برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفتگو با «موسیقی ما» و پس از انتشار رسمی جدیدترین اثر در بازار موسیقی کشور عنوان شد؛
سمیر زند: در دولت قبل به هنرمندان کم لطفی شد
موسیقی ما - «سمیر زند» از جمله چهره‌هایی است که در سالهای گذشته بار‌ها نام‌اش در رسانه‌های مختلف داخلی عنوان شده است. او سابقه انتشار دو آلبوم رسمی را در بازار موسیقی کشور دارد و در سال‌های گذشته نیز مجری برنامه موسیقی شبکه «ایرانیان» بود.برنامه‌ای که در زمان پخش‌اش بار‌ها موجب بوجود آمدن اخبار ریز و درشت در حوزه موسیقی کشور شد و از همه این‌ها مهم‌تر، انتشار قطعه دو صدائه این خواننده با «حبیب» در فضای مجازی بود که باعث شد نام این هنرمند جوان در رسانه‌ها بار‌ها مطرح شود.

در آخرین روزهای سال ۹۲ آلبومی رسمی از این خواننده در قالب بسته فرهنگی خانواده‌های ایرانی منتشر شد و همین باعث شد که سراغ او برویم و با او درباره همه اتفاقهای سال‌های گذشته و انتشار آلبوم‌اش گپ بزنیم:
 
  • * در مورد آلبوم جدیدت به ما بگو. اینکه انتشار آلبوم به این شکل با توجه به تجربیاتی که داری از تو بعید بود.
من اصلا قصد تولید و انتشار آلبوم نداشتم. آقای «داریوش باباییان» که از دوستان خوب من هستند در اواخر سال به من گفتند که کارهایی در قالب «بسته ایرانی» داریم. یک سی دی فیلم که منتشر نشده است به همراه یک سی دی موزیک در این مجموعه وجود دارد. ابتدا گفتند که آلبوم «سناریو» را همانطور منتشر کنیم. آلبوم سناریو را شرکت «هنر اول» پخش کرده بود که به دلیل همزمانی با انتشار آلبوم «حمید عسکری»، تمرکز خودشان را برای این آلبوم قرار داده بودند. شرکت هنر اول خیلی کم لطفی کرد و آلبوم من را آنطور که باید و شاید پخش نکرد. زحمات دوستانی که در آن آلبوم کار کرده بودند به هدر رفت و شنیده نشد. بخاطر همین فکر کردم پیشنهاد آقای بابائیان پیشنهاد خوبی بود که آلبوم سناریو منتشر شود. ولی من با تکرار مخالف بودم. قطعاتی که در این آلبوم هست همگی مجوز دارند اما یک سری از آهنگ‌های آلبوم سناریو است که مجددا تنظیم و میکس شده‌اند. چند تک آهنگ هم بود که در مقاطع مختلف و با توجه به موقعیت‌های متفاوت، مجوزهای جداگانه گرفته ولی منتشر نشده بود. این قطعات را جمع کردیم و خیلی فوری به آقای باباییان رساندم. ایشان از دوستانی هستند که خیلی به من لطف داشتند. وقتی گفتند من دیگر نتوانستم نه بگویم و کارهایی که فکر می‌کردم خوب است و می‌تواند به عنوان یک آلبوم باشد را جمع و جور کردم. چند قطعه از آلبوم سناریو و چند کار هم از تک قطعات مجوزدار آماده کردیم و یک مقدار تغییرات در میکس و تنظیم آن‌ها به وجود آوردیم و به حد مقبول در زمان کم رساندیم.
 
  • * پس این آلبوم را در اصل می‌توان بازنشر آلبوم قبلی و تک قطعات جدید با تغییرات ملودیک و تنظیمی لقب داد؟
بله اینطور است.


*آلبوم سناریو چه سالی منتشر شده بود؟
اواخر سال ۸۹ که در اصل شب عید ۹۰ بود.
 
