برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگوی سایت موسیقی ما با خوانندگان آلبوم «من و ما 1» - 1
شهرام شکوهی: از طریق این آلبوم می‌توانیم تک‌قطعات را به شکل قانونی و رسمی منتشر کنیم
موسیقی ما – آلبوم گروهی «من و ما 1» بر اساس اعلام «رامین بصیرت نیا»، تهیه کننده آلبوم، روز نهم شهریور و از سوی پخش «دنیای هنر» به بازار عرضه می شود. در این اثر که یکی از بزرگترین پروژه های تاریخ موسیقی پاپ است، یازده چهره سرشناس و برخی خواننده های جوان آثار خود را ارائه کرده اند. چندی پیش هم دموی این کار در سایت «موسیقی ما» منتشر شد و پیش زمینه ای از آثار خواننده ها برای مخاطبان شکل گرفت. «شهرام شکوهی» یکی از خواننده های آلبوم من و ما 1 است که در این مجموعه با یک قطعه هاوس حضور دارد. او در گفتگوی اختصاصی با سایت «موسیقی ما» به شرح جزئیات این اثر پرداخت و نظرات خود را پیرامون آلبوم فوق و تاثیرات آن در بازار موسیقی ارائه کرد:
 
  • *از نحوه ورودتان به این پروژه برای ما بگویید.
آقای «رامین بصیرت نیا» یکی از دوستان قدیمی ما است. «میلاد ترابی» پیشنهاد این آلبوم را مطرح کرد و من هم پذیرفتم.
 
  • *قطعه خودتان را معرفی می کنید؟
آهنگسازی و تنظیم این قطعه به نام «مقدسی برام» توسط «میلاد ترابی» انجام شده است و ترانه هم از سروده های «علی بحرینی» است. این قطعه را آماده داشتم و به همین دلیل حضور ما در این آلبوم شکل گرفت.
 
  • *فکر می کنید این قطعه چقدر موفق باشد؟
قطعه خوبی است و مدتها بود که کار هاوس و ترنس نخوانده بودم ولی موفقیت قطعه به سلیقه و نظر مخاطبان بستگی دارد. نمی توانم حدس بزنم ولی امیدوارم که اتفاقات خوبی برای این کار رخ دهد.
 
  • *آلبوم «من و ما» قرار است که شماره های آینده هم داشته باشد. تولید و انتشار این آلبوم چه تاثیری در بازار موسیقی خواهد داشت؟
نکات مثبت این حرکت بسیار زیاد است. از طریق این آلبوم می توانیم تک قطعات را به شکل قانونی و رسمی منتشر کنیم. البته تمامی خواننده های موسیقی پاپ تک قطعاتی هم که به شکل اینترنتی منتشر می کنند شامل ضوابط است. اما از این طریق مخاطبان می توانند در کنار اثر خواننده محبوب خود، شنونده کارهای سایر دوستان هم باشند. از سویی دیگر در کنار خوانندگان مطرح، چهره های جوان هم می توانند آثار خود را ارائه کنند و استعدادها کشف شود. حقیقت این است که راهی دیگر نداریم و یا باید هر هشت ماه یک بار آلبومی را منتشر کنیم که از جهت اقتصادی این امر هیچگونه توجیهی ندارد. از لحاظ زمان هم اگر بخواهید هر یک سال آلبوم منتشر کنید باز هم اتفاقات خوبی در اثر شما رخ نخواهد داد. شما برای اینکه از بازار عقب نباشید باید حضوری در این عرصه داشته باشد که این اتفاق با انتشار تک قطعه محقق می شود. من اعتقاد دارم که تک قطعات از کارهای آلبوم هم باید قوی تر باشد. وقتی شما می خواهید فقط یک قطعه منتشر کنید باید به گونه ای باشد که به اندازه یک آلبوم جذابیت ایجاد کند. ممکن است برخی دوستان عقیده من را قبول نداشته باشند و برخی هم تایید کنند ولی این انتشار چنین آلبومی می تواند زمینه های ارائه درست تک قطعه را فراهم کند.
 
