برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگو با محسن رجب‌پور مدیرعامل شرکت ترانه شرقی درباره حواشی اخیر و احتمال قطع همکاری با گروه آریان
اگر همه اعضای آریان به دنبال جدایی باشند، ما حرفی نداریم
موسیقی ما - مشخص است که از اتفاقات پیش‌آمده دلگیر است. می‌گوید نباید همه واقعیت‌ها را علنی کرد. وقتی از روزهای قدیم فعالیت با «آریان» می‌گوید، چشمانش برق می‌زند؛ از اولین‌های بسیاری که ثبت کردند و از اتفاقاتی که طی این مسیر 15 ساله برایشان رخ داده. از کامیونی که ادوات موسیقی، صدابرداری و نورپردازی گروه را به بوشهر حمل می‌کرد و می‌خواستند آتشش بزنند. از روزهایی که عده‌ای می‌ریختند پشت‌صحنه کنسرت و برگزارکننده و اعضای گروه را کتک می‌زدند و از کنسرت باشگاه انقلاب که لغوش در سال 84 ، 200 میلیون تومان ضرر متوجه «ترانه شرقی» کرد. می‌گوید نمی‌تواند خاطراتم را بفروشد. می‌گوید از آریان 200 ساعت فیلم مستند دارد. این «محسن رجب‌پور» است که می‌گوید ماه‌هاست از سوی هواداران دوآتشه «آریان» متهم است که آلبوم گروه را منتشر نمی‌کند و هیچ واکنشی نشان نداده. اما امروز که خود اعضای گروه منتظرند تا نظرات رسمی او را درباره اتفاقات پیش‌آمده بشنوند، حاضر به گفت‌وگو شده است.
 
***
 
  • * پیام صالحی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که به عنوان نماینده آریان با شما مذاکره کرده و پیشنهاد واگذاری آلبوم «آریان 5» را با شما مطرح کرده و شما نپذیرفته‌اید.
پیام صالحی بعد از برگزاری دو جلسه با اعضای آریان با من وارد مذاکره شد و نظر مرا درباره واگذاری حقوق آلبوم‌های قبلی آریان و آلبوم منتشرنشده پنجم پرسید. من هم رقم بالایی را پیشنهاد دادم که معنایش این بود که با این پیشنهاد موافق نیستم.
 
  • * مگر شما با آریان قرارداد دارید؟
نه سالیان سال است که قرارداد نداریم.
 
  • * پس از لحاظ حقوقی آن‌ها مشکلی برای فعالیت مستقل ندارند.
از این به بعد نه. اما اسم گروه «آریان» و تمام قطعات و تصاویری که تا امروز با نام «آریان» منتشر شده، به‌علاوه آلبوم پنجم که آماده انتشار است، از نظر حقوقی متعلق به شرکت «ترانه شرقی» است. ما تاکنون آنچه متعلق به «ترانه شرقی» است، به هیچ شرکتی واگذار نکرده‌ایم و نخواهیم کرد. بعضی درباره نوع برخورد ما با «بنیامین» صحبت می‌کنند که در کنسرت‌هایش از قطعات متعلق به «ترانه شرقی» استفاده می‌کند. ما حقوق قطعات آلبوم‌های بنیامین را هم در اختیار داریم، اما به «بنیامین» اجازه داده‌ایم این قطعات را در کنسرت‌هایش اجرا کند. ما با «بنیامین» هم دوستیم و دوست نداریم فعالیت‌های هیچ هنرمندی متوقف شود؛ همان‌طور که دوست نداریم کار «آریان» به مشکل بخورد.
 
  • * پس ماجرا چیست؟ پیام صالحی می‌گوید ما به دنبال فعالیت مستقل و منتشر نشدن آلبوم پنجم هستیم، چون فضای تنظیم‌ها کهنه است. ولی شما در قبال این درخواست، مبلغی طلب کرده‌اید که پرداختش از توان اعضای آریان خارج است.
این حرف، حرفی نیست که پیام صالحی به من گفته باشد و اعتقاد پیام صالحی هم عدم انتشار آلبوم پنجم نیست. علی پهلوان به این نتیجه رسیده بود که تأثیرگذاری آلبوم با توجه به فاصله زمانی تولید و انتشار آن کم شده.
 
