالایی روبرو شد!!!!

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 12:02

اتفاقا موزیک ویدئو مرتضی پاشایی با استفاده از طر ح جالب کنسرت وفضای شادش خیلی مورد استقبال زیادی واقع شد
رضایت از کلیپش واقعا بالا بود
مرتضی پاشایی پدیده موسیقی ایرانه
تو مدت زمان کوتاهی خیلی خیلی طرفدار داره در حدی که هر جا میره کنسرتاش تمدید میشه
حضورش تو هرآلبومی باعث موفقیته اون آلبومه
الانم کارش عالی بود

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 12:04

جناب قیماخ فهمیدیم منظورتون از اینکه باید دقت بیشتری رو انتخاب خواننده میکردم محسن چاووشی بود
دیگه همه شماها رو میشناسن!!!!
محسن چاووشی بیش از 10 ساله داره میخونه یه کنسرتم نذاشته این توانایی بالاشو میرسونه واقعا!!!!!!

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 18:53
قیماخ

چه ربطی داره همه منو میشناسن؟؟ محسن چاوشی یکی از گزینه های خوب برای این کا ر بود که نخواست باشه... درست مثل محسن یگانه... از حضور امثال روزبه نعمت اللهی در کنار فریدون آسرایی و رضا یزدانی گله مندم...
لطفا شما من رو با کس دیگه ای جمع نبند و نظری در مورد من و توانایی چاوشی نده... وقتی اطلاعی از نظر و سابقه کسی ندارین کسی مجبورتون نمیکنه نظر بی ربز بدین...

151.247.68.47
یکشنبه 6 بهمن 1392 - 12:07

چه عجب بهمن بابا زاده اینبار مرتضی پاشایی رو بد نقد نکرد!!!
جای نقد نداشت آخه
جای تعریف داشت
که تعریفم نکردن ایشون

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 12:09

آقا تنها عامل فروش این آلبوم "جاده یک طرفه " پاشایی بود
این آهنگ اینقدر طرفدار داره که همه دوست داشتن تصویریشو ببینن
تودانشگاه ما که همه دانلود کردن البته!!!!
خیلیم راضی بودن

حالا حالا ها آهنگی رو دست جاده یک طرفه نمیاد

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 12:17

من کار مرتضی پاشایی وبنیامین رو پسندیدم
مرتضی پاشایی اونجورم که شما گفتین بابنیامین فاصله نداشت اتفاقا طرحش خیلی قشنگ بود
اکثر دوستامو فامیلام خوششون اومد از کار مرتضی پاشایی

شمام نباید انتظار داشته باشین که کلیپ تصویری ماها مث اونو آب باشه ما خیلی از کارای اونا رو نمیتونیم انجام بدیم

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 12:18

آقای فخری معلومه خیلی با پاشایی مشکل داری کاری که اکثرا راضین شما نقد میکنی که بدترین کاره
چه جالب!!!!

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 12:26

به نظر من مال بنیامین از همه قشنگ تر بود.خسته نباشه.

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 12:51

موزیک ویدیو بنیامین از بقیه زیباتر بود، حداقل نکته ای رو به بیننده تفهیم می کرد.

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 13:12

رضــــــــــــا یزدانی <3

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 14:02

یه ترانه دیگه هم گفتم که براتون میخونم.البته لازن به ذکه این ترانه طی 4 سال سختی و با تلاش
بسیار تونستم بگم و استفاده بدون اجازه بنده پیگرد قانونی داره.و اما شعرم:

(دیگر خسته ام از خاطرات موندگارت...بدم می اید بنده از اون نگاهت
لطف کن و برو دیگه نمیخواهم برگردی پیشم...چون متوجه هستم که کنارش خوب است حالت
دیگه برو برای همیشه که قیدت را زدم...خب بنده هم دیگه مثل تو بدم
دروغ میگفتی من را دوستم داشتی...بنده ی حقیر تصمیم گرفتم دل به تو ندم)

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 20:34
مهران

بابا نمك دون
منم شعر گفتم
درياچه واسه قايقاي باسرنشين جا داره پس من چرا غرق نبودم
شمال كه دريا داره
اينچطوره
تو اين فكر بودم كه بي هيچ بهونه ي بار كهكشانو بيارم تو لونه
حواسمم بودكه به تو فكر كردن خوده كهكهشونه خوده كهكشونه

