برنامه یاد بعضی نفرات
 
به دعوت انجمن دانشجویان مقیم آخن ISA؛
بزرگداشت استاد محمدرضا لطفی در شهر آخن (آلمان) برگزار شد
موسیقی ما - مراسم بزرگداشت استاد محمدرضا لطفی در شهر آخن (آلمان) برگزار شد. این برنامه که با پخش فیلم مستندی به کارگردانی خدایار قاقانی و به تهیه‌کنندگی فروغ بهمن‌پور و همچنین نمایش سی قطعه از عکس‌های این استاد و به دعوت انجمن دانشجویان مقیم آخن ISA برگزار شد که با استقبال گرم مدعوین رو به رو شد. همچنین در این ویژه برنامه قطعاتی از زنده یاد محمدرضا لطفی توسط یکی از دانشجویان مقیم آلمان وی اجرا شد.

فروغ بهمن‌پور ضمن تشکر از زحمات مجید کریمی و حمایت‌های ماریو تقدسی (هنرمند ایرانی مقیم آلمان) در اجرای این برنامه گفت: «اپرای آقای تقدسی که یکی از شعرهای فروغ فرخزاد را احرا کردند، بی‌نظیر بود که استقبال زیادی از سوی دانشگاهیان همراه شد. این اجرا با زندگی زنده یاد لطفی و حال و هوای او و به خصوص سرانجامش هماهنگی عجیبی داشت و همین موضوع نیز باعث تاثیرگذاری بیش از اندازه این برنامه بود.»

فروغ بهمن‌پور در مورد ویژگی خاص برنامه زنده یاد لطفی در شهر آخن آلمان ادامه داد: «به جرات می‌گویم شناخت دانشجویان حاضر از آثار لطفی، بسیار خوب و قابل قبول بود. همه کسانی که در برنامه حاضر بودند با آثار لطفی، دیدگاه اجتماعی و هنری او آشنایی کافی داشتند.»

به گفته فروغ بهمن‌پور، لطفی در جامعه دانشگاهی تاثیر عمیقی گذاشته و این نکته‌ای است که به راحتی نمی‌توان از آن عبور کرد.

وی افزود: «آقای تقدسی زحمات زیادی برای برگزاری این برنامه متقبل شدند زیرا هماهنگی خارج از کشور خیلی دشوار است و شرایط خاصی را می‌طلبد که در همه آن‌ها کمک‌های وی تاثیر زیادی داشت.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 تیر 1393 - 12:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بزرگداشت استاد محمدرضا لطفی در شهر آخن (آلمان) برگزار شد | موسیقی ما