برنامه یاد بعضی نفرات
 
تهمورس پورناظری:
فستیوال موسیقی تهران پیام مهرآمیزی دارد
موسیقی ما - «از سال گذشته اتفاقاتِ خوبِ بسیاری در فضای عمومی کشور و همچنین موسیقی در حالِ رخ دادن است و در خانهٔ موسیقی هم؛ یکی از این اتفاقاتِ خوب، حضور فعال تعدادی از فعالانِ عرصهٔ موسیقی است که حضوری پررنگ در صحنهٔ موسیقی دارد و حالا با خانهٔ موسیقی همراهی می‌کنند تا اهدافی که می‌‌تواند به ارتقای موسیقیِ ما کمک کند را به ثمر برسانند.»

تهمورسِ پورناظری که این روز‌ها به خاطرِ برگزاری کنسرتِ «نه فرشته‌ام، نه شیطان» روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد با امیدواری بسیار از فستیوالِ موسیقیِ تهران می‌گوید. از اینکه موسیقی‌دانانِ سبک‌های گوناگون برای اولین بار در کنار هم جمع شده‌اند تا حضوری موسیقایی کنار هم داشته باشند. او همچنین حضور چهره‌های سر‌شناس و بزرگ را در این اتفاق باعثِ خرسندی می‌داند و اظهار امیدواری می‌کند تا سال آینده، چهره‌های پرنفوذ‌تر و بزرگ‌تری نیز در اجرا‌ها حضور داشته باشند.

تهمورس همچنین به این نکته اشاره دارد که تعدادی از جوانانی که در این سال‌ها در عرصهٔ تولید موسیقی فعال هستند و کنسرت‌های متعددی را انجام داده‌اند از جمله علیرضا قربانی، همایون شجریان، سهراب پورناظری، فردین حلعتبری و دیگران هم‌اکنون در کنار خانهٔ موسیقی قرار دارند تا بتوانند دستی توانمند برای موسیقی کشور باشند: «در مدت یک سال گذشته آقای نوربخش به ما کمک کردند تا در کنارِ حضور پیشکسوتان؛ جوانان نیز در این خانه حضور داشته باشند و حضورشان راهگشا باشد. ما در یک سال گذشته برنامه‌های متعددی داشتیم که از جملهٔ آنان می‌توان به برگزاری همین فستیوال موسیقی اشاره کرد و همچنین تلاش‌هایی که برای رعایت قانون کپی‌رایت و حقوق‌ مولف و مصنف انجام شده است.»

تهمورس با دو گروه در فستیوال موسیقی تهران حضور دارد. ابتدا در قالبِ گروهِ موسیقی شمس، قطعاتِ قدیمی از این گروه را به سرپرستی استاد «کیخسرو پورناظری» اجرا می‌‌کنند که بیشترین تمرکزشان روی موسیقی تنبور است و علاوه بر آن، با همراهی «همایون شجریان» قطعاتی از خودش و همچنین سهراب را به اجرا در می‌آورند. بخشی از قطعاتِ اثرِ «آیینه‌ها» - خداوندان اسرار- بخشی از این اجراست و علاوه بر آن، قطعاتی از آلبومِ موسیقی نه فرشته‌ام و نه شیطان با ترکیبی متفاوت از کنسرتِ تهران اجرا خواهد شد.

تهمورس می‌گوید فستیوال موسیقی تهران پیام بسیار مهرآمیزی دارد و آن اینکه: اهالی موسیقی می‌توانند کنار هم باشند و با هم همدلی و رقابت کنند؛ اما از آنجا که همه از یک خانواده هستند؛ باید خواه ناخواه کنار هم باشند.»

جشن پازنزدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی در قالب نخستین «جشنواره موسقی تهران» از ۱۲ الی ۱۸ شهریورماه در عمارت مسعودیه با اجراهایی از گروه‌های هم آوایان (حسین علیزاده)، کامکار‌ها، پالت، شمس (پورناظری‌ها)، سیاوش (همایون شجریان) و اشتیاق (علیرضا قربانی) اجرا می‌شود.
علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت خانه موسیقی با نشانی www.iranhmusic.ir و سامانه www.84200.ir مراجعه کنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهریور 1393 - 14:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فستیوال موسیقی تهران پیام مهرآمیزی دارد | موسیقی ما