  • * پس دلیل این صحبت‌های جنجالی پیام صالحی چیست؟
همه این اتفاقات بعد از صحبت‌های پیام صالحی و به دنبال آن مصاحبه «مجید روغنی» همکار ما در «ترانه شرقی» ایجاد شد. لازم است اعلام کنم که من گلایه‌ام را بابت عدم هماهنگی «مجید روغنی» با من برای انتشار این صحبت‌ها به خود او هم اعلام کرده‌ام. این را هم اضافه کنم که جز بعضی اطلاعات اشتباه که در این گفت‌وگو به آنها اشاره خواهم کرد و همچنین اظهارنظر درباره رفتار و عقاید شخصی اعضای گروه آریان -که من اصلاً اعتقادی به آنها ندارم- مسیر گفته‌های مجید روغنی غلط نیست. طی این سال‌ها مجید روغنی در بسیاری از جلسات ترانه شرقی با اعضای آریان حضور داشته و همچنین در جهت فعالیت‌های گروه آریان از اغلب موارد باخبر بوده است.
 
  • * پس چرا بعضی از اعضای گروه آریان از انتشار این مصاحبه ناراحت‌اند؟
به نظر من هم انتشارِ برداشتِ شخصی از رفتار و شخصیت دیگران کار مناسبی نیست. فکر می‌کنم استفاده از بعضی واژه‌ها و بیان بعضی مطالب در این مصاحبه مناسب نبوده است. اما می‌خواهم تأکید کنم که حرف‌های امروز من سند رسمی درباره نوع روابط ترانه شرقی با گروه آریان است.
 
  • * اما قبل از این مصاحبه هم «پیام» اعلام کرده بود که می‌خواهند آریان به شکل دیگری فعالیتش را ادامه دهد یا فعالیت‌هایش فعلاً به حالت تعلیق درآید.
این که می‌گویم یک مدرک است که همه می‌توانند به آن استناد کنند. همین حالا اعلام می‌کنم اگر همه اعضای آریان جمع شوند و تصمیم بگیرند که در قالب نام آریان با هم و جدا از مجموعه ترانه شرقی فعالیت کنند، ما هیچ مانعی نداریم و نخواهیم نداشت.
 
  • * از نوع صحبت‌های پیام صالحی برمی‌آید که نوع همکاری شما و آریان چندان مطابق‌میل آنها نبوده است.
قرارداد موظفی آریانی‌ها با ترانه شرقی ۳ آلبوم بوده است. اما آلبوم چهارم و پنجم را هم چند سال پیش تولید کردیم. اگر آریانی‌ها از عملکرد ترانه شرقی ناراضی بودند یا احساس می‌کردند که ترانه شرقی حقوق آنها را تضییع می‌کند، چگونه طی همه این سال‌ها با ما همکاری کرده‌اند؟ مگر می‌توان با یک جمع 10نفره که متوسط سن‌شان در آخرین آلبوم آریان بالای 30سال بوده، به زور همکاری کرد؟ مگر اعضای آریان تمام رفتارها و تفاوت نوع توجه شرکت ترانه شرقی به گروه را با نوع عملکرد دیگر شرکت‌های همکار رصد نمی‌کردند؟ این حرف که ترانه شرقی اعضای آریان را به زور مجبور به ادامه همکاری کرده، کذب محض است. امروز 6 اردیبهشت اعلام می‌کنم که بخش اعظمی از گروه آریان اعتقادی به قطع همکاری با ترانه شرقی ندارند.
 
  • * یعنی شما می‌گویید که صحبت‌های پیام صالحی ناشی از مسائل دیگری است که ربطی به این مسائل ندارد؟
برداشت من این است که پیام صالحی بعد از جلساتی که فروردین 93 با اعضای آریان داشته، به این نتیجه رسیده که اعضای آریان اجازه نخواهند داد که او از اسم آریان و محتوای قبلی گروه، اعم از قطعات آلبوم‌های قدیمی به صورت تکی یا با همکاری یکی دو نفر دیگر از اعضای گروه استفاده کند. این مسأله در مذاکره او با من هم به زبانش جاری شد. از صحبت‌های او می‌توان به این نتیجه رسید که برای پیام صالحی، نبودن آریان بهتر از بودن آریان بدون اوست.
 
