برنامه یاد بعضی نفرات
 
سامان احتشامی و گروهش روی صحنه رفتند؛
ابراز همدردی سامان احتشامی و رضا دربندی با مردم غزه
موسیقی ما - سامان احتشامی نوازنده باسابقه پیانو و رضا دربندی نوازنده دف در کنسرت خود در تالار وحدت، به یاد مردمان غزه به اجرا پرداختند.

در این اجرا که ۱۵ مردادماه در تالار وحدت با عنوان «کنسرت پیانو، ملودیکا و سازهای کوبه‌ای» برگزار شد، سامان احتشامی و هنرجویانش همچون یلدا صمدی، پیمان جوانمرد و سینا سلیم‌زاده در کنار شایان ریاحی، لیلی تن ساز، عمران فروزش و رضا دربندی نوازنده سازهای کوبه‌ای در بخش اول قطعاتی چون پاپیون از ساخته‌های جری گلداسمیت با تنظیم سینا سلیم‌زاده، پیش درآمد و چهارمضراب اصفهان بر اساس آثار فرامرز پایور، خدانگهدار با تنظیم یلدا صمدی بر اساس یک ملودی اسپانیایی، نسیم بر اساس یک ملودی ارمنی، مهتاب با تنظیم یلدا صمدی و رنگ تمنا از ساخته‌های سامان احتشامی را اجرا کردند. در پایان این بخش سامان احتشامی ادای احترام خود و گروهش را به استاد جواد معروفی با اجرای دو قطعه خواب‌های طلایی و ژیلا از این نوازنده برجسته کشورمان نشان داد.

بنابراین گزارش، بخش دوم این اجرا که با استراحتی کوتاه همراه بود به اجرای ۵ قطعه اختصاص داشت که اولین قطعه از این بخش نسیم وصل ساخته محمدجواد ضرابیان بود که پیمان جوانمرد آن را برای این اجرا تنظیم کرده بود که در دونوازی جوانمرد و احتشامی اجرا شد.

این قطعه که سالهای پیش توسط همایون شجریان اجرا شده بود در این کنسرت بدون خواننده و تنها به صورت سازی اجرا شد چرا که احتشامی معتقد است که احساس خودش را توسط سازش بیان می‌کند و در این صورت نیازی به کلام ندارد. ساری گلین و فریدم با تنظیم سینا سلیم‌زاده و ترانه‌های قدیمی از ساخته‌های سامان احتشامی دیگر قطعات اجرایی این بخش بود.

بعد از اجرای این قطعات سامان احتشامی به همراه رضا دربندی نوازنده دف به روی صحنه آمدند که قبل از اجرا احتشامی گفت: متاسفانه چند وقتی است که جنگی ناجوانمردانه در غزه رخ داده که باعث کشته شدن بسیاری انسان‌ها و کودکان شده و همه ما را ناراحت کرده که امیدوارم به زودی در همه جا صلح و آرامش برقرار شود بر این اساس من و رضا دربندی دونوازی پیانو و دف خود را به مردمان مظلوم غزه تقدیم می‌کنیم. در این اجرا احتشامی و دربندی این دونوازی را که متفاوت از سایر قطعات اجرایی این کنسرت بود و تمی غمگین داشت را به یاد مردمان غزه اجرا کردند که با استقبال مخاطبان که تمامی صندلی‌های تالار وحدت را پر کرده بودند، روبرو شد.

کنسرت پیانو، ملودیکا و سازهای کوبه‌ای با اجرای قطعه‌ای که برداشت سینا سلیم‌زاده از ساخته‌های سامان احتشامی بود و اجرای گروهی را به همراه داشت، به پایان رسید.

عکس‌هایی امیر خامنه از این از این اجرا را اینجا ببنید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مرداد 1393 - 16:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ابراز همدردی سامان احتشامی و رضا دربندی با مردم غزه | موسیقی ما