برنامه یاد بعضی نفرات
 
نظرسنجی هفتگی سایت موسیقی ما؛
ارزیابی شما از سیاست درهای باز وزارت ارشاد و اعطای مجوز به هنرمندانی که پیش از این اجازه فعالیت رسمی در عرصه موسیقی را نداشتند، چیست؟
موسیقی ما - با روی کار آمدن دولت جدید و تغییرات متعدد در حوزه‌های معاونت هنری و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درهای این معاونت به روی هنرمندان ممنوع‌الفعالیت عرصه موسیقی بازتر و با نگاه مهربانانه‌تری به آنان نگریسته شد. در همین مدت کوتاه چند تن از هنرمندانی که پیش‌تر امکان فعالیت رسمی در این حوزه نداشتند، مجوز‌ فعالیت دریافت کردند و آلبوم‌های مجاز خود را روانه بازار کرده یا خواهند کرد. این موضوع از یک سو امید و رغبت بیشتری برای علا‌قه‌مندان موسیقی و هنرمندان ممنوع‌الفعالیت ایجاد کرده و می‌تواند باعث گسترده شدن ژانرها و عرصه فعالیت موسیقی در ایران شود و تنوع بیشتری در این حوزه ایجاد کند و البته طرفداران موسیقی آزاد در همه سبک‌ها و رشته‌ها را خوشحال خواهد کرد؛ اما از سوی دیگر برخی که مسئولیت بیشتری برای وزارت فرهنگ و ارشاد قائل می‌شوند، معتقدند نظارت بیشتری لازم است تا سلیقه موسیقایی مردم نزول نکند و در برداشتن این محدودیت‌ها کمترین میزان تبعیض را شاهد باشیم و با وضع قوانین مشخص تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای را در این خصوص از بین ببریم.
 
نظرسنجی این هفته «موسیقی ما» به این موضوع اختصاص داده شده و در این مورد شما کاربران گرامی سایت نیز می‌توانید علاوه بر شرکت در نظرسنجی، نظرات تفصیلی خود را ذیل همین مطلب درج کنید.
تاریخ انتشار : جمعه 5 اردیبهشت 1393 - 00:53

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 5 اردیبهشت 1393 - 11:15

واقعا دیگه این مجوز ها داره مسخره میشه
به آقای س.ک و ع.ط و ... با اون همه کلیپ هاشون مجوز دادن ولی به کسی مثل شادمهر(من طرفدارش نیستم)مجوز نمیدون و مجبورن ایران رو ترک کنن
واقعا این طور جاها حق با حامی هستش درسته که همه باید از کاراشون پول در بیارن ولی باید یه مدت هم ممنوع الفعالیت بشن به همین راحتی به این آقایون مجوز میدن اگه اینجوره باید خواننده های لس آنجلسی هم باید مجوز بدن خیلی هاشون هستن که مشکلی ندارن مانند ن.م و س.ق کار سیاسی نداشتن امیدوارم وزارت ارشاد یکم بیشتر در دادن مجوز دقت کنه.
و اینکه خواننده ای مثل نیما مسیحا حق داره کلیپش رو بده به شبکه ای که کارای همون آقایون رو پخش میکردند یعنی این که همه ی خواننده ها حق دارن این کارو بکنن.بعد آقای طالبزاده میاد مطلبی رو در صفحه ی رسمیش میزاره که بر ضد حامی هستش آقای طالبزاده باید به شما بگم شما انگشت کوچیکه حامی هم نمیشین اگه تونستید مثل حامی اینقدر فنی و دقیق بخونید یا حت ییه آهنگ حامی رو مثل خودش بخونید اونوقت بیایید اظهار نظر کنید.
یا حق.

چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 - 12:07
محمد

بنظرم باید برن دنبال شادمهر و برش گردونن
یادمه اون موقع که ایران بود یه روزنامه انگلیسی شادمهر رو سلاح جدید ایران در حوزه فرهنگ خطاب کرده بود
سلاحی که با بی تدبیری مسئولان اون زمان از دستمون گرفتن و مال خودشون گرفتنش
نتیجش شده این
جامعه ای که سلسقه ی شنواییش بشدت اومد پایین
حتیالان اگه دهاتی یا مسافر رو بذاری همه با لذت گوش میکنن
چون پیشرفت موسیقیایی نداشتیم
اونا هم شادمهر رو منزوی کردن
مجبورش کردن سیاسی بخونه
اره
شک نکنین مجبورش کردن سیاسی بخونه
این سلاح رو انداختن گوشه ی انبار داره خاک میخوره
شادمهر اونور داره حیف میشه
اینی که میگن نباید بهش اجازه فعالیت بدیدم از بی تدبیریه
چون الان ارشاد باید شبکه های ماهواره ای رو خلع سلاح کنه
شبکه های ناهنجار که با گذاشتن اهنگ کسایی مثله شادمهر در عوض پرداخت حق پخش مخاطب جمع میکنن
خب اگه شادمهر بیاد ایران اونا دیگه شادمهری ندارن که مخاطب جمع کنن
و توجه ها بیشتر به داخل جلب میشه
با اینکار هم یکی از ستون های شبکه های ماهواره ای رو خراب کردیم و هم باعث میشم توجه ها به داخل جلب شه
جلب توجه ها به داخل یعنی ایکه میتونیم الگوهای خودمون رو به مردممون منتقل کنیم
شادمهر با توجه به حجم طرفداراش یه پادشاهه تو موسیقی...

91.99.142.136
پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 10:52
وبلاگ سعدابادمذهب(هوادارامحسن چاوشي)

شماها چرا اينجوري حرف ميزنيد ...
جناب شادمهر با ميل خودش رفت درحالي كه ميتونست مثل اقاي چاوشي و يگانه و بقيه
بدون هيچ دغدغه اي تو ايران كار كنه ...
درسته مشكلاتي وجود داره ولي اين مشكلات كاملا طبيعي هست
اين نظر شخصي بنده هست

2.184.88.239
پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 14:32
بی سرزمین تر از باد

سعدآباد یه حرف رو چندین بار به چند صورت مختلف تکرار کردی و چندین بار هم به صورت های مختلف پاسخ گرفتی! نمیدونم چرا قانع نمیشی؟! شادمهر به میل خودش رفت مثل صدها نخبه ی دیگه ای که هرساله دارن به میل خودشون میرن! اما نذاشتن برگرده! درست برخلاف ده ها نخبه ای که به وطن برمیگردن! حالا لطفا این حرف من رو هجی کن!

188.253.71.120
شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 20:46
mahyar.jafari93

طرفدارای آقای چاوشی... توجه کنید!
خودمم طرفداره چاوشی هستم پس حرفمو از روی دشمنی نگیرید فقط یه مقایسه میکنم کمی فکر کنید بعد به خودتون بیاید!
همه ی مشکلات شادمهرو یه بار مرور کنید با خودتون، حتی اگه کمی هم شناخت ازش داشته باشید میهفمید چقد سختی کشید تا رفت! حالا یه چیز میگم به اینم فکر کنید! محسن چاوشی بخاطر چند تا توهین که بهش توی فضای مجازی شده بود گفت میخواد از ایران بره! فقط بخاطر یه سری توهین توی فضای مجازی....
مقایسه کنید! همین.......
ایا انصافه که رفتن شادمهرو با موندن چاوشی مقایسه میکنید؟!
اینم بدونید چاوشی کنسرت که نمیذاره اگه بره همین انتشار البومارو که توی ایران داره رو هم از دست میده کم بگید محسن نمیره، مرده و مونده و........ محسن نمیخواد بره اما حتی اگه بخوادم نمیتونه بره!!!!!!!!!!!!!

