برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم «دینگو مارو» پس از تاخیرهای متوالی سرانجام منتشر شد؛
محسن شریفیان:‌ همه سعی ما بر این بوده که این آلبوم جهانی باشد
موسیقی ما – خواننده آلبوم «لیان» پس از تاخیرهای متوالی سرانجام توانست آلبوم جدیدش را در بازار موسیقی کشور منتشر کند.

به گزارش «موسیقی ما»، محسن شریفیان نوازنده و خواننده گروه لیان که در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی با ارائه موسیقی بومی جنوب کشور موفقیت های فراوانی را از آن خود کرده است، در آلبوم جدید خود سعی کرده با مطالعه موسیقی و فرهنگ کهن جنوب کشور، تلفیقی از موسیقی و برخی تفکرات فرهنگی مردم هرمزگان و بوشهر را به بازار بفرستد.
 
  • * آلبوم «دینگو مارو» مدت ها آماده انتشار بود ولی انتشارش خیلی زمان برد. دلیل این همه تاخیر واقعا چه بود؟
یکی از دلایل تاخیر واقعا مجوز هایش بود. زمان زیادی برای اخذ مجوزهای آلبوم صرف شد و همین باعث تاخیر های متوالی شد.
 
  • * آلبومت ابتدا به آقای «محسن رجب پور» و «ترانه شرقی» واگذار شده بود و در نهایت از طریق کمپانی «ایران گام» توزیع شد. این رفت و آمد ها نفشی دراین تاخیرهای زیادی نداشت؟
آقای رجب پور در ابتدا آلبوم را پذیرفت ولی برای انتشارش ایشان خیلی بدقولی کردند. همین برخوردها باعث شد اثر به «ایران گام» واگذار شود و کمی زمان ببرد.
 
  • * تولید این آلبوم چقدر زمان برده؟
چیزی حدود دو سال برای مطالعه و تولید این اثر وقت صرف شده است. حتمت اگر آلبوم را گوش کنی متوجه تاثیر مطالعات در تولید این اثر خواهی بود. بی اغراق این تنها نمونه آلبوم موسیقی بومی در ایران است که همه سعی ما بر این بوده که world music صدا دهد. سعی ام این بوده که بتوانم از همه جای دنیا مخاطب جذب کنم.
 
  • * مفهوم کلی «دینگو مارو» چیست؟ این اسم برای یک آلبوم محلی انتخاب شده ولی کمی نامفهوم است...
«دینگو مارو» اسم یک نوع «زار» در هرمرگان است. «زار» ای که به وجود آدمها ورود میکند و برایش مراسم هایی خاص برگزار می شود. موجودى نامريي كه به گمان معتقدان آن، در انسان حلول مى كند و در جنوب براى درمان آن مراسمى برپا مى كنند
 
  • * این آلبوم قرار است شخصیت هنری جدیدی از تو را در موسیقی داخلی و بومی تعریف کند؟
من همیشه سعی ام بر این است که در هر مرحله ای از فضای کاری ام، آن بخش موسیقی بومی و محلی را همواره برای خودم حفظ کنم و ارتقا بدهم. همیشه سعی کرده ام با حفظ رزومه، گهگدار به تجربه های جدیدتر هم دست بزنم و این آلبوم نیز از آن دست تجربه هاست.
 
  • * سرانجام آثار تصویری ای که برای این آلبوم ساخته بودی چه شد؟ چرا در قالب این اثرمنتشر نشده اند؟
متاسفانه نتوانستیم مسئولین را درباره این آثار قانع کنیم. ایرادی که گرفته شده بود، این است که نسبت به حرکات «پارکور» کارها در کلیپ های این اثر مشکلاتی بود. ادعا می شد که هیچ پیش زمینه ایدرباره این حرکات در ذهن مخاطب داخلی نیست و می تواند کمی سوء تفاهم بوجود بیاورد. این در حالی ست که مسابقات رسمی «پارکور» در کشور چند سالی ست برگزار می شود. من نمی خواهم برای مرکز موسیقی و مسئولین چالشی ایجاد کنم ولی واقعا برای این آثار واقعا ما زمان زیادی صرف کرده بودیم و قطعا حضور این حرکات در کنار حرکات آئینی و زیر صدای یک موسیقی بومی و محلی لحظات و تجربه های بکری بود که می توانست مورد توجه قرار بگیرد.
 
