برنامه یاد بعضی نفرات
 
مراسم رونمایی از «سخنی نیست» در تالار وحدت برگزار شد؛
معیار موسیقی خوب و بد، جمعیت نیست
موسیقی ما - مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «سخنی نیست» به آهنگسازی علی قمصری در حالی صبح جمعه ۱۹ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار شد که فردین خلعتبری از معیارهای قضاوت در مورد وضعیت موسیقی انتقاد کرد.

آغازگر این مراسم، اجرای چند قطعه موسیقی توسط هنرجویان علی قمصری بود و در ادامه از هاله سیفی‌زاده، سحر محمدی، بهرخ شورورزی و مژده بهرامی که در بخش آوازی آلبوم به عنوان هم آوا حضور داشته‌اند، با اهدای شاخه گل تقدیر شد.

در ادامه مصباح قمصری، حسین رضایی‌نیا و همایون نصیری نیز به عنوان نوازندگان آلبوم مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

در بخش دیگری از این مراسم، فردین خلعتبری آهنگساز موسیقی کشورمان به روی سن آمد و درباره حضور مردم و مسئولین در تالار وحدت و وضعیت موسیقی و همچنین معیار قضاوت در مورد آثار موسیقایی صحبت کرد.

خلعتبری سخنانش را اینگونه آغاز کرد: خوشحالم که موسیقی ایرانی این ظرفیت را دارد که ساعت ۱۰ صبح یک روز تعطیل پذیرای تعداد زیادی از علاقمندان موسیقی ایرانی باشد و این مایه خرسندی ما است که می‌توانیم در چنین روزی میزبان حضور جوانان علاقمند به حوزه موسیقی در یک مراسم رونمایی باشیم.

خلعتبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معیار و ملاک موجود برای قضاوت آثار موسیقایی افزود: متاسفانه جریان موسیقی کشورمان به سمتی هدایت شده که تایید خوب یا بد بودن موسیقیمان را از میزان جمعیت دریافت می‌کنیم و این اشتباه بزرگی است. من نمی‌خواهم به فعالیت‌های موسیقایی که جمعیت انبوهی از آن استقبال می‌کند واژه شوخی را اطلاق کنم اما بر این باورم برای اشاعه موسیقی جدی که به تفکر شرقی ما متصل است نیازمند جدیت فراوانی هستیم.
 
این آهنگساز کشورمان با تاکید بر اینکه امیدوار است سخنانش توهین تلقی نشود خاطرنشان کرد: باید به این نکته اشاره کنم که ما با مخاطبی روبرو هستیم که دوست دارد فکر نکند این در حالی است که چیستی و چگونگی موسیقی ایرانی توسط مردم ما درک نمی‌شود. من ضد مردم نیستم اما دوست دارم به این نکته اشاره کنم که باید برای اشاعه موسیقی جدی و تبیین اندیشه و تفکر، بیشتر از این‌ها فکر کنیم و نظر مردم را در رابطه با آن جویا شویم.

آهنگساز سریال «شب دهم» درباره کارهای علی قمصری و تفکرش در مورد آهنگسازی افزود: علی قمصری همواره به موسیقی چندصدایی فکر کرده است. او از نسل پیش چیزهایی را آموخته و اکنون با فاصله چیزهایی را خلق می‌کند. او در بسیاری از موارد احساس تنهایی کرد اما با تلاشی که داشت توانست برای خود یار پیدا کند و به اینجایی که قرار دارد، برسد و این گامی ارزشمند و ستودنی برای یک نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی محسوب می‌شود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه «اگر بخواهیم امیدوار باشیم نسل بعد را نباید انکار کنیم» گفت: متاسفانه در شرایط انقطاع نسلی قرار داریم که این اتفاقی بسیار غم‌انگیز است و بوی انکار می‌دهد. من امیدوارم شما جوانانی که در عرصه موسیقی مشتاقانه مشغول فعالیت هستید از اینکه در نگاه بزرگتر‌ها دیده نمی‌شوید، دلسرد نشوید. من فکر می‌کردم در مراسم امروز با تعداد زیادی از هنرمندان مسن روبرو خواهم شد اما دیدم ماجرا کاملا برعکس اتفاق افتاده است و اینجاست که نسل من که به نوعی نسل میانی موسیقی ایرانی است باید تلاش کنیم و پیوند بین پیشکسوتان و جوانان را بیشتر برقرار کنیم. پل بین قدیمی‌ها و جدید‌ها باید هر چه زود‌تر ساخته شود و هیچ‌گاه هم قطع نشود و شما که به دنبال ساز و آواز هستید باید بیشتر تلاش کنید.

گفتنی است آلبوم «سخنی نیست» در مایه اصفهان آغاز می‌شود و در ادامه با یک فضاسازی متفاوت با هسته‌ مرکزی تار، عود و بم‌کمان و همراهی سازهای کوبه‌ای و هم‌چنین نقش‌آفرینی خواننده‌ها در قالب‌های مختلف (در آواز شوشتری) ادامه پیدا می‌کند. ابوعطا ادامه مسیر را برای این کار موسیقایی فراهم می‌کند و در نوا پایان می‌یابد.

حسین پاکدل، حمید متبسم، پیروز ارجمند، بابک چمن آراو محمد معتمدی از مهمانان ویژه این مراسم رونمایی بودند.
 

عکس‌های لی‌لی شاهوردی از این مراسم را اینجا ببنید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 07:20

دیدگاه‌ها

جمعه 19 اردیبهشت 1393 - 23:06

البوم فریدون آسرایی قرار بود اردیبهشت منتشر بشه
ولی بازم منتشر نشد
پیگیری کنید .ممنون

جمعه 19 اردیبهشت 1393 - 23:08

لطفا پیگیری کنید چرا البوم فریدون آسرایی اردیبهشت ماه منتشر نشد.ممنون

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود معیار موسیقی خوب و بد، جمعیت نیست | موسیقی ما