برنامه یاد بعضی نفرات
 
پیروز ارجمند در جلسه با اعضای هیات مدیره خانه موسیقی خبر داد؛
پروسه اخذ مجوز آلبوم‌های موسیقی به 2 تا 10 روز کاهش یافت
موسیقی ما - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در جلسه با هیئت مدیره خانه موسیقی گفت: «دادن مجوزها از مدت‌های طولانی به مدت 2 تا 10 روز تقلیل داده شده که می‌تواند راهگشا باشد. همچنین انجمنهای موسیقی شهرستانها نیز فعال شده‌اند.»

جلسه هیئت مدیره خانه موسیقی با حضور داود گنجهای، محمد سریر، تقی ضرابی، داریوش پیرنیاکان، نصرالله ناصحپور، زیدالله طلوعی، حمیدرضا نوربخش، آذر هاشمی، حمیدرضا عاطفی، پیروز ارجمند (مدیرکل دفتر موسیقی) و مجید سرسنگی (مدیرعامل خانه هنرمندان) در ساختمان فاطمی برگزار شد.

در این جلسه پیروز ارجمند گزارشی از فعالیتهای انجام گرفته دفتر موسیقی ارائه کرد و گفت: «دادن مجوزها از مدت‌های طولانی به مدت 2 تا 10 روز تقلیل داده شده است.» ارجمند با اشاره به اقدامات اخیر دفتر موسیقی ارشاد گفت: «12 آئیننامه تدوین شده که میتواند در اجرای کنسرتها مفید واقع شود. ارکستر سمفونیک، ارکستر ملی و یک ارکستر ترکیبی با رهبری آقای شهبازیان نیز راهاندازی خواهد شد و قرار است شورای عالی داوری با همکاری خانه موسیقی تشکیل شود. بخش تولید و نمونهسازی در معاونت هنری قرار است راهاندازی شود. همچنین در سال 93 چهار جشنواره موسیقی برگزار خواهد شد.»

مدیرکل دفتر موسیقی همچنین در سخنانش از خانه موسیقی خواست شعبات استانها و شهرستانها را برای تسریع فعالیتهای صنفی به هنرمندان منطفه تأسیس کند که این صحبت با استقبال هیئت مدیره همراه بود.

در ادامه این نشست، داریوش پیرنیاکان (دبیر و سخنگوی خانه موسیقی) خطاب به مسئولان گفت: «اگر میخواهید با خانه موسیقی همکاری نزدیک داشته باشید، باید شفاف عمل کنید و اگر این اتفاق بیفتد، حتماً همکاری هم اتفاق خواهد افتاد.» در ادامه جلسه، مجید سرسنگی (مدیر عامل خانه هنرمندان) در سخنانی با اشاره به مشکلات پیش روی هنر در کشور گفت: «در این 3 سال که در خانه هنرمندان حضور دارم، دیدهام خانه موسیقی بهعنوان عضو مؤثر عمل میکند. ما هم تا جایی که توانستیم تا امروز با خانه موسیقی همکاری و در برنامهها کمک کردهایم.» وی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات موسیقی گفت: «در اکثر هنرها مسائل و مشکلات تقریباً یکسان است. آن چیزی که موجب شده اکثر دردها و گلایههای ما یکسان باشد، به چند مشکل اساسی و مسائل بالادستی در عرصه هنر برمی‌گردد که تا حل نشود، هیچکدام از مسائل دیگر حل نخواهد شد.»

وی افزود: «بهطور مثال آقای ارجمند بیان کردند که مایل هستند خانه موسیقی در شهرستانها شعبه داشته باشد، اما من با قاطعیت می گویم وزارت ارشاد و ادارات کل ارشاد در شهرها چندان با این اتفاق همسو نیستند، همانطوری که ما سعی کردیم در استانها شعبه خانه هنرمندان داشته باشیم ولی سیاست وزارت ارشاد و برخی از نهادهای امنیتی که مشورت میدهند این است که این انجمنهای صنفی از این گستردهتر نشوند.» سرسنگی گفت: «اگر مشکلاتی که در عرصه هنری داریم حل نشود، باید سالها بنشینیم و همین حرفها را تکرار کنیم. این مشکلات به ساختار تشکیلاتی در حوزه هنر برمیگردد؛ ساختاری که بسیار کهنه است و متناسب با شرایط روزگار ما نیست. وزارت ارشاد با این ساختار کهنهای که دارد و بروکراسی عجیبی که در آن حاکم است، طبیعتاً به جایی نمیرسد.»