  • * این صحبت مطرح شده که شما همه‌چیز گروه را تحت کنترل داشتید و این موضوع باعث ناراحتی اعضا می‌شد.
در تمام دنیا وقتی یک هنرمند تحت پوشش یک شرکت قرار می‌گیرد، کلیه رفتارهای هنری او نیز زیر نظر شرکت است. اگر غیر از این باشد، خارج از روال است.
 
  • * گفته می‌شود آنها نمی‌توانستند به دفتر موسیقی مراجعه و کار گروه را پیگیری کنند. به همین دلیل هم ترجیح می‌دهند فعالیت‌های آریان به حالت تعلیق درآید.
اساساً دفتر موسیقی مجوز آلبوم و کنسرت را به شخص نمی‌دهد. حتماً باید نماینده یک شرکت فرهنگی و هنری به ارشاد مراجعه کند تا مسیر مجوزها طی شود.
 
  • * تا چند وقت پیش، منتشر نشدن آلبوم پنجم گروه تقصیر شما و ترانه شرقی به نظر می‌رسید و امروز گفته می‌شود که خودآریانی‌ها نمی‌خواهند آلبوم منتشر شود.
برای روشن شدن این مسأله باید به عقب برگردیم. علی پهلوان در آخرین روز بهار سال 91 نسخه نهایی آلبوم پنجم آریان را به ما تحویل داد. مطابق اسناد موجود در دفتر موسیقی، روز 5 تیر 91 پرونده مجوز آلبوم در دفتر موسیقی ثبت شد. ولی متأسفانه در سه مرحله متوالی و با وجود تمام تلاش‌ها از مجموع 18 قطعه تحویلی، فقط 2 قطعه آن هم با اصلاح تصویب شد و تمام تلاش ما برای کسب مجوز سایر اشعار با توجه به طرز فکر فرهنگی دفتر موسیقی در دو سال آخر دولت دهم بی‌نتیجه ماند. در واقع، نه ما مقصر این تأخیر بودیم و نه آریانی‌ها.
مجید روغنی در این باره به تفصیل سخن گفته و همه حرف‌هایش درست است. آن زمان علیرغم نظر اعضای شورای شعر، دستوراتی به مرکز موسیقی داده می‌شد که سختگیری کنند و انعطاف نداشته باشند. خود آقای میرزمانی مدیر دفتر موسیقی بعد از مرحله سوم رد شدن اشعار آلبوم در گفت‌وگوی رودررو با خود من گفتند که این اشعار وجاهت انتشار ندارند و از نظر ایشان انتشار این اشعار باعث اشاعه فساد است. این که دفتر موسیقی علاوه بر آریان از صدور مجوز آلبوم آخر احسان خواجه‌امیری، محسن یگانه و رضا صادقی امتناع می‌کرد و غالب آثار پس از یک سال مجوز گرفتند، نه نقصیر ترانه شرقی است و نه تقصیر آریانی‌ها.
 
  • * پس مجوز اشعار آلبوم پنجم کی صادر شد؟
بعد از تغییر دولت، نیمه‌های سال ۹۲ مجوز اشعار آلبوم صادر شد؛ آن هم توسط آقای پاشایی، جانشین میرزمانی. جالب آن که آقای پاشایی که در دولت قبل به آلبوم ما مجوز نداد، در دولت جدید به‌‌ همان آلبوم مجوز داد.
 
  • * چرا همان زمان آلبوم را منتشر نکردید؟
بعد از صدور مجوز، جز علی پهلوان که در استرالیاست، سایر اعضای گروه از جمله پیام صالحی با من جلسه‌ای برگزار کردند و قرار شد قطعات آلبوم بازنگری شوند، به شکلی که بدون تغییر محتوای آلبوم که مجوز اثر را باطل کند، بعضی قطعات آلبوم مجدداً میکس و مسترینگ شوند. این عملیات با همکاری سعید مدرس، شهاب حسینی و فرشاد فارسیان روی تنظیم مجدد قطعات و امیر تفرشی روی میکس و مسترینگ جدید آلبوم انجام شد و روز ۱۸ فروردین ۹۳ قطعات آلبوم در اختیار من قرار گرفت.
 