  • *این آلبومی که الان آمده است با توجه به اینکه مجوز داشت دیگر نیازی به اخذ مجوز برای آن نبود؟
خیر. ولی برای نشر به مجوز نیاز داشت که دوستان کار را به ارشاد ارائه کردند و به جهت انتشار مجدد در بسته خانواده ایرانی کارهای لازم را انجام دادند. من در جریان کار‌ها نیستم و خودشان پیگیری کردند. اولین بار نبود که این بسته منتشر می‌شد. این بسته شماره ۴ خانواده ایرانی بود و پس از صدور مجوز‌ها، کار را پخش کردند.
 
  • * اسم این آلبوم دقیقا چیست؟
چون این اثر در واقع گلچینی از کارهای قبلی من بود تصمیم گرفتم آنرا به نام آلبوم «سمیر زند» منتشر کنم.اسپانسر آلبوم شرکت رینوزیت بود. که بعدا متاسفانه سایت‌های موسیقی اسم آلبوم را «رینوزیت» گذاشته بودند و خیلی‌ها در این مورد اشتباه کرده بودند.
 
  • * ظاهرا در تولید اثر هم برخی اتفاقات افتاده که باعث برخی حاشیه‌ها شده است.
 بله گله بزرگم از شرکت تولید کننده اثر است که سهل انگاری بزرگی را کردند که در تاریخ موسیقی قطعا بی‌سابقه بوده.آلبوم من با فرمت دیتا تولید شده که تاسف بار است. ما مستر اثر را به صورت «ویو» تحویل داده بودیم و قرار بود با فرمت آئودیو منتشر شود که متاسفانه با این سهل انکاری بسیاری نتوانستند در سیستم‌های پخششان آلبوم را play کنند و آلبوم فقط در کامپیو‌تر قابل اجرا بود. فقط تراک اول در سیستم‌ها قابل پخش بود و بعضی‌ها فکر کرده بودند آلبوم فقط یک تراک است!
 
  • *برنامه‌ات برای فعالیت‌های آینده چطور است؟ تو چند وقت است که در قالب کلیپ‌های تصویری که در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود فعالیت می‌کنی. آیا قرار نیست که کنسرت و آلبوم و فعالیت جدی در دولت «تدبیر و امید» داشته باشی؟
دولت قبلی برخورد خوبی با هنر و هنرمند نداشتند. یک مقدار به هنرمندان کم لطفی کردند. طوری شد که من با دو آلبوم در بازار موسیقی و فعالیت رسمی از این فضا کاملا زده شدم و تصمیم گرفتم که به سمت تولید کلیپ و فضاهای مجازی و... بروم. الان احساس می‌کنم که در دولت جدید جای کار داریم و حس می‌کنم این دولت قرار است که خیلی دوستانه با عالم هنر رو به رو شود. فکر می‌کنم که قرار است نسبت به بچه‌های هنر لطف داشته باشند. اگر این صحبت‌هایی که از وزارت ارشاد شنیدیم با عمل آن‌ها یکسان باشد و در همین مسیری که می‌گویند جلو بروند، قطعا برنامه‌های دیگری خواهیم داشت. قطعا من هم به کنسرت برای امسال فکر خواهم کرد و برنامه آن را دارم. ایده‌های خاصی برای فعالیت در زمینه کنسرت و آثار مجاز داخل کشور دارم. یک مقدار اگر به هنرمندان میدان بدهند و با موسیقی مهربان‌تر باشند، قطعا برای خود جامعه و آرامش داخلی آن مفید‌تر است. ایده‌های خوبی داریم به شرطی که دست ما را باز بگذارند و اجازه دهند که کار کنیم.
 
  • *نمی شود با سمیر زند صحبت کرد و در مورد «حبیب» نپرسید. از آقای حبیب چه خبر؟
خبر خاصی ندارم و مدتی است که با ایشان ارتباطی ندارم. قطعه «محکوم» را دو صدائه کار کردیم و کار بعدی ایشان یعنی «تو نبودی» را من کارگردان کلیپ‌اش بودم. اخیرا تک آهنگ جدیدی را به صورت کلیپ منتشر کردند و خبر خاص دیگری نیست. اگر از بحث مجوز می‌پرسید که هنوز خبری نشده.
 