78.39.225.224
چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 - 11:14

من مخالفم چون این یه راه حل شده برای افرادی که قصد خوانندگی دارند .خود من هم بااین شرایط اگه میخواستم خواننده بشم اول چند تا موزیک ویدئو میدادم بعدش میرفتم دنبال مجوز.اینطوری حداقل ده سال جلو میفتادم حتی اگه گرفتن مجوزم مثل خیلی ها سه سال طول میکشید.چون هم برای مردم عامه شناخته شده هستم وهم برای برنامه گزارها و اصطلاحا مدیران برنامه!!!
از طرفی اکثر این خواننده ها اینجور وانمود میکنند که چون نتونستند مجوز بگیرند مجبور شدند از طریق شبکه های ماهواره ایی اقدام به فعالیت کنند در صورتی که مطمئنا این افراد آگاهانه و برای شناخته شدن وشنیدن بهتر کار هاشون این کار رو انجام دادند.
وقتی وزارت ارشاد اینطور عمل میکنه خواننده مجاز وتوانایی مثل نیما مسیحا هم سعی میکنه از این تریبون (شبکه های ماهواره ایی)استفاده کنه.که به نظر من با توجه به این نوع عملکرد وزارت ارشاد حق ایشون وتمام خواننده های مجازه.
مساله دیگه اینه که وزارت ارشاد حتی در برخورد با این خواننده ها(قبلا غیر مجاز)هم دوگانه رفتار میکنه یکی مثل علیرضا قرایی منش مجوزش سه سال طول میکشه یکی مثل زانیار خیلی سریع مجوز میگیره و مطمئنا این هیچ دلیلی نمیتونه داشته باشه غیر از اینکه اون شخصی که دنیال مجوز زانیار بوده برش بیشتری داشته(البته من مخاطب هیچ کدوم از این عزیزان نیستم).

چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 - 12:13

بنظرم باید برن دنبال شادمهر و بقیه ی خواننده های مرد لس انجلسی و برشون گردونن
یادمه اون موقع که ایران بود یه روزنامه انگلیسی شادمهر رو سلاح جدید ایران در حوزه فرهنگ خطاب کرده بود
سلاحی که با بی تدبیری مسئولان اون زمان از دستمون گرفتن و مال خودشون گرفتنش
نتیجش شده این
جامعه ای که سلیقه ی شنواییش بشدت اومد پایین
حتی الان اگه دهاتی یا مسافر رو بذاری همه با لذت گوش میکنن
چون پیشرفت موسیقیایی نداشتیم
اونا هم شادمهر رو منزوی کردن
مجبورش کردن سیاسی بخونه
اره
شک نکنین مجبورش کردن سیاسی بخونه
این سلاح رو انداختن گوشه ی انبار داره خاک میخوره
و گهگداری علیه خودمون استفاده میکنن
شادمهر اونور داره حیف میشه
اینی که میگن نباید بهش اجازه فعالیت بدیدم از بی تدبیریه
چون الان ارشاد باید شبکه های ماهواره ای رو خلع سلاح کنه
شبکه های ناهنجار که با گذاشتن اهنگ کسایی مثله شادمهر در عوض پرداخت حق پخش مخاطب جمع میکنن
خب اگه شادمهر بیاد ایران اونا دیگه شادمهری ندارن که مخاطب جمع کنن
و توجه ها بیشتر به داخل جلب میشه
با اینکار هم یکی از ستون های شبکه های ماهواره ای رو خراب کردیم و هم باعث میشم توجه ها به داخل جلب شه
جلب توجه ها به داخل یعنی ایکه میتونیم الگوهای خودمون رو به مردممون منتقل کنیم
شادمهر با توجه به حجم طرفداراش یه پادشاهه تو موسیقی...
اگه اینجا باشن میشه کنترلشون کرد
ولی اگه اونجا باشن هر لحظه با یه اهنگ میتونن خیلیارو به نظام بدبین کنن..

پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 03:25

به نظر من بهتره کیفیتی عمل شه تا کمیتی!
سعید کرمانی و عماد طالبزاده و ... مجاز و غیر مجاز بودنشون به حال موسیقی کشور فرقی نداره!
ولی بازگشت و فعالیت کسایی مثل شادمهر و معین و س،ق (که هیچ گونه فعالیت سیاسی ای نداشتن) یا راحت تر کار کردن کسایی مثل حامی و اهورا ایمان خیلی به موسیقیمون کمک میکنه!! شک نکنید!
مگه غیر از اینه که باید دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی باشیم؟!

پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 10:46

مجوز دادن به بعضي چهره ها واقعا مسخره بوده ...
اگه يه زماني اقاي يگانه و چاوشي مجاز شدن بخاطر تلاششون بوده
ولي الان چي ؟؟؟

درضمن ميخاستم بگم به خوانندگان پرطرفدار بيشتر اهميت دهيد
مثلا اهنگ چشمه توسي محسن چاوشي ده روز بيشتر از انتشارش نگذشته بود كه
بيشترين تعداد دانلود تو سايت موسيقي ما داشت ...
پس هرچه به خوانندگان بزرگ بيشتر اهميت بديم بهتره ...
ياحق

پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 11:01

دوستان موافق هیچگونه استدلالی ندارند؟

جمعه 5 اردیبهشت 1393 - 02:37

این که هنرمندان بتونن بدون سختی و دغدغه بیان و به سادگی اثارشون رو به صورت مجاز پخش کنن واقعا خوبه و کسی هم منکر این قضیه نیست ولی به شرطی که شرایط مجوز برای همه یکسان باشه نه اینکه یک خواننده که چند ساله داره کار میکنه و واقعا هم هنرمنده نتونه مجوز بگیره ولی یه خواننده ی دیگه که به تازگی وارد حرفه ی موسیقی شده و انواع و اقسام جلف بازی ها و جنگولک بازی ها رو هم دراورده و اراجیف تحویل مردم داده بیاد و در عرض 3 سوت مجوز بگیره.به عنوان مثال چرا باید با هنرمندی مانند محسن نامجو که واقعا کارش درسته به بدترین شکل ممکن برخورد بشه و باعث رفتن ایشون از کشور بشه ولی کسانی مثل سعید کرمانی و عماد طالب زاده و زانیار و غیره و غیره بیان و خیلی راحت مجوز دار بشن!!!