  • * برای اجرای زنده این اثر فکری کرده ای؟
ما آمادگی کامل راداریم برای اجرای زنده این محصول. مجموعه ما آمادگی دارد و حتی تمرین هایی را هم انجام داده ایم. همه چیز بستگی مستقیم به مدیریت شرکت ایران گام دارد.
 
  • * و تو همچنان ممنوع الاجرا در زادگاه خود، یعنی شهر «بوشهر» هستی؟
خبری از ممنوع الاجرا بودن در این شهر را ندارم ولی فعلا خبری از اجرا در این شهر هم نیست!
 
  • * این جواب باسیاست تو فقط یک حسرت بزرگ را تداعی می کند. حسرت ممنوعیت اجرای برنامه در زادگاه مادری...
همچنان صبر می کنیم. مجبوریم صبر کنیم. احساس خوبی نیست قطعا... این موسیقی برای مخاطبان این خطه و دیار از کشور است. درخواست های زیادی برای اجرا از سوی مردم جنوب دارم. مردم پاک و بی ریایی که بیشترین خدمت را برای حفظ ارزش های واقعی فرهنگی کرده. ولی هنوز با یک چالش بزرگ دست به گریبان است. تفکرات قدیمی و کهنه شده که قطعا می تواند بزرگترین لطمه را به جوانان اش بزند. امیدوارم هر چه زودتر فضای کنونی تغییر کند و مثل همه جای کشور در بوشهر هم بتوانیم برنامه اجرا کنیم.

به گزارش «موسیقی ما»، در این اثر چهره های مطرح و جوان موسیقی ایرانی همچون: همایون نصیری / کونگا، درشن آنن / طبلا و آواز هندی، بابک شهرکی / کمانچه، مجید ناظم پور / عود، دارا دارایی / گیتار بیس، پیام رونق / دیجی ریدو، مسعود همایونی / گیتار الکترونیک، احسان فرامرزی پور / گیتار فلامنکو، سارا نادری / رباب و دو تار، اعضای گروه موسیقی لیان:، حمید اکبری / دمام، تمپو و کاخن، حسین سنگسر/ دایره و دم دم، محمود بردک نیا / دمام و شیکر، مرتضی پالیزدان / ضرب و دایره، بهنام شهرکی / درامز پرگرامینگ و کیبرد، محمد کبیری / همخوان، آساره آستارکی و احمد قاید در این آلبوم همکاری‌هایی را داشته‌اند.

همچون همیشه ار همه دوستداران موسیقی خواهانیم جهت حفظ حقوق مولفین اثر، این آلبوم را به صورت اورجینال تهیه نمایند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 14 تیر 1393 - 12:03

دیدگاه‌ها

شنبه 14 تیر 1393 - 14:14

کار رجب پور همینه که منتشر نکنه آلبومارو ... خوب کاری کردین دادین یه شرکت دیگه
کاش گروه آریانمم میتونست اینکارو بکنه !!!

شنبه 14 تیر 1393 - 17:23

سلام
بنظرم رسید که چه خوب می شد سایت موسیقی ما که تخصصی ترین سایت عرصه موسیقی است برای کاربران ترانه سرای سایت مسابقه ای برگزار میکرد که ترانه سرایان ترانه ای ارسال کنند و سایت موسیقی ما آن را داوری کند و اثر برگزیده را برای اجرا در اختیار یکی از خوانندگان پاپ کشور عزیزمان ایران قرار دهد.تا به این طریق راهی برای ما ترانه سرایان گشوده شود.مثلا من که در فاصله 1000 کیلومتری از تهران زندگی می کنم واقعا نمی دانم چگونه باید اشعارم را با خوانندگان در میان بگذارم و از سایت خوب شما کمک می خواهم.
با سپاس فراوان

شنبه 14 تیر 1393 - 20:49

قطعه حیران: تلفیق خوبی از سازهای جنوبی ایران و غربی ایجاد کرده بود مخصوصا گیتار بیس که فضارو اکتیو کرده بود

شنبه 14 تیر 1393 - 21:39

Salam man dar amrica zendegi mikonam khastam inja benevisam ke kash ma ham inja mitavanestim be rahati be in album ha dastarasi dashte bashi
Man chand dost amricai daram ke az karhaie koroh e lian alaghemand hastand
Mosighie boshehri ma ghabeliate jazb e mokhatab jahani darad
Sepas az shoma

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محسن شریفیان:‌ همه سعی ما بر این بوده که این آلبوم جهانی باشد | موسیقی ما