  • * سوالات در مورد حبیب زیاد است و هیچ کسی پاسخگو نیست و تنها پل ارتباطی شما هستید. فکر می‌کنید آخر و عاقبت حبیب در بازار موسیقی ایران به نتیجه عملی خواهد رسید؟
اینکه ایشان بخواهند در فضای مجاز داخل کشور برسند به خودشان بستگی دارد. در جریان هستم که با چند گروه کار کرده‌اند و با هیچکدام به نتیجه نرسیده‌اند. بیشتر از این اطلاعی ندارم.
 
  • *آیا برای شروع کار ایشان شرایط خاصی دارند؟ یا اینکه از او شرایط خاصی را خواسته‌اند؟
خیر از او شرایط خاصی را نخواسته‌اند. هر کشوری یک سری قوانین و اصول خودش را دارد. ایشان از زمانی که وارد ایران شدند با گروه‌های زیادی همکاری کردند. از نظر بحث اسپانسرینگ و سرمایه گذاری و کسانی که می‌خواستند کار کنند متنوع بودند و تا امروز شاید سه چهار گروه آمده‌اند و ایشان با گروه دیگری کار کرده‌اند. فکر می‌کنم اول خود آقای حبیب باید تصمیم بگیرند که چگونه فعالیت داشته باشند.
 
  • *حرفی مانده؟
دولت جدید قول داده است و فقط باید عمل کنند تا یک مقدار با محبت بیشتر نسبت به عالم هنر و به خصوص موسیقی رفتار کنند. متاسفانه در دولت قبل هر جا که از هنر سخن به میان می‌آمد منظور سینما بود. صحبت از هنرمند هم به کارگردان و بازیگر مربوط می‌شد و در اولویت آخر به بحث موسیقی و خواننده و آهنگساز می‌رسیدند. امسال یک مقدار به اهالی این حوزه بها بدهند و موسیقی یکی از همین هنرهایی است که راجع به آن‌ها صحبت می‌کنیم. اگر هنر فاخر می‌گوییم، موسیقی فاخر هم داریم. موسیقی را بد نبینیم زیرا موسیقی هنر مقدسی است و با بها دادن به آن قطعا ضرر نمی‌کنیم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 فروردین 1393 - 09:15

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 26 فروردین 1393 - 02:11

با اقاي زند مخالفم

تو هر دولتي هر كشوري يه وقتايي به هنرمندان بي مهري ميشه
ما نبايد اسم آن شخص يا آن دولت يا آن كشور را بياريم ...
خداروشكر همه چيز خوبه

سه شنبه 26 فروردین 1393 - 17:35

اقای وبلاگ سعد اباد داری شوخی میکنی دیگه؟ واقعا همه چیز خوبه؟ همه چی ارومه من چقد خوشحالم اره؟ یه عده دارن از سیری میترکن و یه عده دارن از گشنگی میمیرن اونوقت همه چی خوبه؟ واسه 2کیلو مرغ و یه کیسه برنج همدیگرو له میکنن همه چی خوبه؟ واسه 5 هزار تومن ادم میکشن همه چیز خوبه؟ یارو لیسانس داره ولی خیابونا رو متر میکنه همه چی خوبه؟ بخوای اعتراض کنی از روی کره ی زمین محوت میکنن همه چیز خوبه؟

سه شنبه 26 فروردین 1393 - 23:57
رویا حبیبی

وبلاگ حتما الان فکر میکنه با این شعار کهنه و نخ نمائی که داده دیگه الان جاش تو صدر مدیران رده بالای مملکت رزرو شده...شایدم اصلا از خونه بیرون نمیاد و از چیزی خبر نداره......................

94.183.113.254
چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 12:11
حسینی لقب رضا

اقاي نويد اينجا بحث موسيقي بود نه سياست ...
من نميدونم اين سايت با چه فكري نظرات شمارو ثبت ميكنه

2.184.114.146

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سمیر زند: در دولت قبل به هنرمندان کم لطفی شد | موسیقی ما