برنامه یاد بعضی نفرات
 
یادداشتی به مناسبت افتتاح سایت فارسی استاد محمدرضا شجریان؛
فروشگاه فهمیدگان
موسیقی ما - سایت فارسی استاد محمدرضا شجریان چند روز آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید. این سایت که اطلاعات کاملی از فعالیت‌های این استاد آواز ایران را در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد بخش‌های ویژه‌ای برای خرید اینترنتی آثار وی نیز دارد. یادداشتی برای افتتاح فروشگاه این سایت نوشته شده که در زیر می‌توانید بخوانید  ...

مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم /  هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم                      
 حضرت حافظ

خسرو خاور است این صاحب آواز که تو گویی حنجره از حضرت داوود به عاریه گرفته است. با این همه هر دم شحنه شهر وی را هشدار می‌دهد که این مگو، که این مشنو، که این مکن! و هستند هنوز عاشقانی صدیق و جان و جانان که هوادار حقیقت‌اند، اما به هزار دلیل، دست‌شان از دست آوردهای استاد در چند سال اخیر چه به صورت کنسرت و چه به صورت تصویری و صوتی کوتاه است. هم به دلیل همین نقیصه در ارتباط هنر، هنرمند و هنرپذیر! سایت فارسی استاد شجریان بزرگ، بر این عهد بر آمده تا این موسم بی راه و به بن بست رسیده را بشکافد.پس یاران گفتند: از این هدیه فن آوری سود برده شود، یعنی مکانی و نامی و نشانی باشد برای عرضه آثار استاد، تا این پیوند، هم‌چنان پا بر جا بماند. 

فرهنگ عرضه هنر از طریق رسانه جهانی اینترنت، امری است که جامعه ما دوران جوانی و تجربی آن را طی می‌کند. چه بهتر که این منش و روش، در سطحی ملی، راه را نزدیک و دشواری‌ها را سبک کند. 

به این سبب، یاران استاد، فروش آثار ایشان را از طریق شهر شبکه‌ها در جهان مجازی آغاز کرده است. امید که دست غیر به آن نرسد. پس همه رندان را خبر کنید که هم آواز با سینه این شجره پاک، درخواست و خرید آثار، به هیچ وجه از رسم ناپسند «کپی کردن» این آثار استفاده نشود، زیرا تعدی به جهان حقیقت به شمار می‌رود، از سوی دیگر با اطلاع رسانی، عموم را یادآور شویم که راه درست همین است تا همه نسل‌ها بیاموزند که حقوق انسان (به ویژه آن هم استاد صاحب شرفی چون شجریان) را باید در هر شرایطی رعایت کنند. 

این خواست خود استاد است که یادآوری کنیم، ما تا خود بر سر حقیقت پایداری نکنیم، زندگی جعلی و نادرست دست از سر انسان بر نخواهد داشت. 

ما باز هم عرض می‌کنیم، با تکفیر و انکار سارقان کالاهای هنری، خود به آموزه‌ای وجدانی و آرامشی تربیتی می‌رسیم، که به تدریج و در پهنه ملی موثر خواهد افتاد. 

باری این راه را و رعایت حقوق انسان را همه با هم تمرین می‌کنیم به امید ترانه آزادی و عشق عظیم به یکدیگر. لطفاً شما هم یادآوری کنید که کپی کردن، امری نه رایگان، که راهی منفور است. با چنین بینش انسانی با این پیر مغان ملاقات کنیم. بحث مادی موضوع میان ما نیست. سود و زیان این جهان به کار آنان می‌آید که کج آمده و ویران در خواهند گذشت. راستی را آزمون کنیم، درست مثل منش مردمی استاد شجریان که برای ما می‌خواند:  مرا عهدیست با جانان... !


آدرس سایت اینترنتی استاد محمدرضا شجریان: http://www.mohammadrezashajarian.com
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 تیر 1393 - 01:24

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 27 تیر 1393 - 02:06

امیدواریم واقعا این سایت با خواست و نطر استاد باشد و این خود یک شیوه کاسب معابانه برای کسب درامد بنام استاد نباشد.برای اطمینان مخاطبان پیشنهاد میگردد خود استاد در سایت پیام صوتی بگذارند.

جمعه 27 تیر 1393 - 11:30

امیدوارم اجراهای خصوصی هم که از جمله آثار گرانقدر استاد محسوب میشوند ، تماماً در این سایت موجود باشد. ما بچه شهرستانیها باید چندصد کیلومتر طی کنیم و در میدان انقلاب پی آثار قدیمی یا خصوصی ایشان بگردیم ؛ که آیا یافت شود یا نشود. بعنوان مثال "اگر دستم رسد روزی..." ماهور با ویلن استاد بدیعی و بسیاری آثار گرانسنگ دیگر...

جمعه 27 تیر 1393 - 15:04

ostad dost daram

جمعه 27 تیر 1393 - 17:36

باصدای استاد چه لحظه ها وچه خاطراتی نهفته دارم/سایه اش مستدام وصدایش پرطنین...<3<3<3

پنجشنبه 6 آذر 1393 - 03:24

موفقیت و سربلندی شما آرزوی همیشگی منست

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فروشگاه فهمیدگان | موسیقی ما