جمعه 5 اردیبهشت 1393 - 13:54

اینکه ما بیایم توقع داشته باشیم مثلا بخوان شادمهر و برگدونن یا از این حرف ها که اصلا جالب نیست چون ایشون خودش بخواد میاد اینجا و تازه طبق قوانین مدت شاید زیادی (که میتونه صرف ساخت آلبوم بشه) رو منتظر باشه تا بعد بتونه مجاز کار کنه..
مسئله بعد اینه که الا مثلا گروه آریان بعد از 14 سال استواری و کار با کیفیت (در 3 آلبوم اول) بعد باید بخوان فعالیت هاشون رو تعلیق کنن ؟ این حقه ؟ واقعا شما مومن .. این حقه ؟
بعد اینقدر دلسرد بشن که...
و در مورد پدیده سال 87 ماهان بهرام خان .. ایشون هم مدت بسیاری است در صف مجوز هستن..چرا ؟؟ معلوم نیست.. و واقعا این یک موزیسین رو که میخواد اثر روز رو به گوش مخاطب برسونه دلسرد میکنه..
لطفا طوری برخورد کنید..که همه خوانده های خوب و موزیسین های موفق بتونن درست و اون طوری که میخوان در حوزه پاپ کار کنن..بگذارید نام "عشق" رو به قهقرا نبرن که مجبور بشن احساسات تکریری و روزمره رو به زور در اشعار و ترانه ها بگنجونن..
بگذارید اون طور که حقشه تفسیر عشق رو داشته باشن..
و به ساخت و تنظیم ها هم ایراد نیگیرن... موزیکی که بچه های ما کار میکنن سالمه..پاکه..
پس انگیزه بدین که اینا از همینجا جهانی شدن رو شروع کنن..
یا حق

جمعه 5 اردیبهشت 1393 - 14:48

باید حداقل یه تست هایی گرفته بشه تاهرکسی به راحتی نتونه بیاد وفقط افرادی که واقعاخوبن وشایسته هستن مجوزبگیرن.

جمعه 5 اردیبهشت 1393 - 16:17

سعدآباد هیجکسی ندونه ما که میدونیم شرایط براش به حدی سخت شده بود که نمیذاشتن ساز بزنه!!
شما شنت قد نمیده
آدم و حوا مجوز نمیگرفت
وقتی رفت اونور و منشترش کرد دیدیم هیچ مشکلی نداشت
متن و موسیقیش چیزی نبود که مجوز نگیره
الان آهنگای فرزینو شما گوش بده!!
واقعا تا حدی ناهنجاره
با اینکه بعضی اهنگاش قشنگه ولی واقعا اگه به چاووشی یا خواجه امیری مجوز نمیدادن عمرا نباید به فرزین مجوز میدادن..

دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 - 01:04
mhossein85

بهتره بدونید آقای فرزین زمانی که خواننده شدن علاوه بر مجوز آلبوم مجوز خوانندگی هم گرفتن و مرحوم استاد محمد نوری و بزرگان دیگه ای این امتحانو ازشون گرفتن

8.37.226.39
شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 00:46

سوال من این است که آیا واقعا مردم کارهایی که مجوز ندارند را نمی شنوند ؟ حتی در دهه 60 و 70 هم سیاست درهای بسته چندان موفق نبود . بهترین دلیلش اینکه اکثر جوانانی که بعد انقلاب متولد شده اند خوانندگان لس آنجلسی و خوانندگان زیر زمینی را به هر حال می شناسند . الان که در عصر اینترنت و ماهواره این محدودیت ها مسخره است . لغو کردن محدودیت ها به نفع حکومت و به نفع اخلاقیات هم هست . چون وقتی غیر مجازها و زیر زمینی ها مجوز فعالیت می گیرند مجوزشان مشروط به رعایت یک سری خط قرمزهای حکومت و چارچوب های اخلاقی نیز هست که در موسیقی غیر مجاز و زیر زمینی الزامی به رعایت این چارچوب ها نیست

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 10:54
پریسا نجفی

مساله اینه که این دوستان از ابتدا میتو نستند مجاز و در قالب چهار چوبها فعالیت کنند اما آگاهانه خواستند زیر زمینی شند چون در این صورت بیشتر شناخته میشدند.اگه اینجور پیش بریم همیشه یک عده خواننده زیر زمینی داریم که خو دخواسته کارشون رو بصورت غیر مجاز شروع میکنند و بعد از شناخته شدن در خواست مجوز میکنند.

109.109.54.6
شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 19:58

خواننده که خوب می خونه و همه چیز در کارش خوبه، چه زیرزمینی چه رو زمینی باید هم حمایت بشه و هم باید بگذارن با جدیت کار کنند. ولی کسی که واقعا حرفی برای گفتن نداره و باعث میشه وجهه خود ارشاد هم بیاید پایین بیاید نباید مجوز بدن و بخونه. بله دوستان گفتن امثال شادمهر عقیلی ، حبیب و معین و سیاوش قمیشی مجوز بگیرن و تو ایران کار کنند که هر کدومشون برای خودشان استاد هستن و موسیقی رو خوب میشناسن باعث یک تحول اساسی در موسیقی ایران می شود.

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 20:17

به هر حالــ در كنار خواننده هايـ خوب كشورمونــ مثل
آقاي خواجه اميري با اون صداي پر از آرامش خودش (عاشق لحظه و نابرده رنج هستم با اشعار شاهكار روزبه)
يا مجيد خراطها با اون احساس عميقي كه داره كه واقعا عاشق اين بيتش شدم واقعا آخر احساسه:
اگرچه رو به احساسم در قلبت رو ميبندي(يعني با اينكه اصلا بهم محل نميذاري و دوستم نداري)
ولي ما بين شوخي هام خودم ديدم كه ميخندي !!!
يا محسن چاوشي با اون صداي واقعا خاصش(دوست داشتم و چشمه طوسي)
يا محسن يگانه (سكوت ، رگ خواب،دوست دارم ،نباشي)
و خيلي هاي ديگه...
اما معتقدم يه سري خواننده ها مثل امير تتلو ،يا رپرهايي مثل ياس و آرمين كه واقعا يه سبك نو و جالبي رو وارد موسيقي كردن بايد مجوز بگيرن ...

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 20:35

خانم نجفی چی میگی توروخدا؟! مثلا الان خیال میکنی کشف خیلی مهمی کردیو یه جریانو شناسایی کردی که میگی اول میرن غیر مجاز مشهور میشن بعد میان مجاز ادامه میدن!! قبول ندارم که بدون مجوزا راحتتر دیده میشن اتفاقا بعضی وقتا کاملا برعکسه اما اصلا خب بذار دیده بشن چه اشکالی داره؟! شما به جای زدن این حرفا بیا و بگو چرا باید طوری باشه که مجوز دارا نتونن دیده بشن.
مشکله اصلی خوده مجوزه، چیزی به نام مجوز نباید وجود داشته باشه که مانع کار کردن یه عده بشه و اونارو به سمتای دیگه ببره.
بعضیا میگن به هرکسی نباید مجوز داد تا سطح شنوندگی مارو نیارن پایین! این حرف خیییییییییییییییلیییییییییییی خنده داره بخدا!!! چرا نباید همه بخونن؟؟ اتفاقا باید طوری باشه که هرکسی خواست بتونه بخونه(تکرار میکنم هرکسی که خواست) و انتخابو گذاشت به دست شنونده، مگه ماها عقل و سلیقه نداریم؟! اگه نداریم که هیچ اما اگه داریم خب این حرف که شنیدن کارای ضعیفا سلیقمونو خراب میکنه به کل غلطه چون اگه من کاریرو ضعیف ببینم از اول بهش گوش نمیدم. اگرم کاریرو دوس داشتم و خواستم دنبالش کنم نباید بهم بگن ضعیفه سلیقتو میاره پایین بهش گوش نده! خداییش خنده داره این حرف.
به امید روزی که همه بتونن کاراشونو در عدالت کامل منتشر کنن و یه عده به جای ما تصمیم نگیرن که چی خوبه چی بد! چی قویه چی ضعیف. به سلامتیه هرکی که واسه سلیقه بقیه هم به اندازه سلیقه خودش احترام قاعله!!!