  • * با این حال، امروز شما اصرار دارید که آلبوم منتشر شود و بعضی از اعضای آریان به دلیل کهنگی فضای کار اصرار بر عدم انتشار آلبوم دارند.
ترانه شرقی تمام هزینه‌های مربوط به تولید آلبوم را پرداخت کرده و از طرف هواداران هم تحت فشار است. از طرفی، موهبت‌های قدیمی آریان (مثل استفاده از گیتار و ویلن، حضور دو خواننده، حضور سه خواننده کُر خانم، ترانه و آهنگ‌های خود اعضای گروه و...) امروز برای آریان تبدیل به محدودیت شده‌اند. با این اوصاف، اصلاً این‌طور نیست که آلبوم آریان تحت شرایط جدید، با اتفاقی با ۱۸۰ درجه تفاوت تولید شود.
 
  • * درباره هزینه‌ها گفتید. آیا شما همه دستمزدهای اعضای گروه را هم پرداخت کرده‌اید؟ چون ترانه‌ها و آهنگ‌ها که متعلق به خود اعضای گروه است.
اشتباهی که در گفت‌و‌گوی مجید روغنی وجود داشت، همین مسأله بود. مطابق توافقنامه ما، اعضای آریان در برابر انتشار آلبوم از ما حق و حقوقی طلبکارند و ما با آن‌ها تسویه حساب نکرده‌ایم. در این مورد، گردن‌مان از مو هم باریک‌تر است. اما مسأله اساسی‌تر و مهم‌تر این است که باید اعتراف کنم علی پهلوان و نینف امیرخاص و بعد از این دو شراره فرنژاد طی همه این سال‌ها از خیلی حقوق خودشان گذشتند تا آریان زنده بماند. آنها علیرغم سرودن ترانه‌ها و ساخت آهنگ‌های گروه طی این سال‌ها مثل سایر اعضای گروه و مطابق چارت حقوقی که تعیین و تأیید شده بود، دریافتی داشتند. قلب آنها با آریان می‌تپد. من ایمان دارم امروز علی پهلوان اصلاً دلش نمی‌خواهد برای آریان اتفاق بدی بیفتد.
 
  • * شاید یکی از دلایل این حاشیه‌ها این باشد که ترانه شرقی کم‌کار شده است. بعضی می‌گویند موسیقی دیگر اولویت اول محسن رجب‌پور نیست.
اصلاً این‌طور نیست. نه‌تنها ترانه شرقی کم‌کار نشده که با پنج خواننده جدید در حال همکاری است. عشق و زندگی من موسیقی است. این حرف‌ها شیطنت بعضی از همکاران ماست که وقتی پیش چهره‌های مطرح و اساتید موسیقی می‌روند و نمی‌توانند کیفیت کار ترانه شرقی را زیر سوال ببرند، به این شایعات دامن می‌زنند. در تمام این سال‌ها استراتژی اصلی شرکت ترانه شرقی جذب هنرمندان جدید بوده که در این زمینه هم فعال بوده‌ایم. ضمن اینکه بی‌علاقه نیستیم با آریان (با یک شکل تحول‌یافته در سبک آثار) همکاری کنیم. مثلاً از آهنگ‌ها و ترانه‌های هنرمندان خارج از گروه بهره ببریم یا وقتی مردم به آهنگ‌های الکتروهاوس و دیپ‌هاوس علاقه‌مندند (با حفظ محتوای آثار گروه آریان) در این سبک‌ها هم قطعاتی داشته باشیم.
 
