برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگوی سایت موسیقی ما با خواننده گروه «پالت»؛
امید نعمتی: هنوز در حال مقاومت‌ایم!
موسیقی ما – بر خلاف سال 92 که برای اعضای گروه «پالت» با هیجان همه جانبه آلبوم «آقای بنفش» آغاز شد آنها این روزها در یک سکوت عجیب به سر می برند. عجیب از این بابت که پس موفقیت آلبوم اول و دوازده سانس کنسرتی که در برج آزادی تهران داشتند خیلی ها منتظر بودند که پالت پای ثابت استیج باشد. اما آنها کماکان در برابر پیشنهادات کنسرت مقاومت می کنند و می خواهند همانند سال گذشته با دست پر به دیدار مخاطبان خود بروند. البته در بطن همین سکوت هم کارهای تولید دومین آلبوم خود را پیگیری می کنند. «امید نعمتی» این بار هم در گفتگو با سایت «موسیقی ما» خبرهای جدیدی برای ما داشت و از آلبوم جدید و برنامه های سال جدید گروه پالت سخن گفت:
 
  • *اعضای گروه «پالت» این روزها مشغول انجام چه کارهایی هستند؟
ما تمرینات را از روز دوم عید آغاز کردیم. این تمرینات هر روز و طبق یک برنامه منظم پیش رفت. آماده ضبط آلبوم دوم هستیم و پس از انتشار آلبوم هم دور جدیدی از کنسرت های گروه «پالت» برگزار می‌شود.
 
  • *تا الان استارت ضبط آلبوم جدید را نزده اید؟
ببین دو سه ترک ضبط شده داریم اما قطعاتی که در ایام عید ساختیم را باید ضبط کنیم.
 
  • *فضای کلی این آلبوم چگونه خواهد بود؟
از آلبوم اول به دوم ما تغییرات بزرگی داشتیم که در موزیک های جدید ما کاملا مشهود است. یک سری قطعه بازمانده از آلبوم اول داشتیم که با هم صحبت کردیم و ابتدا تصمیم داشتیم که همه این قطعات را کنار بگذاریم و بعدا در قالب سینگل منتشر کنیم. اما تصمیم گرفتیم که این قطعات در آلبوم دوم باشند. دومین اثر پالت ادامه آلبوم «آقای بنفش» به همراه یک فضای متفاوت است. فضای جدید و متفاوتی که در حال تجربه آن هستیم و آلبوم دوم اینگونه خواهد بود.
 
  • *این آلبوم را چند قطعه‌ای می بندید؟
الان حدود 16 قطعه آماده داریم و می‌توانیم دو آلبوم هم ارائه کنیم! ولی پس از اتمام مراحل ضبط در مورد چیدمان و تعداد قطعات تصمیم می‌گیریم.
 
  • *باز هم با هنرمند یا گروه مهمان در ساخت قطعات جدید همکاری می‌کنید؟
چند مهمان برای این قطعات جدید خواهیم داشت ولی اگر اجازه بدهید تا زمانی که به قطعیت برسیم اسمی را عنوان نکنم. با موزیسین های خارجی نیز همکاری داشتیم و احتمالا برخی از این قطعات را منتشر کنیم و برخی دیگر را در زمان مقتضی به مرحله انتشار برسانیم. اتفاقات هیجان انگیز زیادی داریم که شاید الان صحبت کردن در مورد آنها زود باشد.
 
  • *حدودا چه زمانی را برای انتشار این اثر مدنظر دارید؟
ما سعی می کنیم هرچه سریعتر مراحل ضبط به پایان برسد و انتشار آلبوم به مراحل اخذ مجوز نیز بستگی دارد. تا الان هم شرمنده شده‌ایم زیرا قصد ارائه آلبوم در اسفندماه را داشتیم ولی حقیقتا این تاخیر از جانب ما بوده است.
 
  • *در آخرین گفتگویی که با هم داشتیم شما گفتید که پیشنهادات زیادی برای برگزاری کنسرت دارید ولی مقاومت می کنید! شرایط حال حاضر چگونه است؟
هنوز در حال مقاومت هستیم! می‌خواهیم که حضور گروه پالت روی استیج، متفاوت و جدید باشد اما دل ما برای برگزاری کنسرت تنگ هم شده است. اما به فکر برگزاری کنسرت‌های دانشگاهی هستیم. آخرین کنسرت دانشگاهی ما به اجرا در دانشکده فنی دانشگاه «تهران» باز می‌گردد که خیلی به ما چسبید! پالت گروه موسیقی است که از دل همین دانشگاه‌ها بیرون آمده است به همین دلیل این فعالیت را ادامه می‌دهیم. هنوز تاریخ و محل‌های برگزاری قطعی نشده است اما در فصل بهار احتمالا کنسرت های اینچنینی خواهیم داشت.
 
