برنامه یاد بعضی نفرات
 
«نزدیک‌تر از دور» منتشر شد
طبق قرار قبلی و در همکاری با شروین مهاجر؛
«نزدیک‌تر از دور» منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم موسیقی «نزدیک‌تر از دور» که طبق قرار قبلی در بهمن ماه انتظار انتشار آن می رفت، منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد.

مهرزاد اعظمی کیا؛ نوازنده کمانچه در گفت و گو با موسیقی ما ضمن اعلام خبر انتشار آلبوم «نزدیک‌تر از دور» درهمکاری تنگاتنگ با شروین مهاجر گفت: آلبوم موسیقی «نزدیک‌تر از دور» محصول همکاری مشترک من و استاد عزیزم شروین مهاجر است که با نگاهی تو به ساز کمانچه منتشر شده است.

این نوازنده کمانچه در ادامه گفت:همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره کرده بودم در این آلبوم به ساز کمانچه تک بعدی نگاه نشده است و در واقع قطعات آن همگی محصول نگاه چند بعدی به ساز کمانچه است.

اعظمی کیا در ادامه گفت: «نزدیک‌تر از دور» آلبومی است که در آن قطعاتی اجرا می‌شود که با نگاهی چند بعدی بر روی ساز کمانچه ساخته و پرداخته شده‌اند. چرا که همیشه بر این بوده‌ام که نگاه تک بعدی به این ساز نداشته باشم و در واقع می‌توان گفت قطعات این آلبوم محصول چنین نگاهی است. این آلبوم ۱۰ قطعه داردکه در اجرای آن‌ها محوریت با کمانچه و توانایی‌های آن است که  من به زبان ساده خود بیانشان کرده‌ام.

 وی با اشاره به قطعه قطعه اول این آلبوم  که برای کوارتت زهی ایرانی نوشته شده است، تاکید کرد:  با چنین قطعه ای خواسته ام تجارب شخصی ام درآهنگسازی وتنظیم  را محک بزنم که تمامی آنها را مدیون آهنگسازان جوان و مطرح کشورم هستم.

اعظمی کیا افزود: در این آلبوم بخش آوازی را نیز در نظر گرفته ایم که برای این بخش نیز تمرکز بسیاری بر روی سازاستادعلی اصغربهاری واستاد اردشیرکامکار گذاشته ام . ضمن این که یکی از قطعات را نیز به یاد استاد علی اصغر بهاری اجرا کرده‌ام. در این آلبوم   سعی‌ کرده ام به استادانی همچون مونس شریف اف، هابیل علی اف و همچنین کمانچه آذربایجان توجه خاصی داشته‌ام و باتمرکزدقیق بر روی حالات ترکی به بیان این شیوه کمانچه نوازی بپردازم.

این نوازنده جوان که از شاگردان شروین مهاجر است، ضمن اشاره به همکاری این نوازنده چیره دست به عنوان یکی از عوامل آلبوم، گفت: همراه با استادم جناب شروین مهاجر یک قطعه تریو برای کمانچه و تنبک اجرا کرده‌ام. در کنار ما دوستان نوازنده ای همچون محمدجعفر قاضی عسگر (تمبک و دایره)، حسین قربانی (دف، دهل، تمبک)، نبیل یوسف شریداوی (دف، دهل، دایره) هستند و خودم نیز نوازندگی کمانچه و کمانچه آلتو را به عهده دارم.

آلبوم «نزدیک‌تر از دور» که قرار بود در فصل تابستان منتشر شود با تاخیری چند ماهه در بهمن ماه توسط موسسه ماهور (انتشارات کارگاه موسیقی) به انتشار رسید و هم اکنون در بازار موسیقی موجود است.
 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 بهمن 1392 - 13:12

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «نزدیک‌تر از دور» منتشر شد | موسیقی ما