  • * ولی شما در این مدت نه آلبومی منتشر کرده‌اید و نه کنسرتی برگزار.
اصلاً دون شأن من و ترانه شرقی است که مثل بعضی شرکت‌های تولید موسیقی اول هر سال سراغ خواننده‌ها برویم و بگوییم آخرین پیشنهاد شما چقدر است که ما بیشتر پیشنهاد بدهیم. من با خواننده‌ای که با شرکت‌های دیگر کار می‌کند، هرگز همکاری نخواهم داشت؛ مگر در جشنواره‌هایی مثل کیش و جشنواره فجر که می‌خواهم از تمام ظرفیت موسیقی پاپ کشور به نفع مردم و هنرمندان استفاده کنیم. من همیشه چهره‌های تازه را وارد بازار موسیقی کرده‌ام و با خواننده حرفه‌ای طرف قرارداد شرکت‌های دیگر همکاری نکرده‌ام و نمی‌کنم. اما وضعیت دو سال گذشته موسیقی کشور هم در نوع فعالیت ما موثر بوده است. برخورد مسوولان دولت قبلی این قدر بد بود که من ترجیح دادم تا تغییر آن‌ها کاری نکنم. واسطه‌ها می‌گفتند می‌خواهید مثل فلان خواننده، مجوز کارتان را از شخص آقای احمدی‌نژاد بگیریم یا دیگری می‌گفت می‌خواهید از دفتر رئیس­جمهور مجوزتان را بگیریم. ولی آیا موضوع موسیقی این­قدر بزرگ بود که من برای دریافت مجوز شعر به رئیس­جمهور مراجعه کنم؟ مشکل هم فقط ما نبودیم. خواننده دیگری هم که از شخص رئیس­جمهور لوح تقدیر دریافت کرده بود، نمی‌توانست برای شعرش مجوز بگیرد.
 
  • * با این وصف، به نظر من آریان دیگر آریان نمی‌شود. وقتی علی پهلوان استرالیاست، نینف امیرخاص و سحر کاشمری آمریکا هستند، برزو بدیهی دیگر کار موسیقی نمی‌کند، به نظر می‌رسد آریان به بن‌بست رسیده.‌‌ همان‌طور که دیگر ستاره‌های آن روزهای موسیقی پاپ مثل علیرضا عصار و محمد اصفهانی هم امروز بسیار کمرنگ‌اند. این‌طور نیست؟
طی سال­های گذشته هم این موضوع مطرح می‌شد؛ مثل دوره جدایی گلزار یا بعد از کنسرت لغو شده باشگاه انقلاب یا پیش از حضور «کریس دی‌برگ» در آلبوم چهارم و سفرش به ایران. همان‌طور که در 5 سال گذشته نگذاشتیم فعالیت‌های گروه متوقف شود، هنوز هم می‌توانیم به کمک اعضای آریان، رو به جلو حرکت کنیم. من معتقدم هنوز هم آریان پتانسیل بسیار بالایی دارد. من اعتقاد دارم اگر اعضای آریان زیر چتر نام آریان و با تغییر در پارامترهایی که زمانی موهبت گروه بودند و امروز به شکل محدودیت در آمده‌اند، فعالیت کنند، قطعاً موفق خواهد بود.
 
  • * آیا مسیری هم برای ادامه فعالیت گروه پیشنهاد می‌کنید؟
امروز ششم اردیبهشت اعلام و پیشنهاد می‌کنم که در صورت توافق آریانی‌ها به واسطه کاری که تا امروز انجام داده‌ایم و هیچ نفع مالی نداشته‌ایم و به پاس زحمات این چند ساله، طرحی نو دراندازند تا آلبوم جدیدی تحت عنوان آریان پنج آماده کنند و من هم موافقت می‌کنم که این آلبوم آماده را کنار بگذاریم. ما هم پس از انجام این کار، متقابلاً با آن‌ها به گونه‌ای تعامل خواهیم کرد که به نفع‌شان باشد. آن‌ها می‌توانند پس از این اقدام به هر نحوی که دوست دارند، فعالیت کنند. مسیر دوم این است که آریانی‌ها ترجیح می‌دهند آریان دیگر وجود نداشته باشد و هریک جداگانه کار خودشان را انجام بدهند. در آن صورت، ترانه شرقی تصمیم می‌گیرد که آلبوم پنجم منتشر شود یا نه. حالت سومی به ذهن من نمی‌رسد، مگر اینکه پیشنهاد جدیدی از سوی آریانی‌ها برسد.
منبع: 
هفته‌نامه «تماشاگران امروز» و «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 16:42