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 07:58
پریسا نجفی

اول اینکه دوست عزیز! لحن صحبت شما بسیار بی ادبانه است،در ثانی صحبت بعدی من اینه که اگه به اونها مجوز میدند به مجازهها هم اجازه بدند تا موزیک ویدئو های مجازشون رو پخش کنند،مثل نیما مسیحا که احتمالا دید اوضاع اینقدر بهم ریخته است این کاررو انجام داد.البته امیدوارم براشون مشکلی پیش نیاد.
مساله بعدی مجوز گرفتن همین دوستان غیر مجازه،چرا یکی مثل نیما علامه 6سال پس از قطع موزیک ویدئوش از شبکه های ماهواره ایی نباید مجوز بگیره ولی زانیار حداکثر 6 ماه پس از قطع موزیک ویدئوش مجوز میگیره.واین نشون میده در وزارت ارشاد فقط رابطه حاکمه ولا غیر.

109.109.54.6
دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 - 22:51
mahyar.jafari93

دوست عزیز! من با اون بخش صحبت شما مشکل دارم و باعث ناراحتیم شد که گفتید نباید به بعضیا مجوز داده بشه چون بعضیای دیگه هستن که مجوز نگرفتن! خب بنظرت این انصافه؟!! این صحبتا و این طرز تفکر باعث میشه که خیلی از استعدادها هدر بشنو از دست برن.
وقتی مثلا به نیما که به شخصه دوسش دارم و طرفدارشم مجوز نمیدن حالا باید از مجوز گرفتن زانیار ناراحت یاشیم؟!
به یه عده داره ظلم میشه حالا که بعضیا شانس اوردن و این ظلم کردنه پاچه شونو نگرفته باید ناراحت باشیم؟!!
بازم میگم مشکل اصلی وجود خوده چیزی به نام مجوزه.....

2.189.179.218
سه شنبه 9 اردیبهشت 1393 - 08:34
پریسا نجفی

نباید از گرفتن مجوز زانیار ناراحت بشید ،ولی لطفا آگاه باشید و گرفتن مجوز زانیار رو به حساب شانس !!!!نذارید،بزارید مسئولان هم بدونند که شما متوجه رابطه ها هستید .من هم به شخصه با مجوز مشکل دارم ولی وقتی برای فعالیت وکسب درآمد خوانندگان(کنسرت )نیاز به مجوز هست باید با همه به یک شکل برخورد بشه.

109.109.54.6
چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 - 17:57
آریامهر .

دوست عزیز!این حرف شما هم خنده داره ک اجازه بدیم هر کسی ک دلش خواست میتونه بخونه.
فکر می کنید کشور های دیگه هم هر کی هر چی خوند،هر کی هر چی نوشت،یا هر کی هر چی ساخت،بش مجوز انتشار میدن؟
آلبوم هایی که پخش میشه جز موسیقی ما حساب میشه. حالا خوبه یکی آلبوم "غزلک"،یکی "دهاتی" و... انتشار بدن و سطح موسیقی ما رو ببرن بالا،بعد یکی هم بیاد تنها آهنگی که ک شنیده،صدای قابلمه و قاشق تو آشپزخونه بوده بیاد آلبومی تو ایران،ب اسم هنرمند ایرانی پخش کنه،موسیقی ما رو مورد تمسخر واقع بده؟(شعرهای حافظ و مولاناو... جز فرهنگ ما حساب میشه.درست بود که یکی بیاد یه سری چرندیات تو یه کتابی بنویسه،بشه فرهنگ و اشعار ملت ایران؟درسته یکی بیاد یه سری مجسمه و بناهای بیخود بسازه بشه تمدنمون؟طبیعتا نه)
تو موسیقی غیر مجاز،و حتی گاها مجاز می بینیم ک هر کی دو جلسه کلاس گیتار رفته و ننه جونش بش گفته فدای صدات بشم اومده یه آهنگ یا آلبومی خونده،در صورتی نه ملودی،نه شعر و نه حتی وکال درستی داره،و نه حرف جدیدی واسه گفتن داشته.فقط دیدن همه دارن میخونن(مثل اسباب بازی ک هر بچه ای باهاش بازی میکنه)،گفته منم ی اهنگی سر کیفی بخونم.
حالا شما ی نگاهی ب مانی رهنما،حمید حامی(ک کم مونده بود مسئولان لطف کنند ایشون رو هم ب سمت خارج از مرز هدایت کنند)و... ک از شاگردان استاد بابک بیات هستند،بکنید.اینها تعلیم دیدن،مطالعه کردن،زحمت کشیدن،آزمون دادن،دیگه کار هنری انجام دادن.نه اینکه صبح پا شده باشند و یه آهنگی زمزمه کرده باشن و یه ماه بعد آلبومشون تو بازار باشه.
یا مثلا خواننده هایی مثل شهرام شکوهی،سیناحجازی،مرتضی پاشایی و... چرا طرفدار پیدا میکنه؟واسه اینکه ی کار تازه و متفاوت دارن ارائه میدن.
چرا محسن چاوشی و احسان خواجه امیری اینهمه طرفدار دارن؟واسه اینکه هدف دارن.موسیقی رو میفهمن.کار تکراری انجام نمیدن.واسه هر آهنگی،وقت صرف میکنن،تلاش میکنن.برنامه دارن برای ساخت هر آهنگی!
فکر میکنم بحث این نیست که به هر کی موزیک ویدیو ساخت،باید مجوز نداد.
موزیک ویدیو ساخته.حالا میگیم یه اشتباهی کرده.آدم که نکشته که بخاییم تو موسیقی زیرزمینی حبسش کنیم.کسی با ی موزیک ویدیو محبوب نمیشه.اینهمه خواننده محبوب،کدوم با موزیک ویدیو محبوب شدن؟
(خیلی خوب میشه به هنرمندامون این اجازه رو بدیم که موزیک ویدیو بسازن،تا تو تلویزیون پخش بشه.چه اشکالی داره؟مگه آهنگشون پخش نمیشه،مگه تیزر آلبموشون تو سی دی فیلم های خانگی نمی بینیم،خب این امکان رو هم براشون فراهم کنند.خیلی بهتر از اینه که بشینیم موزیک ویدیوهای شبکه های ماهواره ای رو کنیم.فکر میکنم کلی هم استقبال بشه.)
به کسایی باید مجوز داد،که آهنگ یا آلبومشون نمره قبولی رو گرفته باشه.شعر،ملودی،صدای خواننده.به جای اینکه نگاه کنند ببین کار غیر مجاز کرده یا نه،بیان ببينن که اثر این شخص،از فیلترهای که نیازه واسه کار هنری میتونه رد بشه یا نه؟
هر چند که شاید الان واسه مجوز دادن آهنگ ها این فاکتور ها هست که به هرکاری ضعیفی مجوز ندن،ولی نه اونجور که باید باشه.
""بهتر اینه که به جای اینکه شخصی رو مجوز دار کنند،بیان اثر هنری رو مجوز بدن.""هی نیان شعری رو سانسور کنند.انقد شعر هست،که سانسور کردن و از زیباییش کاستن(یه نگاهی به آهنگای غیر مجاز خواننده بندازین که بعدا از ارشاد مجوز گرفته به صورت آلبوم منتشر شده)دست ترانه سراها رو بازتر بذارن.
تو مصاحبه ای از یاس پرسیدن که نمی خوای رسمی رفتار کنی؟
یه جواب خیلی خوبی داد.
گفت:اگه بخوام رسمی شم،باید حرف هام رو سانسور کنم.ترجیح میدم،زیر زمینی باشم و بی هیچ پرده ای حرف دلم رو با مردم بگم.(البته کلمه به کلمه جوابش یادم نیست!:-) )
امیدوارم شرایط جوری بشه یاس رو تشویق کنه که بیاد مجاز کار کنه،نه از مجاز شدن دوری کنه!
روزبه بمانی،اهورا ایمان، و... اینا همه سرمایه های هنری این مملکت هستن که سخت تکرار میشن.به جای اینکه فراریشون بدیم،ازشون حمایت کنیم.(واقعا جای تاسف که رو کاور آلبوم ها اسم همچین هنرمندایی نقطه چین باشه)
هنرمندانی امثال شادمهر رو نتونستیم نگه داریم و کلی به موسیقمون ضربه خورد،ولی حداقل از گذشته درس بگیریم و نذاریم هنرمندانی که الان داریم از دستمون برن.
حالا که امکانش نیست هنرمندای رفته رو برگردونن(یا امکانش هست،سخته)،حداقل بذارن هنرمندای داخل و خارجمون(که فعالیت سیاسی انجام ندادن)با هم همکاری داشته باشند تا سطح موسیقی کشورمون ارتقا پیدا کنه.(مثلا یه نگاهی به ملودی های آلبوم تصمیم لهراسبی بندازین که با شادمهر همکاری داشته.چقد کار قشنگی شده بود)کم کم اینها رو رواج بدیم،نه اینکه ممنوع الکارشون کنیم.
کوروش یغمایی که به پدر راک ایرانی می شناسیمشون رو بش میدون بدیم،نه اینکه اینهمه سال،از همه طرف درها رو روش بستیم.
خیلیا از زانیار و عماد طالب زاده و غیره گفتن.راسش واسه منم سوال شده که چه جوری بعضی خواننده ها آلبومشون در عرض چند ماه مجوز گرفته،ولی یه سری هنرمندان بدون اینکه خط قرمزی رو رد کنند،یا کارهاشون ضعیف باشه،مجوزشون چند سال به طول کشیده یا بعضی ممنوع الکار شدن؟(هر چند که این اتفاقات مربوط به سیاست های قبلی ارشاده،ولی امیدوارم مسئولان یه بازنگری بکنن)
اول بیاییم نگاهی که به آلبوم هایی که چند سال منتظر مجوز هستن(که الحمد الله کم هم نیست)بکنیم.دیگه نوبت بدیم به افرادی که دیروز مراجعه کردن واسه مجاز شدن.
در کل هر چی زیادی خوب نیست.اینکه درهای وزارت ارشاد رو بکنیم هر کی از راه رسید راه بدیم و بش اجازه انتشار آلبوم بدین،خب طبیعتا درست نیست.(خیلی آلبوم ها و اثرات باعث کسر شأن موسیقی کشورمون میشن).
و از اونور هم درهای وزارت ارشاد رو هفت قفله کنیمو جلوی پای هنرمندامون سنگ بندازیم،هی راه رو براشون سخت کنیم هم کار اشتباهیه!
معقول و سنجیده و با برنامه رفتار کنیم.از هنرمندامون حمایت کنیم و راه رو براشون هموارتر کنیم تا برسیم به روزهایی که موسیقی ایرانی در سطح اول موسیقی جهان ببینیم.
به امید اون روز!