62.102.142.13
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 08:36
Ali Saaaaaaaaaa ( I My Self am The 13 ) من خود آن سیزدهم )

2ت تون شعراتون خیلی قشنگ بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! khkhkhkh

37.221.10.57
یکشنبه 6 بهمن 1392 - 14:09

کار مرتضی پاشایی واقعا قشنگ بود
از آهنگه گرفته تا اجراش
دستشون درد نکنه
شمام خسته نباشین

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 14:11

بنظر منم غیراز بنیامین ومرتضی پاشایی بقیه نه خیلی خوب بودن نه پر طرفدارن
ولی بنیامین ومرتضی هردو عالی بودن هم آهنگشون هم کلیپاشون
دستشون درد نکنه
ما که خانوادگی خیلی پسندیدیم

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 14:16

از کلیپ مرتضی پاشایی وبنیامین واقعا راضی بودیم
امیدوارم سالای آینده ام حتما از این دو خواننده خوش صدا وهنرمند استفاده کنید
این دو نفر کنسرتاشونم عالی درمیان
بی دلیل نیست که اینهمه طرفدار دارن
به امید موفقیت روزافزونشون!!!

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 14:17

جاده یک طرفه پاشایی حرف نداشت
دستش درد نکنه

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 17:40

واقعا کار بنیامین ومرتضی پاشایی عالی بود
مرتضی همه کاراش عالین

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 17:59

تورو خدا دیگه استاد چاوشیئ بحثشو نکشید وسط با این شگردا نمیخواد خوانندتونو گنده کنید کنسرت ملاک خواننده نیست ترانه ماندگار ه روقت این خوانندها تونستن به هیتی ترک سنگ صبور برسن من دیگه کلا سر به بیابون میزارم بلللللللللله نقطه سره خط و بهتره که این نظر ثبت شه البته امیدوارمو امیدوارم منتظر کنسرتم باشید چون قراره خشکتون بزنه محسن آدم پولکی نیست میفهمین خیلیا که کنسرت میزارن به خطر پولشونه وگرنه عاشق چشمو ابروی مردم نیستن منتظر طوفانیترین آلبوم سال باشید پاروی بی قایق

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 20:59
مریم کریمی

دیگه همه طرفدارای چاووشی رو میشناسن
میرن تو صفحه همه خواننده ها که اصلن بهشون مربوط نیست حرف الکی میزنن
چاووشی نزد شما فقط محبوبه
وگرنه طرفدار خواننده های دیگه تا اسم چاووشی میاد سریع میگن (بااون طرفداراش)

جنجالی
باخودتونم درگیرین
این چاووشی همسن پدربزرگ منه وتاحالا یه کنسرت نذاشته
راست میگه مجانی بذاره!!!! اون وقت معلوم میشه که پول دوست نیست وعاشق طرفداراشه
فعلا بره صداشو از editدرارهههههههههه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

46.225.82.246
یکشنبه 6 بهمن 1392 - 21:04
نورا

هیت تر از یکی هست پاشایی داشتیم علی آقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شاید شما بگی نه ولی همه مردم میگن آره
اینو میتونی تو خیابونا وبوتیکاو تلویزیون ونظرسنجیا ببینی
اصلا با یکی هست معروف شد پاشایی

46.225.82.246
یکشنبه 6 بهمن 1392 - 21:06
شیوا

مرتضی پاشایی و بنیامین همینجوریش گنده هستن
لازم نیست ما گندشون کنیم
برعکس چاووشی شما توانایی اجرای کنسرت رو دارن
چاووشی اگه راست میگفت که بلده وبقول شما پول دوست نیست کنسرت رایگان بذاره
بهترین راهکار
معلومه بلد نیست که 10 ساله نذاشته

46.225.82.246
یکشنبه 6 بهمن 1392 - 18:20

مرتضی پاشایی که همیشه کاراش درسته
آهنگش عالی بود کلیپشم فوق العاده
بنیامینم همینطور
واسه بارای بعدم حتماازشون استفاده کنید