  • *تمایل دارید که در شماره های بعدی آلبوم من و ما هم حضور داشته باشید؟
صحبت هایی در مورد این مساله انجام شده است. فعلا درگیر تولید آلبوم خودم هستم و اگر در پروسه تولید آلبوم وقفه ای ایجاد نکند خوشحال می شوم که در کنار دوستان باشم.
 
  • *و کلام آخر؟
امیدوارم که مخاطبان از این جریان استقبال کنند. خیلی جالب است که بعضی ها، پرضرر ترین مواد غذایی را با کمال میل می خرند اما تمایلی برای خرید آثار هنری که غذای روح و ماندگار است ندارند. به راحتی دانلود می کنند و هیچ حقوقی برای مولف و مصنف قائل نیستند انگار که تولید آن اثر هیچ هزینه ای نداشته است. برای تمامی ابعاد یک اثر هنری از محتوا تا تولید و بسته بندی پخش هزینه می شود. امیدوارم که خود مردم فرهنگ رعایت حقوق هنرمندان را بین خود نهادینه کنند تا شرایط به گونه ای دیگر رقم بخورد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهریور 1393 - 12:49

دیدگاه‌ها

شنبه 8 شهریور 1393 - 13:44

علاوه بر خوبی هایی که آقای شکوهی برای این کار برشمردن، یک نکته مثبت دیگه این کار این هست که خواننده از تک آهنگ های خودش هم می تونه درآمد کسب کنه. اتفاقی که در پخش های اینترنتی نمیفته و جز هزینه، سود مالی برای خواننده اثر نداره.

شنبه 8 شهریور 1393 - 17:12
سعید

لطفا در باره البوم دل صدای 2 ک در وصف امام زمان بود خبر بزارید ؟؟؟ قرار بود نیمه شعبان دو سال پیش بیاد
!!!!

و البوم کلا منتفی شد ؟؟؟

2.180.67.5
شنبه 8 شهریور 1393 - 13:47

با اینکه من اصولا نمیتونم با صدای آقای شکوهی ارتباط برقرار کنم ولی حرف قشنگی زدن آفرین.
ان شا الله احسان هم در این البوم ها باشه تا کیفیت آلبوم من و ما بره بالا

شنبه 8 شهریور 1393 - 14:19

اگر افرادی که در ایران خود را موزیسین می نامند در باب بلو سیستمی که دیتر ساخت کمی تحقیق کنند از این که خود را موزیسین میدانند حتما" خجالت خواهند کشید

شنبه 8 شهریور 1393 - 15:29

ایده خیلی خوبی هست انشالله همشون موفق باشند

شنبه 8 شهریور 1393 - 15:57

من عاشق سبک فلامنکو و اسپانیایی شهرام شکوهی هستم.کاش کار تو این البوم هم همین سبک بود.من فکر نکنم باهاش ارتباط برقرار کنم.به امید موفقیتش توی سبک خاص خودش.

شنبه 8 شهریور 1393 - 18:46

خیلی البوم خوبی خواهد شد با حضور استاد شکوهی و اقای خاص.واقعا ممنون

شنبه 8 شهریور 1393 - 19:44

درود بر بهترین خواننده کشورمان استاد شکوهی

شنبه 8 شهریور 1393 - 20:18

با شناختی که از آقای شکوهی دارم و دمویی که پخش شد.قطعا کار خوبی خواهد بود. امیدوارم همه فردا از آلبوم راضی باشن.زنده باد محسن چاوشی عزیز

شنبه 8 شهریور 1393 - 23:37

من که مطمئنم عـــــــــــــــالیــــــــــه منتظریم منتظر اقا شهرام

دوشنبه 10 شهریور 1393 - 12:23

حیف که فرزادفرزین جون حضورنداره

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهرام شکوهی: از طریق این آلبوم می‌توانیم تک‌قطعات را به شکل قانونی و رسمی منتشر کنیم | موسیقی ما