151.233.223.153
چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 - 18:22
آریامهر .

یادمه تو برنامه شوک موضوع تب خوانندگی،فرزاد فرزین گفت ک وقتی می خاسته خواننده بشه کلاس رفته بخاطرش،سختی کشیده تا قبول شده.بین حرفاش هم اینجوری گفت که:که خب الان از این کلاس وجود نداره.
سوالی که پیش میاد اینه که چرا نباید وجود داشته باشه؟
مگه خوانندگی یه حرفه نیست؟مگه نباید آموزش ببینی؟همونطور که هر کی میخواد دکتر و مهندس بشه،درس میخونه و تعلیم می بینه،گاها شاید رد بشه،خب برای هنرمند شدن و مجوز دادن خوبه که این مراحل طی بشه.
حرفی که گفتین هر کی خواست بتونه بخونه،مث اینکه که بگی هر کی خاست بتونه خلبان،پزشک و معلم شه.
خوبه که همچین کلاس هایی راه اندازی شه و هر کس توانایی و استعدادش رو داره،بیاد کار هنری انجام بده.

151.233.223.153
چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 - 18:38
آریامهر .

فکر نکنم اگه اجازه بدیم همه بیان بخونن و کارهاشون رومجاز منتشر کنند،عدالت تحقق پیدا میکنه.
عدالت اینه که همه ی هنرمندان به یه چشم ببینیم.فیلتری واسه هنرمند ایکس میذاریم،واسه هنرمند ایگرگ هم بذاریم.
اگه آقای فلانی خط قرمزی رو رد کرد و چند ماه ممنوع الکارش کردیم،واسه یکی دیگه هم همون اندازه محروم کنیم.
اگه یکی بعد چند ماه با وجود فعالیت غیر مجاز،مجازش کردیم،واسه هنرمند دیگه بی هیچ فعالیت غیر مجازی زودتر مجازش کنیم و کارش رو بندازیم.
اگه واسه یکی اجازه برگزاری کنسرت میدیم،واسه هنرمند دیگه که شرایطش یکسان رو هم اجازه کنسرت بدیم.
اگه به یکی 10 تا سخت میگیریم،واسه بقیه هم همونقد سخت گیری کنیم.
نه اینکه بیاییم شعرهای یکی رو مجوز بدیم،یکی دیگه نه!آلبوم یکی رو چند سال منتظر مجوز بذاریم،یکی دیگه رو شش ماه مجوز بدیم.
با هر کسی همونطور که حقش هست برخورد کنیم و با همه به مساوات رفتار کنیم.
امیدوارم که حق هیچ هنرمندی پایمال نشه و با همه به عدالت رفتار شه

151.233.223.153
شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 20:56

من کاملا مخالف این کارم ...تو این شرایط حق هنرمندانی که تو تمام این سالها زحمت کشیدن و مواظب بودن خدایی نکرده ی کار اشتباه نکنن که باعث بشه ممنوع الکار بشن ضایع میشه ...هنرمندانی که این همه سال با شرایط مختلف موسیقی ایران کنار اومدن و همیشه قوانین گاها سخت و گاها خیلی سخت تره این دفتر موسیقی رو بدون قید و شرط قبول کردن ...ایا انصافه الان با اونایی که با قانون کنار نیومدن و حتی بعضیاشون رفتن لس انجلس تا راه شونو ادامه بدن بعد پشیمون شدن ..مساوی باشه ...اصلا این عادلانه نیست ..