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 18:45

كلا با اين سيدي شعور مخاطب رو زير سؤال بردن واقعا براي موسيقي كشورم متاسفم
كه به خاطر پول هنر رو قرباني ميكنن واقعا چي درباره ي ما فك كردن
مثلا خيرسرشون موزيك ويديو داده بودن اصلا بدتر إز اين هم ميشد

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 21:01
مریم کریمی

عزیزم اینجا ایرانه
نمیشه مث انریکه ولوپز برای امثال شما کلیپ بدن
اتفاقا اکثرا از کار پاشایی و بنیامین بهادری راضی بودن

46.225.82.246
یکشنبه 6 بهمن 1392 - 18:48

کلیپ بنیامین رو دوس داشتم...خیلی قشنگ بود.

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 19:47

كليپ بنيامين نه تنها تو اين مجموعه بهتر بود بلكه كلا تو كليپهايي كه تو اين سالها تو ايران ساختن حرفه اي تر و بهتر بود.جديد بود حرف داشت تنوع داشت.

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 19:52

حیف که محسن چاوشی نبود ...

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 21:02

پاشایی وبنیامین خوب بودن
دستشون درد نکنه

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 21:30

اینکه یه خواننده کنسرت اجرا کنه توانایی خودشو ثابت میکنه نه اینکه دنبال پول باشه علی آقا
مرتضی پاشایی با یه آلبوم که داده کولاک کرده
هرکجا میره کمتر از 2 روز نمیذارن برگرده
کل ایران برنامه گذاشته همه جا سالنا پر شده وهربارم تمدید شده
پس این توانایی پاشایی رومیرسونه نه پول دوستیشو
شما اگه کنسرتای تهران پاشایی بیای که جای سوزن انداختن نیست اونوقت متوجه میشی که خواننده ی شیش دونگ یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 22:28

کلیپ مرتضی پاشایی واقعا قشنگ بود بی انصاف نباشین

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 00:24

کار های برادران بوشهری واقعا خیلی قوی و خاص و تاثیر گذاره و همیشه خوش درخشیدند . برو بکس هم کلیپ های جالبی داره. این البوم جدید هم فقط چند تا از کلیپ هاش خوب بود ، ان شاء ... خواننده های عزیز توی تجربه های بعدی کار های قوی تری ارایه و از ایده های جدید استفاده کنن .

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 10:12

ای رو رو برم سنگ پای کرمانشاهه مرتضی پاشایی برید تعداد آلبومارو ببنید خجالت بکشید کدوم یکی از این خوانندهای بالا تونست وارد اشعار کلاسیک بشن وحشی بافقی خیام مولانا بابا طاهر شهریار مرتضی پاشایی کسی که با تقلید محسن یگانه و سامان جلیلی به اینجا رسید همتونم خوب میدونید کنسرتای اینا به درد ببخشید فقط آدمای بیسواد میخوره من حاظر نیستم استاد چاوشی تو سالن کشتی بخونه کدوم یکی از خوانندهای الان پتانسیل اجرا زنده دارن ها پاشایی هاهاهاهاهاهاهاهاها ببخشید مجبور بودم یه سری حرفارو باس واقعا تدیگ یخ زده ام بود خندش میگرفت آقا افکته شمام پاشو آلبوم بده اگه چاوشی صدای خودش نبود بهروز صفاریان امید حجت بیکار نیستن برن باهاش کار کنن موسیقی ما ثبت کن عرق دستام ریخت از بس نوشتم واسه این جماعت نقطه سره خط منتظر طوفان پاروی بی قایق باشید .

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 11:36
نورا

شمام منتظر" اسمش عشقه "باشششششششششششششش.
پاشایی تواناییش رو به همه ثابت کرده الا طرفدارای چاووشی که با همه مخالفن!!!
الان دیگه هیچکی نمیگه پاشایی از یگانه تقلید میکنه جلیلی که جوجه است جای خود!!!
برادر من جنس صدای پاشایی ویگانه مث همه متوجه میشی چی میگم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
پاشاییم اصلا تو سالن کشتی کنسرت نذاشته اون یه سالن کوچیک بود که مردم زیاد ازش در خواست داشتن وفقط یکی هست رو خوند
وگرنه برو اجرای بقیه جاهاشو ببین
اجرای تهرانشو ببین که همش تمدید میشه
هزاران چهره ی معروف میرن کنسرتاش بعد میگی بی سوادن!!!!!!!!!!!!!
موسیقی گوش دادن سواد لازم نداره درضمن!!!
چاووشی بیاد کنسرت بذاره مجانی!!!
چرا نمیذاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه چاووشی با صفاریان کار میکنه پاشایی با مهران عباسی کار میکنه
پول بده به تنظیم کننده ها منتتم میکشن!!!!!!!!!!