دیدگاه‌ها

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 17:02

از صحبت های آقای رجب پور میشه فهمید که آریان اصلاً فروشی نیست....انحلالش میکنه ولی واگزار نه

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 18:19

حرف حساب زده
یا همه یا هیچ کس

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 18:21

امیدورام زودتر دوباره گروه جمع بشن و با آقای رجب پور که بهترینه تو کارش خودش ادامه بدن و به روزهای اوج برگردن

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 18:30

ایشون فقط بلدن حرف بزنن اریان رو به این روز در اوردن بعد میگن من این کا رو نکردم!!! جالبه به خدا
شما با اریان شدین رجب پور و هم چنین شرکت ترانه

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 22:19
محمد رضا قائدی

شما مطمئن باش اگه محسن رجب پور و مدیریت عالیش نبود آریان هیچ وقت اریان نمیشد الان خیلی از خواننده های ما اولین بار با ترانه شرقی شناخته شدن مثل بابک جهانبخش و....

37.254.117.66
یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 14:48
هانی

آقای محمد رضا قائدی اگر گروه آریان شد آریان به خاطر موفقیت آقای رجب پور نیست واسه اینه که محسن رجب پور سردسته مافیای موسیقی ایرانه واسه همینم خیلی زود هر شخصی که حتی هیچ هنری نداره رو خیلی راحت به شهرت میرسونه چون از طریق لابی خیلی راحت بهش مجوز میدنو اجرای کنسرت. ربطی به مدیریت ندتره به زدوبند ربط داره

65.49.68.193
شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 18:35

ببخشید الان این حرف سنده؟ "در قالب نام آریان با هم و جدا از مجموعه ترانه شرقی فعالیت کنند، ما هیچ مانعی نداریم و نخواهیم نداشت"؟؟؟نخواهیم نداشت؟؟؟؟؟این جمله بندی درسته؟درسته و من متوجهش نمیشم؟
ولی یه جور این مصاحبتون ایجاد اختلاف میان اعضای گروه نیست؟دارین بچه هارو به جون هم میندازین !
در کل ممنون آقای رجب پور که فعلا روشنفکرانه با موضوع برخورد کردین ! و ممنون از آریان!
ولی ما خواستار انتشار همین آریان 5 که مجوز هم گرفته هستیم ، از کجا معلوم آلبوم تولیدی جدید دوباره به همین مراحل دریافت مجوز برنخوره و گیر نکنه؟؟؟

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 18:44

خداکنه البوم اریان زودتر بیاد

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 19:17

خیلی برای آریان نگرانم
سکوت علی پهلوان در عرصه موسیقی واقعا برای من سخته
امیدوارم هر چه زودتر شاهد بازگشتشون باشیم

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 19:26

ما به عنوان طرفدارهای قدیمی آریان که 14سال با آریان و آهنگها و کنسرت هاش زندگی کردیم وکلی خاطرات تلخ و شیرین با آریان داریم از اینکه میبینیم امروز یه همچین سرنوشتی برای آریان رقم خورده و اعضای عزیز آریان و مدیر محترم شرکت ترانه حرفهایی که نباید علنی میشد رو مطرح کردن بی نهایت ناراحتیم.وقتی پای صحبتهای هر دو طرف میشینیم واقعا نمیشه گفت حق با کیه یا مقصر کیه.کمااینکه بیشتر از همه شرایط مملکت تاثیر گذاشته ولی بهتره که به جای اینکه دنبال مقصر باشند مثل همیشه که که دورهم مینشستن و مشکلاتشون رو حل میکردند بازهم به خاطره آریان و طرفدارهاشون که این روزها بی نهایت دلتنگ و منتظر هستند گذشت کنند ومشکلات رو حل کنند تا همه چیز ختم به خیر شه.

