برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگساز فیلم آرایش غلیظ اعلام کرد:
سهراب پورناظری: تلفیق جدیدی از موسیقی ایرانی و موسیقی غربی را تجربه کردم
موسیقی ما - موسیقی فیلم آرایش غلیظ به آهنگسازی سهراب پورناظری و با صدای همایون شجریان فردا ، سه شنبه، در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر و در بخش مسابقه سینمای ایران ( سودای سیمرغ ) شنیده خواهد شد.

سهراب پورناظری در رابطه با ساخت این قطعه گفت : « این اولین تجربه من و همایون شجریان در این ژانر از موسیقی است. این قطعه ترکیبی از موسیقی سنتی و سازهای الکترونیک است که در آن از فضاهای new age هم استفاده شده است. این موسیقی تجربه جدیدی از تلفیق سبک ایرانی با المان های موسیقی غربی است. »

او در ادامه گفت : « برای ساختن موسیقی فیلم آرایش غلیظ باید ریتمی در نظر گرفته می شد که با فضای فیلم هماهنگی داشته باشد و پیچیدگی های فیلم باعث شد ساخت این موسیقی نزدیک به یک ماه زمان ببرد. درواقع هم قدم کردن فیلم و موسیقی باعث ساخت قطعه ای شد که در ابتدا هم برای من و هم برای همایون شجریان نوعی ریسک محسوب می شد اما ماحصل کار رضایت هر دویمان را در بر داشت. »

آرایش غلیظ ساخته حمید نعمت الله دومین فیلم از این کارگردان است که بعد از فیلم بی پولی با آهنگسازی سهراب پورناظری به جشنواره فیلم فجر راه پیدا می کند.

آهنگساز گروه شمس درباره همکاری با حمید نعمت الله گفت : « مهم ترین عاملی که همکاری های من با حمید نعمت الله را رقم می زند برداشت های مشترک در فضاهای مشترک است. پیدا کردن زبان مشترک در چند لحنی فیلمنامه ها کار ساده ای نیست و هم زبان بودن در این موارد نکته ایست که پیشرفت کارهای من و حمید نعمت الله را باعث می شود. »

گفتنی است این فیلم فردا ، سه شنبه ، پانزدهم بهمن ماه در سینماهای آزادی، در سالن شهر فرنگ ( ساعت 15) ، سالن اصلی (ساعت 18:30 ) و در سینما فرهنگ 1 ، ( ساعت 20 ) اکران خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 بهمن 1392 - 11:06

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 بهمن 1392 - 15:15

چه شود...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سهراب پورناظری: تلفیق جدیدی از موسیقی ایرانی و موسیقی غربی را تجربه کردم | موسیقی ما