برنامه یاد بعضی نفرات
 
حریر شریعت‌زاده درگفت‌و‌گو با موسیقی ما:
«خلوت خاطره‌ها» را به عشق استاد محجوبی اجرا کرده‌ام
موسیقی ما - حریر شریعت‌زاده؛ نوازنده چیره دست پیانو درباره آلبوم جدید خود گفت: آلبوم «خلوت خاطره‌ها» را به یاد استاد مرتضی خان محجوبی اجرا کرده‌ام و آن را به استادم فخری ملک‌پور تقدیم کرده‌ام. حریر شریعت‌زاده در گفت‌و‌گو با سایت موسیقی ما هدف خود از انتشار آلبوم «خلوت خاطره‌ها» را ادای دین و احترام به مرتضی خان محجوبی عنوان کرد و گفت: این آلبوم که دو هفته از حضور آن در بازار موسیقی کشور می‌گذرد، در واقع یادمانی است برای استاد مرتضی محجوبی که در آن به اجرای چند تصنیف از ایشان پرداخته‌ام.

وی با اشاره به اینکه این آلبوم با تنبک سیامک بنایی همراه است، گفت: «تصنیف من بیدل، ساقی»، «درآمد سه‌گاه»، «تصنیف من از روز ازل»، «مثنوی مخالف، فرود به دشتی، گوشه چوپانی»، «تصنیف نوای نی»، «گوشه خسور و شیرین»، «چهار مضراب دشتی»، «گوشه دیلمان»، «تصنیف کاروان»، «ضربی شور، فرود به بیات ترک، گوشه مهربانی»، «تصنیف عمری سر کوی تو» و «گوشه شهابی و چهار مضراب بیات ترک» عنوان تصنیف‌هایی است که در این اثر اجرا کرده‌ام که غالبا از ساخته‌های استاد محجوبی هستند.

شریعت‌زاده افزود: تصنیف بیات ترکی که در این آلبوم اجرا کرده‌ام خیلی شنیده نشده است. همچنین چند چهار مضراب و پیش در آمد ایشان را با برداشتی آزاد اجرا کرده‌ام. این اجرا‌ها به دلیل عشق و علاقه شخصی من به استاد محجوبی است و با توجه به اینکه این سبک برای جوان‌ها خیلی نواخته نشده است به اجرای آن اقدام کردم.

این نوازنده همچنین گفت: باتوجه به اینکه اخیرا شاهد علاقه جوانتر‌ها به پیانو بوده‌ام احساس کردم اگر من بتوانم چند نفر را نسبت به این ساز آشنا کنم نسبت به استادان گذشته ادای دین کرده‌ام. در واقع این آلبوم را به استادخوبم خانم فخری ملک‌پور تقدیم کرده‌ام تا پاسخی به خوبی‌هایشان باشد و قدردان زحماتشان باشم.

حریر شریعت‌زاده شاگرد فخری ملک‌پور (از شاگردان مرتضی محجوبی) این شیوه را نزد ایشان آموزش دیده است و البته شیوه‌های دیگر را نیز نزد دیگر هنرمندان آموخته است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اسفند 1392 - 08:25

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «خلوت خاطره‌ها» را به عشق استاد محجوبی اجرا کرده‌ام | موسیقی ما