برنامه یاد بعضی نفرات
 
طرح نو اثر حمید عسکری منتشر شد
به همت مرکز موسیقی حوزه هنری و با یادداشتی از دکتر پیروز ارجمند؛
«طرح نو» اثر حمید عسکری منتشر شد
موسیقی ما - برگزیده آثار کُرال و ارکسترال «دکتر حمید عسکری» رهبر گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران منتشر شد.

به گزارش «موسیقی ما»، مجموعه «طرح نو» مشتمل بر هفت قطعه است که از آن میان می‌توان به دو قطعه کُرال با اشعاری از وحشی بافقی و حکیم سنایی غزنوی (با تنظیم آواز محلی ایرانی)، دو قطعه ارکسترال با عناوین «سوییت سمفونیک شکوه ایران» و «کانتات طرح نو» (برای تکخوان باریتون، گروه کر چهارصدایی و ارکستر سمفونیک) بر اساس غزلیات حافظ و... اشاره کرد.

گروه کُر مجلسی ملی ارمنستان به رهبری «روبرت ملکیان» و ارکستر اپرا و باله‌ی ملی ارمنستان به رهبری «کارن دورگاریان» قطعات این آلبوم را اجرا کرده‌اند.

پیروز ارجمند، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در یادداشتی بر این آلبوم به سوابق عسکری اشاره می‌‌کند و می‌نویسد: «حمید عسکری رابُری آهنگساز نوگرایی است که بیشتر به خلق آثار در حوزه‌ی موسیقی آوازی -و به‌ویژه کُرال- گرایش دارد. بخشی از این آثار همچون: الهی، ملکا، سه تابلو، توبیو، گل گندم، کانتات طرح نو و جام‌جم که در آلبوم «طرح نو» عرضه گردیده‌اند، بیانگر این واقعیت می‌باشند.» سوابق تحصیلی این آهنگساز نشانگر تمایل به پژوهش در عرصه‌های متفاوت موسیقی و گسترش مرزهای شناخت است.

حمید عسکری دانش‌آموخته موسیقی‌شناسی در مقطع دکتری انستیتوی هنرهای زیبای آکادمی ملی علوم ارمنستان و همچنین دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد و آسپیرانتورای (دکترا) آهنگسازی کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان و کارشناسی ارشد رهبری کُر کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان است.

این هنرمند، موسیقی‌شناسی را نزد دکتر-پروفسور «سوتلانا سرکیسیان»، آهنگسازی را در کلاس درس پروفسور «مارتین ایسرالیان» و رهبری کُر را زیر نظر پروفسور «تیگران هکه‌کیان» فراگرفته و طی دوره‌ی تحصیل در ارمنستان از کلاس درس اساتیدی همچون «ادوارد پاشینیان»، «سرگئی آغاجانیان»، «کارینه کاراپتیان»، «رومن داویتیان»، «استپان شاکاریان» و «روبرت امیرخانیان» نیز بهره برده ‌است. وی پیش از سفر به ارمنستان، مبانی موسیقی را نزد زنده‌یاد «هویک اوهانجانیانس» آموخته، ضمن این‌که مقطع کارشناسی فلسفه دانشگاه تهران را نیز به پایان رسانده بود.

دکتر حمید عسکری عضو هیأت‌علمی دانشگاه هنر است و در دانشکده موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان نیز تدریس کرده است. او هم‌اکنون مشاور عالی مدیرکل مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای علمی-تخصصی مرکز موسیقی حوزه‌هنری است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 شهریور 1393 - 10:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «طرح نو» اثر حمید عسکری منتشر شد | موسیقی ما