این مدرس هنر گفت: «وزارتخانهای که هم میخواهد قوه مقننه باشد و سیاستگذاری کند، هم قوه مجریه باشد و برگزار کند و هم میخواهد قوه قضاییه باشد و قضاوت کند و به طور کلی سه وظیفه را یکجا خودش انجام دهد، موفق نخواهد شد و باید بدانیم تا وقتی این ساختار تغییر نکند و از همه مهمتر مدیریتهای ما در این ساختار متحول نشود، بسیاری از این مسائل غیرقابلحل باقی خواهد ماند.» وی افزود: «نکته دیگر نسبت انجمنهای صنفی و بخش دولتی است. متأسفانه چون این مساله بسیار جدید است آن را تجربه نکردیم. چون اساساً تجربه این تعامل را نداشتیم، دولت خود را رقیب این انجمنها حس میکند و به نوعی مانع گسترش و توسعه فعالیتها میشود؛ اتفاقی که برای خانه هنرمندان افتاد.» سرسنگی در بخش دیگری از سخنانش به راهکارهای بهبود شرایط اشاره کرد و گفت: «ما در بخش غیردولتی از قدرت و فضایی که داریم استفاده نمیکنیم تا در هنر کشور یک تأثیر مثبت و کارآمد از خودمان بهجا بگذاریم. متأسفانه همیشه مسائل کلان را رها کرده و به مسائل کوچک میپردازیم.»

وی افزود: «ما به عنوان انجمنهای صنفی هیچ نقشی در سیاستها و یا تعیین مدیریتها نداریم. در این چند ساله اخیر هم از طرف ارشاد و هم از طرف شورای شهر تنها مرکز هنری که بودجهاش تقلیل پیدا کرده خانه هنرمندان بود. در این یک سال اخیر که آقای مسجدجامعی به عنوان یک فرد فرهنگی در شورای شهر آمدند و قرار شد بودجه ما زیاد شود، به همت یکی از اعضای شورا که اتفاقاً از هنرمندان هستند این افزایش بودجه متوقف شد، بدون اینکه ما دلیل آن را بدانیم.» وی افزود: «وقتی این مناسبات غلط وجود دارد، فکر میکنم در انجمنهای صنفی درباره مسائل کلان فرهنگی مملکت نتوانیم موضعگیری درستی کنیم.»

سرسنگی گفت: «در حقیقت وقتی یک مدیر بر سرکار میآید باید بداند انجمنها بخش اجرایی دولت نیستند. در واقع انجمنها تفکرساز و سیاستگذار هستند و باید در این زمینه کمک کنند.» مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: «من بارها گفتهام که هنر ما گلخانهای است. هنر به صورت سالم رشد نکرده و همیشه جایی به یک مدیر دولتی وصل بوده است. ما در این همه تنگنا و فشارهایی که از همه طرف وارد میشود سعی داریم این چراغ را روشن نگه داریم.»

مجید سرسنگی در پایان با ابراز تمایل به تعامل هرچه بهتر و بیشتر خانه هنرمندان و خانه موسیقی گفت: «تا جایی که از دست ما بربیاید به همراه خانه موسیقی سعی داریم با خلوص نیت و صداقت در بخشهای مختلف بهویژه اجرای برنامههای موسیقایی مشارکت کنیم.»
منبع: 
خانه موسیقی
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1393 - 23:40

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 11:40

آقای ارجمند مجوز آلبوم کورش یغمایی چه شد؟ مجوز آلبوم ایلیا منفرد پس از 12 سال چه شد؟ مجوز حبیب و سامان چه شد؟

چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 14:24

واقعاً خسته نباشید باید گفت به این مسئولای جدید
واقعاً دمشون گرم
معلومه که درد موسیقی رو خوب فهمیدن و درک کردن
امیدوارم که بتونن یه تکونی به این آشفته بازار بدن

چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 17:10

میلاد ( طرفدار سعید کرمانی )
واقعا دستشون درد نکنه مرسی
سعید کرمانی مجوز دادن دیگه خیلی لطف کردن
مرسی

چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 21:14

مجوز سامان جلیلی که با گذشت 3 سال هنوز قطعی نشده چه شد ؟

پنجشنبه 28 فروردین 1393 - 12:04

ما منتظر مجوز البوم پاروي بي قايق هستيم ...
خواهشا رسيدگي كنيد ...
تشكر

شنبه 30 فروردین 1393 - 01:41

لطفاً از آقای ارجمند سوال کنید که بعد از 5 سال چرا هنوز از مجوز احسان غیبی که نه کلیپی داشته و نه همکاری ای با لس آنجلس نداشته ، خبری نیست .................. لطفاً خبر بدهید
صبر احسان غیبی = صبر ایوب

شنبه 30 فروردین 1393 - 20:39

بی صبرانه منتظر مجوز "متین معارفی" هستیم...

جمعه 5 اردیبهشت 1393 - 23:15

اميد به خدا بي صبرانه منتظر مجوز متين عزيز مون از برادران ارشاد هستيم

جمعه 2 خرداد 1393 - 14:08

كاش متين معارفي ب لطف خدا مجوز بگيره كاش كنسرت بزاره هر جاي ايران بزاره ميرم من با آهنگاش زندم ....

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پروسه اخذ مجوز آلبوم‌های موسیقی به 2 تا 10 روز کاهش یافت | موسیقی ما