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 19:44

مرسی از مصاحبه

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 19:44

وقتی پای صحبتهای هر دو طرف میشینیم واقعا نمیشه گفت حق با کیه یا مقصر کیه. کما اینکه بیشتر از همه شرایط مملکت تاثیر گذاشت،ه ولی بهتره که به جای اینکه دنبال مقصر باشند مثل همیشه که دور هم می نشستند و مشکلاتشون رو حل میکردند، باز هم به خاطر آریان و طرفدارهاشون که این روزها بی نهایت دلتنگ و منتظر هستند، گذشت کنند و مشکلات رو حل کنند تا همه چیز ختم به خیر شه.

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 20:00

امدوارم هیچ وقت این گروه از هم نپاشه...کاش یک کمی هم به طرفدارای خودتون فکر می کردید!!!!!!!!!!

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 20:04

ببخشیدا یعنی چی ما این همه منتظر همین آلبوم به قول خودشون کهنه بودیم
بعد میخوان کنارش بذارن

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 21:00

تناقض وحشتناک در صحبت های ایشان :
- همین حالا اعلام می‌کنم اگر همه اعضای آریان جمع شوند و تصمیم بگیرند که در قالب نام آریان با هم و جدا از مجموعه ترانه شرقی فعالیت کنند، ما هیچ مانعی نداریم و نخواهیم نداشت.
- مسیر دوم این است که آریانی‌ها ترجیح می‌دهند آریان دیگر وجود نداشته باشد و هریک جداگانه کار خودشان را انجام بدهند.

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 21:33

اقای رجب پور با تمام احترام
ولی این وظیفه شماست که به عنوان کسی که مسئول کل این گروه هست اعضا رو دور هم جمع کنید تا بشه برای ادامه فعالیتش تصمیم گرفت
الان خواننده محبوب گروه من چند سال از کشور خارج شده و من طرفدار هم از کنسرتش محروم هستم هم از صداش !
شما به عنوان به تهیه کننده چه کاری برای بازگشت این هنرمند انجام دادید ؟
امیدوارم جوری مسائل حل بشه که هم طرفدارا آلبوم رو بشنون هم شما و اریان با هم به فعالیتتون ادامه بدید

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 22:10

من به عنوان یک هوادار قدیمی اریان وظیفه خودم میدونم از این شلوغ بازی پیام صالحی انتقاد کنم. من همیشه گفته ام که علی، نینف و سیامک ستون فقرات شخصیت و پیشرفت آریان بوده اند و هستند. دقیقا همون هایی که در تمام این سالها آریان رو به اوج رسوندن و امتداد موفقیت آریان در گرو خلاقیت و هنر و گذشت اینها بوده. البته بقیه اعضا هم بوده اند ولی یا به اندازه این سه نفر هنرمند نبودند یا گذشت نداشتند. پیام صالحی هرگز نمیتونه نقش منجی رو برای آریان اجرا کنه به چندین دلیل؛ یکیش اینکه پیام هرگز به اندازه علی و سیامک هنرمند و ستاره نیست. بهترین اهنگ های اریان که تو ذهن ها مونده رو کی ساخته؟ گل افتابگردون، یاس کبود، مسافر، پرواز، بمون تا بمونم، شاپرک، طلسم، بی تو با تو، تو که با من باشی و کلا همه کارهای هیت آریان. اصلا سهم پیام صالحی بجز قصر شنی، غریبه و نگو(با اصلاح علی) چی بوده؟ این از کار حرفه ای پیام.
از نظر اخلاقی کی بود که البوم و کنسرت انفرادی داده؟ کی علارغم ناراحتی اعضای گروه البوم و کنسرت گذاشته؟! کی از راه محبوبیت از طریق اریان شرکت سون رو ایجاد کرده و کلی پول دراورده. شهرتی که اگر منطقی باشیم و سهم هر کس رو به خودش بدیم بیشترش باید به علی و سیامک و نینف میرسید و بعد شراره.
آقای صالحی عزیز، درسته برخی هواداران احساسی هستند و شاید بازی بخورن ولی بین طرفدارهای آریان آدم هایی هستند که کل ماجراها و مصاحبه ها و خاطرات اریان رو میدونن. حداقل اونهایی که رسانه ای شده رو میدونن.
الان شما دقیقا دارین خودتون رو به علی ضمیمه میکنید که باز به سود شخصیتون برسید. اصلا از لحن حرف زدنتون و از هیجان بی دلیلتون خوشم نمیاد. درسته رجب پور پدر اریان نیست ولی شما همه دایه مهربان تر از مادر نشوید.
بعضی ها خودشون رو میخوان به اریان بچسبونن که ازش منفعت ببرن ولی به قول شاعر سادگیمو ساده نگیر. هوادارای اریان ساده هستند ولی ساده لوح نیستند.

