برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش تصویری سایت «موسیقی ما» از تمرین «محمد علیزاده» و گروهش برای کنسرت 29 و 30 خرداد؛
محمد علیزاده: هنوز همان اشتیاق کنسرت اول را دارم
موسیقی ما – «محمد علیزاده» طی روزهای 29 و 30 خردادماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران روی صحنه می رود. او طی چند وقت اخیر و در قالب تور کنسرت های بهاره خود به اقصی نقاط ایران سفر کرد. بازگشت وی به تهران و دیدار با مخاطبان پایتخت‌نشین او با تفاوت های زیادی همراه خواهد بود. زیرا او برخی از قطعات را برای اولین بار اجرا خواهد کرد و تغییرات عمده‌ای را در اکستر خود به رهبری «امیر علیزاده» لحاظ کرده است. به محل تمرین محمد علیزاده و ارکسترش رفتیم تا در جریان جزئیات این کنسرت قرار بگیریم و گفتگویی هم با او داشته باشیم:

هوا کم کم دارد رو به گرما می رود و به نیمه های روز نزدیک می شویم. نوازنده ها یک به یک خود را به محل تمرین می رسانند و پشت درب استودیو جمع شده اند زیرا کلید ورودی نزد رهبر ارکستر است! با وجود خستگی سفر به شهر رشت در مورد برنامه بندرعباس و خصوصا کنسرت تهران صحبت می کنند. لحظاتی بعد «محمد علیزاده» به همراه «امیر علیزاده» هم می آیند. در کنار آنها وارد استودیو می شویم تا نظاره گر لحظه به لحظه آخرین و به قول خودشان مهمترین جلسه تمرینی که دارند باشیم. همه نوازنده ها در جای خود مستقر می شود و امیر علیزاده هم که در هنگام تمرین به یک رهبر ارکستر جدی تبدیل می شود، ساوند چک را انجام می دهد.

بدون هیچ مقدمه ای برنامه تمرین با یکی از مهمترین بخش های کنسرت یعنی «آنپلاگد» آغاز می شود. «محمد شعبانی» با «کاخن» ریتم را می دهد و محمد علیزاده قطعه «با اینکه تنهایی» را می خواند. بحث جالب و پر هیجانی بین نوازنده ها و رهبر ارکستر و علیزاده شکل می گیرد و هر کدام برای شروع و پایان قطعات آنپلاگد یک طرحی را ارائه می کنند. یکی دیگر از دلایل اهمیت آنها به سه قطعه با اینکه تنهایی، «حس آرامش» و «خداحافظ» که پشت سر هم هستند این است که تا کنون در هیچ کدام از کنسرت های تهران اجرا نشده اند. پس از چند نوبت توقف و تبادل نظر بالاخره آن شکل دلخواه آنپلاگد را می نوازند و به سراغ قطعه «جز تو» می روند.

معروف ترین قطعه محمد علیزاده همین جز تو است و او همیشه این قطعه را با حس و حال متفاوتی می خواند. میکروفون را برمی دارد و با انرژی و لبخند هر کدام از بخش های قطعه را در کنار یکی از نوازنده ها می خواند. اعضای سکشن بادی هم «حسین شریفی» در کنار خود دارند و از راهنمایی های این نوازنده باسابقه که وظیفه نوازندگی ترومبون را هم بر عهده دارد، استفاده می کنند. در ادامه نوبت به قطعه «دل بی تو غم زده» می رسد که ریتمیک تر است و به دلیل سازبندی متنوعی که دارد، چند نکته فنی از سوی امیر علیزاده بیان می شود. محمد علیزاده می گوید که می خواهم یک قطعه پرانرژی را بزنیم و به همین دلیل قطعه «بی حوصله» با اکثریت آرا انتخاب می شود! دیگر وقت استراحت فرارسیده است زیرا هر کدام از قطعات را سه چهار مرتبه نواخته اند و باید گلویی تازه کنند.

محمد علیزاده ما را به گوشه ای از استودیو دعوت می کند و تا در همین زمان استراحت چند دقیقه ای را با هم گپ بزنیم. او ابتدا به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت:«بین 15 تا 17 قطعه اجرا می شود که یک سری از آنها آنپلاگد است. حس آرامش و خداحافظ همین حالا و با اینکه تنهایی را تا کنون در کنسرت ها اجرا نکرده بودم، این بار می خواهم آنپلاگد اجرا کنم. یکی از ویژگی های کنسرت 29 و 30 خرداد این است که تا کنون در تنظیم های ارکسترال از سکشن بادی استفاده نکرده بودم. این بار از آقای شریفی و دوستان دعوت کردم که در سکشن بادی کنار ما باشند. دو نوازنده گیتار به گروه اضافه شده اند که در کنسرت می نوازند. این بار هم دوست داشتم که ساز «دودوک» هم در برنامه داشته باشم اما آن نوازنده مورد نظر ما ایران نبود. فعلا به کنسرت های شهرستانها و این کنسرت تهران فکر می کنم اما به دنبال ادامه این روند ایجاد تفاوت در برنامه های آینده هم هستم.»