  • * برای پاسخگویی به استقبال مخاطبان با توجه به گنجایش کم دانشگاهها در سانس های متعدد نسبت به برگزاری کنسرت اقدام می کنید؟
خیر. امیدواریم که دانشجوهای همان دانشگاهها حضور داشته باشند و قطعا به زودی تور شهرستانها را آغاز می‌کنیم. فضاهایی از این دست را دوست داریم و اصلا شاید ورک شاپ داشته باشیم. این طرح جدیدی که مطرح کردم صرفا برای حضور در جمع‌های خودمانی دانشجویان است. برنامه‌های اصلی ما پس از انتشار آلبوم خواهد بود.
 
  • *فکر می کنید دور جدید کنسرت های پالت در چه سالن هایی باشد؟ احتمال دارد که برنامه گروه را در برج میلاد یا سالن میلاد ببینیم؟
ما همیشه نسبت به برج میلاد مقاومت کرده‌ایم. مسیری که ما انتخاب کردیم به گونه‌ای دیگر بود و آنچنان شکل موسیقی پاپ نداشت. من با موسیقی پاپ مخالف نیستم ولی ما با جریان موسیقی پاپ به لحاظ سلیقه ای ارتباط برقرار نکردیم. قطعا باید دنبال سالن‌هایی بزرگتر از قبل باشیم زیرا برگزاری برنامه در تعداد سانس زیاد خیلی سخت است.
 
  • *پس برج میلاد قطعی تر به نظر می رسد. درست است؟
نمی‌توانم نظر قطعی بیان کنم. برج میلاد را هم دوست داریم ولی کنسرت‌هایی که آنجا برگزار می‌شود با رویکرد پالت متفاوت است و موسیقی‌های رسمی تر آنجا اجرا می‌شود. موسیقی گروه ما نسبت به فضای جدی آنجا صمیمانه‌تر است ولی اگر مجبور باشیم شاید در آنجا با مخاطبان دیدار کنیم!
 
  • *گروه پالت در سال 92 دو حضور جنجالی داشت. یکی آن کلیپی بود که در تلویزیون پخش شد و ساز می زدید اما سازی وجود نداشت! دیگری هم کلیپ مربوط به فیلم «شهر موش ها» بود. ایده های آن اتفاقات از کجا شکل گرفت و امسال هم از این برنامه های جنجالی دارید؟!
آن برنامه تلویزیونی طی یک همکاری بین ما و مسئولین برنامه «رادیو هفت» اتفاق افتاد. ایده از جانب ما بود و دست اندرکاران برنامه برای اجرایی شدن آن تلاش کردند. ما دیدیم که نمی توانیم ساز نشان دهیم و همه اعضا باید جلوی دوربین حضور پیدا می‌کردند زیرا گروه بودن برای ما خیلی مهم است. اگر هم شوخی در آن کلیپ وجود داشت خیلی ساده بود زیرا همه ما موافق نشان ندادن ساز در تلویزیون نیستیم. امیدواریم یک روز این مساله حل گردد و قطعیتی پیدا شود که بگویند ساز بد یا خوب است. از سوی دیگر ما با تیم تولید شهر موش ها دوستان خوبی هستیم و با اتاق فکر این مجموعه و خانم «برومند» ارتباط خوبی داریم. پیشنهاد از جانب آنها مطرح شد و ما هم از کودکی ارادت خاصی خدمت سرکار خانم برومند و سایر عوامل تولید شهر موش ها داشتیم. امیدوارم که این همکاری ها ادامه پیدا کند و آماده هستیم. برای سال جدید از این دست همکاری های پرهیجان با اهالی سینما و تئاتر انجام داده ایم که یک به یک رونمایی خواهند شد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 00:21

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 - 12:33

خوبی کارهای گروه پالت اینه که توی دورانی که اکثرن از روی دست هم کپی میکنن، اون ها خلاقیت به خرج میدن. همین هم باعث متفاوت بودنشون میشه. به امید شنیدن آهنگای خوب....

چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 - 12:50

همه چیزشون فدایی داره، مخصوصا سبیل امید نعمتی!

چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 - 21:09
رویا حبیبی

یاد فیلمای ایران قدیم افتادم...................

94.183.113.159
چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 - 17:48

موفق باشید

پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 04:51

اصلا و ابدا کارهای این گروه رو دوست ندارم و یه جورایی همه کاراشون انگار فیکه و پر از ادا و تقلیده

پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 12:14

:) خیلی خوب

جمعه 5 اردیبهشت 1393 - 13:38

(خلاقیت) چیزی که موسیقی ما بهش احتیاج داره

جمعه 5 اردیبهشت 1393 - 15:23

عاشق گروه پالتم شاید بشه گفت موفق ترین گروه موسیقی ایران هستند!

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 16:49

خیلی گروهه باحالین. من خوشم میاد ازشوون. صدای امید هم خیلی خوبه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امید نعمتی: هنوز در حال مقاومت‌ایم! | موسیقی ما