برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از لغو کنسرت «خلیج فارس» در گفتگو با «موسیقی ما» عنوان شد؛
روزبه نعمت‌اللهی: هیچ حمایتی از این برنامه‌ فرهنگی نشد
موسیقی ما - در روزهای گذشته خبر برگزاری کنسرت بزرگ «خلیج فارس» در فضای باز دریاچه چیتگر در رسانه‌ها منتشر شد ولی این برنامه که قرار بود در آن «روزبه نعمت اللهی» به اجرای برنامه بپردازد، چند روز قبل از برگزاری به یک‌باره لغو شد. هیچ‌کدام از مسئولین و دست‌اندرکاران ذیصلاح حاضر به اظهارنظر درباره لغو این برنامه نشدند تا خبرنگار «موسیقی ما» در گفتگو با خود این خواننده درباره دلایل این اتفاق، به صحبت بپردازد:
 
***

* دلیل اصلی لغو کنسرت بزرگ «خلیج فارس» چه بود؟
ماجرا برای خودم هم عجیب و غریب شده. تمام تلاشم را می‌کنم که این برنامه حتماً اجرا شود. احتمالاً این برنامه در 10 روز آینده برگزار خواهد شد ولی داستان این است که هیچکس مستقیماً حاضر نیست دلایل لغو این برنامه و ممانعت از برگزاری آن را اعلام کند.
 
* دقیقاً کدام سازمان یا نهاد از برگزاری این برنامه ممانعت به عمل آورد؟
تا دقیقه 90 برنامه لغو نشده بود. بارها با دوستان اوضاع و اخبار را چک می‌کردم که مشکلی پیش نیامده باشد. همه‌چیز خوب بود و حتی در مورد تعداد جمعیتی که قرار بود در این برنامه حضور یابند هم پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته بود و همه‌چیز روی روال قانونی پیش می‌رفت. ولی به یک‌باره اعلام کردند که نمی‌توانیم برنامه را روی سن ببریم.
 
* و این موضوع دقیقاً چه زمانی به شما اعلام شد؟
زمانی که همه کارها انجام شده بود و تصمیم داشتیم برای روز برنامه ارکستر زهی روی صحنه ببریم و کلی برنامه‌ریزی و تمرین هم کرده بودیم. خیلی‌ها به خاطر این برنامه مسافرت‌شان را کنسل کرده بودند و خیلی‌ها هم از شهرستان آمده بودند. خیلی بد شد، ولی رایزنی‌های زیادی را انجام داده‌ام که این برنامه را به مرحله اجرا در بیاورم.
 
* برگزاری چنین کنسرتی می‌توانست اتفاق مثبتی در این عرصه رقم بزند. استدلال مسئولین برای لغو آن چه بود؟
در دولت قبلی که هیچگونه همکاری‌ای با ما صورت نگرفت و تمام سعی ما برای برگزاری این برنامه در جزیره کیش هرگز به نتیجه نرسید. من حتی حداقل درخواست مالی برای خودم و گروه را داشتم تا این اتفاق به بهترین شکل ممکن رخ دهد ولی متأسفانه نشد. جالب اینجاست که خیلی از سالن‌های اصلی تهران هم به من اجازه برگزاری این برنامه را ندادند. من تصور می‌کردم که از برگزاری این برنامه حمایت می‌کنند و در اشاعه فرهنگ پارسی در کنارم هستند. دوست داشتم این کنسرت در شأن نام خلیج همیشه فارس برگزار شود. ولی متأسفانه هیچ حمایتی از این قبیل برنامه‌های فرهنگی نشد تا خستگی تمرین بیست و چند روزه من و گروهم در تن‌مان باقی بماند و این برنامه به دلایلی نامعلوم بر ما لغو شود و هیچ‌کس هم پاسخگو نباشد.
 
* ظاهراً چپ کردن یک دستگاه اتوبوس و فوت چند نفر در همان محل برگزاری برنامه در لغو این کنسرت تأثیر داشته. این صحبت مورد تأیید شماست؟
من به بازمانده‌ها و خانواده‌های این اتفاق احترام می‌گذارم و برایشان آرزوی صبر دارم. ولی قطعاً این اتفاق نمی‌تواند دلیل مناسبی برای لغو برنامه‌ای ملی-میهنی باشد. اطرافیان و دوستان من برای این برنامه خیلی انرژی داشتند ولی قطعاً در روزهای آینده برای برگزاری این برنامه همه سعی‌مان را خواهیم کرد. آخرین صحبتی که به من شده این است که ظرف 10 روز آینده این برنامه برگزار خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 - 15:01

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 - 01:27

واقعا برنامه ریزی کرده بودیم حالمون گرفته شد

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 - 16:50

آی ام ساری!

پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 - 18:28

هیچ حمایتی از این برنامه‌ فرهنگی نشد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود روزبه نعمت‌اللهی: هیچ حمایتی از این برنامه‌ فرهنگی نشد | موسیقی ما