وی درباره تور کنسرتهای چند وقت اخیر خود افزود:«برای اولین بار در این تور کنسرتها به رشت و چند شهر دیگر سفر کردیم که تا کنون در آنجا اجرای برنامه نداشتیم. استقبال مردم هم خدا را شکر خوب بود و اکثرا هم دو سه روز پیش از آغاز برنامه بلیت ها به فروش می رفت. همه تلاش من هم این بود آن چیزی که در آلبوم شنیدند را به صورت اورجینال تر روی استیج بشنود. می خواهیم موسیقی که مردم روی استیج می شنوند، یک سر و گردن بالاتر از ورژن آلبوم باشد. ما فقط کنسرت برگزار نمی کنیم که صرفا یک یا دو ساعت با مردم باشیم. آن کسی که به من و ارکستر و موسیقی ما احترام می گذارد و ساعاتی را به ما اختصاص می دهد، باید بیشترین لذت را ببرد. اصلا باید بهترین خاطره های مردم از کنسرت های من باشد.»

محمد علیزاده پیرامون وقفه حدودا چهار ماهه بین کنسرت قبلی او در تهران و این برنامه پیش رو خاطرنشان کرد:«من کلا با برگزاری کنسرت زیاد مخالف هستم. اینکه کنسرت ها را زیاد بگذارید اتفاق خوبی نیست. شاید شما گیشه را باز کنید و سولد اوت هم شود که این اتفاق قشنگ است. ولی اینکه شما بخواهید در ماه شش یا هفت سانس کنسرت برگزار کنید اصلا خوب نیست زیرا همیشه باید دور از دسترس باشید. من زمان زیادی را به کنسرت های شهرستان اختصاص می دهم زیرا برای آن کنسرتها مثل تهران انرژی صرف می کنم و برنامه ریزی دارم. با کنسرت های متعدد در تهران موافق نیستم. یک سری از دوستان که خیلی خیلی زیاد من را دوست دارند در مورد اینکه من کنسرت زیاد در تهران برگزار نمی کنم فکرهایی می کنند! ولی اصلا فکر آنها مهم نیست. مهم این است که من فکر می کنم برگزاری کنسرت های زیاد در تهران موجب ضربه زدن به خود است. شما اگر اتفاق یا طرح یا کنداکتور جدید داشته باشید برگزاری کنسرت های متعدد قابل قبول است. اما اول ماه با همان آدم ها و آخر ماه هم با همان آدم ها کنسرت می گذارید و خودت را تکرار می کنی. این تکرار زیاد باعث می شود که زود تمام شوید و من نمی خواهم تمام بشوم و دوست دارم که باشم.»

خواننده آلبوم «سورپرایز» نهایتا گفت:«تلاش و اشتیاق من برای کنسرتها از مردم بیشتر است. من هنوز همان اشتیاق کنسرت اول را دارم و همیشه حس اولین حضور روی استیج را به همراه دارم. تمام تلاش ما این است که همه عزیزان از کنسرت ها فقط خاطرات خوب را به یادگار ببرند. دوست دارم که همه مخاطبانی که به کنسرت 29 و 30 خرداد لحظات خوشی را داشته باشند و با کارهای خاطره انگیز من خاطره سازی کنیم. باید عاشقانه های خوب به گوش مردم برسد و باید آنها را دوست داشت چون دوست داشتنی هستند. این صحبت من به خاطر مصاحبه اکنون تو نیست زیرا من این فرمی زندگی می کنم چون مردم ما بسیار عجیب و با عاطفه هستند.»

در بخش دوم تمرین هم پس از مرور چند قطعه، آخرین نکات پیش از کنسرت توسط محمد علیزاده و امیر علیزاده بیان شد و آنها عازم اجراهای بندرعباس و تهران در سه روز پایانی هفته شدند.

گفتنی‌ست همه بلیت‌های دو شب کنسرت این خواننده در تهران تمام شده است.

در ادامه عکس های «زهرا عباسی» از تمرین این خواننده و گروهش را مشاهده می کنید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 17:42

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 19:23

حس اولین بار ها همیشه با بقیه ی دفعات فرق میکنه
خیلی خوبه که محمد علیزاده هنوز این حس رو داره
همون شور و شوق و اشتیاق

چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 20:04

فقط میگم برام اسطورس . . .
بینظیره . . .
اجرای خداحافظ همین حالا //// یادش بخیر . . . .

چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 22:25

اجرای ترانه های حس آرامش ،خداحافظ همین حالا و با اینکه تنهایی برای اولین بار در کنسرت،بهترین خبر ممکن از طرف محمد علیزاده برای طرفدارانشون بود.
مخصوصاً ترانه "خداحافظ همین حالا" که بی شک خاطره انگیزترین اثر محمد علیزاده برای بیشتر هوادارن ایشون هست و خیلی از ما محمد علیزاده رو با این ترانه شناختیم.
فکر میکنم تعداد کسانی که به کنسرت ایشون رفتن و با آغاز هر قطعه جدید برای اجرا،تو دلشون آرزو کردن،ای کاش "خداحافظ همین حالا" خونده بشه،کم نباشه.

آقای علیزاده،این دفعه،ما مرسی مرسی!!!

چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 22:57

خیلی دوست دارم محمد علیزاده ی عزیزم

پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 01:41

چرا گزارشی از کنسرت سعید مدرس نمیزارید؟؟؟

پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 02:50

وااااااااااااااااااااااااای موسیقی ما مرسی مرسی اگه بدونید چ گزارش توپی گذاشتید!به به چ شکار لحظه هایی!متن خبر و عکسا عاااااااااااااااااااالی عااااااااااااااااااااااالی عااااااااااااااااااااااااااااااالی...دمتون گرم

مرسی مرسی محمد علیزاده عزیز...همه عاشق این حس تواند!
اقای علیزاده یادت باشه شما برا هوادارا تکراری نمیشه نه!ما بهت وابسته تر میشیم!
الهی همیشه سلامت و شادو موفق باشید!

پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 08:53

ای ول به محمد علیزاده برای اجرای دوباره ی قطعات قدیمی واقعا مرسی

پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 15:43

آرزوی موفقیت و شبی استثنایی برای محمد علیزاده ارکسترش

* از طرف سایت رسمی هواداران محمد علیزاده *

پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 17:48

مرسی مرسی از سایت موسیقی ما بابت این گزارش بینظیر .
فکرکنم بهترین سوپرایز برای هوادارای اقای علیزاده
اجرای این سه ترک باشه که یکی از یکی زیباتره.
مرسی مرسی اقای علیزاده و گروه ارکستر که این همه برای
هوادارا ارزش قائل هستید دوستوان دارم بیشتر از اون چیزی که
فکرشو بکنید .پایدار باشید الهی .
(سایت هواداری محمد علیزاده)

پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 21:53

با تشکر از سایت وزین موسیقی ما و وحید لشگری و زهرا عباسی نویسنده و عکاس محترم
باعث افتخاره که محمد علیزاده قصد اجرای 3 تا از بهترین کاراشو در کنسرت پیش رو داره
به امید رقم زدن شبی متفاوت برای دوستداران خدای احساس
تا تهـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــش باهاتیم
*سایت رسمی هواداران محمد علیزاده *

پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 23:43

وای یا خداااااااااا امشب و فردا شب جدی جدی میخواد بترکونه خوشبحال دوستانی که میرن

جمعه 30 خرداد 1393 - 23:35

با تشکر از سایت موسیقی ما برای پوشش خبری این تمرین

وبابت اجرای کار های قدیمی از آقای علیزاده و گروهشون ممنونم

فاطمه یکی از اعضای سایت رسمی هواداران محمد علیزاده

شنبه 31 خرداد 1393 - 02:38

خیلی عالی بود......شب 29 ام که آقای علیزاده وگروهش حسابی گل کاشتن....خیلی خوشحالم که بالاخره تونستم لذت زمزمه ی عاشقانه های آقای علیزاده روهمصداباخودشون تجربه کنم...اجرای حس آرامش وخداحافظ همین حالا وبااینکه تنهایی بینظیرترین سورپرایزی بودکه محمد علیزاده میتونست به هواداراش هدیه بده....باعث افتخارمه که هوادار خواننده ای هستم که همیشه بهترین تصمیم هارومیگیره....

شنبه 31 خرداد 1393 - 12:35

محمد علیزاده همیشه بینظیره وهمیشه نشون داده که یکی از بهترین های موسیقی است
خیلی خوشحالم که آقای علیزاده سه تا از کارهای ناب خودش رو اجرا کرد
پایدار بمونی الهی
*سایت رسمی هواداران محمد علیزاده*

یکشنبه 1 تیر 1393 - 11:16

به توکل نام اعظمت

خیلی خیلی سپاسگزارم از سایت موسیقی ما که همیشه گزارش و عکس های بینظیری رو تهیه میکنه

با آرزوی بهترین ها برای شما و محمد علیزاده ی عزیز و گروه بینظیرش

* سایت رسمی هواداران محمد علیزاده*

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد علیزاده: هنوز همان اشتیاق کنسرت اول را دارم | موسیقی ما