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 22:11

به امید اون روزی که امثال( یاس )هم بتونند به صورت مجاز کار کنند

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 23:55

اولا سلام
دوما
خواستم بگم این نظر سنجی فقط یه چیز رو میرسونه و اینکه این دوستان مخالف این کار ادمایی هستن که خدا رو صد هزار مرتبه شکر تصمیم گیرنده نیستن
خب شما چرا انقده حسودین
همین خواجه امیری یا فرزین یا هر کس دیگه فک میکنید کم از موسیقی پول دراوردن که دارین قصه دیر مجوز گرفتنشون رو می خورید :|
به امید اون روز که ما ایرانی ها 1 دیگه دروغ نگیم 2 انقد حسود نباشیم 3 ریا کاری رو بذاریم کنار

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 00:22

نظر سنجی نداره. کاملا کار درستیه. حمایت میکنیم

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 00:58

به نظرم مجوز کار دادن به همه خوبه ولی تیم دفتر موسیقی و ارشاد باید تمرکزشونو بذارن رو شعر و ملودی.
اینجوری همه میتونن کار کنن ولی همه بااااید سطحشونو ببرن بالا که مجوز بگیرن.
آهتگای فاخر تولید کنن.شعرای با محتوا بگن.
اینجوری فضای رقابتی باعث رشد جامعه موسیقیمون میشه.
همه تلاش کنن تو ارایه کا تو کشور خودمون ولی اونایی کارشون شنیده بشه و مجوز آلبوم بگیره که سطحش واقعا بالاست.
البته برا این کار دفتر موسیقی باید یه موازین مشخصی تعیین کنه که مجوزها سلیقه ای نشه و سنگ جلوی کار خیلیا نندازه.

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 06:06

به نظره من بعضیا واقعا حقشون بوده ک این مجوز داده بشه شاید اون فرد واقعا دوست نداره با خارج و شبکه های دیگ همکاری داشته باشه و برای حرف طرفداراش ارزش قائل شده و ب دنبال مجوزه

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 07:21

به نظر من مجوز دادن به افراد مختلف باید بر اساس سطح مهارت و توانایی که دارن باشه نه براساس یه سری مسائل دیگه که الان جریان داره
اینطوری نیست که فکر کنیم تو کشورای غربی خیلی راحت و بی دردسر به هرکسی مجوز ورود به مارکت موسیقی رو میدن، اونجا حتی آزمون های ورودی داره که واقعا پذیرفته شدنش کار آسونی نیست! برین ببینین افرادی مثل آدام لمبرت چه پروسه ای رو طی کردن که به عنوان یه هنرمند یه جایگاهی رو تو جامعه موسیقی آمریکا پیدا کنن
تو کشور ما هیچ معیاری که در رابطه با موسیقی باشه واسه دادن مجوز در نظر گرفته نمیشه و همینم میشه که کارای بی کیفیت حجم زیادی از کارای یه سال موسیقی ایران رو به خودشون اختصاص میده

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 10:20

کــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــجــــــــــــایــــــــــــــــــــــی شــــــــــــادمهر ؟

وقتی آلبوم "آدم و حوا" رو با آلبومهای امروزی مقایسه میکنم به این پی میبرم که شادمهر کی بود و چه کار بزرگی کرد ولی واقعا نمیدونم چرا این آلبوم مجوز نگرفت !! شما حتی کوچکترین حرف سیاسی یا زشت نمیتونی پیدا کنی ولی این آلبوم مجوز نمیگیره !!! با این وجود یه عده که سنشون به 15 هم قد نمیره میان و یه جور درباره ی شادمهر اظهار نظر میکنن انگار شادمهر ارث باباشون رو برداشته رفته اصلا شما میدونی هنرمند چیه ؟ اصلا تویی که اومدی درباره ی استاد اینجوری اظهار نظر میکنی سنت قد میده که درک کنی شادمهر چه کارایی کرد ؟ اصلا تو آلبوم آدم و حوای استاد رو گوش کردی که به این آسونی دربارش نظر میدی ؟ اگر آلبوم آدم وحوا مجوز میگرفت مطمئن باشید رکوردهای جالبی رو میزد , به نظرم نه مسافر و نه دهاتی و نه تقدیر نتونستن آلبوم آدم و حوا بشن !!! چاره ی وزارت ارشاد تو اینه که شادمهر روبرگردونه باور کنید به نفع این مملکت , به نفع موسیقی این مرز و بوم و به نفع جوانان و در آخر به نفع مسئولین خواهد شد .

به امید بازگشت مرد رویایی موسیقی

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 11:45

بنظرم این کار میتونه یه حرکت رو به جلو برای موسیقی کشور باشه.
چه اشکالی داره خواننده ای ک میخواد در چهارچوب موسیقیایی کشور فعالیت داشته باشه بیاد تو کشورش بطور مجاز فعالیت داشته باشه.
با اینکار هم عرصه موسیقی را گسترش دادیم و هم به سلایق مختلف احترام گذاشتیم.
شما فردی را درنظر بگیر ک جنس صدا و یا سبک کاری یک خواننده غیر مجاز رو دوست داره، خب وقتی خواننده مورد نظرش در کشور آلبوم بده یا کنسرت بذاره نه تنها لذتی دو چندان میبره بلکه این کار میتونه در بهبود اجرا، فضای سالن ها و سطح کارها تاثیر بذاره و اگر نظارت درستی باشه، میتونه سطح موسیقی کشور و اجراها رو بالا ببره
همین...

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 13:28

راه گشایی وزارت ارشاد برای جوانان هنرند بسیار ارزشند است
ولی خیلی از عزیزان منتظر مجوز "متین معارفی" کسی که در ایران صاحب سبک و موسیقی است
کسی که هدف اش فقط موسیقی کشورش بوده و هست

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 13:32

بیصبرانه منتظر مجوز "متین معارفی" هستیم
کسی که موسیقی را متحول کرد

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 13:44

به نظر من رویکرد جدید خیلی به نفع موسیقی کشور میتونه باشه.شاید کسانیکه مجوز ندارن واقعا حرفی تو موسیقی داشته باشن،اگه اینجوری باشه که استعداد جدید کشف شده.اگرم که این خواننده ها با یه برنامه تنظیم آهنگ،4تا کلمه رو گذاشتن پیش هم وشعرش ساختند و به خیال خودشون آهنگ درست کردند،قطعا از سوی مردم طرد میشن و رفته رفته محو میشن.
نکته دیگه در مورد خواننده های لس آنجلسیه!! چرا وقتی شعرهای این خواننده ها خیلی سنگین تر و وزین تر از شعرهای خیلی از خواننده های داخل ایرانه، و نکته جالب تر اینه که شاعر ها و آهنگسازای داخل ایران برای اونا کار درست میفرستن و حتی داخل ایران این قطعات میکس و مستر میشه، چرا نباید به <بعضی> از اونا مجوز داد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگر یک قانون مدون برای دادن مجوز یا نشر آثار باشه-که به نظر میرسه در این دولت این چنین هست- تمام مشکلات برای اقشار جامعه اعم از مردم،خواننده ها،موزیسین ها،دست اندر کاران موسیقیو... حل میشه همه هم راضین.

