برنامه یاد بعضی نفرات
 
 «آسمان چشمان تو» از سوی رهگذر هفت اقلیم منتشر می شود
سپهر سعیدی در گفت‌و‌گو با سایت موسیقی ما خبر داد:
«آسمان چشمان تو» از سوی رهگذر هفت اقلیم منتشر می‌شود
موسیقی ما - مدیرعامل شرکت فرهنگی-هنری‌‌ رها (رهگذر هفت اقلیم)، از انتشار آلبوم موسیقی «آسمان چشمان تو» خبر داد و گفت: این آلبوم در این هفته راهی بازار موسیقی کشور خواهد شد. سپهر سعیدی؛ مدیرعامل شرکت فرهنگی-هنری رهگذر هفت اقلیم در گفت‌و‌گو با موسیقی ما اعلام کرد: آلبوم موسیقی «آسمان چشمان تو» صدا و موسیقی سیامک صالحی از سوی شرکت‌‌ رها منتشر و در همین هفته روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد.

سپهری در ادامه صحبت‌های خود گفت: آلبوم «آسمان چشمان تو» مجموعه‌ای از موسیقی سنتی از ساخته‌های سیامک صالحی است که بر روی اشعاری از مولوی، حافظ و فریدون مشیری ساخته شده است و شامل ۱۰ قطعه است که عنوان آن‌ها «تکنوازی سه تار»، «جدایی»، «سرمستی، قسمت اول»، «تکنوازی سه تار»، «آسمان چشمان تو»، «سرمستی، قسمت دوم»، «تکنوازی عود»، «آمد خزان»، «هفت شهر، قسمت اول» و «هفت شهر، قسمت دوم» است.

وی ادامه داد: ارسلان کامکار (ویلن و عود)، آیدین احمدی (ویلنسل)، بهرام آقاخان (گیتار)، بهار ایلچی (هارپ)، درشن آنند (طبلا) و همایون نصیری (سازهای کوبه‌ای) در کنار سیامک صالحی (سه تار و آواز) به هنرنمایی پرداخته‌اند.

در شناسنامه این آلبوم آمده اشت: در آلبوم «آسمان چشمان تو» آهنگساز کوشیده تا با نگاه به موسیقی کشورهایی که دارای ریشهٔ مشترک باستانی با موسیقی ایران هستند (مانند هندوستان و اسپانیا) و همچنین با استفاده از سازهایی نظیر ویولنسل و هارپ (چنگ) به فضایی کاملا نو اما در عین حال اصیل دست یابد. همچنین آهنگسازی و فرم این آلبوم را می‌توان در زمرهٔ آثاری دانست که در دنیای موسیقی امروز مورد توجه بسیاری قرار گرفته و در ایران نیز به نام «نسلی دیگر» ترجمه شده است که از پیشروان این سبک می‌شود به پیترگابریل و لورینا مک کنت اشاره کرد.

علاقه مندان می‌توانند برای تهیه نسخه اصلی آلبوم «آسمان چشمان تو» به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه کنند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 00:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «آسمان چشمان تو» از سوی رهگذر هفت اقلیم منتشر می‌شود | موسیقی ما