برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوازنده چیره‌دست سه‌تار به موسیقی ما خبر داد؛
بهداد بابایی: روی تصانیف قاجاری اجرانشده کار می‌کنیم
موسیقی ما - نوازنده نام آشنای موسیقی ایرانی قصد دارد مجموعه‌ای از تصانیف اجرا نشده دوره قاجار را به مرحله اجرا بگذارد. بهداد بابایی با بیان خبر بالا به موسیقی ما گفت: در حال حاضر توجه بنده معطوف به چند مورد فعالیت است که همگی خوشایند هستند. یکی از فعالیت‌های این روزهای من کار بر روی چند قطعه از تصانیف دوره قاجار است که هرگز اجرا نشده‌اند. آقای میر علی نقی این قطعات را از آرشیو خودشان به ما دادند. این نوازنده سه تار با اشاره به نام هادی حسینی افزود: خوانندگی این کار به عهده خواننده‌ای پر توان به نام هادی حسینی است که با این کار معرفی خواهد شد. هم اکنون این کار در پروسه تمرین است و در طول فصل بهار ضبط آن انجام خواهد شد.

بهداد بابایی در بخشی از این گفت‌و‌گو در پاسخ به سوال خبرنگار موسیقی ما مبنی بر ظرفیت‌های موسیقی ایرانی (بدون آواز) برای جهانی شدن اینگونه پاسخ داد: موسیقی ما به خاطر ظرفیت‌های موجود، فواصل موسیقایی خاص، وجود ربع پرده‌ها و ارتباط منطقی بین جملات می‌تواند در جهان مطرح شود اما این مهم مستلزم توضیح در بروشور‌ها و اطلاع رسانی در مورد این موسیقی است.

بابایی در ادامه سخنانش در مورد فعالیت‌های دیگری که هم اکنو در حال اجرای آنهاست گفت: کار دیگری که هم اکنون مشغول آن هستم کار بر روی ردیف مخبرالسلطنه هدایت و بازنویسی این ردیف است. البته استاد هرمزی هم کارهایی در این زمینه انجام داده‌اند اما حجم آن‌ها محدود است. چنان که در تاریخ آمده ردیف‌هایی که استاد برومند اجرا کرده‌اند را اسماعیل خان قهرمانی ضبط کردند. خود آقای قهرمانی در محضر مهدی قلی هدایت این ردیف را دوره کردند. این ردیف بنا به دلایل متعدد‌‌ همان ردیف میرزا عبدالله است.

بابایی همچنین با اشاره به دقت و تاملی که برای اجرای ردیف لازم است خاطرنشان کرد: برای اجرای ردیف باید از زبان موسیقایی خودم فاصله بگیرم و به موسیقی دوره قاجار و پسا قاجار رجوع کنم.

این نوازنده موسیقی ایرانی درباره اجراهای پیش رویش نیز گفت: در فصل بهار اجراهایی را در شهرستان‌ها پیش بینی کرده‌ایم و امیدواریم تصانیف قاجاری اجرا نشده را هم بعد از انتشار سی دی و عرضه آن در بازار به روی صحنه ببریم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 14:31

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 08:44

چه عجب هادي حسيني نمايان شد. نفر اول انتخابي كارگاه محمد رضا شجريان

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 13:00

بهداد نفر اول موسیقی ایرانه
دمش گرم

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 13:10

هادی حسنی صدای خوبی داره من قبل ارشو شنیدم .. مطمئنم موفق می شه

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 13:18

هادی حسینی ؟؟؟؟؟؟؟ شاگرد اول کلاس استاد شجریان؟؟؟؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بهداد بابایی: روی تصانیف قاجاری اجرانشده کار می‌کنیم | موسیقی ما