46.225.71.78
دوشنبه 7 بهمن 1392 - 11:40
هانیه

آره دیگه قبولش خیلی براتون سخته که پاشایی با یه آلبوم اینهمه طرفدار داره وکنسرتای شلوغی رو اجرا میکنه
محض اطلاعت بگم کنسرت شمال 50000 نفر شرکت کرده بودن بلدی صفرا رو بخونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه پز صفاریان رو میدی پاشایی اکثر کارای هیتش رو خودش آهنگسازی وتنظیم کرده!!!!!!!!!!!
و واسه خیلیام آهنگ میسازه نمونش لهراسبی وعلیزاده.
همه میدوننن یگانه وپاشایی جنس صداشون مث همه نه سبک خوندنشون الا شما طرفدارای چاووشی که دشمن همه هستین!!!!!!!!!!!!
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چون نمیتونین محبوبیت واجرای زنده و پتانسیل بالای پاشایی ویگانه رو ببینین
حق میدم بهتون سخته بلخره
اشعار حافظ ومولانا بدرد کلاسیک میخوره نه پاپ
این سبک رو فقط شماها پسندیدین!!!

46.225.71.78
دوشنبه 7 بهمن 1392 - 17:28
حنا

علی آقا شما طرفدارای آقای چاووشی شد یبار نظر مثبت واسه کسی داشته باشین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا چرا اینجورین؟؟
یگانه وپاشایی وخواجه امیری و.... براتون فرق نمیکنه فقط بلذین اعتراض کنین وتیکه بندازین
اگه پاشایی باتقلید از یگانه به اینجا رسید که الان دیگه فقط از شما من دارم اینو میشنوم!!!!
چون همه میدونن جنس صداشون شبیه ولی سبک خوندنشون فرق داره خیلی زیاد!!!
پس چاووشی با تقلید از سیاوش قمیشی به اینجا رسید کپی برابر اصل!!!!!

46.225.22.78
دوشنبه 7 بهمن 1392 - 17:35
حنا

راستی ما قصد توهین به آقای چاووشی عزیز رو نداریم بر عکس شما که همه رو تخریب میکنین
ولی خواننده ای که بعد این همه سال یه اجرای زنده نداشته باشه تواناییش زیر سوال میره خودتونم میدونین.
درضمن مرتضی پاشایی تو سالن کشتی کنسرت نذاشته اون فقط طبق درخواست مسئولا ومدم جشنی بود که فقط یکی هست رو اجرا کرد.فیلماش تو اینترنت هست برو دانلود من ببین چند هزار نفر اومدن واسه کنسرتاش.
کنسرتای تهرانشم که هیچ!!!!
جانیست سوزن بندازی:
سام درخشانی/محسن افشانی/حبیب کاشانی/علی لهراسبی/محمودرضاقدیریان/فرزادحسنی وخانومش/مهدی احمدوند/آرمین 2afm/علی عبدالمالکی /محمدسلیمی و.... خیلیای دیگه که یادم نیست فقط برای کنسرت 29 مردادش رفته بودن.!!!!
اینا بی سوادن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مشهور ترین چهره ها هستن.
شمام منتظر آلبوم "اسمش عشقه" باشه.
کسی که با یه آلبوم اینهمه کنسرت موفق گذاشته دومی که بیاد رقیب واسش نمیمونه
یاحق.

