برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتشارات «آواخورشید» آلبوم «زاهد خلوت‌نشین» اثر آرش میتویی را روانه بازار می‌کند
حافظ‌خوانی پسر «سیما بینا»
موسیقی ما - آلبوم «زاهد خلوت‌نشین» به آهنگسازی و خوانندگی «آرش میتویی» توسط انتشارات «آواخورشید» به زودی منتشر خواهد شد.
 
میتویی با اشاره به اینکه این آلبوم در مراحل نهایی آماده‌سازی برای انتشار است، به «موسیقی ما» گفت: «کارهای ضبط تقریباً انجام شده و من به رضایت نسبی از این کار رسیده‌ام؛ البته کارهای معدودی هم باقی مانده که هنوز تکمیل نشده‌اند، مثل پارت زهی سه قطعه که ضبط نشده است.»

پیش‌بینی این نوازنده توانمند گیتار الکتریک این است که «زاهد خلوت‌نشین» تا اوایل پاییز منتشر شود.

آرش میتوبی یکی از اولین نوازندگانی بود که بعد از انقلاب گیتار الکتریک به دست گرفت و سعی کرد در اوایل دهه 1370 یک موسیقی تلفیقی در ترکیب موسیقی ایرانی و موسیقی راک و بلوز خلق کند. میتویی توضیح می‌دهد که چگونه ایده ساختن ملودی‌های تلفیقی بر روی اشعار حافظ را از سال‌های 1371 و 1372 آغاز کرده و این آلبوم تکامل‌یافته همان اتودهاست. او الگوی اصلی خود در اغلب قطعات این آلبوم را موسیقی ایرانی قرار داده و ادامه می‌دهد: «البته تمام سازها غیر ایرانی هستند، فقط درامز ندارد و از پرکاشن‌های نزدیک به موسیقی ایرانی به همراه ساز تمبک در این مجموعه استفاده شده است.»
 
آرش میتویی که پسر خواننده نامدار موسیقی نواحی «سیما بینا» است، چندی پیش بخش عمده‌ای از آلبوم «زاهد خلوت‌نشین» را در سالن برج آزادی روی صحنه برد که مورد توجه علاقه‌مندان موسیقی تلفیقی قرار گرفت.

میتویی همچنین خبر از آهنگسازی بر روی اشعار خیام داد: «پروژه دیگری که مدنظر دارم، بر اساس اشعار خیام تهیه و تولید می‌شود. 8 قطعه ساخته‌ام و احتمالاً با اضافه شدن 3 یا 4 قطعه دیگر به شکل یک آلبوم در می‌آید. خیام اشعاری با حال و هوای متنوع دارد و من هم سعی کرده‌ام بر مبنای فحوای اشعار از جنس موسیقی‌های گوناگونی استفاده کنم؛ کانتری، ریتم اند بلوز و...»
 
آرش میتویی را می‌توان پیشگام صداسازی ایرانی روی گیتار الکتریک دانست. ایده‌ای که بعدها توسط نوازنده‌های دیگری از جمله «پویا محمودی» دنبال شد. او پس از سال‌ها سکوت دوباره به عرصه موسیقی بازگشته و «زاهد خلوت‌نشین» اولین اثر مستقل او محسوب می‌شود. پیش از این آرش میتویی در آلبوم‌هایی از هنرمندانی همچون پویا نیکپور، مسعود شعاری و... به نوازندگی گیتار پرداخته بود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 10:30

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 14:04

از آلبوم مهدی احمدوند چه خبر؟

شنبه 25 مرداد 1393 - 11:42

زاهد خلوت نشین؟دوش به میخانه شد؟از این شعر شهرام شعر باف هم استفاده کرد.حافظ این همه غزل داره نمیدونم چرا فقط از این چندتای شناخته شده اش استفاده می کنند؟!فکر کنم به غزل هاش مجوز نمیدن.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حافظ‌خوانی پسر «سیما بینا» | موسیقی ما