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 22:28

متاسفانه هنرمندای ما آینده ی روشنی ندارن و این بحثا هم بیشتر بخاطر شرایط محدود کشور ماعه.
با این حرف هم فقط باید سوخت ! :
" جالب آن که آقای پاشایی که در دولت قبل به آلبوم ما مجوز نداد، در دولت جدید به‌‌ همان آلبوم مجوز داد"

شنبه 6 اردیبهشت 1393 - 23:18

اگر انسانها میدانستند چقدر محدود در کنار هم هستند . . . نا محدود همدیگر را دوست میداشتند
کاش بخاطر این دنیای بی ارزش و محدود خاطرات بچه های ما مصادره نشه.بچه هایی که از خیلی از خوشی ها محروم هستند.این حرف دل مادری هست که زندگی دخترش رو به آریان مدیونه.

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 01:09

با این تفاسیر به نظر میاد شخصی که داره میون اریانی ها اختلاف میندازه و قصد منحل شدن گروه رو داره شخصی نیست چون پیام صالحی!!!اینطور که پیداست ایشون دیگه حال نمیکنه با اریان گروهی کار کنه و میخواد دیگه تکی البوم بده و واسه همین هم میخواد یه کار کنه تا وقتی خودش نیست اریانی هم وجود نداشته باشه و درواقع معتقده که من نباشم پس اریان هم نباید باشه.در کل به نظر میاد دیگه اریانی وجود نداشته باشه ولی امیدوارم اینگونه نشه و باز هم شاهد همکاری اریان باشیم.در اخر درود میفرستم بر البوم پاروی بی قایق و امیدوارم استاد هرچه زودتر این البوم رو منتشر کنه.

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 10:58
sajad batoei

زود قضاوت نکن!

188.253.71.45
چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 - 21:13
ریحانه

تو ما رو کشتی با این پاروی بی قایق استادت
بذار بیاد ببینم اصلا قابل گوش کردن هست بعد بیا اینهمه حرف بزن

2.190.40.122
یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 14:25

ما خواستار ادامه فعالیت آریان هستیم . همه اعضای گروه آریان آدم های بالغ و عاقلی هستند و می تونن تشخیص بدن که هدف پیام صالحی از این کار چیه ... اگر هدف پیام صالحی فروختن آریان بود قطعا افرادی از گروه آریان بودند که با ایشون همکاری نکنند و صحبت های ایشون رو رد کنند ولی داریم میبینیم که همه پشتیبانی کردند

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 19:37

سالیان سال است که قرارداد نداریم

دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 - 17:07

خواهش می کنم نذارین گروه منحل بشه.من از شرکت ترانه شرقی خواهش می کنم که آریان رو حمایت کنه.و از تمام اعضای آریان هم خواهش می کنم که گروه رو حفظ کنن.آلبوم هرجوری که باشه ما هوادارا ازش استقبال می کنیم.

دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 - 19:58

باید نظر اعضای گروه هم نسبت به این مصاحبه شنیده شود...... نباید یک طرفه قضاوت کرد... هرکس مسائل را از زاویه دید خودش بیان می کنه.....

سه شنبه 9 اردیبهشت 1393 - 11:53

الان همه منتظرند تا علی پهلوان هم نظرشو بگه تا تکلیف آریان مشخص بشه.
از موسیقی ما خواهش میکنم اگه امکانش براتون هست مصاحبه ای با علی پهلوان ترتیب بدید تا این قضیه به یه نتیجه ای برسه.

پنجشنبه 16 مرداد 1393 - 01:20

دوستان گل اینو باید بدونید ک اگر خواننده و نوازنده نباشه گروهم نیست پس در نتیجه رجب پوریم نیست

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اگر همه اعضای آریان به دنبال جدایی باشند، ما حرفی نداریم | موسیقی ما