46.225.22.78
دوشنبه 7 بهمن 1392 - 11:08

ســـــــلام

ویدئوی تبلیغ امپراطور که یک دقیقه بود

عالی بودُ بی نظیر

تکرار نشدنی

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 12:48

کلیپ بنیامین خیلی عالی بود اخه ی خانومش نتونست این کلیپ رو ببینه

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 17:36

اگه پاشایی با تقلید از یگانه به اینجا رسیده که اصلا اینجور نبود الان دیگه کمتر کسی این حرفو میزنه فقط دشمناش!!!
پس چاووشی ام باتقلید از سیاوش قمیشی به اینجا رسید!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخ

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 17:40

برو ببین ایلام چخبره
پاشایی شنبه کنسرت داره دو روزه بلیطا تموم شد
ایلام شده پر از بنر وپوستر پاشایی
نمیدونین مردم چه ذوقی دارن
البته اگه بعضیا مث علی آقا نگن ماها بی سوادا میریم کنسرت پاشایی!!!!
شاید شهر شما فقط سالن کشتی داره وگرنه شهر ما یه سالن شیک واسه همایش داره که اونجا میاد گنجایششم چند هزار نفره حالا بعدا تعریفاشو میشنوی

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 20:42

واقعآ این متن قابل هضم نیست به نظرم آقای بابا زاده خیلی به سازنده ی این مجموعه لطف داشتن تو این متن .
واقعا ویدئو اقای پاشایی قابل دفاع بود ؟؟؟ یه پسر بچه که آرزوی خوانندگی داره ؟؟
واقعآ کارگردانی این ویدئو ها خوب بود؟؟
ویدئو آقای آسرایی متاسفانه کارکترهایی واسشون تعریف کردن که آقای آسرایی نه استایلش و داشت نه قدرت ارائه . همه ی کلیپا فقط چندتا سکانس فوق معمولی بود .. فقط ویدئو بنیامین یه خورده قابل دفاع بود .
در حالی که فرزاد فرزین یه همچین تیزر فوق العاده یی و میده ...

ولی اساسی ترین مشکل موسیقی ما وجود یه سری هواداره دو اتیشه هست ... واقعا مشکل موسیقی ما همینا هستن . افرادی که خواننده ی مورد علاقشون هرکاری کنه بازم تایید میشه مثلا همین پست زیرش بیخود و بی جهت پای محسن چاوشی وسط کشیده میشه ...
یه سری یه جوری از کلیپ مرتضی ضاشایی حرف میزنند که انگار چه هزینه یی کرده این آقا .
ویدئو اقای پاشایی نصفش از کنسرتش بود که هیچی نصفشم این اقا یه جا لم داده بودن و داشتن موزیک گوش میدادن .
کلآ صد هزار تومنم هزینه نداشت یه دو ساعتم فک کنم وقت گذاشتن جلوه ی ویزه ای من ندیدم یعنی تدوینم نداشت ......
الکی واسه هر چیزی دست نزنیم

سه شنبه 8 بهمن 1392 - 13:06
مهدیس

بنظر من شما زیادی از مرتضی پاشایی بدت میاد آقا
کسی مجبورت نکرده نگاش کنی
اتفاقا ایده جالبی داشت
واسه چی باید خرج زیادی میکرد مرتضی پاشایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اتفاقا طرحش خیلیم جالب بود شما ازکسی خوشت نیاد بهترین کارم ارائه بده بدت میاد
البته این آلبوم سریع رفت رو اینترنت واسه دانلود
وهمین کلیپ مرتضی پاشایی که شما میفرمایی واسش خرج نکرده وقشنگ نبوده فقط تو یه سایت 3000 بار دانلود شد!!!!
فقط تو یه سایت!!!
پس اگه شما از کسی خوشت نمیاد مغرضانه دربارش نظر نده

46.224.244.66
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 13:14
مونیکا

شما معلومه خیلی نسبت به پاشایی بد بین هستی
اگه کسی از خواننده ای خوشش نیادا هر کاری بکنه بازم یه ایرادی بهش میگیره
اکثرا از پاشایی راضی بودن شما ناراضی باش!!!!