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 15:37

واسه 90٪ از کسایی که تا الان این اظهار نظرها رو کردن باید تاسف خورد. اصلا جای تعجب نداره که موسیقی ایران تو این وضعیته.همین جاها مشخص میشه که ایراد از خودمونه نه مسئولین.
اگه واقعا دنبال راه حرفه ای و اصولی و البته شاید تا حدودی "بلند مدت تر" اما نتیجه بخش هستید, به جای نظرخواهی از یه عده متعصب و بی اطلاع از موسیقی که بااظهار نظرهای سلیقه ای و غیرحرفه ای شون فضای موسیقی ما رو نورانی کردن, نگاه به کشور های درجه یک(تو عرصه موسیقی) که البته فکر نکنم قبولشون داشته باشید!!! خیلی مسایل رو بیان میکنه و مشخص میکنه که چه تصمیم ها و چه اقداماتی چه پیامدهایی رو توی عرصه و بازار موسیقی به دنبال داره.

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 15:52

راجع به نظارت بر کیفیت آثار هم آخه چه کسایی میخوان این نظارت رو انجام بدن؟! اگه افراد لایق و آگاه از موسیقی روز میتونستن این مسئولیت ها رو داشته باشن که وضعیت این نبود الان! وقتی یه کار نامبر وان میره ارشاد و یه کار درجه 3 ازش بیرون میاد چه نظارتی چه کیفیتی آخه؟!
اما توی یه فضای آزاد وقتی یه مخاطب بتونه کار درجه 1 و درجه 3 رو باهم داشته باشه و هر دو شونم شرایط برابری در انتشار داشته باشن, مخاطب میتونه بخوبی اختلاف سطح رو تشخیص بده و " به تدریج با گذشت زمان" سطح شنیداری مخاطبان موسیقی کشور بالاتر و بالاتر میره.
ممکنه زمان ببره و حتی شاید در ابتدا شاهد نتیجه عکس باشیم ولی اگه دنبال نتیجه مطلوب هستید, از اوجایی که این کار شوخی نیست باید با برنامه های بلند مدت تر با این مسئله رو به رو شد و بعد از اقدام اصولی و حرفه ای به گذشت زمان هم اجازه دخالت داد.

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 16:57

خوب است

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 18:25

خداشکر زانیار مجوز گرفت من دیگه کار به بقیش ندارم... :)))))

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 20:32

هم خوبه هم بد ولی خوب بودنش بیشتره چون خواننده های خوبمون کارشون رو تنظیم میکنن و میتونن ترقی کنن و اینکه از همه شون خوبا و عالیها انتخاب میشن
و بنظرم حق خیلی از خواننده ها داره ضایع میشه موسیقی ما داره تکراری میشه اقا این هشداره
ولی کی گوش میده همه فقط دنبال طرفداری از خواننده خودشونن و چه جدالی بین خواننده ها انداختن

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 23:22

ب نظرم ب این شکل خوب نیس...
خیلی ها ب عشق وطن یا مجوز . نرفتن اونور درحالی ک میتونستن
بعدا اونایی ک این مرزو رد کردن و اونورو انتخاب کردن الان ب مجوز رسیدن ...
خیلی بی انصافیه!

دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 - 08:42

واقعا متاسفم که به بعضی خواننده ها با اون کلیپاشون مجوز میدن،بعد به کسایی امثال آراد آریا نمیدن یا امیر عباس گلاب و به خاطر شعر ممنوع الکار میکنن و صداش رو از تیتراژ ستایش بر میدارن و میدن یکی دیگه بخونه
ولی وارد شدن خواننده های جدید مثل کاوه آفاق باعث تنوع جالبی میشه. در کل بد نیست

دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 - 17:31

ب نظر من این کار خوبیه که وزارت ارشاد داره انجام میده.
درسته که این افراد موزیک ویدیو های (حالا خوب یا بد)بیرون دادن ولی ما دیگه باید سعی کنیم گذشته ی افراد رو فراموش کنیم و منتظر کارهای جدید باشیم.

دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 - 21:26

من که دنبال جواز هستم اما به من جواز نمی دهند همه چی با شهرت حل می شود

سه شنبه 9 اردیبهشت 1393 - 00:42

حالا با این نظرات!!!!چکار میکنی موسیقی ما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جمعه 12 اردیبهشت 1393 - 11:38

سلام به نظرم باید گذاشت به عهده مردم اونی که کارش ضعیف باشه خود به خود از بازار موسیقی خارج میشه

شنبه 13 اردیبهشت 1393 - 18:05

به نظر من حق یه سری که در دوران دولت و وزاری قبلی در ایران خوانندگی می کردن از بین رفت آنها می تونستن باشن و به پیشرفت موسیقی کمک کنن نه مثل الان که باید چشمشون به دست بیگانگان باشه.مثل شادمهر یا حمید طالب زاده.از اینکه حبیب برگشته و مجوز گرفته خیلی هم خوبه همینطور اومدن سامان و جواز برای زانیار ....به نظرم رفتن اینها از ایران بیشتر آبروی کشور رو میبره پس چه بهتر که همینجا باشن و زیر نظر اداره ارشاد فعالیت کنن......سیاست خوبیه.

شنبه 13 اردیبهشت 1393 - 21:13

به نظر من باید به کسی لیاقت داره مجوز داده بشه. در ضمن از آقای عماد طالب زاده هم حمایت می کنم چون از نزدیک حرف دلشو در مورد حامی شنیدم.

یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 - 09:55

الان اونایی که مجوز ندارن خیلی راحت ترن به خدا!
وزارت ارشاد فقط مجوز میده فقط همین اما موقع پخش آلبوم یه خواننده که میشه اون موقع س که الاو بلا تا مافیا نداشته باشی کارت راه نمیوفته
من نمیدونم این کار خوبه یا نه اما به نظرم بهتره به اونایی که مجوز دادین بیشتر برسین!

بعضی!!! از خواننده های داخلی که پارتی کلفت دارن و مافیا دارن واسه همه چیزشون گزارش رسمی و اختصاصی میاد تو کنسرتاشون 50 تا گزارش واسه یک کنسرتش میدن قبلش بعدش باهاش و ...
اونوخت یه بنده خدایی مثل خواننده مورد علاقه من میاد یه تک آهنگ میده دو هفته بعد با یه توضیح نیم خطی میزارن رو سایت!

سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 - 20:37

خیلی خوبه...
چون خواننده های ایرانی حالا چه مجاز توی خود ایران و چه غیرمجاز توی کشورهای دیگه (بعضیاشون)واقعا استعدادهای خیلی خوبی توی زمینه ی موسیقی دارن...
پس وزارت ارشاد میتونه با کشف این استعدادها،یجورایی به موسیقی ایران کمک کنه...
من به شخصه موافقم....

پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 - 09:30

برای بعضی از دوستان واقعا متعصفم...دیگه ادم چی میتونه بگه وقتی هموطنای خودش از اندک فضایی که بعد از مدت ها برای جند تا خواننده ایجاد شده ناراحتن!چه اشکالی داره کسی مثل زانیار خسروی با سبک فوق العاد و صدای پر طرفدارش بعد از چهار سال تو کشور خودش بتونه مجاز باشه و کنسرت داشته باشه؟یعنی یه هنر مند مثل زانیار باید به خاطر چیز پیش پا افتاده و مسخره ای مثل پخش کلیپ هاش توی ماهواره باید پنج یا شش سال بدوه تا به مجوز برسه؟حالا یکی ام این وسط تونسته از هفت خوان رستم جون سالم به در ببره شد بد؟ببین فرهنگ و تمدن هفت هزار سالمون به کجا کشیده...کشوری با تمدن دویست ساله مثل امریکا باید توی موسیقی و هنر...از ما جلو بزنه چرا؟چون عزیزان وزارتیمون خوششون نمیاد خوانندهی بی چاراه بره رو استیج مردم یه چند ساعتی خوب باشه حالشون!برا یکیم که میشه شما ها ناراحتید؟....

جمعه 19 اردیبهشت 1393 - 00:56

اصلاخوشایند نیست.

ع
یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 - 17:23

منفی

پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 - 01:17

خوب بود ولی چرا کنسرت کاملش نبود

پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 - 11:22

سلام خوشحالم چنین سیاستی در کشور باب شده.هم رقابت بیشتر میشه هم موسیقی کشور تحت کنترل قرار میگیره هم حسودها مشخص میشن هم اونهایی که مملکت رو واسه موسیقی ترک کردن و رفتین پشیمون میشن.در ضمن دادن مجوز به حبیب و سامان هم فکر بسیار خوبی بود وقتی کسی اظهار ندامت می کنه نباید دورش انداخت باید در وطنش دستش رو گرفت ...اونها وطنشونو دوست دارن چیکار کنن....خدا کنه بتونن برگردن تا همه دنیا بفهمن زندگی در ایران سخت نیست.....

جمعه 26 اردیبهشت 1393 - 21:41

وزارت ارشاد باید خیلی دقیق روی سابقه ی کاری کسی تحقیق کنه و بعد مجوزی داده بشه به نظر من در غیر این صورت به خواننده های حرفه ای کشورمون اهانت شده از این جهت که جایگاهشون با کسانی که لایق فعالیت مجاز نیستند یکسان دیده شده

شنبه 27 اردیبهشت 1393 - 12:30

حتما نظر منو بخونید..خواهشا
دوستانی که نظر میدید.الکی دارید نظر میدید.چراا؟میگم بهتون
ببینید اصن این مجوز از کجا میاد؟ایا قانون مکتوبی برای این کار داریم؟کتابی چیزی.نه نداریم و این مجوز ها کاملا سلیقه ای است و وزارت ارشاد بنا به دلایل شخصی مسولانش مجوز می دهد
شما نگاه کنید زانیار و عمادطالب زاده که موزیک ویدیو هایی را برای شبکه ماهواره ای ساختند میان مجوز میگیرند و در واقع موزیک ویدیو الان مشکل زیادی برای گرفتن مجوز ایجاد نمی کند ولی 6سال پیش بود که اقای سعیدعرب و مهدی مقدم بخاطر همین موزیک ویدیو 4یا5سال ممنوع الکار شدند.و 4سال از بهترین سال های عمر خود را از دست دادند
یا روزبه نعمت الهی در تیتراژ فیلم روزای بد به در قسمتی از اهنگ.رپ میخواند و یا تیتراژ مسابقه کلید هم که توسط اقای روشن پژوه بصورت رپ است ولی به موسیقی رپ مجوز نمی دهند
یا حمید طالب زاده وقتی از وزارت ارشاد میخواد دلیل مکتوبی برای ندادن مجوز به وی بدهند فقط به او بصورت شفاهی میگویند تو ممنوع الکاری(مصاحبه حمیدطالب زاده با مجله یکشنبه)
یا یا یا.......
اینها نشان دهنده این است که مجوز دادن روی هیچ اصول و قانونی نیست و ممکنه هرکس مجوز بگیرد یا سالیانی دراز ممنوع الکار شوند
پس بحث های ما بی مورد است چون انها به سلیقه خوشان عمل می کنند

پنجشنبه 3 مهر 1393 - 23:20

ما باید درست همان کاری رو در مقابل این جور قضایا انجام بدیم که در مقابل غذاهای فست فود بی کیفیت(از نظر سلامت) و فروش سیگار و دسترسی عمومی آن در سطح جامعه می بایست اقدام کرد.
منظورم تو این قضیه این هست که همه می تونن تو هر ژانری (رپ- پاپ - راک- متال و...) تولید اثر کنند مگر اینکه اثرشون بی کیفیت باشد (هم از نظر فنی(موسیقایی) و هم از نظر سلامت درونی(مثلاهدف تولید اثر و ...). حال در چنین فضایی خود مردم آثار برتر را انتخاب و حمایت می کنند.
البته اگر بحث هنرمندان خانمه من شخصا براین باورم که نمیتوان مثلا سیم های صدای زیر ساز تار رو حذف کرد و این ساز رو به عنوان ساز ملی ایران ثبت کرد ودر کل ممیزی بانوان ایرانی رو یک سلب امتیاز از موسیقی ایرانی میدونم.

پنجشنبه 16 بهمن 1393 - 23:58

با سلام خدمت همه دوستان
دوستان اقای یگانه و امسال اون رفتن از شادمهر عقیلی تقلید کردن باور ندارین یه سرچ بفرمایید اقای محسن یگانه اقای پاشایی اقای میلاد ترابی اینو گفتم که این صدا ها برمیگرده به شادمهر که باز هم فیل مهاش است
نمیگم خواننده بدین ولی خوب سبکشون از شادمهر نسئت میگیره حتی اقای عسگری یه سری اومد کپی شادمهر کرد صداشو بعد معروفیت یکم تغیر داد یا اشکان یوسفی سامان جلیلی وخیلیای دیگه که اسماشون یادم نیست
شادمهو با اینا مقایسه نکنید
یا اقای چاوششی نمیگم خواننده بدیه
ولی در مقابل شادمهر دیگه کسی نیست
اسینا همشون نون شادمهرو خوردن
در مورد رفتن شادمهرم بگم.اینجا محدودیت زیادی براش ایجاد شد مجبور شد بره
الانم بخواد برگرده چندین سال اینجا باید عذاب بکشه و تحت فشار های روانی واسه خوندن برخی اثار
بعدشم خونه زندگی زنش جور در نمیاد بررده
در کل عاش ایرانه و سبکشم خاصه
و میشه گفت خدای موسیقیه ایران شادمهره
اهنگ لخرش ینی معروف ترکوند تو سایتای خارجی کلی لایک خورد چون از نظر موسیقی تنظیم فوق العاده بود یه سبک جدید بود که واقعا قابل ستایشه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارزیابی شما از سیاست درهای باز وزارت ارشاد و اعطای مجوز به هنرمندانی که پیش از این اجازه فعالیت رسمی در عرصه موسیقی را نداشتند، چیست؟ | موسیقی ما