برنامه یاد بعضی نفرات
 
همراهان قمصری و معتمدی در کنسرت «عبور» مشخص شدند؛
علی قمصری: نوازندگان را قربانی عرف‌های رایج موسیقی نکنیم
موسیقی ما - آهنگساز و سرپرست گروه «همنوازان حصار» از حضور تعدادی از نوازندگان صاحب سبک موسیقی ایرانی در کنسرت موسیقی « عبور » خبر داد.

به گزارش سایت موسیقی ما به نقل از  روابط عمومی کنسرت موسیقایی«عبور»، علی قمصری با اعلام این خبر افزود : پدرام فریوسفی و علی جعفری پویان ویولن، میثم مروستی ویولن آلتو، آتنا اشتیاقی ویولنسل و همایون نصیری سازهای کوبه ای هنرمندانی هستند که در این کنسرت به عنوان نوازنده با ما همراهی می کنند.

وی با اشاره به حضور این نوازندگان صاحب نام در کنسرت عبور خاطر نشان کرد:آنچه یک نوازنده را برازنده عنوان «شایسته» می کند فقط جنبه های مردم پسندانه او نیست. نوازنده شایسته بین کاشت و برداشت اش تعادل ایجاد می کند و با اعتقاد به اصول و اخلاق کاری، وجدان حرفه ای اش را آرام نگاه می‌دارد و در قبال کسانی که از او الگوبرداری می کنند، احساس وظیفه می کند که قدم هایش را به علم روز مجهز کند و گام هایش را با درایت بر دارد.

قمصری ادامه داد:عرف های رایج امروز که باعث قربانی شدن نوازنده ها می شود، هیچ گاه مانع این نشده که افتخار کردنم به همراهی با نوازندگان شایسته را با صدای بلند اعلام نکنم. نوازندگان کنسرت عبور هنرمندان شایسته ای هستند که هر کدام در حوزه کاری خود جریان سازی کرده اند. شاید این جریان سازی ها کمتر از فعالیت های مردمی آنها دیده شده باشد. اما  باید بپذیریم بالا رفتن کیفیت اجرایی موسیقی ایران در گروی این جریان سازی هاست.

این نوازنده و آهنگساز در بخش دیگری از صحبتهای خود تصریح کرد : نقش تعیین کننده پدرام فریوسفی در انسجام و ارتقاء کیفی ارکسترهای فیلارمونیک، ملی و مجلسی، علی جعفری پویان به عنوان ایجاد کننده پیوندی محکم و هماهنگ در بین نوازندگان زهی و ارائه آثاری با تمرکز بر ساز تخصصی اش، حضور میثم مروستی در بالا رفتن استانداردهای ضبط سازهای زهی ، فعالیت های آتنا اشتیاقی در اعمال لحن و اجرای فواصل ایرانی و حضور همایون نصیری  با شهامت اضافه کردن سازهای کوبه ای تازه به ارکسترهای ایرانی به همراه نگرش نوین اجرایی آنها، شاید ویترین آنها در خیابان پر رفت و آمد مخاطبان نباشد، اما این جریان سازی هاست که هنر را به لباس ماندگاری و پیشرفت و رهایی از تکراراضافی، آراسته می کند.

وی با تقدیر از سید علی میر محمدی مدیر عامل موسسه هامین گستر آریا در برگزاری و مدیریت کنسرت « عبور » گفت: برگزاری مناسب پروژه هایی مانند اپرای «جانی اسکیکی »، «کنسرت سه گانه خلیج فارس» و تئاتر موزیکال «اشکها و لبخندها» نشان داد که این موسسه خلاقیت محوری را جایگزین تکیه کردن بر نام ها کرده و همانطور که پر شدن سالن های بزرگ، لزوما گویای بالابودن بار کیفی اثر هنری نیست، کم بودن مخاطب نیز، لزوما گویای خاص پسند و متعالی بودن آن اثر نیست و کیفیت دیده شدن است که بر کمیت آن ارجحیت دارد.

کنسرت «عبور» با آهنگسازی علی قمصری و خوانندگی محمد معتمدی، 2 اسفند در دو نوبت در تالار وحدت تهران میزبان مخاطبین موسیقی است. این کنسرت در چارچوب برگزاری بیست ونهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز میزبان علاقه مندان موسیقی است.

براساس این گزارش تماشاگران علاقه‌مند برای تهیه بلیت اینترنتی این کنسرت می تواند از شب چهارشنبه نهم بهمن ماه به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 11:32

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 10 بهمن 1392 - 11:06

پروژه جانی اسکیکی حرکت خوبی بود. انتظاری هم نبود در سطح بین المللی باشه ( چون هیچ کس در اون سطح نبود !!! از کارگردان هنری که خودش هنوز در اتریش دانشجو هست و مقطع تحصیلیش رو نیمه کاره رها کرده بگیر تااااا خواننده های ایرانی که ضعفشون ، از بی معلمی و بی تجربگی بر همگی مشخص و گویاست ! همین هم که انجام دادند اقلاً آفرین داره ! حتی خود آقای میر محمدی هیچ زمینه فکری و هنری از موسیقی کلاسیک بخصوص اپرا نداره و غیر از کیسه پول ، سکان هنری کشتی رو به هادی قضات سپرده بود ) ولی با این حال برای شروع و شکست قفل تک خوانی خانمها ، قابل توجه و دست مریزاد داشت !!!
ولی افسوس پروژه بعدی ؛ تئاتر موزیکال اشکها و لبخند ها یک پله بالاتر که نبود هیچ ، 10 پله هم سقوط داشت !
باید گفت که انتظار بیشتری از این تئاتر موزیکال میرفت ، چون قصه و فیلم رو همه میشناختند , زبان اجرا فارسی بود ( مثل جان اسکیکی ؛ ایتالیایی نبود که 99% مردم متوجه اشتباهات نشوند ! ) ، موسیقی شناخته شده تر بود ، وجود هفت کودک و کر راهبه ها ، موضوع رو جذابتر میکرد ( ابتدایی و ناکافی بودن اجرای بچه ها بر همه واضح و آشکار بود ) ، ارکستر کوچک مجلسی در ارتقاء بازدهی صدایی تاثیر به سزا داشت ( برعکس اجراهای دیگر بردیا کیارس در حیطه قطعات موسیقی ایرانی ، کم تجربگی وی در رهبری موسیقی کلاسیک ، این بار خودش رو به وضوح نشان داد ! )
نبود طراحی صحنه خوب ( بر عکس پروژه فبلی ! ) ، طراحی لباس ( حتی در مواردی کمی مضحک ! ) و میزانسن خلاصه همه همه ، دست به دست هم داد که مخاطب آگاه ، نیمه راضی هم از سالن بیرون نره !
تکلیف مخاطب ندیده و نشنیده و فک و فامیل دست اندرکاران که از قبل مشخص است !
با اینکه صندلی های سالن با تبلیغ بسیار در انیترنت و معروفیت موزیک ، پر بود ولی کمتر کسی حاضر به دویاره دیدن این اجرا داشت ( بر عکس جان اسکیکی ! )
به امید پروژه های خوب و شاخص از هامین گستر آریا

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی قمصری: نوازندگان را قربانی عرف‌های رایج موسیقی نکنیم | موسیقی ما