46.224.244.66
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 16:58
محمد

اقا فهمیدیم تو طرفدار فرزاد فرزینی نمی دونم چرا وقتی یه خواننده از نظر همه تو کارش شکست خورده طرفداراش با توهین به کارهای خواننده های دیگه سعی میکنن اینو قایم کنن اهنگ سلام فریدون بهترین ترانه ی سال شده و کلیپی برای اون انتخواب کرده که به عنوان اولین کلیپش خیلی خوبه مخصوصا که از تصاویر سیاه سفید استفاده کرده و کلیپو بی روح نشون داده واقا فریدون عالیه

96.240.238.100
دوشنبه 7 بهمن 1392 - 22:36

کلیپ بنیامین وپاشایی واقعا قشنگ بود دستشون درد نکنه
طرفداران آقای چاووشی اینقدر سابقه خودتونو همه جا نشون ندین
واقعا چرا شما با همه درگیرین؟؟؟؟؟؟؟؟
الان من طرفدارا چاووشی نیستم تو صفحه خبریش نظر نمیذارم توهینم نمیکنم
شما مجبوری میای صفحه هایی که به شما ربطی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 8 بهمن 1392 - 00:25

همه موزیک ویدئو های این اثر مال دوره قاجار بود حیف این هزینه های که واسه این اثر شد
مخصوصا واسه فریدون و مرتضی پاشایی

سه شنبه 8 بهمن 1392 - 13:09
سهیلا صبوری

اینکه نمیتونین موفقیتای مرتضی پاشایی رو ببینید .اقعا معمولیه
چون تو مدت زمان کمی تونسته اینهمه طرفدار واسه خودش جمع کنه
شما طرفدار اون خواننده هایی هستی که تواین آلبوم نبودن
اگه یه سربه بقیه جاهای اینترنت بزنی میبینی همین کلیپ پاشایی چقدر مورد استقبال قرار گرفت!!!
مرتضی پاشایی دشمن زیاد داره بهترین کارم ارائه بده بعضیا همش در حال انتقاد نادرستن!!!!
متاسفانه...

46.224.244.66
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 01:11

همه خوب بودن. امیدوارم بیش از پیش شاهد همچین آلبوم های تصویری باشیم

سه شنبه 8 بهمن 1392 - 13:11

کلیپ مرتضی پاشایی وبنیامین عاللللللللللللییییییییییییی بود...
اونایی که میگن بده طرفدار این خواننده ها نیستن ودشمنشونن وگرنه اینقدر بی انصافی نمیکردن!!!
پاشایی ویهادری خسته نباشین کارتون عالی بود.

سه شنبه 8 بهمن 1392 - 13:13

موزیک ویدئو ها قشنگ بودن طرحاش جالب بود
مخصوصا جاده یک طرفه پاشایی وهفته عشق بنیامین
واسه این آهنگا بهتر از این کلیپ نمیشد جور کرد.
امیدوارم واسه سالای بعدم از این دو هنرمند بزرگ حتما استفاده بشه

سه شنبه 8 بهمن 1392 - 15:21

تخریبو کی شروع کرد هان محسنو ما گندش نکردیم کسی که میره با داریوش مهرجویی کار میکنه آدم کمیه پاشایی خوانندقابلیه ولی خواهشن ببینین کی زود آلبوم داد ببین نمیتونین چیزی بگید کسی که میاد وارد اشعار کلاسیک میشه آدم کمی نیست پاشایی اگه عالیه میدونم خوبه بیاد خیام بخونه اونم ارکسترال اگه کسیو لذیت کردم ببخشید

سه شنبه 8 بهمن 1392 - 17:50
قیماخ

تو همین کامنتت کسایی رو ناراحت کردی بعد معذرتخواهی میکنی؟؟

151.247.75.45
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 20:26
حنا

ببین علی آقای عزیز برادر من ما برعکس شما احترام زیادی برای خواننده های دیگه وطرفداراشون قائل هستیم
هیچوقتم قصد کوچکترین توهین وبی احترامی به محسن چاووشی وطرفداراشو نداریم برعکس شما که ماها رو یه عده بی سواد تلقی کردی!!!!
اشعار کلاسیک واسه مرتضی پاشایی واقعا خوب نیست چون صداش خیلی زیرونازکه
اشعار کلاسیک واسه موسیقی سنتی یا صداهای بم مثل محسن چاووشی خوبه
اینو به پاشایی گفت مجری ساعت 25 که نمیخوای با اشعار کلاسیک کار کنی؟؟؟
پاشایی گفت فک نکنم واسه من مناسب باشه
وگرنه خوبه دیگه اینهمه پولم به ترانه سراها نمیده میره اشعار کلاسیکو از تو کتابا درمیاره!!!
شمام بهتره یه چرخ تو اینترنت بزنی واجراهای زنده پاشایی رو ببینی
استقبال مردم رو از کنسرتاش ومحبوبیتش ببینی بعد بگو بی سوادن اونایی که کنسرتش میرن
حالا شما یه برنامه رو دیدی که اصلا کنسرت نبود وپاشایی به دلیل درخواست زیاد مردم افتخاری رفت اونجا خوند وفقط یه قطعه رو اجرا کرد ورفت نتیجه گیری نکن که همیشه تو سالن کشتی کنسرت میذاره!!!
الان تو ایلام نمیدونی چه خبره واسه شنبه.

ماام امیدواریم آقای چاووشی موفق باشه ما دشمنی باایشون نداریم .
منتظر آلبوم جدیدشونم هستیم ایشالا که یه کنسرت خوب وشلوغم برگزار کنن.

46.225.5.182
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 20:31
سپیده

ما بخدا نه مشکلی با محسن چاووشی عزیز داریم نه طرفداراش
فقط نمیدونیم چرا بعضی از طرفدارای ایشون همیشه قصد تخریب وتوهین رو دارن.
علی آقا امیدواریم آقای چاووشی هم کنسرت بذارن که از زیر اینهمه حرف وفشار بیرون بیان.
امیدواریم موفق باشن.
ما نه با شما دشمنی داریم نه آقای چاووشی.
اشعار کلاسیک واسه جنس صداهای زیر ونازک جالب در نمیاد.
اینو میخوای از هر موسیقی دانی بپرس.
مرتضی پاشایی واسه ترانه هایی که براش میگن هزینه زیادی رو متقبل میشه چون میدونه کارای کلاسیک واسه صداش خوب نیستن نمیره دنبالش وگرنه اگه یروز حس کنه هیت میشه اون کار حتما این کارم میکنه

46.225.5.182
چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 14:07
قیماخ

به میزانی که به ایشون و نوید ترابی جواب میدین خودتون رو به زحمت میندازین... خواهشا با این دو نفر کاری نداشته باشین و این نظرات رو جزو نظرات هواداران محسن چاوشی به حساب نیارین... همشون زاییده تعصب کشنده افراطی هستن... همین

151.247.66.37
چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 17:06
هانیه

جناب قیماخ اسم اون نوید ترابی رو نیار که اصلا حرف حالیش نمیشه
بخدا اینقدر بعضیا بد حرف میزنن آدم نسبت به یه خواننده بدبین میشه حالا منظورم آقای چاووشی نیستنا ولی بعضی طرفدارا دیگه شورشو درمیارن
دیگه از بدگویی به بقیه چیزی کم نمیذارن اصلا
خداروشکر افراد خوبی مث شما طرفدار آقای چاووشی هستن خیال ماها راحت شد

46.225.14.183
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 22:41

آقا اینقدر بی انصاف نباشین
موزیک ویدئو ها خوب بودن
بنیامین وپاشایی ونعمت الهی که خوب بودن چرا اینقدر بی انصاف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 12:15

آقا آلبوم خوب بود
مخصوصا هفته عشق وجاده یک طرفه
بی انصاف نباشین دوستان محترم!!!

شنبه 19 بهمن 1392 - 00:16

آقای بهمن بابازاده به نظر من "مرتضی پاشایی" یکی از بهترین خوانندگان ایرانه.اون تنها کسی بود که با انتشار اولین آلبومش خیلی زود در دل مردم جای گرفت .
مردم این خواننده رو دوست دارن و هیچ کس نمیتونه با انتشار مطلبی مردم رو از این خواننده دور کنه.
این خواننده سختی های زیادی رو کشیده از صداوسیما که اجازه پخش تیتراژ سریال عصرپائیزی رو نداد و از بعضی ها که با انتشار مطلبی میخواهند این خواننده را نابود کنند !!!
ختم کلام اینکه مرتضی پاشایی بهترین خواننده ایران است .

دوشنبه 21 بهمن 1392 - 22:49

واقعا هیچکی جای شهرام پر نمیکنه...........

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ما قحطی‌زده‌ها | موسیقی ما